E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 44 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Pagani is maar 1x verhuisd (binnen zelfde industrie terrein) en dit moet dus het gebouw zijn wat jij op foto's toen gezien hebt.

Over Harry Metcalf, die is op bezoek (met zijn Emira) bij Ferrari in maranello. Daar heeft hij het atelier bezocht (ik had er eerder geen beeld bij hoe dat eruit zag) om de purosangue te zien. Hij komt weer met verrassende feiten in zijn video:

Het blijkt dat Ferrari een (mechanische) actieve ophanging heeft gemaakt. Ik vind dat een bijzondere keuze aangezien we dat eerder pleumatisch en hydraulisch hebben gezien. Ik vraag me af wat het voordeel is van mechanisch...
    Verder vind ik het wel Ferrari-like ontwerp. Wiel-kasten in carbon?! Ik moet dat eerst op straat zien aangezien deze video in (donker)binnen stage is.
    Wielen a 23" achter is absurd (maar dat zijn 22" voor eigenlijk ook) maar moet de verhoudingen in toom houden en het ontwerp in verhouding.

Ben benieuwd hoe zijn review is als hij ermee gaat rijden.

2. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,436
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ben niet bevooroordeeld maar kijk eens naar een Corvette C6 of C7 met handbak, comfortabel, snel, veel bagage ruimte en een supersound, daarnaast zeer betaalbaar en uniek.

3. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,436
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wel bijzonder dat de 911R van een paar jaar terug met handbak een van de meest gezochte Porsches is geworden, een 812 met handbak zou epic zijn, stel je voor een F40 met automaat, brrr……Gaat hier niet om beter of slechter, maar beleving, paar jaar terug had ik tijdens Wings en Wheels de beschikking over de Guilia Q met handbak en automaat, de handbak was zoveel lekkerder om mee te vegen over de baan en door de bochten, ondanks zijn moderne onderstel en 510 PK.

4. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,436
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Review of niet, kijk naar de levertijden en je ziet dat alle rijke Russen, Chinezen, Amerikanen, Arabieren etc. Het gewoon weer kopen vanwege de naam, of het er ook een beetje uitziet doet niet terzake…..helaas.

5. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Die PuroSangue is een superauto denk ik en zal idd veel geld opleveren voor F.
    Die gekke carbon spatborden etc zijn er om te verbloemen dat die auto veel te groot is, volgens mij.
    Dat zie je al aan die 22/23" wielen. Je ziet niet eens dat die wielen groot zijn.

6. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    Toch gaaf dat jullie zo vriendelijk te woord gestaan werden bij Pagani.
    Ik werd absoluut niet te woord gestaan en min of meer weg gestuurd 4 jaar gelden toen ik met Munsterhuis er was.
    Ik "moest maar eens op de beurs in Geneve langs komen voor een praatje en dan zouden we wel gaan zien".
    Daarna kwam Corona en verloor ik iedere interesse in Pagani; zeker nadat ze het jaar er op hop alle prijzen verdubbelden.

7. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    Helemaal mee eens.
    Die discussie van "een handbak is voor mannen" is echt een achterhaalde journalisten quote.
    Alsof F1 een nichtensport geworden is....!?
    Ik moet er niet aan denken om met een relatief moderne auto op de baan met een handbak te rijden....

Daarnaast snap ik de aantrekkingskracht van een handbak wel. Het zou alleen een ouder model voor mij zijn en dan auto nummer 7-8 of zo... Vrij onderaan de pikorde.

8. Ajax de 1e

Ajax de 1e Formula Junior

Feb 21, 2014
    897
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Zet een Hamilton eens naast een James Hunt...;):D
    Dankzij de elektronica en 'gerobotiseerde' versnellingsbakken kan er niet veel meer fout gaan hè. Gemak dient de mens....

9. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    Hamilton zou rondjes rijden om Hunt.
    Niet alleen de techniek, ook ons menselijk kunnen gaat vooruit.

