E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 12 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Niet die van mij Mel, haal je gewoon naar prive tegen marktwaarde. Geen bijtelling dus
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Niet helemaal hoor ik hier … en hoop ook dat je geen controle na een jaar krijgt ...

    Wel de 21% BTW nog ff afrekenen tegen de getaxeerde waarde waarvoor je hem verkoopt/inkoop … niet vergeten :)

    Dat is met 21% van K€ 50 (is naar een voorbeeld) dus wel ff vervelend ...
     
  3. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Kerels, al eens nagedacht over dit toekomstperspectief?
    Als brave Europeanen rijden we allemaal EV.
    En dan dit....
    Waar kies je voor, lekker vastvriezen in je auto, of toch maar de verwarming aansteken, met, na een paar uurtjes een gegarandeerd lege accu?

    Image Unavailable, Please Login
     
    Melvok likes this.
  4. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Wel, waar zitten ze, die klimaatbewuste (of belastingvoordeel :D)-chauffeurs?
    Lastig vraagje, he?
     
  5. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik heb (nog) geen EV maar het lijkt me geen lastige vraag; hooguit een misleidende vraag :)

    Bij een brandstofauto moet je de motor laten draaien om binnen warm te blijven. Dat lukt je met de meeste auto's geen 24 uur (zeker niet met mijn M3 (e92, V8))

    Het zou me niets verbazen als een Tesla S/X/3 met een grote accu (en een beetje vergelijkbaar motorvermogen met dat van de genoemde M3) het wel 24 uur warm houdt binnen in de auto.
     
  6. Bas

    Bas Four Time F1 World Champ

    Mar 24, 2008
    41,368
    ESP
    Full Name:
    Bas


    Vlak voor het einde kan je gelukkig wel schrijven binnen in de Model 3...wat een visionaire is het toch die celebrity CEO! :D

    Als ik echt zou moeten elektrisch rijden wacht ik op de Taycan of dat ding waar audi mee komt. Maar mij niet gezien in een Tesla. Snap niet dat mensen het zulke geweldige dingen vinden. Maar goed, mute point, ik wordt niet gezien in die elektrsiche dingen.
     
  7. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    -Met warme brandstofmotor heb je nog een uurlang minstens 90% van de gevraagde interieur-temperatuur (21 graden). Eigen ervaring.
    -In het twittervoorbeeld is er sprake van ongeveer 8h stilstand bij Brennerpas, bij buitentemperaturen, ver onder 0 graden.
    -Verbruik bij stationair toerental: Vuistregel is nog altijd 0,5 liter per liter motorinhoud per uur (dus 2 litermotor verbruikt zo'n liter per uur)
    -Er zijn genoeg bronnen die in geval van EV, spreken van bijzonder groot bereikverlies bij vriestemperaturen, men spreekt van een derde minder. Grootte van batterij heeft daar niets mee te maken. Indien je vlak bij de Brennerpas woont, of je auto daar in de buurt helemaal vol hebt geladen, is je situatie iets minder dramatisch, ik schat dat je stilstaand zo'n 4 uur degelijke verwarming hebt met een "volgeladen" EV.
     
  8. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik denk dat je je bronnen nog even moet controleren :D

    Een korte google search suggereert dat een Tesla ruim 4 kW voor de interieurverwarming verbruikt (excl. eventuele stoelverwarming). Bij een volle batterij van 90 kWh zou je het dan wel heeeeeeeeeeeeel veel langer dan 4 uur op een temperatuur moeten kunnen houden waarbij je niet door onderkoeling omkomt. De batterij zal bij kou niet de volle 90 kWh hebben en je zal al wat ervan opgereden hebben, maar anderzijds zet je de verwarming ook niet op continu 22 graden als je weet dat je mogelijk heel erg lang stil gaat staan (net als dat je dan je verbrandingsmotor niet continu laat draaien).
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Blijft dus gewoon weer een MIN punt t.o.v. de brandstofauto Chris ?
     
  10. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dat denk ik dus niet al begrijp ik dat jij dat graag wil lezen :p

    De 4kw inschatting die ik noemde zal wel gebaseerd zijn op een rijdende auto waarbij de buitenlucht veel afkoelt. Bijna iedereen heeft wel eens eens een electrisch kacheltje van max 2 kw thuis gebruikt. Daar kan je veel meer m3 mee verwarmen dan de inhoud van een auto. Een elektrische kachel van 1kw zou snel voldoende moeten zijn om een stilstaande auto waar ook nog mensen in zitten redelijk op temperatuur te houden. Met een grote accu blijft het dan meerdere dagen warm. Dat lukt mij niet met mijn M3:D

    Onderdelen als filerijden en verwarmen lijken mij punten waar een EV hoger moet kunnen scoren dan een brandstofauto omdat er bij een brandstofauto in die situatie veel meer energie verloren gaat.
     
    Melvok likes this.
  11. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Die van mij was eind vorig jaar 5 jaar oud, en is nu dus weg: naar Oostenrijk. In Nederland zijn deze auto's zakelijk niet meer interessant (bijtelling op eentje van 5 jaar oud is 7% tot 50K en 25% daarboven, terwijl je voor een nieuwe vorig jaar nog 4% over de hele waarde moest bijtellen).
    Ik heb dus vorig jaar weer de bijtelling (nu 4% ipv 0%) voor 5 jaar zekergesteld op een nieuwe.

    Wel jammer, heeft de overheid flink geinvesteerd in elektrisch rijden en dan gaan de auto's na 5 jaar het land uit. Stom...
     
