News

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

1. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Silver Subscribed Owner

Jul 25, 2008
    12,982
    Amersfoort, Holland.
    Full Name:
    Mel
    En wat zien we nu in Amerika ?

En heeft bijv. Rusland helemaal geen besmettingen ?

Azie ? … Afrika ?

2. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Karting

Jun 15, 2014
    166
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Ik heb grote twijfels bij de wereldwijde rapportages. In Nederland zijn bijvoorbeeld 3 mensen genezen van corona volgens worldometer die de officiële getallen overneemt. Dat klopt dus niet. Kloppen de andere officiële getallen dan wel van nederland?

In Italië is het aantal echte corona doden zonder andere onderliggende ziekten kompleet onduidelijk. Als je sterft in een ziekenhuis of in de corona buurt heb je natuurlijk corona, dat heerst daar zo loopt de teller snel op.

En de TV media is compleet doorgeslagen, ellende amusement programma’s lijken het soms, een wedstrijd wie kan de meeste ellende in een uur proppen, maakt niet uit waar het vandaan komt als het maar kijkcijfers oplevert iedereen die wat spannends te vertellen heeft kan op TV komen.

En dan hebben we nog het falende kabinet en de EU welke wakker geworden zijn uit een winterslaap. Een Rutte die werkelijk niets simpel kan uitleggen en geen leider is, maar dat kan je ook niet verwachten van hem omdat hij zero visie heeft. Het blijft een HR manager, en zal nooit met zijn vuist op de tafel slaan altijd een afwachtende houding.
    Hij had beter bij Unilever kunnen blijven.

Kortom,

Lekker binnen blijven wen er naar vast aan.

Wat zien we in America?

https://www.google.nl/amp/s/thehill.com/homenews/administration/489849-trump-lashes-out-at-gm-ford-over-ventilators%3famp

Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app

The Strad likes this.
  3. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Karting

Jun 15, 2014
    166
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    The Strad likes this.
  4. The Strad

The Strad Formula 3
    Silver Subscribed

Jul 26, 2010
    1,737
    Europe
    Rusland is een corona-vat dat op ontploffen staat. Maar zolang ze het kunnen stilhouden is er geen vuiltje aan de lucht. The show must go on.
    Afrika weten we geen zak van af. Daar zijn de media-voorzieningen nog slechter dan de hospitalen.

5. milko1969

milko1969 Formula Junior

Feb 21, 2012
    423
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik denk dat ze in veel landen proberen de zaak in de doofpot te houden omdat men bang is voor de economische gevolgen.Om die reden vertrouw ik ook de berichtgeving uit China niet, zij zijn volledig afhankelijk van wereldwijde export. Dom en vooral korte termijn denken.Rusland speelt volgens mij vooral een strategisch spel en wil denk ik vooral niet afgaan als grootmacht in de wereld als land die haar eigen bevolking geen veiligheid en zorg kan bieden in deze Corona tijd.

6. stekkefun4

stekkefun4 Formula 3
    Rossa Subscribed

Nov 22, 2006
    2,174
    Belgium - Europe
    Beide Rusland en China communiceren onbetrouwbare statistieken. In Rusland zouden er maar zeer beperkte besmettingen zijn, maar worden dezelfde soort draconische maatregelen afgekondigd. Hulpkonvooien zullen niet enkel bestaan uit goederen, maar ook uit spionagemateriaal omdat ze nu medische (militaire) toegang hebben tot enkele Europese landen. China is een heel ander verhaal. Er komen meer en betere schattingen aan de oppervlakte gebaseerd op de (stiekem) gefotografeerde urnes van overleden en families die deze komen ophalen. Op dit moment wordt gedacht dat het werkelijk aantal doden ongeveer 15 keer hoger ligt. De Chinese overheid heeft het telsysteem al meerdere keren aangepast en vele overlijdens worden niet getest op Corona.
    Zo wil China aantonen aan de rest van de wereld dat alles weer naar z'n dagelijkse routine weerkeert en de fabrieken terug volop draaien en medische apparatuur kan geexporteerd worden. Zo proberen ze vast te houden aan hun marktaandeel alsook op die manier de 'wereldredder' te spelen en zich financieel in de kopen in landen als Italië en Spanje. Gratis bestaat niet, over enkele maanden zal Europa beseffen dat veel bedrijven achter de schermen in Chinese handen terecht gekomen zijn.

7. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Karting

Jun 15, 2014
    166
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Heb je daar een source van of heb je dat zelf bedacht?

8. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Karting

Jun 15, 2014
    166
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Kun je een source geven waar je die informatie over Rusland / china vandaan hebt?
    - dezelfde soort draconische maatregelen zijn afgekondigd in Rusland??
    - maar ook uit spionagemateriaal omdat ze nu medische (militaire) toegang hebben tot enkele Europese landen??
    - Op dit moment wordt gedacht dat het werkelijk aantal doden ongeveer 15 keer hoger ligt in China, Zijn dat echte corona doden of hadden die mensen onderliggende ziekte waar we “normaal “ ook aan dood gaan?

9. stekkefun4

stekkefun4 Formula 3
    Rossa Subscribed

Nov 22, 2006
    2,174
    Belgium - Europe
    Dit komt allemaal uit de berichtgeving van de openbare zenders van de laatste 48u, waaronder die van Nederland, België, Italië, Duitsland, de UK en Spanje en tenslotte ook CBS, CNN en Fox.

10. The Strad

The Strad Formula 3
    Silver Subscribed

Jul 26, 2010
    1,737
    Europe
    Heb het helemaal zelf verzonnen, Rob. Is niks van aan. :D

11. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Karting

Jun 15, 2014
    166
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Misschien dat die openbare zenders / jounalisten eerst eens de officiële berichtgeving in eigen land kunnen challengen. Niemand doet dat.

Ook hier in Nederland blijft het onduidelijk wat de symptomen zijn van corona. Ook vandaag weer breed op TV besproken.

Ondertussen claimt de RIVM dat ze een sluitende test hebben terwijl de symptomen niet conclusive zijn.

Ondertussen hebben de deskundige in Zweden andere conclusies en gaat het leven gewoon door. De politiek relativeert en raakt niet in paniek tot een lockdown.

12. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Karting

Jun 15, 2014
    166
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    OK dat is dan duidelijk

13. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Karting

Jun 15, 2014
    166
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Even een voorbeeldje

China 1.300.000.000 inwoners.
    Als je een gemiddelde levens verwachting van 80 jaar neemt zijn er gemiddeld per dag 1,3miljard inwoners / (80 jaar x 365 dagen) = ~45.000 doden per dag.

En nu komt er een vrachtwagen met 2500 urnen bij een crematorium dan is dit volgens de westerse media HET bewijs dat er veel meer corona doden zijn in China. En de rest van de media neemt dit direct over want die moeten ook wat te melden hebben. Zo werkt het in de media.
    Niemand die checked of dit een normale levering is.

Hoeveel mensen denken jullie dat er per dag in Nederland of Belgie voor de corona uitbraak gestorven zijn ?
    En waaraan sterven die mensen dan aan?

En dat is nu niet anders, of dachten jullie dat deze mensen ineens niet zouden sterven.

In 2017 hadden we bijvoorbeeld ruim 2000 IC bedden nu zijn dat er 1100 in Nederland. Dus paniek, lockdown de experts hebben gefaald en de regering is verantwoordelijk en luisteren naar de experts.

Morgen is er weer een dag.

328gts1987 likes this.
  14. theunissenguido

theunissenguido Formula 3
    Silver Subscribed Owner

Jan 21, 2004
    1,496
    Argent/Brasil/Blgium
    Full Name:
    Guido
    Voor Afrika is het duidelijk...die nemen al jaren medicatie tegen malaria en laat net dit middel goede bescherming geven tegen Covid-19.
    En voor Zuid-Amerika : ik heb ergens in het begin van deze virus uitbraak gelezen dat gevaccineerde mensen tegen gele koorts een betere bescherming hebben tegen Covid-19. Zeker meer dan 50% is ingeënt tegen deze monster killer. Neem daar nog bij dat de uitbraak net in de zomer gebeurde en de mensen daar dan zo wie zo een betere immuun bescherming hebben. Afwachten wat het geeft nu het herfst wordt op het zuidelijk afrond.
    Guido

15. milko1969

milko1969 Formula Junior

Feb 21, 2012
    423
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    In leiden zijn ze in ieder geval goed bezig met een vaccin, "het waren toch die Hollanders, die stijfkoppige Hollanders"

16. 328gts1987

328gts1987 Moderator
    Moderator Owner

Mar 11, 2007
    11,342
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Is daar een bron van om daar meer over te weten.

Preventief malarone slikken tegen malaria wordt niet altijd gedaan vanwege de bijwerkingen. Daarbij komt dat het een prijzig middel is. Niet veel mensen (in afrika) die dat zich kunnen permiteren.
    Gele koorts ben ik meerdere malen voor gevaccineerd en zelfs zo vaak dat ik immuun ben voor het leven.

