E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 50 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Dat van die range is bekend lijkt me. Dat is een issue bij alle EV's. Ze zijn snel, maar als je die snelheid gebruikt, kom je niet thuis :)
    Als je heel graag wilt, haal je 400km met een Kona. In de zomer zeker. (moet het niet te warm zijn trouwens, ivm airco en stoelkoeling :) )

Even voor de duidelijkheid he: Ik vind benzineauto's vele malen leuker dan EV's, maar EV's zijn er en ze blijven ook.
    Ze zijn echt ideaal voor de dagelijkse ritjes. Veel beter dan een benzine of diesel.

Heel veel Kona's (en Niro's) hebben overigens in de eerste jaren een nw accupakket gehad ivm een recall. Die gaan dus nog wel even mee. De lease-Kona van mijn vrouw kreeg dat pas na 3 jaar bv (ivm drukte bij Hyundai).

Dus wen er maar aan of maak er gebruik van. Voor de dagelijkse ritjes een EV, voor de leuke of langere ritten een (of meerdere) benzineauto.
    Ik rij zelf nog dagelijks een oude Z4 6-cil overigens. Dit omdat een leuke EV nog te duur is.
    Mini E vind ik leuk en die Honda E helemaal. Maar zoiets kost gewoon 45K. Zeker nu ik veel minder naar kantoor ga, is dat kansloos veel geld.

O ja. De echte ellende moet nog komen trouwens:

https://topgear.nl/autonieuws/milieuzone-dolomieten-alpen-italie-2024/

Hopelijk gaat dat niet door.

2. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    666
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Tja, ik denk dat het ook een verschil in persoon is. De een kan een EV perfect vinden, de ander kan het OV perfect vinden..... Ik val eerder in de 2e groep dan de 1e groep....

3. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,126
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Kan die politiek getinte onzin niet achterwege blijven? Mag hier ook niet geplaatst worden. Los daarvan kennen die paar mensen die dit draadje lezen de doemdenkersgedachten inmiddels wel ook zonder dat ze nog tig keer herhaald worden.

Melvok and Ferryducati like this.
  4. ylshih

ylshih Shogun Assassin
    Honorary Owner

Mar 21, 2004
    20,116
    Northern CA
    Full Name:
    Yin
    Political content deleted. 10-day thread bans for DutchFerrari and rob.kruiswijk.

Ferryducati likes this.
  5. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,420
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    10 dagen geblokt voor Rob en Dutch Ferrari, het is echt een kleuterklas geworden hier, ongelofelijk, het respectabele beleefde vrije woord is zelfs ook hier niet meer mogelijk.

6. ylshih

ylshih Shogun Assassin
    Honorary Owner

Mar 21, 2004
    20,116
    Northern CA
    Full Name:
    Yin
    Political content deleted. 10 day thread ban for roger_l.

Ferryducati likes this.
  7. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,622
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  8. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

De 1e 80% gaat snel, daarna veel trager.
    Het is best gebruikelijk om steeds tot 80% te laden ipv helemaal tot 100%.

Dit soort regels is er vooral voor dat mensen niet de laadplek gebruiken om te parkeren en dan lekker gaan koffie drinken of shoppen, terwijl anderen staan te wachten.
    Lijkt me dus niet zo raar.

EV-rijders zullen hier sowieso aan moeten wennen. Ook in steden bij openbare laadpalen bv. Zit je lekker thuis aan de borrel, moet je gewoon 's avonds laat de Tesla verplaatsen (en een andere parkeerplek zoeken in een te drukke stad) omdat hij (bijna) vol is.

9. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,220
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    EV rijden zonder eigen oprit lijkt me alles behalve prettig om deze reden. Vooral in wijken waar toch al te weinig plek is.

rob.kruiswijk and 328gts1987 like this.
  10. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,420
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wat een bagger! En dan noemen ze het nog een turbo ook? Waarom zou je nog een Porsche kopen als je dezelfde techniek in bijv een MG4 koopt met ruim 400pk, voor ruim de helft van het geld? Wat er is uitgesneden? De ziel en het karakter, is niks, wordt niks en zal uiteindelijk ten onder gaan aan de Chinese overvloed van uiteindelijk betere, goedkopere andere EV rotzooi!

11. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,622
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik had het over de techniek het totaal plaatje zoals in de slides vermeld dus, niet over naamgeving, prijs. Een MG4-xpower en ander uitgeklede Aziatische EV’s kun je inderdaad niet vergelijken (uitrusting, comfort, karakter, prestaties) met een Porsche. De goedkopere EV-tjes zijn voor een veel grotere doelgroep met beperkte financiële middelen en die zitten in een heel andere bubbel dan de Porsche rijders.

