E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 36 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Volgens mij is Vehicel to Home (V2H) of Vehical to Grid (V2G) al heel realiseerbaar dit jaar. VWs worden dit jaar met tweerichtingsladen uitgevoerd. Althans volgens mijn collega en die heeft dat dit jaar in de planning. Geen idee wat het heeft kost, maar ik weet wel dat hij aardig op de centen zit tenzij hij zijn voor deel er kan uithalen.

    https://www.greencarreports.com/news/1131835_mass-market-vw-evs-will-have-bidirectional-charging-starting-in-2022
     
  2. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Zit al standaard in Hyundai Ionic 5 en de Kia ev
     
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het Nederlandse netwerk bedrijven die (elektrische) energie transport verzorgen tot aan de deur van huizen & bedrijven zijn de bottle-neck. Dit ga je niet even oplossen, de complete infrastructuur zal opgeschaald moeten worden.

    Bedrijven en huishoudens kunnen nu al amper zwaardere electriciteitsaansluitingen (meterkast) geleverd krijgen.

    In een nieuwbouwwijk kun je de infrastructuur bij aanleg correct dimensioneren. In bestaande wijken zijn de elektriciteit kabels niet dik genoeg, trafo huisjes hebben te weinig capaciteit.

    De 10.000 volt leidingen zijn te dun die de lokale trafo huisjes voorzien van stroom.
    Overige hoogspanning netwerken 110.000 volt en 380.000 volt hebben niet voldoende capaciteit en de trafo’s capaciteit die de verschillende netwerken koppelen is niet toereikend.

    Verder is het huidige electriciteitsnet ontworpen om vanuit een aantal centrale punten (elektriciteit centrales) elektriciteit naar huizen/bedrijven te distribueren. Het is niet gedimensioneerd / ingericht om de energie afkomstig van nieuwe windmolens parken / zonnepanelen parken door heel Nederland te distribueren. Laat staan naar buurlanden

    Dus een heel groot deel van het netwerk zal vervangen of opgeschaald moeten worden.

    De 2030 / 2050 klimaat doelstellingen / energie transitie worden nooit behaald.

    Het is een natte droom van de EU en politiek DenHaag gaat er in mee.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  4. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Klopt, maar het is niet de oplossing voor het probleem.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  5. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    We moeten het in een groter plaatje bekijken en dan denk ik wel dat V2X het probleem in grote mate oplost, maar dan moet ook het netwerk aangepast worden, dat is dan nog wel een dingetje.
    https://www.rvo.nl/sites/default/files/2019/07/V2X in Nederland_0.pdf

    Met alleen V2H los je inderdaad maar een klein gedeelte op (Het is een eerste stap en ook de makkelijkste met weinig weerstand, want je beslist er zelf over :)).
     
  6. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Welk grote plaatje (of probleem) probeer je nu eigenlijk op te lossen (beschrijf dat eerst eens, mooie uitdaging) voordat je deel oplossingen aanraad?

    Laten we eerst het grotere plaatje van het hoofd probleem analyseren, wat we nu zien is dat iedereen met een soort van deel oplossing aankomt welke weer andere issues veroorzaken.

    Deze aanpak van het ‘zogenaamde’ hoofd probleem werkt dus niet. Als er al een hoofd probleem is, ook daar is de wetenschap het nog niet over eens.

    Degene die het grote hoofd probleem eerst gecreëerd hebben om het vervolgens aan te pakken missen het totaal overzicht van de aanpak methode en falen dus om een economische totaal oplossing uit te rollen.
    Diverse grote partijen verdienen enorm veel geld. Het kost de maatschappij een vermogen met minimaal rendement voor het zogenaamde grote probleem.

    Hoe complexer de oplossing is hoe meer we erin gaan geloven....

    Grappig document voor de dummies in Den Haag. Daar was het blijkbaar ook voor geschreven.

    V2X is een gadget


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  7. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik reageerde erop dat V2H 'niet de oplossing is'. V2X is het grotere plaatje dan V2H. Ik zeg dus niet dat Vx2 de oplossing is maar je moet ergens beginnen, Anyway, Vx2 is een gadget hoor ik net. Wat is dan een mogelijke oplossing die 100% dekkend is en geen andere issues veroorzaakt?

