E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 38 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Het is al veel vaker gezegd:
    EV's zijn alleen zuinig als je max 100km/u rijdt.
    Zodra je 130 of harder gaat rijden, haal je amper nog de helft van de beloofde range.
    En ja, benzineauto's gaan ook meer verbruiken als je harder rijdt, maar niet zo absurd veel als bij EV's.

    Verder zijn EV's de toekomst en echt ideaal voor de dagelijkse ritjes.
    Voor de fun-ritjes weer niet en voor vakanties al helemaal niet.
    Voor de vele saaie km's neem je dus een EV en voor de pret-km's iets echt leuks. En dat is dan geen Tesla Plaid. :) Ik vind dat meer een soort kermisattractie. Je stapt in en dat ding doet zijn trucje.
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,124
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik zag al EV motorfietsen ..... brrrrrrr :-(
     
  3. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Klopt, iedere 10 km sneller boven de 100 km per uur kost je gemiddeld 15% extra range afname, bij 130 ga je al vlotjes naar de helft van wat WLTP als mogelijk zou worden gezien.
     
  4. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    pfff, je zal maar in Duitsland wonen en met je EV over de snelweg rijden, volgens mij wordt je daar vierkant uitgelachen door de meerderheid.
     
    Melvok likes this.
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,124
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Eens Rob !

    Ben wel benieuwd hoe de EV in Duitsland wordt ontvangen, hoe de "dekkingsgraad" daar is ...

    Vast niet zo hoog als hier met al die subsidies ...
     
    275gtb6c likes this.
  6. Bas

    Bas Four Time F1 World Champ

    Mar 24, 2008
    41,442
    ESP
    Full Name:
    Bas
    Zo lang we gewoon (synthetische?) Benzine kunnen krijgen langs de weg vindt ik het niet zo erg allemaal. Er zijn nog maar weinig nieuwe autos afgelopen paar jaar waar ik echt in geinteresseert ben (GT3, 812 Comp...err wat nog meer deze dagen? Niet veel eerlijk gezegt). Autos worden te zwaar, te perfect etc...dus voor als pure sport auto vindt ik weinig nieuw interessant nog. Nu vindt ik elektrische autos totaal oninteressant, maar als je echt geforceerd wordt elektrisch te rijden zou ik kiezen voor een Bentley/Rolls Royce, puur voor comfort...performance zou me dan ook helemaal geen kut interesseren meer.

    Ik rijdt in the end gewoon liever benzine en autos t/m ~2015. Zolang die keuze er blijft....

    Die snap ik al helemaal niet. Een motor gebruikt al amper benzine...en zo veel plezier krijg je nou van het geluid/character van een motor....en dan gooien ze er een batterij in en de motor van een staafmixer....nee dank je!
     
    Ajax de 1e, djfrens and rob.kruiswijk like this.
  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  8. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    8j oude Mercedes E300 rijp voor de sloop! tja.. daar hadden we het eerder al over. Hoe gaat dat dan zometeen met een Ferrari E, waar weinig km mee worden gereden. Meer stilstaan voor een benzine auto is al niet goed en voor een EV al helemaal niet :eek::eek:

    Tweedehands Mercedes heeft hetzelfde batterij probleem als Tesla - Autoblog.nl

    Voor de sloop is zo'n EV dus ook niet (meer) waard in mijn ogen als als ze allemaal na 8j of 160.000km naar de sloop gaan rond dezelfde periode.
     