Waar jij de bagger in ziet is mij onduidelijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat

12. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,420
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Porsche gebruikt dezelfde techniek als alle anderen, maar vragen er alleen meer geld voor. Daarmee bedoel ik dezelfde bagger techniek, maar dan duurder omdat er Porsche opstaat. Motoren worden allemaal ingekocht net als andere digitale techniek. Wat Porsche behalve de naam dan nog toevoegt is mij volledig onduidelijk, maar mensen willen graag bedonderd worden om in het zogenaamde hippe bubbel plaatje te kunnen passen.

13. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,622
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Je bedoeld, de MG4 gebruikt dus NIET dezelfde techniek maar verouderde techniek bijvoorbeeld een 400 volt systeem terwijl 800 volt de nieuwe standaard is, zelfde met snel-laden, electro motoren, rem systeem, onderstel, etc, de specificaties (board-lader, snelladen, WLTP) zijn dus ook minder.

Het enige waar dit ding in uitblinkt is 0-100 km/u alleen bij droog weer dan.

Misschien en bezoekje brengen bij Van Mossel om je nader te laten voorlichten?

Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat

14. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,622
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  15. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,622
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  16. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,220
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Mirko is misschien wat zwart-wit in zijn reactie maar in de basis heeft hij wel een punt. Het onderscheid in elektrische auto’s is veel kleiner geworden. Bij normale auto’s met een verbrandingsmotor zit er echt een enorm verschil in het gebruikte motorblok (versnellingsbak) en de daarbij behorende prestaties (karakter en o.a. geluid).

Het begint een enorme eenheidsworst te worden. Of je nu een Macan elektrisch hebt, een EV6 of Hyundai Ionic 5N (bijna 600pk voor €70k). Qua prestaties maakt het allemaal weinig uit, ze zijn veel sneller dan de normale consument nodig heeft.
    De “premium merken hadden nog het voordeel een fatsoenlijk interieur te hebben (zie vorige generatie Macan uit jou 1e afbeelding), maar dit holt hard achteruit op dit moment door cost cutting en copy gedrag. Er is volgens mij geen consument die gelukkig wordt van alle tochscreen only opties die de merken nu aanbieden.

Lijkt erop dat VW er van terug gaat komen in de nieuwe modellen maargoed de fabrikanten moeten wat om mee te komen met goedkope Chinezen en Amerikanen. Kunt van Tesla zeggen wat je wil maar ze verdienen nog altijd geld met auto’s die ze in een korte tijd enorm hebben laten dalen qua prijs!

milko1969 likes this.
  17. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    666
    Full Name:
    Jeroen
    Schitterend toch dat ze zoiets als dit hebben bedacht voor de rijke greenwashers?? Ik zie in ieder geval geen reden om dit te kopen/leasen als het aan de orde is dan een goedkopere aziaat ofzo, kwa gevoel zal het ongeveer hetzelfde zijn inderdaad want in beide zit geen enkele vorm van emotie (zoals elke EV dat helaas mist).

Recent een EV hier erbij gekregen in huis als lease auto, maar ik ben alleen maar meer en meer anti het hele concept geworden sinds ik er met veel meer regelmaat in rijdt.

Ik ben benieuwd naar de eerste verbrandingsmotoren op waterstof in nieuwe autos (naar het schijnt is toyota er mee bezig), of "nog mooier" als het echt moet c.q. brandstof niet meer te betalen is, ombouwsets voor bestaande verbrandingsmotoren. Dan denk ik dat dat veel beter is dan een EV zoals we die nu allemaal kennen met die zielloze electrische motoren.

milko1969 likes this.
  18. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,420
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zie ze elke dag, werk tenslotte voor van Mossel.

DutchFerrari and bertdeboer340 like this.
  19. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,420
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #1245 milko1969, Jan 29, 2024
    Last edited: Jan 29, 2024
    Belangrijkste verschil: de bovenste kost 100k en de onderste 35k leg mij dan maar eens uit waar ik, iedere keer als ik hierna kijk denk; WoW dat is toch wel een dashboard wat helemaal anders is en zijn premium meerprijs van 65k waard is………daarnaast Rob, het is mijn en jouw gevoel, heeft niets gelijk of ongelijk hebben te maken. Al die EV zullen in mijn optiek nooit een klassieker of verzamelaars status krijgen en zijn na 8-10 jaar rijp voor recycling!

20. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,622
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1246 rob.kruiswijk, Jan 29, 2024
    Last edited: Jan 29, 2024
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
    De verschillen in dashboard van de 2 EV’s

In NL staan 430.000 zwaar gesubsidieerde BEV’s op kenteken, op een totaal van 9,4 miljoen personen auto’s is 4,57% nu elektrische en we hebben nu al een overbelast electriciteitsnet.

