E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 14 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mag ik eerlijk bekennen dat deze uitvoering (met 7 versnellingen) zo bizar snel is dat "de beleving" gerust "beangstigend" mag worden genoemd en data is ook een beleving. Er wordt gezegd zo snel als een Bugatti Chiron (welke ook geen bulderend geluid maakt) en dat is snel, beangstigend snel. Ik raad iedereen aan (als die de kans krijgt) het eens te proberen, werklijk een beleving (anders maar toch)...

    Ps ik vertaalde het naar mijn wederhelft als de lancering van de achtbaan in Ferrari world Abu Dhabi, van 0 -250km/h onder de <5 sec.
     
  2. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik geloof je direct, maar geef mij toch maar een potje ouderwetse brandstof geluids beleving zolang het kan.
     
    Melvok likes this.
  3. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
  4. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    :cool:
     
  6. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Kom op mannen! We gaan allemaal Mazda rijden! :p
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik geloof nog steeds in die andere oplossing: waterstof …. :)

    Jammer dat je er zo weinig over leest ...
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik biecht het maar eerlijk op hier, toch weer gezwicht voor Tesla. Het is de 2e inmiddels (net als Maurice, hoewel hij met zijn ega al op 3! zitten totaal).
    Het is een 100kw/h geworden met 610 km (theoretische) range voorzien van wat extra's in midnight silver.
    Ook al een afspraak ingepland voor glasscoating, getinte ramen en interieur bescherming behandeling om de boel netjes te houden komende jaren.
    Komt als het goed is volgende maand op kenteken binnen.

    De huidige 85D komt dus bij een nieuwe baas, waarschijnlijk buitenland aangezien daar veel vraag is. Kunnen wij NL'ers dus (indirect) toch nog van genieten.
     
  10. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Maar even Eerlijk Fred, zonder de fiscale voordelen dit jaar nog zou je dan ook gezwicht zijn, ik vermoed namelijk van niet net als alle andere Tesla rijders in Nederland. Wij worden binnen een maand bij Van Mossel de enigste dealer van Jawel: MG.
    Volledig elektrisch en uit voorraad leverbaar speciaal nu nog om dit jaar de bijtelling op 4% blijft steken.
    Ben benieuwd hoe dit volgend gaat uitpakken en de jaren daarop......
     
    djfrens likes this.
  11. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    In ieder geval liever Mazda dan Tesla! :D
     
  12. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    De roependen in de woestijn Otto :eek:

    Zo heeft de BV Nederland nu ook al 11 MILJARD Euris van NL belastinggeld over de balk gegooid aan verbranden van/met biomassa …

    Nitwits, die politici … maar wel door ons zelf gekozen …
     
  14. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Een Tesla noem ik geen auto maar een lelijk elektrisch gedrocht op wielen... als ik elektrisch wil rijden dan pak ik wel de trein.
    99% van alle Tesla rijders zijn ondernemers die het puur en alleen ten voordele van de belasting rijden.
    Die gaan allemaal weer binnen 5 jaar ingeruild worden.

    Leve de verbrandingsmotor, daarom rij ik een RS6.
     
    Melvok likes this.
  15. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Ik heb privé een Model 3 gekocht en bevalt mij uitstekend.
    Inmiddels 10000 ermee gereden.
    Niet alleen de gadgets zijn leuk ook de acceleratie met koppel wat direct beschikbaar is.
    Elektrisch rijden scheelt mij € 3000,- per jaar.
     
    Melvok likes this.
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Milko,
    Het klopt dat ik zonder regeling niet was overgegaan op aankoop van een nieuwe, althans niet nu direct maar zeker wel in de toekomst.
    Het is niet alleen een economische beslissing maar ook een innovatieve met veel (rand)voordelen.

    Ik wil hierbij melden dat ik nooit een Tesla heb aangeschaft voor milieu, lees maar terug in deze draad dat heb ik vanaf dag 1 gezegd en gemeld.
    Ik weet ook dat de energie die in deze auto helemaal niet groen is en heb ik ook nooit beweerd.

    Wel heb ik gesteld dat wij al meer dan 100 jaar de auto onveranderd rijden en dat daar best een stap in gemaakt moest worden. Dat is dus niet het uitgangspunt van milieu maar innovatie. Dat is ook wat de heer Musk doet met zijn ruimte programma, innoveren. Nasa verklaarde hem voor gek een raket te lanceren en vervolgens te laten landen, vertikaal! "Dat kan niet" zei Nasa (die nu zelf niet eens in de ruimte kan komen zonder deze heer Musk...)
    Begrijp me goed dat ik de persoon Musk niet als filantroop van de mensheid beschouw, hij heeft zeker een eigen agenda. Maar hij heeft op sommige punten wel gelijk en toont dat vervolgens aan, waarvan akte.