    Geen andere problemen veroorzaken is naar mijn mening een utopie en inherent aan uitvindingen. . In veel gevallen brengt dat dingen aan het licht waar we wat mee moeten doen. Dat brengt ons weer tot nieuwe ontwikkeling op dat gebied en werkgelegenheid. Gelukkig maar anders zitten we allemaal zonder werk (heel zwart wit) of zaten we nog rond een vuurjte in een grot. :) 'vuur' bracht toch ook weer nieuwe problemen voor de mensheid.
     
  8. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Heb je daarvoor geen andere batterijtechnologie nodig dan nu gebruikt wordt in EV's? De huidige batterijen hebben denk ik net een lang genoege levensduur indien je ze alleen laadt en gebruikt voor de auto zelf. Als je ze veelvuldig gaat laden en ontladen voor andere toepassingen dan vraag ik me af of de accu niet versleten is voordat je een normaal te verwachten kilometrage op de auto hebt staan. Ik verwacht ook niet om die reden dat de animo om eraan deel te nemen groot zal zijn.
     
  9. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik bedoelde V2H is een gadget.

    We moeten beginnen bij of het grote probleem wel echt een probleem is, het blijft onduidelijk.

    Al Gore heeft dat heel lang geleden bedacht/gelanceerd, iedereen die daarmee groot geld kon verdienen is er in mee gegaan. Continu worden er angst scenario’s gelanceerd om vervolgens weer onderuit gehaald te worden.

    Definities (o.a. metingen) worden veranderd om de ideologie te ondersteunen!

    Ideeën genoeg, argumenten teveel voor iets dat ook onderuitgehaald kan worden.

    En zo nu weer een market scan voor V2H of V2X deel oplossingen. Als er wat aan verdient kan worden door multinationals wordt het ge-pushed het liefst met staats subsidie omdat anders de aandeelhouders uitwijken naar andere segmenten mocht dat beter rendement opleveren ....

    V2H, iedereen krijgt een oprit van de staat zodat de auto elektrisch aan het huis gekoppeld kan worden.... gadget zijn het.

    Zo gaat dat al heel lang o.a. met milieu, pandemieën, energie, etc.

    Een oorlog tegen een niet bestaande vijand kun je niet winnen. Daar weten we ondertussen alles van.

    Als je werkgelegenheid wilt creëren zorg dan dat je minder afhankelijk wordt van anderen landen. NL doet het tegenovergestelde.
    Bijvoorbeeld: Boeren en woningbouw die moeten stoppen voor het milieu... wat een farce is dat. Hebben we inmiddels al een Nederlandse firma die grote windmolens fabriceert, of verdwijnt de subsidie nog steeds naar het buitenland?


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  10. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat is dus de vraag en onderzoeken verschillen nogal van elkaar, maar als het echt slecht zou zijn zouden VW en andere merken het niet ondersteunen denk ik. Garantie is gemiddeld 8j of 160.000 km op battery packs en worden vervangen als ze kapot gaan of nog maar 75% rendement hebben (bij Renault in ieder geval).

    Ik denk ook dat als je terug gaaf doet zou je 2% korting moeten krijgen bij een volgende laad beurt. Er moet natuurlijk wel een incentief zijn.. Daar is men ook nog niet over uit hoe dat systeem eruit moet zien.
     
  11. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Voorlopig is er geen business case, en inderdaad de batterij gaat korter mee. En in de winter wanneer je meer energie gebruikt gaat het al helemaal niet werken.



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  12. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Persoonlijk denk ik niet aan Al Gore. Wat ik wel zie is dat we nu eenmaal met EV's (no offence) en (goedkope) zonnepanelen in ons mik zitten en die gaan niet meer weg de komende jaren.

    En dan is voor mij het huidige probleem wel duidelijk, dan praat ik niet over het klimaat en andere dingen. Ons stroomnet is ongewild een bottleneck geworden. Dat merk ik alleen al in ons dorp. Wij hebben de laatste 2 jaar flink meer EVs op de opritten en meer airco's aan de gevels hangen na al dat thuiswerken.

