E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 51 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,603
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Voor dagelijks gebruik is een auto met brandstofmotor echt ideaal.
    Gewoon elke dag zonder zorgen van en naar kantoor rijden, het maakt niet uit of het lange of korte ritten zijn, snel of langzaam rijd, zomer of winter is of naar het buitenland gaat met of zonder caravan, meerdere auto’s hebt. Na 5 minuter tanken kun je weer verder.

Een elektrische auto gaat dat nooit evenaren en kan nu al niet (met een kleine batterij) aan de man gebracht worden zonder subsidie en andere belasting voordelen. Het blijft een point oplossing voor korte ritten het liefst in de grote stad waar de WLTP range het hoogst is maar waar parkeerplekken verdwijnen, parkeren onbetaalbaar is, en openbaar vervoer efficiënter is.

En dan hebben we nu al een overbelast electriciteitsnet waardoor snelladen steeds ingewikkelder zal gaan worden.

Wat de denken over elektrische auto’s die in brand kunnen vliegen en niet te blussen zijn waar geen oplossing voor is.

Deze natte (BEV elektrificatie) droom van beleidsmakers is onbetaalbaar het draagvlak zal dus verdwijnen

2. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Al die bellen en alarmen hebben normale/ouderwetse moderne auto's ook hoor. Van Kia tot BMW M5.
    Dus dat heeft weinig met EV's te maken. (ik heb persoonlijk een hekel aan dynamische CC's overigens)

EV's zijn voor 90% van de ritten in NL ideaal denk ik hoor.
    Mensen gebruiken auto's als vervoer he? Wij zijn de kleine uitzondering die willen genieten van het rijden, de motor, het geluid etc.
    Dat boeit de meeste mensen amper. Dus EV's blijven gewoon.

3. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,603
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    De Bovag benadrukt samen met de RAI Vereniging het belang van subsidiëring en fiscale stimulering van elektrische voertuigen en maakt zich naar eigen zeggen zorgen over de jaren na 2025. Dan zouden er namelijk minder stimuli zijn om over te stappen naar een elektrisch voertuig.

4. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    656
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Wat dus precies bewijst wat jij eerder zij, ze zijn alleen interessant met mega subsidies en belastingvoordelen, anders niet aan de man te brengen. je merkt nu al dat verkopen/lease aanvragen voor EV's uitblijven om de onzekerheid rondom de wegenbelasting, Als je een auto al laat staan op de wegenbelastingskosten... moet je toch ff gaan nadenken waarom mensen ze kochten, blijkbaar puur om financien en niet omdat ze fijn rijden en/of het klimaat/millieu....

Dat is ook de reden waarom ik voornamelijk nog alleen naar autos uit de 00's kijk en alles nieuwer dan dat gewoon niet wil hebben, teveel schijnveiligheid systemen die alleen maar ervoor gezorgd hebben dat mensen minder opletten met rijden, "want de ACC/lane departure, citybraking etc redden mij toch wel". en het kan natuurlijk ook alleen maar kapot gaan, wat electronische storingen geef, die net het vervelendst en duurst zijn veelal om op te lossen, dus no thx :)

rob.kruiswijk likes this.
  5. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,603
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1255 rob.kruiswijk, Jan 30, 2024
    Last edited: Jan 30, 2024
    Ik zou mij kapot lachen als al die Nederlandse EV lease bakken uit 2019 allemaal een bestemming vinden buiten Nederland.

Spanje bijvoorbeeld veel zon, betere WLTP temperaturen en wegenbelasting die heel veel goedkoper is.

Een beter bewijs dat de subsidie en andere fiscale voordelen in Nederland niet werken kunnen we niet krijgen.

Image Unavailable, Please Login

In 2021 bestelde Hertz in één klap 100.000 Tesla’s Model 3 welke nog aangevuld werd met Model Y’s.

Het bedrijf doet nu in de VS 20.000 EV’s van de hand, om het aldus ontstane gat in de vloot op te vullen met modellen met benzinemotor.

Volgens Reuters geeft Hertz als verklaring dat het lastig en duur blijkt om EV’s na schade te repareren, wat in het geval van Tesla’s inderdaad niet zelden het geval is. Om het aantal schades te beperken, zou bij bepaalde EV’s het vermogen en koppel al zijn beperkt en zouden de auto’s op het online-boekingsplatform van Hertz alleen nog aan ervaren bestuurders worden aangeboden.

Dus EV’s zijn ook nog gevaarlijker met meer ongevallen?

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hertz-vervangt-20-000-evs-door-brandstofautos/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

6. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,131
    The Netherlands
    Heb net mn Q8 hybride ingeruild voor een RS6..
    Klaar met die kabel

dirktor and Harry-SZ like this.
  7. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,603
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Met RS Dynamics Pakket plus?

Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat

8. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,131
    The Netherlands
    Jazeker

9. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    656
    Full Name:
    Jeroen
    Kijk een mooi bericht in een tijd waar iedereen andersom bezig is. Ik geef je ontzettend veel gelijk erin!

Ergens hoop ik daar enorm op, dat zou toch een heerlijke klap int gezicht zijn van een rob jetten en kleuter klaver etc, en een groot signaal dat mensen ze echt niet willen hebben tenzij het zo spot goedkoop is, dat ze dus nooit aan de man gebracht gaan worden want dat wilt BV nederland niet zoveel inkomsten missen

Melvok likes this.
  10. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,603
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  11. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,485
    Sinds wanneer luisterend en handelt de politiek in Nederland (en de EU) naar de echte experts.....!?

12. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,603
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  13. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,755
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  14. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,002
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1264 328gts1987, Mar 18, 2024
    Last edited: Mar 18, 2024

Tja, de technologie gaat steeds verder. Tesla zit zeker bij de koplopers en wordt hierom niet altijd geroemd.

Het is de wet geen telefoon (handsfree wordt gedoogd) te gebruiken tijdens besturen van een auto. Dat tesla nu (weer) voorop loopt met detectie (ik wil dit trouwens eerst zelf zien eer ik het echt geloof) zou best kunnen.

Is dit nu fout van Tesla? Of kinderachtig? Of juist goed?

Er zijn ook bestuurders die blijven achter het stuur kruipen als ze gedronken hebben. Die leren het nooit af. Met gevaar voor ons allemaal.

Ik kan me voorstellen dat er ook zulke bestuurders zijn met de telefoon in de hand, continu. Ook niet echt veilig voor ons allemaal.

Voor zulke gevallen (maar waar trek je de lijn?) is dit juist een nuttige innovatie.

Dus ja, wie komt er het eerste met deze innovatie?….en moet die dan aan de social media schandpaal (zoals hier)?

Ik blijf dit lastig vinden. Vrijheid van mening of zoals deze man aangeeft beperking van vrijheid in gebruik (van zijn Tesla). Social media polariseert dat is zeker.

ps
    als de beste man betrapt was koste het hem €480,- dus je zou ook kunnen zeggen dat het kosten besparend is :p

15. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,755
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    De pijn zit vooral in het feit dat een autobedrijf aan gedragsbeïnvloeding gaat doen, terwijl hun hoofdtaak mobiliteit is. Zeker op het punt van handsfree-bellen en alcohol valt er zeker iets voor te zeggen in te grijpen, maar biedt het als mogelijkheid en dwing het niet af. Iedere telefoon is zo in te stellen dat hij niets meer doet als hij beweegt, dat is de bron, niet de auto. Wat is het volgende? De auto in Utrecht niet meer kunnen opladen tussen 16 en 19 uur? Oh, wacht, dat doet de gemeente al. De auto begrenzen op 100 km/h in Nederland? De even nummers op even dagen laten rijden? Er is te veel mogelijk waar door overheden misbruik van gemaakt kan worden, en daar zou een concern als Tesla zich niet voor moeten laten lenen. Ik heb 1 keer een zeer indringend overheidsfilmpje gezien over appen aan het stuur; heeft veel meer impact gehad, sindsdien doe ik het niet meer. Het is ook bewustwording.

rob.kruiswijk, GOLD56 and 328gts1987 like this.
  16. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,002
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik lees je reactie en deel je mening. Auto-fabrikant moet bij zijn taak blijven, bijzaken mogen niet de overhand gaan nemen. Zeker als er concurrentie in opkomst is die dit niet doen, dan kan het zelfs tegen je (verkopen) gaan werken, lijkt mij. Ik zou er in ieder geval niet voor kiezen.

Tja, laden buiten hoog verbruik uren. Ik kwam het al tegen in SA afgelopen maanden. Daar is het stroom-net over belast (lees: teveel aansluitingen, iets waar wij ook mee te maken gaan krijgen of beter: al gaande is in NL).

De oplossing daar: je schakelt op bepaalde tijden een gebied uit. Dat kan een wijk zijn of een heel dorp/stads-deel.
    Via een app (load-shadding) waarin je opgeeft waar je woont of werkt, krijg je bericht wanneer het raak is bij jou.
    Wij hebben het 3x meegemaakt in 4 maanden maar waren op de hoogte. Dus stel je erop in.

Ik moet bekennen dat wij er eigenlijk helemaal geen last van hadden doordat ons huis was uitgerust met wall batteries, lees: eigen accu's van 30kWh.
    Deze worden op peil gehouden door het net (als die aangesloten is) en schakelde automatisch over.
    Wij konden gewoon TV kijken, WiFi en verlichting. Maar wasmachine of oven in de keuken gebruiken kon niet omdat die groepen automatisch uitschakelde.
    Kortom overal is een oplossing voor maar wordt lastig als je de auto wil gebruiken maar niet opgeladen wordt (door geplande) load-shadding.