    Verder vind ik het rijden in een Tesla geen straf, niet iedereen hier heeft dat ooit gedaan maar hebben daarover wel een uitgesproken mening.
    Het is heerlijk om "even" gas te geven en een gaatje verderop te pakken, vele hier kennen dat gevoel met de F en daar rij ik dan dagelijks mee/in...
    Geloof mij, de range die wij hadden is voldoende (maar neemt nu zelfs met 200km toe met de nieuwe, wat ik als een pluspunt beschouw die ik "gratis" bij krijg).
    Verder is de nieuwe Tesla ook technische weer verder vooruit ten opzichte van de rest van het veld. Zo heeft de nieuwe Tesla pilot 3 welke netjes voor verkeerslichten stopt, zelf af/opritten neemt enz. Dat was ook een plus punt om over te stappen en komt er geheel "gratis" bij.
    Ook de pilot 4 (=volledig autonoom) is met deze auto mogelijk. De Hardware zit er al in, alleen de software (wetgever) niet.

    Kortom geen enkel milieu aspect (voor mij persoonlijk) die de beslissing heeft gemaakt. Puur innovatief en een optelling van plus punten.
    Ik gebruik het woord gratis (dat is het natuurlijk niet) omdat de kosten die ik nu heb (=bestaande Tesla) vergeleken met de nieuwe gelijk blijven.
    De km teller gaat terug naar "0" en de garantie van 8 jaar begint opnieuw. Wie wil dat nu niet? (op zijn daily driver)...

    Dan het belasting(geld) aspect. Daar is iedereen fel op omdat dit "hun" geld betreft (en ook zeker zo is). Het is de politiek die het elektrisch rijden stimuleert en "verkoopt" onder de noemer milieu. Ik ben het daar zeker niet mee eens maar betaal echt serieus belasting. Dat ik daar (een zeer klein) deel van terug pak is niet onverstandig, zal iedereen doen (schat ik). Iemand die dat niet wil, werkt waarschijnlijk bij de belasting :p

    Ten slotte:
    Wij werken zelfstandig en draaien dus op voor alle kosten die de firma maakt. Dat houdt dus ook in de afschrijving, onderhoud en verzekering enz. van deze auto.
    Iemand die sekt alleen bijtelling betaald heeft deze kosten niet aangezien die door de werkgever worden gedragen. Die werkgever (in ons geval) ben ik zelf. Dus die bijtelling (van 22%) is dus een extra kosten post voor ons. Die wij middels een Tesla verlagen tot 4%. En zelfs dat vind ik eerlijk gezegd teveel o_O
     
  17. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    +1.000.000
     
  18. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Je zegt dus eigenlijk:
    -dat je het OK vindt dat de overheid een zeer vervuilende auto subsidieert,
    -dat het belastinggeld van miljoenen Europeanen en N-Amerikanen gebruikt wordt om bedrijven als Tesla het hoofd boven water te houden, terwijl ze allang failliet moesten zijn,
    -dat dit bovendien concurrentievervalsing is,
    -dat jij wel door hebt dat die hele EV-Hype geen zak aan het milieu verbetert,
    -dat je dit vooral doet omdat je weet dat het een fiscaal interessante leugen is,