    Regelmatig hadden we stroomuitval vorig jaar. Ook overdag werd het een probleem dat velen hier vorig jaar zonnepanelen namen. Onze regio gaat nu (noodgedwongen) met het stroomnet anders om en bepaalde dingen zijn geupgrade. We hebben nu bijna geen stroomuitval. Een maatregel die is genomen is dat 's avond vaak de straatverlcihting uit staat, omdat die EVs staan te laden plus alle drogers en wasmachines die in daluren draaien en iedereen gelijktijdig electrisch aan het koken is. Ook zet de netbeheerder opgewekte stroom door zonnepanelen uit bij hele zonnige dagen. Men kan dan dus ook niet terugleveren. Blij zijn we niet, maar het is beter dan een paar uur geen stroom hebben.

    Dan lost V2X toch wel degelijk voor een groot deel een probleem op dacht ik zo (al is het alleen in ons dorp :)) en het zal per regio verschillen wat de oplossingen zijn denk ik. Moet eerst iedereen wel weer een nieuwe EV bestellen :p
     
  13. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #888 rob.kruiswijk, Jan 21, 2022
    Last edited: Jan 21, 2022
    Hoi Martin,

    Je kunt er naar mee bezig blijven; zonnepanelen, elektrische auto’s, wassen / drogen in dal-uren, stroom uitval, overschot aan zonnepaneel energie, V2H, V2X, etc.

    Wat hebben al die investeringen in het dorp nu uiteindelijk opgeleverd voor het klimaat en voor de bewoners.?

    Welke investeringen staan nog in de planning van de dorpelingen?

    Is het dorp al van het gas afgesloten? (en waarom nog niet, wat moet er nog aangepast worden, is er al een collectieve business case)

    Dit dorp is best wel een interessante case, heb je nog meer informatie wat je kan delen over het dorp?





    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  14. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    X2V waren we nog even vergeten, een beetje energie heen en weer pompen tussen accu’s...

    Hoop dat er niet te druk wordt met geïnfecteerde auto’s (waarvan de batterij bijna leeg zijn) bij de P+R Zeeburg laadstations.

    Het BOOSTER pakket wat staat staat doet dan niet wat men van het laadstation verwacht en verliest nog sneller zijn werking.

    “Vattenfall, Heijmans en de gemeente Amsterdam gaan de komende vijf jaar data verzamelen van de oplaadhub op het parkeerterrein bij Zeeburg om te kijken hoe een batterij zo efficiënt mogelijk kan worden ingezet. Daarbij wordt vooral gekeken naar hoe er vermogen op het juiste moment aan de batterij bij de oplaadhub kan worden geleverd. “

    Nu kunnen we bij de P+R Zeeburg Amsterdam 16 auto’s tegelijk opladen wat een evolutie is dat?

    Ongelofelijk tegenwoordig kunnen we alles simuleren, wat een stompzinnige nutteloze field-trial en uitgaves zijn dit weer. Neem aan dat er ook nog ergens aan verdiend wordt door 1 of alle participerende partijen?

    De experts en wetenschappers konden voor deze eenvoudige uitdaging geen bijdrage leveren op basis van een aantal aannames en natuurkundige wetten.
    Komt waarschijnlijk uit de subsidie koker van Femke H.

    Hoe complex kan je de energie transitie nog verder maken?

    https://tweakers.net/nieuws/187460/amsterdam-test-batterij-als-buffer-bij-oplaadhub-voor-elektrische-autos.html



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  15. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,370
    AMEN
     
  16. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Voor de één is een investering zonnepanelen en voor de ander een inductieplaat en ik vind individule investeringen niet relevant als het huidige probleem ons stroomnet is en met V2X in het vizier moet daar structueel in ingeïnvesteerd worden, anders dan alleen de inhoud van een transformatiehuisje.

    Ons (verdeelstation)dorp wordt hier letterlijk genoemd, dus ons dorp staat dus zeker op de radar als het andere gebieden raakt:
    Stroomnet Noord loopt tegen grens aan: geen plek voor nieuwe grootverbruikers | Het Parool

    Als er een structurelere oplossing is (2025), en daar moet het niet bij blijven, dan kan V2X ook het stroomnet ontlasten. Tegen 2025 hebben mensen weer geld voor een nieuwe EV voor V2X.
     