Europees is dat 5 miljoen gesubsidieerde BEV’s tegenover totaal 250 miljoen auto,s 2% dus.

In 2023 had 85% van de verkochte Europese personen auto’s een verbrandingsmotor, kortom er komen nog steeds meer auto’s bij met een verbranding motor in het vooroplopend Europa.

De elektrificatie van het Europese personen auto wagen park is een natte droom van beleidsmakers gebaseerd op subsidie, belasting verhoging en de route kaart voor het financiële totaal plaatje ontbreekt.

Het is onbetaalbaar, het draagvlak voor deze onzin zal verdwijnen.

21. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Zo, hier zijn een paar mensen heel erg anti-EV blijkbaar. :)
    Voor dagelijks zijn ze gewoon echt ideaal.

Net als bij echte auto's zijn er gigantische verschillen in EV's natuurlijk.
    Kijk bv naar die "MG" vs de Macan. Die MG heeft 2 schermpjes van ali-express, de Macan heeft een dashboard bestaande uit mooie schermen.
    Die Macan vind ik wel een mooi ding zelf. Die MG niet.

22. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    666
    Full Name:
    Jeroen
    Tja, ik was al anti voor wij onze EV kregen, had al wel de nodige ervaring gezien ik mn hele leven al in de autobranche zit. Maar nu je er echt vaak mee op pad ga, ben ik de EV nog meer gaan haten dan ik al deed, sure het is een KONA dus niet de meest vooraanstaande (prima, elke euro extra dat ie kost is in mijn ogen teveel bijtelling gezien duracell) Maar als ik vanuit Nieuwvennep naar Zolder en terug niet kan halen zonder 2 a 3x te laden (1x 30min bij zolder terwijl ik bij een afspraak was, toen 4 uur lang bij een outlet in maasmechelen om te kunnen laden om thuis te komen, en nog ergens 10min snelladen langs de nl snelweg, en vanaf daar nog met 95 door moeten rijden, als ik sneller ging rijden kon ik een 4e keer gaan laden om thuis te komen!!), is het gewoon zooi, een rit wat ik met een benzine auto met minder dan 1/3 tank gedaan zou hebben en binnen 6 uur terug was (2 en half uur heen, halfuurtje daar, 2 en half uur terug), nu met de KONA ivm het moeten laden etc, waren we pas om 9 uur savonds thuis (we gingen om 10am weg), dat is gewoon bizar slecht, en als mensen denken dat dit normaal is of een goed iets, ben je in mijn optiek compleet gestoord.Dat wij een aantal uur door een shoppingmall zijn gaan lopen omdat er nergens daar snelladers waren dus moest je tig uur wachten, met een brandstof auto binnen 5 min klaar en door, het is gewoon inferieure techniek

Om nog maar te zwijgen over alle ellende rondom het stroomnet dankzij deze ondingen...

Ik zie ze ook oprecht als een mobieltje, als wegwerp product, na 4 a 5 jaar gooi je je telefoon weg, datzelfde heb je met autos na 8 a 10 jaar straks wss als de accus naar hun grootje zijn of wat dan ook

23. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Voor dagelijks echt ideaal idd, voor langere ritten onhandig.
    Ik heb dezelfde ervaring met Kona, i-Pace en Tesla Model 3.
    Als je gewoon elke dag van en naar kantoor rijdt dan is het perfect (op de zaak of thuis laden).
    Zodra je langere ritten in 1 dag gaat maken, is het soms echt drama. Zeker in België en Duitsland want veel minder laadplekken dan in NL.

24. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    666
    Full Name:
    Jeroen
    Ook voor dagelijks vind ik het helemaal niks, al die belletjes en alarmen die constant afgaan omdat de auto overal wat van vind, het automatisch sturen als die op cruise control gaat wat we maar niet uitkrijgen, de ACC die genoeg ruimte laat op de snelweg waardoor er 2x een 18 wheeler tussen ons en de voorganger kan, nou kunnen nieuwe brandstof autos wellicht net zo erg zijn, maar mijn ervaring is dat die minder ruimte houden dan de EV's op de ACC

Is toch vd zotte dat een gezin prive nog een auto erbij zou moeten kopen op benzine/diesel voor lange ritten, omdat een nieuwe EV niet toerijkend genoeg is, maar wel constant vanuit elke hoek door onze strot geramd wordt, ontwikkel zo een auto dan eerst goed voor je het op de markt brengt met zulke gebreken...

Share This Page