    Fijn, Fred! Of heb ik het verkeerd begrepen? :D
     
    djfrens and Melvok like this.
  19. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #344 Dino2010, Oct 4, 2019
    Last edited by a moderator: Oct 4, 2019
    Bon, eens een paar leuke berichtjes ivm met die stofzuiger-auto's op de draad gooien.
    De allerlaatste nieuwe van Mercedes, de heuse EQC, heeft een praktisch rijbereik van alsjeblief 285 km!!!!! Zet daartegenover een gewicht van 2,5 ton, droog aan de haak, en als je over een snellaadpaal beschikt, en over 40 minuten vrije tijd, krijg je dat technisch wonder voor 80% opgeladen. Volledigheidshalve er toch bij vermelden dat deze beauty 180 km/h haalt!! Jongens, wat een vooruitgang.
    In NL staan er 200 snellaadpalen, in Vlaanderen 40, normaal want hier zijn ze nog trager dan Rutte en C°.
    Waar géén snellaadpaal staat, laadt je dat onding op aan een "gewone" laadpaal, weliswaar in iets langere tijden, ttz tussen de 11 uur en 23 uur laadtijd. Dat is pas innovatief. Het is slechts als je helemaal achterlijk bent en je futuristisch vooruitstrevend topvehikel via een stopcontact wil opladen dat het slechts 41 uur duurt. Paard en kar zijn er niets bij.
    Al een geluk dat we eindelijk van die smerige benzine- en dieselmotoren verlost zijn, dat veel te korte tanken was toch elke keer opnieuw weer een hel. Geeneens tijd om rustig wat te gaan verorberen en genieten in een van die fenomenale restaurants die ons imperiaal Europees autowegennet rijk is. Geeneens tijd om een nacht van 41 uur met je geliefde te slijten in een van die heerlijke, ver ondergewaardeerde baanhotels die ons vooruitstrevend continent sieren.
    Die EV-rakkers, die brengen ons terug naar wat velen niet meer kennen of kunnen: het genieten en de tijd nemen om te genieten. Toch prachtig wanneer je met zo'n inventief idee van het doorbrengen van een nachtje hotel met je wederhelft, dan nog eens tegelijkertijd een autootje van om en bij de 80.000 euro kan opladen, dat is toch hoogst praktisch? Dat men daar niet vroeger aan gedacht heeft? Een tankbeurt van 3 minuten, dat is verdomme slecht voor je relatie!!!! :D

    Er was een hele tijd geleden een leuke publiciteit-spotje van Stella Artois, België's allerrotste zeikbier. Ze maakten er ook bierkaartjes van. Gek dat dat me nu ineens te binnen schiet.
    Hoe ging het ook weer? " Stop de tijd , pak een Stella!" Waarom maken we er niet snel "Stop de tijd, pak een Tesla!" van? :D

    Image Unavailable, Please Login

    Kijk het hele gedoe is achterhaald, als serieuze jongens als die van Mercedes zo'n achterbaks gedrocht op de markt brengen, een peperduur, tegen de 3 ton aanschurkend zwaargewicht, waar je nog geen 300 km ver mee geraakt, dan is dat toch een overduidelijk bewijs dat ze gewoon een beetje aan het spartelen zijn, en het ding eigenlijk al begraven is voor het geboren was. Gewoon Merkel en die randdebielen van de EU proberen ervan te overtuigen dat ze goed bezig zijn! 0% uitstoot. Die 0% uitstoot heeft ons alleen nog maar ergernis opgeleverd. Je moet eens een week niet kakken, dan zit je ook met 0% uitstoot. :D

    Het hele gekloot ook met die laadpalen, dat is toch geschift, jongens? Zo'n ding kost tegen de 2.000 euro. Waar zet je zo'n ding als je in een wolkenkrabber woont?
    En dan het hele gezeik met die veel te zware batterijen, de meeste merken geven er 8 jaar garantie op en dan nog dikwijls gecombineerd met max. 160.000 km, afhankelijk van wat er het eerst bereikt wordt. Zijn die kloothommels niet beschaamd? 160.000 km, dat rijdt een pater op drift al bij mekaar op 4 jaar!
    Jongens, wat een bende bedriegers is het toch. Mercedes gaat er prat op dat er 60.000 laadpalen bestaan.....wereldwijd. Dat is dus niks, njet, nada, niente.

    Dan die batterijen, de productie en de recyclage ervan? De smeerlapperij die daar dus in zit, dat hou je niet voor mogelijk. Who cares dat het die sukkels van achterlijke, halfblinde mongoliede spleetoogjes zijn, of van niet beter wetende, ondoorvoede zwartjes zijn die hun waardeloze leventje met de helft gaan inkorten door onbeschermd in giftige mijnen kobalt en ander smerig spul mogen naar boven halen, voor minder dan een habbekrats uiteraard. Alles is beter dan een stuk brood zoeken op een vuinisbelt, he. Maar wij in de EU, wij gaan wel eventjes ethisch doen en zogenaamd het milieu beschermen. Indien het niet zo schrijnend en hypocriet was, ik zou er heerlijk om kunnen lachen.