  12. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Inderdaad, deze foto zag ik ook op allerlei media voorbij komen. Weer een duidelijk geval van vooringenomenheid en misleiding/stemmingmakerij. In een file heb je met een brandstofauto veel eerder een probleem dan in een elektrische auto. Ik weet nog dat ik op Corsica 3 uur moest wachten op het parkeerterrein voor de boot. Met een buitentemperatuur van tegen de 30 graden zag je iedereen in de auto's puffen en zweten. Maar wij konden gewoon lekker de airco laten draaien zonder de parkeerplaats vol te zetten met uitlaatgassen.
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat ik persoonlijk het grootste voordeel vind nu we het over verwarmen/koelen hebben:
    Het vooraf laten opwarmen (winter) of afkoelen (zomer) via de app.
    ca. 10min voordat je vertrekt stel je de gewenste temp in en je komt in een heerlijk warme of koele auto.
    Daar komt (sinds de laatste gratis update) bij dat de auto nooit boven een bepaalde temp (in het interieur) kan komen. De AC springt automatisch aan (mits meer dan 80km range) zodat eventuele achtergelaten levende "objecten" ook nog in leven zijn als je terug keert. Dus....
     
    Jeka likes this.
  14. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Hier is ie dan!



     
  15. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Nou, wij zijn als bedrijf vrijwel geheel over gegaan op e-autos’s.....en zonnepanelen en laadpalen voor onze relaties...
    Maar we blijven voor lange afstanden gewoon in de Aston rijden :)

    Ciao
    Oscar
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ha ha Oscar …. lachuhhh !

    Daarmee onderschrijf je n.m.m. helemaal dat dit e-drive allemaal fake is en op subsidies drijft :)

    Vandaag op Assen hebben we je gemist … allemaal fossile brandstof burners … too the maxx :)
     
  17. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Ja jammer, maar mijn auto staat in Italië en maakt bovendien teveel herrie....heb trouwens zo’n raceseat gekocht (nee niet de auto maar giga scherm, stoel, stuur en ps4 met oa asseta corsa. Is echt super, staat oa red bull ring op en zelfs de rondetijden die ik met de GT rij kloppen....

    Tot snel, ik denk met een oude auto dan maar....die moet snel weer eens rijden.

    Ciao
    Oscar
     
  18. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Wordt tijd om de 275 eens te zien Oscar...
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    De 275 is ook logeren, zag hem vorige week nog.

    Extreem op circuit? Dan moet je dus dit hebben in The new age:

     
  20. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Wat een grap....
    Er rijden zowat 1 miljard voertuigen op de wereld rond. In mei 2018 reed 3 miljoen daarvan elektrisch. Dat is dus 0.3 percent. Te verwaarlozen peuleschil dus. En toch dreigt er nu al ernstig tekort aan grondstoffen. En hoeveel miljoenen idioten, politici, klimaatbetogers en andere ongeletterden die niets anders doen dan elkaar napraten, willen naar 100% elektrisch wereldwijd?

    https://www.autovisie.nl/nieuws/tesla-waarschuwt-voor-tekort-grondstoffen-batterijen
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het blijft een zorgenkindje maar man wat rijdt zo'n Tesla toch lekker comfortabel (met als bonus; lekker snel optrekken :p)
     
  22. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    We hebben nu op de zaak (vrijwel) alles elektrisch rijden en man wat een verademing......(zakelijk) rijden is toch vaak verplaatsten van A naar B en dat met zo min mogelijk gedoe of kosten. Met alles op orde, inclusief zonnepanelen is dit nu running. Hoewel, die autopilot van Tesla (Model 3) is wel levensgevaarlijk en een ander nadeel: echt idioot dat je geen tussenstops (navigatie) of terugreis kunt invoeren om te kijken of en waar je moet laden.....

    Maar voor je plezier rij je (nu ja ik) toch echt graag met wat meer herrie en emotie. Maar hoe lang nog.....als ik fiets en rij door de stad achter een stinkend busje vraag ik me toch echt af waarom nog.....wacht toch wel stiekem op de e-Porsche maar wat doet Ferrari in hemelsnaam....Echt, over 10 jaar is er geen enkele benzine of diesel auto meer nieuw te koop in Nederland of West Europa...

    ciao
    Oscar
     
    Jonkheer likes this.
  23. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Beste Oscar, ook al ken ik je niet persoonlijk, behalve dan dat ik je lees en herken als een doorwinterde Ferrarista, maar op die laatste uitspraak, daar wil ik nu graag een krat kwaliteitschampagne op te verwedden. Ik ben nl.overtuigd van het tegendeel.
    Noorwegen en Nederland mogen dan misschien haantje de voorste zijn, West-Europa, dat is ook Italië, Spanje, Portugal, Griekenland.....
    Enfin, getuigen genoeg hier.... Op 6 mei 2029 op de afspraak voor 6 flessen Champagne, akkoord, Oscar?
     
    Jonkheer and 275gtb6c like this.
  24. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Zeker! Als we die dan ook samen leegdrinken (nou ja 2 vd 6 lukt dan nog wel...), waarbij we een locatie kiezen die past bij de winnaar. Jij een klassiek event (iets van Mozart of Bach event bijvoorbeeld) en ik een Jazz gebeuren, bijvoorbeeld in Vienne of Montreux (ben (ook) Jazz drummer....). We gaan er dan wel in stijl heen. Een nieuwe benzine auto (jij) of een EV (ik denk een Mission e of een Tesla Roadster......(de laatste lijkt me toch ook best wel leuk...). Tijd genoeg om er iets van te maken.

    dus ja, die staat!

    ciao
    Oscar
     
    Jonkheer likes this.
  25. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Waarvan akte!
     

Share This Page