17. theunissenguido

theunissenguido Formula 3
    Silver Subscribed Owner

Jan 21, 2004
    1,496
    Argent/Brasil/Blgium
    Full Name:
    Guido
    Malaria medicatie op basis van kinine :
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinine . Heb zelf ettelijke jaren Nivaquine geslikt tegen malaria.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Chloroquine dat nu in de media wordt aangehaald is feitelijk Nivaquine.
    Merknamen = Nivaquine (Sanofi-Aventis).
    Gele koorts :
    Het team van professor N gebruikt daarbij een technologie die gebaseerd is op het vaccin tegen gele koorts. Op dit moment zijn de onderzoekers bezig met preklinische tests een vaccin te ontwikkelen tegen het dodelijke coronavirus (COVID-19). ... een technologie die gebaseerd is op het vaccin tegen gele koorts.
    Hopelijk hebben mensen die gevaccineerd zijn tegen gele koorts een betere bescherming dan zonder tegen Covid-19.
    Door mijn jaarlijks verblijf in de tropen, ben ik ook voor het leven gevaccineerd tegen gele koorts.

Wat is Malarone ?

Guido

18. 328gts1987

328gts1987 Moderator
    Moderator Owner

Mar 11, 2007
    11,342
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Malarone (=Atovaquon/Proguanil) is tegen malaria op kinine basis.

19. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Silver Subscribed Owner

Jul 25, 2008
    12,982
    Amersfoort, Holland.
    Full Name:
    Mel
    Zoooow … gisteren op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort lastig gevallen door ….. een blauwe Tesla.

Wel 6 keer kwam hij links van mij rijden en maximaal versnellen, probeerde of ik daar ook zin in had.

Wat een Flippo zeg; ging er bij Hilversum af, Ineke vroeg of meer Tesla boys dit soort neigingen hebben … :eek:

20. ChrisW1

ChrisW1 Formula Junior
    Silver Subscribed

Oct 29, 2015
    552
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris

Wie won er? :D

Ik heb dergelijke ervaringen nog niet veel met Tesla's gehad, behalve dat ik wel een aantal keer heb meegemaakt dat ze er graag als een speer vandoor gaan als ik naast ze bij een stoplicht sta met een van mijn pruttelende bolide's.

Wel heb ik veel meer van dat soort ervaringen met bestuurders van een Ferrari, Lambo, motorfiets of de M3/RS klasse. Het speelgoed brengt denk ik bij sommigen de kwajongen weer naar boven :)

Het zou andere andere kant ook niet leuk zijn als iedereen in zo'n voertuig uitsluitend voorzichtig van 0 naar 100 in 12+ seconden accelereert. Goed voor de koppeling misschien, maar wel veel minder leuk.

Melvok likes this.
  21. milko1969

milko1969 Formula Junior

Feb 21, 2012
    423
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ach.....die jongens in hun stofzuigers proberen zich ook een beetje te laten gelden op kosten van de belastingbetaler zullen we maar zeggen, heb het ook meegemaakt alhoewel bij de Corvette lijkt het of ze het op een of andere manier niet durven.
    Pas wel op want bij ons in de regio rijdt de KLPD met een witte Model S en ik heb die al vaker langs de kant zien staan met een slachtoffer en de blauwe leds aan.

Melvok likes this.
  22. Mikestradale

Mikestradale Formula 3
    Silver Subscribed

Jan 25, 2006
    2,319
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Dat is normaal hier in de buurt Mel. Ik probeer ze te negeren. Af en toe laat ik me gaan en trek ik hem even door naar de 200, dan haken ze snel af.

Melvok likes this.
  23. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Karting

Jun 15, 2014
    166
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  24. stekkefun4

stekkefun4 Formula 3
    Rossa Subscribed

Nov 22, 2006
    2,174
    Belgium - Europe
    In Frankrijk zijn ze daar al een heel aantal weken mee aan het testen moet goede resultaten, je moet er de Franse kranten maar es even op naslaan zoals lemonde.fr

Maar België en Nederland zijn landen met een zeer grote farma industrie die eerder naar het ontwikkelen van nieuwe inkomsten gaan dan naar het gebruik van bestaande middelen (die in dit geval niet door hen gepatenteerd zijn)

25. 328gts1987

328gts1987 Moderator
    Moderator Owner

Mar 11, 2007
    11,342
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

Share This Page