    Waarlijk innovatief, dat electrisch geklooi.

    https://www.egear.be/mercedes-eqc/
    https://www.demorgen.be/nieuws/nederland-heeft-200-snellaadpalen-vlaanderen-komt-niet-boven-de-40~bd2da3f8/
     
    rob.kruiswijk and Melvok like this.
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #345 328gts1987, Oct 5, 2019
    Last edited: Oct 5, 2019
    En wat is jou "bijdrage" met het rondvliegen over de gehele wereld voor lauter vertier? Per vliegtuig, toch? Ik meen te weten dat die krengen 1000x meer uitstoten dan welk (land)voertuig ook. Kunnen die mensen niet een CD'tje opzetten? Stop jij met snaren strijken, groeit het gras wat harder, toch? Of begrijp ik het verkeerd? :D

    Dat er bedrijven "overeind" worden gehouden (lees: pensioenfondsen, financier/banken) ligt niet in mijn cirkel van invloed. Door er slim gebruik van te maken wel. Tesla is maar een klein druppeltje op de plaat. Sterker, vergeleken met de giganten (Ford, Toyota, BMW/Merc) stellen ze helemaal nix voor. Maar heeft wel een verschuiving (lees: innovatie slag) veroorzaakt op het gebied van automobielen, vooruit wel te verstaan en waar milieu wordt ontlast.
    Zonder Tesla waren er geen EV's in de maten van nu op de markt gekomen en hadden we door gereden tot de laatste druppel. Dat moet anders weten we allemaal en Tesla toont aan dat dit kan. Nu het opwekken nog wat "groener" alsook het fabriceren van de accu's en we zijn er.

    Anders gezegd; iedereen laat zijn sporen achter op deze planeet (ik vlieg ook rond voor niet de meest urgente zaken). Ik draag echt mijn steentje wel bij waar dat kan zowel milieu als in belastingen (moet). Echter dat dit niet lukt op alle fronten is nu eenmaal zo en leg ik mij ook bij neer.
    Dat ik er hier door jou op gewezen moet worden is een keuze van jou, niet van mij. Ik melde alleen een nieuwe Tesla te hebben gekocht.
    En wie de bal kaatst...

    Edit: mooi te lezen dat een EV goed is voor de relatie Otto, zal ik Wilma melden als pluspunt van de nieuwe. :D
    Dat een merk als Merc (toch niet de minste) de plank volledig mis slaat en dat een biertje uit Belgie een levensmotto heeft waar ik jaloers op ben.
    Laadpaal heb ik (helaas?) met een range van +600km niet nodig. En als ik erbuiten kom ga ik naar de supercharger van....Tesla en laad met 560kw/h dat ding in no time op. Dat is de volgende klap van de "gevestigde" merken. Een snel-oplaad netwerk, wereld wijd. Tesla heeft er plenty (betaald door de Tesla aandeelhouder) en die werken. Daar zit de "winst"
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    2x posten onder elkaar mag, zie ik hierboven :p

    Lees mijn laatste opmerking hierboven:
    Ik zie zojuist dat de "grote merken" ook een netwerk aan het uitrollen zijn. Dat doen ze gezamenlijk en Otto noemde het woord "spartelen.
    Ik moet hem gelijk geven, het filmpje wat ik zojuist zag is het bewijs:
    - Een snellader van maar liefst 150kW/h en trots melden dat de volgende generatie auto's wel 350kW/h aan kunnen!
    (Tesla bestaat nog maar een paar jaar, lees: wiel bestaat al, zit comfortabel op +560kW/h.)
    - Dan deze audi die maar liefst 300km haalde en toen op een parkeerplaats kwam waar helemaal geen snellader aanwezig was!
    Allerijl was door Audi een stel containers neer gezet met accu's uit testauto's. Geweldige reclame hoe het niet moet.

    Kijk en geniet (spoel naar 11min voor de container beelden) van het spartelen :D



    Ik zie het al voor me; Bellen naar Audi om te melden dat ik volgende week naar spanje rij en dat ze even op die parkeerplaats in Fr die ik net ga halen. Of er een containertje of 3 neer willen zetten zodat ik 40min kan stilstaan (Werner noemt het wachten, niet laden) om verder te kunnen.

    Nu de deur uit in het vuur-rode gevaarte (=vlammetje), CO2 produceren. Schijnt het weer volgende zomer beter van te worden.:D
     
  22. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Conclusie? Otto wil er denk ik geen, fiscale voordelen zijn er om te gebruiken en last but not least: alles is geoorloofd om je relatie gezond te houden, ik ga maar snel een biologisch boeketje kopen voor mijn lief en nog een rondje met de Bentley doen. Wel blijven ademhalen jongens!
     
  23. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    De elektrische auto is er om het volk arm te maken, het lost niets op voor de huidige 'Nederlandse' milieu problemen (als die er al zijn CO2, stikstof wat een joke) maar heeft alles te maken om nieuwe business te genereren voor multinationals, een oplossing die er al is zoals een auto met verbrandingsmotor, openbaar vervoer, etc. Die nieuwe (Tesla) snufjes kunnen ook met een brandstof auto gerealiseerd worden.