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Mee eens, ik denk dat je geen jaartallen moet nastreven, maar doe je het niet dan komt het er ook niet van.
     
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik denk dat we moeten ophouden met die energie transitie flauwe kul. Welke mongool heeft dat bedacht?


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Altijd lekker constructief die Rob ;-)
    Dit is niet iets dat is opgelegd door Rutte, dit is iets dat we met zijn allen moeten willen.
    We kunnen gewoon niet meer ongebreideld gas uit de grond blijven halen. Je wilt energiebronnen hebben die niet meer zomaar uitgeput kunnen raken.
    Dat is idd niet eenvoudig en gaat iedereen geld kosten.
     
    MvT, ChrisW1 and Infant like this.
  20. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ga je eerst eens verdiepen in de oil en gas industrie voor dat je met drogredenen aankomt dat deze energiebronnen uitgeput raken. Dat hoor ik al zo’n 35 jaar, ondertussen is er alleen maar meer olie en gas gevonden op de aardbol bijvoorbeeld middels Seismische 3D volume rendering technieken.

    We zijn inderdaad lekker constructief bezig, Duitsland gaat aan het gas (heeft ondertussen een groen energie label) wij gaan van het gas af. We zijn er inmiddels al aan begonnen met allerlei extreem kostbare gesubsidieerde deel oplossingen zonder het grote plaatje in kaart gebracht te hebben. En maar schaaps blijven geloven dat het allemaal goed komt.

    Fix die paar huizen eerst in Groningen dat kost ook geld, dat kan prima betaald worden uit de NL gas winningen accijns en belastingen dan maar geen gas opbrengsten voor andere staats projecten. Ook nog eens goed voor de werkgelegenheid mits de verbouwingen niet stil gelegd hoeven te worden voor de milieu activisten. De Jonge gaat zich voor Groningen hard maken en komt met een ‘passende’ oplossing voor dat gebied, blijf er vooral in geloven.

    En als we aan de onrendabele waterstof technieken moeten begin met Den Haag een proef project zonder subsidie zodat de reële kosten zichtbaar worden, dat kost ons geen geld. Er is geen multinational die daar aan begint, veel te risicovol.

    Ik zou zeggen probeer de komende 4 jaar eens iets constructies te bedenken en als je iets gevonden hebt start dan met het Nederlandse bedrijfsleven een implementatie is een land waar de subsidie pot goed gevuld is om het uit te proberen.

    Als laatste verdiep je eens in de recente accijns en belastingen verhogingen van bijvoorbeeld je gas rekening voordat je aankomt dat de staat niets oplegt.

    Als je een referendum in Nederland doet belasting / accijns verhogingen voor gas wel of niet doorvoeren dan weet je de uitkomst. Wat denk je dat die uitkomst is?



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  21. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Jij kijkt niet naar het grote plaatje, dat is wel duidelijk.
    Jij hebt hier zelf last van en wordt dan boos. Dat snap ik wel, maar het idee is dat we hier nog honderden/duizenden jaren met zijn allen willen wonen. Dat gaat niet als we alles maar uit de grond blijven halen.
    Er is idd nog voor 100 jaar aan olie (mss wel veel meer nog), maar het is gewoon eindig en niet de manier.

    Ik betaal nu ook 3x zoveel voor energie (met name gas uiteraard) dan vorig jaar. Daar word ik idd ook niet blij van.
    Een referendum houden over belasting betalen is onzinnig. Driekwart van NL denkt alleen aan zichzelf en niet aan het grotere plaatje. Wees gewoon blij dat hier alles zo goed is geregeld. Ja dat is echt zo.
    En anders moet je eens een paar jaar in Brazilië gaan wonen bv. Daar betaal je net zoveel belasting (op auto's nog veel meer) en krijg je er veel minder voor terug (check de wegen en infrastructuur daar maar eens).
     
    ChrisW1 likes this.
  22. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ongelofelijk wat voor spectaculaire argumenten je weer van de plank haalt Harry.

