De Winterstop!? | Page 97 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ziet er goed uit.

    Gelijk even een vraag voor ons F1 fans. Er worden verschillende kanalen aangeboden om (betaald) F1 te kijken. KPN is er druk mee op de radio op dit moment. Heeft iemand al gekozen? Ik heb het nog niet onder elkaar gezet waar en hoeveel de kosten zijn.
     
  2. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Ik ook nog niet. Denk dat ik dit jaar gewoon voor 99 euro voor het viaplay aanbod kies. Jaartje aankijken eerst maar eens

    ik denk dat viaplay best werk gaat steken in reactie en met de paar oud F1 coureurs in de pits ook nog best wat kwaliteit. Over de studio bezetting ben ik wat meer ongerust. Ik ben daarbij wel van de olav mol generatie en hoewel die er vaak naast zat gaf dat wel een vertrouwd gevoel
     
    Melvok likes this.
  3. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Image Unavailable, Please Login Mijn “velgen-tick” on display. Veel verder ga ik overigens niet komen nu. Eerst weer even een paar weken voor het werk naar Houston.:(
     
    Mikestradale, Melvok, MvT and 5 others like this.
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Gaaf hoor .. al die wielen ZO !
     
    st@ven likes this.
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    MvT and Harry-SZ like this.
  6. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Chique die blauwe bekleding in de 330 (?).

    Gr. Martin
     
  7. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja supergaaf dat blauwe leer in die 330
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Complete 60.000 km beurt laten doen aan de 458.

    De offerte van "een dealer" sprak mij in het geheel niet aan:
    Jaarbeurt € 1100,- maar omdat het deze 60K beurt was kwam daar "nog wat bij". Ik wilde eerst weten WAT.
    Voor het luchtfilter vervangen € 175, voor de v-snaar verwisselen € 250 en nog maar niet gevraagd wat remvloeistof vervangen daarbij zou gaan kosten.
    Ik vroeg nog hoe e.e.a. zat, immers was 1 taak bij de jaarbeurt het controleren van het luchtfilter.
    Het simpelweg een nieuwe erin zetten moest dan nog steeds € 175 kosten ? Evenzo de v-snaar die toch al gecontroleerd werd ?

    Nu alles met off onderdelen, dezelfde Shell olie laten doen voor € 500,00

    Ik ga hiermee 15.000 km rijden voordat ik weer zo'n beurt laat doen, dat zou maar zo na 3 jaar kunnen zijn.

    Wat ik hier eigenlijk bedoel: bezint eer ge begint; ieder jaar zo'n beurt geven - ook al rij je maar 3000 km- is onzin.

    Ga je werkelijk zo ver om dat stempeltje in het boekje te krijgen ?
     
    milko1969 likes this.
  9. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Ik "kom" uit de autowereld, daardoor heb ik een vrij helder beeld van wat iets kost of mag kosten.
    Ik geef graag geld uit aan mijn hobby(auto) maar ik wil er wel een goed gevoel bij hebben.

    Bij de officiële dealer in Hengelo heb ik een keer gevraagd wat de jaarbeurt inhield voor mijn 360.

    Hij somde op wat zij deden:
    Olie
    Oliefilter
    Luchtfilters
    Interieurfilter
    Algehele controle

    Tijdens het gesprek zat ik in mijn hoofd (vrij ruim) mee te rekenen. Ik vroeg "wat doen jullie dan voor de resterende €600?"

    De receptionist kreeg het me niet uitgelegd. Uiteindelijk gaf hij me een boekje mee met de prijzen en zei dat ik kon bellen "als het zo ver was"

    Ik moet hierbij zeggen dat Alex uit Oss wel altijd fatsoenlijk kan onderbouwen wat iets kost. En zijn stempeltjes in het boekje hebben minimaal een gelijke waarde als de officiële dealer stempels. :)