  9. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #935 Dino2010, Feb 21, 2022
    Last edited by a moderator: Feb 21, 2022
    Batterijen van elektrische wagens blijven branden
    Het autoschip Felicity Ace is nog altijd aan het branden. De vele elektrische wagens aan boord maken het blussen extra moeilijk.


    https://www.standaard.be/cnt/dmf20220221_94217429

    Toch nuttig, wanneer je spiksplinternieuwe EV niet tot bij je geraakt over de plas, dan hoeft die niet meer aan land te worden gerecycleerd. Moeder natuur doet dat wel, want heel veel kans dat ze dit bootje niet meer gaan (willen) redden. Al die auto's zijn ondertussen waardeloos, het schip heeft ongetwijfeld ontzettend grote schade opgelopen. Dus de hele boel laten zinken, is dus veel interessanter dan proberen nog wat te redden. Kun je tellen hoeveel tonnen vergif zo in de oceaan verdwijnen? Toch super ecologisch, dat EV-gedoe! :D
     
    milko1969, Dr. E and JTSE30 like this.
  10. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Mel, afgelopen jaar best veel gereden in Duitsland en ofschoon de aanbieders heel verschillend zijn (en betalen nog vaak een ramp) is de dekking van EV palen goed. En met de Taycan (bij de juiste paal en juiste aanbieder) laad je met 275 kW en kun je binnen 10-15 min weer 250-300 km rijden. En dan rij ik over het algemeen 130-150 km/u. Echt, bevalt erg goed, alleen dat betalen (die kaarten zijn zelden met roaming) is nog een ramp, sta je 10 minuten te klunzen voordat er geladen kan worden....Ionity is over het algemeen goed en snel.

    Ciao
    Oscar
     
  11. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
  12. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  13. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    En denk gelijk even aan alle mensen die deze XC 40 electric al hebben terug gebracht naar de dealers vanwege alle fantastische betrouwbare software en storingen waar men gek van werd………een groot Fiasco tot nu, maar daar wordt met geen woord over gerept natuurlijk, net als de XC90 T8, ook zo een wonder met die geweldig storingsloze hybride techniek, heeft Volvo heel veel klanten gekost en kost ze nog steeds veel klanten.
     
  14. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,377
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  15. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Dr. E likes this.
  16. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dino2010 likes this.
  17. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,371
    ….. en toch is de gehele pers lyrisch over de nieuwe 296GTB…… tja….
     
  18. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Maar de 296GTB is natuurlijk ook geen elektrische auto. De brandstofmotor heeft al zo'n 660 pk. De kleine elektroaandrijving maar 165 pk en daarmee kun je door de heel kleine accu maar zo'n 20 km (langzaam) rijden. Op deze manier is de elektroaandrijving meer iets wat een goede ondersteuning is voor de turbomotor (ook om direct en vanaf lage toeren veel koppel en vermogen te leveren) dan dat het significant het brandstofverbruik reduceert. Het is ook zeker geen substituut voor de verbrandingsmotor. Daar kunnen denk ik zelfs veel uitgesproken tegenstanders van EV's goed mee leven, vooral ook omdat de V6 motor als ik diverse testverslagen mag geloven nog wel redelijk goed klinkt ook.

    Ik ben benieuwd hoe de eerste echt volledig elektrische EV van Ferrari over een paar jaar zal zijn en hoe deze dan zal worden ontvangen.
     
  19. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    481
    Hopelijk een ander geluid als de MC20, dat lijkt echt nergens op.
     
  20. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Jammer, want ik vind hem er wel erg mooi uitzien!
     
  21. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    481
    Dat dan weer wel.
     
  22. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,371
    lees en bekijkeen aantal tests zou ik zeggen.... dat schijnt best goed te zijn.

    Als TopGear zelfs de auto een 10/10 geeft en het de allerbeste sportwagen van dit moment noemt denk ik dat het wel goed zit...!
     
  23. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,371
    Fair enough, maar het is natuurlijk ook niet meer of minder dan een logische tussenstap.
    Ferrari zal die tussen stap zo lang mogelijk proberen op te rekken.
    Dat die EV er komt is een zekerheid; echter is het niet zeker of die er komt vanwege klanten vraag of regelgeving....
     
  24. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    481
    Ik heb er uiteraard zelf mee gereden, vandaar mijn mening. Wij hadden afgelopen september de eerste in de Benelux binnen staan.
     

Share This Page