    Er worden meerdere leidingen aangelegd om Europa van gas te voorzien,
    Vanuit israel door de middellandse zee, ook in de de zwarte zee, Nord Stream 2, etc. Ook uit de VS inmiddels vloeibaar gas. En Nederland gaat van het gas af, de andere grote EU landen zijn dus ook met het grote plaatje bezig, alleen met een andere visie.

    Dat grote plaatje waar jij het over hebt om de Nederlandse energie transitie te onderbouwen slaat werkelijk nergens op om de wereld zogenaamd te redden, dat weet je zelf ook wel. Het is een natte droom die hier leuk verkocht is, Nederland als proeftuin een kleinschalige energie transitie die uit de klauw loopt op kosten van Nederland om de wereld te redden ik lig onder de tafel van het lachen.
    Het lijkt mij meer op een draagvlak tia gesteund door een activisten groep uit Groningen.

    Jij weet net zo goed de uitkomst van dat referendum, alleen zo worden dit soort beslissingen niet genomen, ondertussen betaal jij 3 keer zoveel voor je gas waar je niet blij van wordt, ik begrijp jou niet, jij als planeet redder zou daar juist wel blij van moeten worden.

    3 kwart denkt niet aan zichzelf en begrijp het grote energie transitie plaatje niet, die kijken bijvoorbeeld geconditioneerd OP1, zijn voetbal en praatprogramma volgers. Die zijn blij dat alles geregeld word en te lui om zelf iets te onderzoeken laat staan kritisch na te denken, die leven in een waan van vertrouwen in de overheid. En als er kritische geluiden zijn over het overheidsbeleid slaat het merendeel van de volgers op tilt, je mag geen kritiek uiten hoe durf je!

    Verder is het mij duidelijk dat jij je niet in de oil en gas industrie verdiept hebt.

    “Wees gewoon blij dat hier alles zo goed is geregeld. Ja dat is echt zo.” Dat is dus niet zo, niet alles is goed geregeld, als je dat nu nog niet ziet leef je echt onder een steen in een diepe winterslaap waaruit je nooit zult ontwaken.

    En als laatste is er altijd wel weer een land te vinden waar het slechter is waarmee je een stelling probeert te bekrachtigen.

    Ga eens in het buitenland goedkoper tanken, ook daar kun je op de wegen rijden en in Duitsland een stuk harder.

    Ik heb hier zelf geen last van en wordt dan ook niet boos, dat zit alleen tussen jou oren.



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  23. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik ben een echte petrolhead en ik vind het doodzonde welke kant we opgaan, maar je kan toch niet (meer) ontkennen dat de mensheid voor een groot deel van de CO2 uitstoot voor zijn rekening neemt. De 3 grote europese autoproducerende landen (even china buiten beschouwing gelaten) mogen na 2030/35 geen verbrandingsmotor meer maken, maar die serveren wel de halve wereld en tegen die tijd allemaal Vx2.

    Ik denk dat de hele mensheid onder een steen leeft, of het nu haalbaar is om binnen 8j alles geëlektriviceerd te hebben of dat je niet in CO2 uitstoot gelooft. Uiteindelijk heeft een EV een veel kleinere CO2 voetafdruk na 10j en zeker na 20j mocht je battery pack het halen! Dat laatste is tricky!

    Nu moet we niet de illusie hebben dat na 10j nog steeds met je EV kan rijden, die kan gewoon naar de sloop. De kosten van een nieuw Battery Pack wegen niet op om in een lijkt van 10j nog te investeren.

    Wij hebben recent naar een Zoe uit 2013 gekeken met schade, 2 deuren vervangen en hij is weer als nieuw. Met subsidie kwam deze Zoe op 1000 euro. Spekkoper denk je! En na 10j rijden met dat ding besparen we ongeveer 40.000 euro aan benzine met de km die wij maken en een hoop CO2.