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
    Ajax de 1e, Melvok and Harry-SZ like this.
  10. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Die stempeltjes verhogen gek genoeg inderdaad de waarde van de auto. Ik laat jaarlijks een beurt uitvoeren bij Guus, die is heel schappelijk wat betreft zijn tarieven. Kost ergens tussen 500 en 1000 Euro afhankelijk of er nog een reparatie nodig is zoals een ashoesje of een koppelingcilinder of dat de remolie wordt meegenomen. Met distributieriemen komt er 1 keer in de 3 tot 5 jaar nog wat bij maar ook dat valt mee. Andere klussen doe ik zelf omdat ik dat leuk vind, alhoewel er eigenlijk maar heel weinig stuk gaat aan de 34 jaar oude Mondial die ik nu bijna 8 jaar heb.
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zaterdag nog even bij Alex geweest. Het was prachtig weer en blijkbaar dachten dat er meer. De koffietafel zat helemaal vol met Fchatters.
    Leuk weer eens oude bekende te zien en spreken. Het was bijna "wennen" elkaar zo spontaan tegen te komen na de afgelopen episode waarbij alles op afspraak moest...
    Afgelopen week is het blok uit de 355 (hierboven stond deze er nog onder) weer gemonteerd. Wat een super strakke 355 is dat! Alles aan die auto is nieuw. Alex verklaarde dat dit ook klopte omdat het een "low milage" exemplaar is. Zelfs de remleidingen onder de auto waren nog glimmend als ook de rest van de auto. Zelfs de remschijven (originele) waren niet eens ingeremd....
    In de showroom staat nog een mooie 355 in het geel. Ook een mooi exemplaar en technisch gezond.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Christiaan kwam zijn mooie Testarossa ophalen:
    Image Unavailable, Please Login

    ondertussen werd er in de werkplaats hard gesleuteld:

    Image Unavailable, Please Login
     
    Herman Ronald, MvT, Melvok and 2 others like this.
  12. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Hard gesleuteld? Aan jouw 308 nog even?
     
    Melvok likes this.
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Niet die van mij (was het maar waar). Dat is die van Marc(h) en was zo opgelost, nix bijzonders
     
    Melvok likes this.
  14. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja sorry, ik doelde op Marc ook.
     
    Melvok likes this.
  15. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  16. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Indrukwekkend hoe snel die toeren oplopen (je ziet de toerenteller nog net) en de power die hij heeft. Ziet er inderdaad uit dat het rapper gaat dan F40.

    Nu het draadje voor deze winter weer geopend is. Ik heb nog een mooie set gereedschap kisten staan (voor sleutelaars: juweel boxen, compleet gevuld).
    Een goede bekende van mij op het industrie terrein gaat ermee ophouden en heeft wat voorraad bij mij neer gezet die weg mogen voor inkoop prijzen. Ik bied ze aan met factuur (BTW verrekenbaar) en volledige garantie.

    Aangezien er hier veel sleutelaars zitten die wel een goede tools kunnen gebruiken plaats ik hier even wat foto's van die er nog zijn, er zijn ook minder uitgebreide/kleinere exemplaren van hetzelfde merk.
    PM me even als je meer wil weten maar ik plaats hier even een link zodat je weet waarover ik het heb. Let daarbij niet op de prijs ;)

    https://vr-tools.eu/product/jungwille-jw48xxl-gereedschapswagen-gevuld


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  18. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Chinees spul…
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #2419 328gts1987, Oct 4, 2022
    Last edited: Oct 4, 2022
    Daarom staat er Germany op...

    Voor de geïnteresseerden: Er is nog maar 1 exemplaar beschikbaar.
     
  20. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Er mag hier toch helemaal niets te koop worden aangeboden?
     
    Ferryducati likes this.
  21. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Weinig tijd, maar was afgelopen week toch weer even aan het hobbyen. Ik gebruikte hiervoor een epoxy uit the USA, maar die is niet meer leverbaar. Dit is een ander soort plastic die dan helaas geen Halogeen aan kan (hitte) en moet je over naar LED, maar het is heerlijk helder als nieuw glas waar high temp epoxy toch altijd wat gelig is. Nu nog even polijsten en dan kunnen we iemand weer blij maken :)

    Het is wel bizar hoe de grondstoffen in prijs zijn gestegen. niet 20% maar gewoon 4x over de kop. Dit setje kost 300 euro aan grondstoffen even los van het werk wat je er aan hebt.
    Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ likes this.
  22. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Wow, dat is heel goed gelukt!
     
  23. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    #2423 Ferryducati, Oct 15, 2022
    Last edited: Oct 15, 2022
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #2424 328gts1987, Oct 15, 2022
    Last edited: Oct 15, 2022
    Ik poste een link om aan te geven waarom het ging en heb zelf geen prijs genoemd (mag niet) :rolleyes:

    Ik schreef letterlijk: "Let niet op de prijs" en neem contact op via PM als je een prijs wil weten (dat mag wel) :p
     
  25. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Tijn, voor dat geld moet je bijna echt glazen stukken kunnen maken...er zijn interessante youtube video's over glas produktie...
     

Share This Page