    De infrastructuur om elektrische auto's massaal thuis op te laden komt er niet, vergelijk het maar met telefoon lijnen, (ISDN, adsl, adsl2+, vdsl2+, pair bondig etc); kabelnetwerken (Docsis 1, 2, 3, DVB) infrastructuur, er worden nieuwe modulatie technieken gebruikt om sneller en meer data te kunnen versturen over de zelfde kabels. Het is ontzettend duur om (elektrische) bedrade infrastructuur op te waarderen. Daarom gaat men ook meer en meer draadloos. (2G, 3G, 4G, 5G Wifi 4,5,6 etc)

    Als er meer energie over de kabels getransporteerd moet worden dan ontkom je niet aan dikkere kabels en hogere spanningen dus kabels moeten vervangen worden en extra transformatoren dichter bij de huizen gezet worden met meer energie verliezen. Het zijn geen glasvezels kabeltje die je even in de grond blaast, en hoe lang is men daar al me bezig? De elektrische transport verliezen worden groter namate je dichter bij de huizen energie levert. De eerste business case om massaal het elektriciteitsnet aan te passen moet nog bedacht worden, je hoort er niemand over.
    Hoe lang heeft het niet geduurd totdat iedereen een gas aansluiting had?

    Uiteindelijk wil je je auto draadloos kunnen opladen net zo als je mobieltje, daar komt geen oplossing voor dus het blijft onpraktisch steeds die twee stekkers in auto en oplaad punt te doen. Eigenlijk niet van deze tijd. :)

    En dan de subsidies, 4% bijtelling alleen voor zakelijke lease rijders, dat is puur discriminatie!; BPM; wegenbelasting; dat is gelukkig niet vol te houden, dat kost de staat veel te veel geld, De accijns op een KW/uur is ook niet hoog t.o.v. benzine/diesel, en daar gaat het kwartje van Kok, dit alles is niet gewenst. De staat heeft zijn Elektrische auto verkoop target gehaald en is daar trots op, helaas de elektrische auto's gaan meestal 2de hands naar het buitenland. Elektrische Auto's worden niet goedkoper dat is een fabeltje, Dus het lost zich gelukkig vanzelf op.

    (EU) Targets halen met subsidies (andermans geld) kan iedere Visie Loze Pinokkio, daar hoef je niet trots op te zijn, je moet je er eerder voor schamen.

    Ik heb vandaag weer duurzaam gereden, niet te snel, rustig optrekken, weinig remmen, dus ik doe het goed! DUURZAAM is van deze tijd.

    Snel optrekken is niet duurzaam, snell opladen is ook niet duurzaam het zijn wel belangrijke differentiators van de huidige elektrische auto's
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik herhaal het maar even en meld gelijk, dat ik afgelopen zaterdag (in de F430) verre van duurzaam heb gereden. Wel genoten, dat dan weer wel :p
     
  25. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar

    Nou, veel te lezen hier...maar het draadloos opladen is al een feit......wij zijn bezig geweest met een systeem dat via inductie (dus gewoon je auto parkeren boven een plaat) de auto laadt. En ja met enorme stroom. En nee geen verlies (nou, ik geloof 3%). Alleen nog ingewikkeld met veiligheid, maar wordt opgelost. Is over 2 jaar de standaard.

    De “nay” roepers zijn te begrijpen maar het huidige momentum valt niet tegen te houden. En gelukkig is de mens enorm inventief en worden de problemen hier allemaal opgelost. Ik denk dat de champagne nog eerder mijn kant uit gaat komen. Maserati heeft over 1 jaar de eerste vol elektrische auto en over 3 jaar geloof ik nog alleen maar elektrisch`(maar kan ik verkeerd verstaan hebben). Ferrari zal wel volgen.....

    Tja, net nog 150 liter verstookt op Mugello bij 50 jaar Michelotto (schitterend event trouwens) in mijn 360 N-GT maar ik vrees toch dat het een aflopende zaak is. De “oude” Michelotto auto’s (333 SP en de 360 GT) hebben een geweldig geluid, de nieuwste (die 488 speciale F90 heet die geloof ik was er ook) hoor je al bijna niet meer......dus geluid is al weg geengineerd, de benzine volgt.

    Ciao
    Oscar
     
    Jonkheer likes this.

Share This Page