Ik verwacht, nu we het kritieke punt gaan naderen van het net, dat de verkoop van deze eigen energie opslag (wall batteries) een piek gaan krijgen.
    Dit helemaal als we met regelmaat een black-out gaan krijgen. Mensen zullen massaal hun spaargelden gaan omzetten in energie opslag.
    Eigenlijk zoiets als de zon panelen, de energie prijs steeg door het dak en de panelen waren niet aan te slepen.
    Ik vind het echter bizar dat gezien de toeslag die wij betalen op onze energie aan de leveranciers en helemaal de belasting aan de overheid er niet voldoende in het net wordt geinvesteerd. Wij al onze spaar gelden op het dak leggen en in accu's pompen.....omdat de overheid loopt te harken.:mad:

rob.kruiswijk and GOLD56 like this.
  17. GOLD56

GOLD56 Karting

Apr 12, 2023
    60
    Europe
  18. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    656
    Full Name:
    Jeroen
    Tja, welkom in 2024, waar alles word gepushed naar meer elektrisch verbruik, omdat ze een of ander onzinnig iets hebben ondertekent voor 2030 kwa uitstoot doelstellingen. maar het systeem/netwerk er totaal nog niet voor klaar is......

19. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,220
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
  20. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik denk dat het er hier niet zozeer gaat om dat Tesla zich met gedragsbeïnvloeding bezighoudt of namens de overheid politieagentje gaat spelen.

Even ervan uitgaande dat de inhoud en context van het filmpje klopt (wat bij aandachttrekkende zielenpieten op internet helaas zeker niet altijd het geval is), dan gaat het om illegaal gedrag tijdens gebruik van de optionele en vrijwillig door de rijder ingeschakelde autopilotfunctie.

Er zijn al best wat zaken in de publiciteit en rechtbanken geweest omtrent de autopilotfunctie. Met de autopilotfunctie gaat afhankelijk van de situatie mogelijk een deel van de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid over van de chauffeur naar Tesla Inc. Daarvoor checkt Tesla dus kennelijk of je als chauffeur de in Nederland en misschien wel volgens Tesla verplichte aandacht erbij houdt die hoort bij het mogen gebruiken van de autopilotfunctie.

Je kunt de autopilot net zo min met een drukje op de knop vragen om 2x de maximaal toegestane snelheid te rijden of zoveel mogelijk rode stoplichten te negeren.

Tesla vindt het prima als je veel te hard rijdt, door rood rijdt, achterstevoren gaat zitten of je mobiel intensief gebruikt zolang het maar niet is tijdens gebruik van de autopilotfunctie waarmee de verantwoordelijkheid in geval er iets fout gaat mogelijk bij Tesla kan komen te liggen.

Dit heeft trouwens natuurlijk niets met EV's te maken. Kan net zo goed gebeuren bij een luxe brandstofauto met een autopilotfunctie.

21. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,603
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Nog even en je mag met de cruise-control of auto pilot functie aan, je voet niet meer van het gaspedaal afhalen, omdat het anders 0,3 seconde langer duurt voordat je het rempedaal gevonden hebt, (waar blijft de verplichte voetsteun voor de rechter voet, graag naast het rempedaal?) zometeen mag je je zonnebril niet meer opzetten want dan ziet de in-board camera je ogen niet meer, de radio niet meer hard kan aanzetten want dan hoor je de ambulance, fietsbellen etc niet meer goed genoeg, niet te veel naar links en rechts kijken want dan let je niet goed op je voorganger, zo'n blaaspijpje dat uit het stuur komt voor alcohol controle voor dat je de auto kan starten, dat komt er dan ook, omdat het kan, het enige is de EU regelgeving die nog ontbreekt voor deze verplichte test, wel zo veilig. En zo kunnen auto fabrikanten, experts en consultants nog veel meer onderscheidende features bedenken. Maar het beste blijft natuurlijk een ban op auto bezit.

22. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,603
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Mag ik dan ook tijdens die 16-21 dal uren met een normale auto met ICE krachtbron op die laadplekken parkeren?

Die uitschakeling van de laadpalen is natuurlijk een zeer discriminerende actie, de mensen met een eigen laadpaal mogen gewoon tussen 16-21 uur de auto opladen, tja dat is niet echt sociaal, dat moet beter kunnen.

Gelukkig wordt de warmtepomp zometeen verplicht, dan staan die laadpalen zometeen alleen nog tussen 23:00 en 07:00 aan, conclusie er zijn dus nog meer parkeer plekken met laadpalen nodig en dat is precies wat ze willen.

23. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    656
    Full Name:
    Jeroen

Share This Page