10. Ajax de 1e

Feb 21, 2014
    897
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Niet in een mannen-auto! Ik hoor Hamilton nu al janken.....:D

Dat het menselijk kunnen volledig tot het maximale wordt uitgebuit (getraind), dat is zeker zo.
    Maar of het menselijk kunnen is verbeterd, dat betwijfel ik. Dat is dan aan trainingstechnieken en begeleiding van diverse zaken te danken.
    Het leven van een topsporter ziet er niet meer zo uit als 30 jaar geleden. Hadden ze 30 jaar geleden dezelfde begeleiding (voeding, computermodellen, doping, medicatie, materialen, enz) gehad, dan waren de prestaties vergelijkbaar.

Hoe trots moet jij zijn op launch control? Jij doet immers niets....ben je dan verbeterd in je prestatie? Dacht het niet.
    (maar let niet op mij, ik ben een dinosaurus, die krampachtig probeert vast te houden aan analoge techniek...)

rob.kruiswijk and Maximus1973 like this.
  11. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    Dat zou echter betekenen dat sportieve prestaties de afgelopen decennia niet verbeterd zouden zijn; dat zijn ze namelijk wel.
    Kijk naar sprint tijden, marathon tijden. Prestaties waarbij materiaal niet een al te grote plek in neemt. Allemaal significant verbeterd.
    Ja materiaal wordt beter en ja trainingsmethoden ook. Maar de mensheid an sich evolueert ook verder.
    Kijk naar de gemiddelde lengte en levensduur, etc...

Kijk daarnaast ook eens naar de verbeterde ronde tijden in de F1 sport. Ook iets dat een grotere (lichamelijke) belasting is voor de coureur.

OK, deze krijg je van me ( ;-) ) Launch control is inderdaad niks! Eerlijk waar nog nooit geprobeerd op al mijn Fjes!
    En van Hamilton ben ik al helemaal geen fan!!

De analoge techniek gaat in 'de toekomst' meer en meer op waarde geschat worden.
    Net zoals dat bij in de horloge wereld is. Prijzen van Patek's zijn bizar te noemen voor een stukje 'achterhaald meesterlijk vakwerk".

Ajax de 1e likes this.
  12. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior
    BANNED

Jun 3, 2015
    611
    Alleen het verschil in G krachten al.
    Hunt moest altijd overgeven voor een race, met zijn levensstijl zou hij nu niet eens Q3 halen….

13. Ajax de 1e

Feb 21, 2014
    897
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dat de mensheid verder evolueert is nog maar de vraag. Er worden teveel (medische) kunstgrepen uitgevoerd om de evolutie nog een kans te geven.
    Lengte komt misschien wel voort uit gemanipuleerd voedsel, en wellicht betere leefomstandigheden (betere huizen, medisch handelen, hormoonvlees, enz).

Inderdaad zou een levensstijl van Hunt nu in de weg zitten, maar de eisen voor topsporters zijn dermate streng geworden, dat op het moment dat je je handtekening zet, je niet meer van jezelf bent. Vanaf dat moment wordt je elke seconde van de dag gemonitord. Gewicht, dagritme, levensstijl, dieet, bloedbeeld, computeranalyses, enzovoort. Dat maakt dat de huidige sporter tot grotere prestaties dan voorheen in staat is. Ze zijn dan ook vaker en eerder opgebrand.
    Maar ja, als dat je lust en je leven is, je verdiensten groot zijn, dan heet dat de opoffering voor de roem ;)

14. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

Handbak hoort zeker op oudere modellen, mee eens. Ik vind de hype op de F430 handbak al overdreven en eigenlijk niet passen.
    Ik koos bewust voor de F1 om de nieuwe ervaring en nam daarbij de aangekondige hogere slijtage op de koppeling (die wel meevalt als je weet hoe je ermee om moet gaan) voor lief.
    Na volgend jaar zal het wel weer moeten gebeuren (sta dan op 120K) maar zou nooit een handbak in een F430 wensen.

15. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    Laat menselijke 'ontwikkeling-antiaging-evolutie' nou net mijn field of expertise zijn.
    Een medische kunstgreep is een vrij ruim begrip, echter bedoel je denk ik de gehele medische wetenschap en die heft idd een significatie en overwegend positieve uitwerking op onze ontwikkeling.
    Paar honderd jaar gelden ging je dood aan een simpele infectie.
    Gemanipuleerd vlees heeft daar compleet niets mee te maken.
    Vlees is eigenlijk een van de voedingsmiddelen waar in de afgelopen decennia het minste aan gedaan is.
    Vrijwel ieder gewas dat wij eten is gemanipuleerd in welke vorm dan ook.
    Je zou eerder kunnen zeggen dat wij ouder worden ondanks gemanipuleerd voedsel; en zeker niet dankzij.

Daarnaast vindt ik het wel een prettige gedachte dat mijn levensverwachting nu 80+ is met een goede gezondheid en niet 50+ zoals enkele honderden jaren terug (met heel veel geluk).

Als ik als team/club miljoenen in een atleet zou investeren zou ik er ook alles uit willen halen wat er in zit.
    Wat dat betreft worden coureurs een soort van 'bezit'. En net zoals de auto wil je daar ook het beste voor.
    Dat sporters nu eerder opgebrand zijn is ook een fabel. De lat licht simpelweg hoger.
    Sporters hebben juist een veel hogere levensverwachting dan niet sporters.
    Ongeacht de intensiteit van de sport EN het doping gebruik.
    (en ja dat is tot in den treure onderzocht).

Back to the handbak!

milko1969 likes this.
  16. Ajax de 1e

Feb 21, 2014
    897
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Interessant: antiaging-evolutie! Forever young? (of zie ik dat verkeerd?)

Ik wil er hier niet te diep op ingaan, maar medisch ingrijpen maakt geen sterkere soort. Het kan slechts je leven verlengen en/of je presteren verbeteren.
    Darwinisme en gedragswetenschap is meer mijn ding.
    Neem de 100 meter sprint: Er komt een moment, dat we niet meer over de snelste tijd heen komen. En dan moeten we het doen met al die helden van vroeger. Ik denk dat we nu al lang moeten wachten voordat er een 8.99 wordt gelopen.
    Sporters hebben een hogere levensverwachting dan niet sporters, maar Olympiërs hebben een lagere levensverwachting.
    https://www.ad.nl/olympische-spelen/topsport-gezond-olympiers-leven-korter~ad7edb83/ (als je AD serieus kan nemen)

Terug naar de handbak: de partnerkeuze wordt tegenwoordig ook vanachter een beeldscherm gedaan.... :D
    Dan wil je niet helemaal naar een auto lopen, ding nog met de hand starten ook, en dan je linker been gebruiken om een platenstelsel uit elkaar te drukken, en dan moet je ook nog bij de tijd genoeg zijn om een wegrij-modus te bedenken....een stok naar links achter of naar voren duwen...vermoeiend.

Ik voorspel een kortere levensverwachting voor mensen die niet voor een handbak kiezen.
    Dit is natuurlijk een grapje, maar subsidie van de EU kan ik vergeten voor dit onderzoek :D

17. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    Aaah joh; de EU geeft subsidie aan veel grotere onzin onderzoeken! Dit lijkt mij wel, een zinvolle!

En nee, het AD valt niet echt serieus te nemen…. Deze Studies meer:
    https://www.eurekalert.org/news-releases/815529

https://www.bmj.com/content/365/bmj.l2323

Ik zal ze heel snel samenvatten: hoe meer je beweegt, hoe langer je (gezond) leeft. Punt.

Uiteraard zit er een grens aan het menselijk presteren, maar kijk vooral naar lichaamssamenstelling en levensverwachting in de afgelopen paar honderd jaar; die is dramatisch verbeterd. Ongeacht medisch ingrijpen; dat heeft namelijk weinig effect op zaken als lichaamslengte. En dat terwijl de gemiddelde testosteron productie van een man nu juist weer daalt door toedoen van diverse soorten vervuiling….. blijft interessante materie.

Ajax de 1e likes this.
  18. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,671
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  19. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,671
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  20. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

NL is niet het enige land met bv. subsidies en veel EV's hoor.

"De beste landen om een EV te bezitten
    Nederland volgens het onderzoek op de vijfde plek met een score van 6,64. Achter Noorwegen (7,42), Luxemburg (7,67), Duitsland (7,67) en de Verenigde Staten (8,19). Het opvallende aan de top vijf is, dat Noorwegen verreweg het grootste percentage aan EV’s heeft – maar liefst 13,2% van de auto’s is elektrisch – terwijl het niet mogelijk is om een bedrag te krijgen van de overheid voor aankoop van een elektrische auto."

21. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,671
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    [QUOTE="Noorwegen heeft het grootste percentage aan EV’s heeft – maar liefst 13,2% van de auto’s is elektrisch – terwijl het niet mogelijk is om een bedrag te krijgen van de overheid voor aankoop van een elektrische auto."[/I][/QUOTE]

In Noorwegen is er een algemene snelheidslimiet van 80 km/u. Dat helpt ook goed voor de range en milieu.
    Noorwegen verkoop nog steeds zijn Olie, als ze daar nu eerst eens mee stoppen om de wereld te redden maar die opbrengsten heeft de staat blijkbaar hard nodig om bijvoorbeeld sinds december 2021 subsidie te geven op de elektriciteitsrekening. Er zijn maar weinig landen zoals Noorwegen. Noorwegen is geen ‘model land’ voor o.a. auto rijden wat overgenomen kan worden in de rest van de wereld, maar dat weet iedereen hier al.

Ik ben niet onder de indruk van Scores, belangrijker zijn de percentages, bijvoorbeeld: percentage elektrische auto’s in de VS, Europa, Azië, midden oosten, Afrika, etc.
    Uiteindelijk draait het om volume. (Om volgens sommige de wereld te redden door)

Follow the money
    https://indepen.nl/multinationals-bepalen-beleid-van-regeringen/

Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat

Maximus1973 likes this.
  22. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mee eens. Hier in SA is EV rijden nog ver weg. Ze doen hier wel aan solar panel maar benutten bij lange na niet hun mogelijkheden.

Daarbij komt dat de huidige capaciteit van de energie centrales beneden de vraag is. Gevolg (geplande) uitschakeling van regio’s/wijken om overbelasting (en dus onvoorziene uitval van stroom) te voorkomen. Beter gereguleerd dan ongecontroleerd...

Dat gezegd hebbende, er zijn hier nog nauwelijks EV’s en dat is maar goed ook gezien huidige staat voorzieningen.

Het komt erop neer dat per land/regio bekeken moet worden wat haalbaar is. Niet globaal zoals nu wordt ingezet.
    Voorbeelden kunnen wel gebruikt worden om van te leren maar moet niet de standaard zijn. Het is gewoon in sommige regio’s niet mogelijk.
    Dat kan door financiën komen maar ook door ruimte gebrek.

Dit is ook precies het probleem in NL met stikstof. De richtlijnen (voor EU) zijn in ons land met bevolkingsdichtheid niet haalbaar icm landbouw zoals wij die exploiteren. Toch “dwingt” Brussel (en Den Haag doet lekker mee, makkelijk mee te lopen (voorop) dan uit te leggen waarom het bij ons niet kan)

Er zal geaccepteerd moeten worden dat globalisering niet een standaard kan/mag zijn voor elke regio/land. Dat geldt ook voor EV’s.
    Jm2c

Maximus1973 and Ajax de 1e like this.
  23. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,779
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Bizarre beelden van Nico Rosberg met zijn Rimac; ongelofelijk snel maar ook nog wat kleine leermomentjes (tot het einde kijken...)

rob.kruiswijk and 275gtb6c like this.
  24. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,436
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wat een ongelofelijk stom apparaat, na 1 minuut kon ik al niet meer geboeid kijken. Nico heeft het steeds over “agressief “ what the f…deze Dyson maakt geen motor geluid, alsof je met je IPad onderweg ben, dit soort voertuigen hebben geen ziel…..bweeehhhk!

25. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,436
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Heb hem vorige week vrijdag bij Kroymans live gezien, wat een lelijk gedrocht met de veel te grote wielen en vreemde wielkuipen.
    Waren daar om naar een Aston Martin te kijken ( helaas paste er niet in met onze 1.98m) dus ff bij Ferrari naar binnen. Ferrari gaat de verkeerde kant op, er hoeft alleen nog maar een elektro motor in en de ramp is compleet.

Share This Page