    Tja... nu is deze battery pack loos en moet er een nieuwe in.. ff 18K neerleggen voor een 52kWh battery pack. Nu geven bijna alle merken maar 8j garantie of tot 160.000km, die doen dat niet voor niets. Kijk eens wat er aan 2ehands EVs te koop staan. Allemaal rond de 130.000km en ouder dan 2014 wil je niet meer hebben, want dat is een groot risico en dan betaal je al snel 10k voor zo'n EV. Als we dit probleem nu eens oplossen dat zo'n EV na 8j of 160.000km niet economisch total loss is! Die gozer blaast zijn Tesla niet voor niets op met dynamiet. (Haalt hij zijn kosten wel weer terug met het aantal hits :))
     
    rob.kruiswijk likes this.
  24. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Image Unavailable, Please Login

    Ik maak mij niet zo druk om de CO2 hoax.
    Net even in 5 minuten de auto van +1500 Km range voorzien. Dat is toch best wel een dubbele luxe (1500KM en 5 minuten) en snel weer verder

    Ik rij dus niet op eco-groenen banden maar gewoon normale 255/45 serie winter-sloffen.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  25. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #900 rob.kruiswijk, Jan 26, 2022
    Last edited: Jan 26, 2022
    “De 3 grote europese autoproducerende landen (even china buiten beschouwing gelaten) mogen na 2030/35 geen verbrandingsmotor meer maken, maar die serveren wel de halve wereld en tegen die tijd allemaal Vx2.”

    Volgens mij worden er na 3030/35 nog gewoon auto’s met verbrandingsmotoren geleverd door de grote Europese autofabrikanten. Deze auto’s kun je nog steeds kopen buiten Europa. Of denk je dat de Europese auto merken de markt buiten Europa laten liggen, dan worden de aandeelhouders pas echt boos met de nu al ingezakte auto verkopen.

    “Nu geven bijna alle merken maar 8j garantie of tot 160.000km, die doen dat niet voor niets. Kijk eens wat er aan 2ehands EVs te koop staan. Allemaal rond de 130.000km en ouder dan 2014 wil je niet meer hebben, want dat is een groot risico en dan betaal je al snel 10k voor zo'n EV. Als we dit probleem nu eens oplossen dat zo'n EV na 8j of 160.000km niet economisch total loss is!”

    Ja de spijker op de kop slaan dus! En die garantie bepalingen lopen ook uit een.

    Range, levensduur van de batterij, batterij laadtijd, garantie, TCO zijn allemaal zaken die nog opgelost moeten worden, en die EV’s moeten ook nog goedkoper worden zodat iedereen een EV kan bemachtigen en kan blijven rijden Vergeet ook de subsidie regelingen niet, die moeten ook nog afgebouwd worden
    Als laatste de Europese infrastructuur die nog aangelegd moet worden zodat je ook nog je auto tijdig kan opladen.

    1. Hoeveel snellaad-paaltjes hebben we nodig in Europa? en hoe gaan we die aansluiten op het electriciteitsnet?
    2. Gaan we een apart hoogspanningsnetwerk aanleggen om (auto) batterijen snel te kunnen laden? (of gewoon dikkere koperen kabels in de grond rammen.
    3. Welke (elektrische) netwerk infrastructuur moet er aangelegd worden om alle huizen te voorzien van verwarming om van het gas af te kunnen en je auto te kunnen opladen?
    4. Hoeveel Km infrastructuur moet er aangelegd worden in Nederland / Europa?
    5. Wat te doen als er draagkracht komt voor kernenergie?
    6. Is er al een oplossing voor het vracht-verkeer? Wat voor range krijgen die met de batterij, hoe en waar gaan we vrachtwagens opladen, hoe lang gaat dat duren, gaat die batterijen ook 160.000 Km mee?

    Het kleine dicht bevolkte Nederland en de energietransitie.... we zijn alvast met deel oplossingen begonnen (o.a. zonnepanelen, windmolens, EV’s, warmte pompen) en hebben geen idee wat er nog op ons afkomt om de natte energietransitie droom te verwezenlijken, we gaan de planeet redden, gelukkig zijn de Europese landen klimaat akkoord deadlines overeengekomen met creatieve Frans Timmermans, die ondertussen ook in CO2 certificaten handelt waar sommige bedrijven deze leuk bij de “winst” optellen, leuk voor de aandeelhouders.

    Blijf er vooral in geloven, je moet ergens beginnen met subsidie om het grote plaatje ooit te gaan zien.





    Sent from my iPhone using FerrariChat
     

Share This Page