E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 53 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,579
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Aankomende winter wordt het denk ik ook al spannend voor o.a. Stedin… de vraag is nu aan Jetten zijn onderstaande maatregelen wel voldoende om de winter door te komen. (Weinig zon, en meer stroom nodig voor mobiliteit, verwarmen, verlichting etc, etc)

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie/i37284/stroomnet-utrecht-echt-vol-kabinet-grijpt-in-alle-feiten-en-cijfers-op-een-rij

Deze maatregel gaat in ieder geval wel werken, gedragsverandering:

De eerste die aan de beurt zijn zijn de eigenaren met elektrische auto’s , die mogen straks alleen tussen bijvoorbeeld 23:00 en 7:00 de auto opladen en s’nachts de auto verplaatsen, ‘voor een ander [emoji23]) als ze geen eigen laadpaal hebben. Buiten die tijd (overdag) gaan ze de hoofdprijs betalen voor het opladen van de EV. Zoiets als de vervuiler betaald, maar nu die gene die het NET overbelasten met auto opladen. Deze zware net belasters kun je eenvoudig aanpakken met bijvoorbeeld een nood verordening.

Duurder laden, de auto blijft natuurlijk de pin automaat van de overheid.

2. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    577
    Voor complot theorïen is een ander draadje op dit forum dacht ik toch?

Harry-SZ and djfrens like this.
  3. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,579
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1303 rob.kruiswijk, Apr 26, 2024
    Last edited: Apr 26, 2024
    De laadpalen worden nu al afgeknepen om het NET te ontlasten. En het ziet er niet naar uit dat dat minder gaat worden.

Snelheid laadpalen aanpassen:
    Om de druk op het laagspanningsnet te verminderen, wordt de laadsnelheid van een deel van de publieke laadpalen aangepast om de beschikbare ruimte op het stroomnet beter te benutten. Het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat onderzoekt samen met de netbeheerders en marktpartijen de optie om meer publieke laadpalen, als dat nodig is tijdens piekmomenten, te laten terugschakelen.

4. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,579
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  5. Ferryducati

Jun 3, 2015
    577
    Iets met bord en kop…..

6. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,579
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  7. Ferryducati

Jun 3, 2015
    577
    Nog steeds iets met groot bord en kop……

8. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,412
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  9. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,579
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Proefrijden?

10. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,412
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Auto is nog niet officieel gelanceerd in Nederland, zal vermoedelijk rond de zomer zijn, mits de rode zee begaanbaar blijft!:D:D

11. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    647
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Ajax de 1e likes this.
  12. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Voor mij heeft rijden in een cabrio niet veel met geluid te maken. De beleving van het open rijden in mooi weer gaat voor mij veel verder dan dat.

Ik vind het wel een leuk karretje. Eur 70k is voor de duurdere versie met 500 pk begrijp ik.

Zou alleen nu nog niet snel een Chinese auto aanschaffen.

13. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,412
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Moet zeggen dat mijn Vette meer geluid produceert met de ramen dicht dan open, dus die logica ontgaat mij enigzins, maar ik snap dat je geen fan bent.
    Ik ook niet om eerlijk te zijn maar er hebben zich bij ons al velen gemeld met de vraag of ze kunnen intekenen op de eerste auto's, onbegrijpelijk.....

14. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,412
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Maakt binnenkort niet meer uit, Lotus is al Chinees, Volvo ook, volgende stap is dat ze Ferrari en of Porsche overnemen, let op mijn woorden.......

15. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    647
    Full Name:
    Jeroen
    Ik heb dus vanaf italia a zandvoort voor het eerst echt met de kap dicht gereden, nou dan mis ik toch echt wel een stuk beleving in de vorm van geluid

Ongelovelijk dat er mensen zijn die zich al willen inschrijven, maja volgens velen is elektrische autos nog altijd de toekomst (koekoek)....

Ik hoop het niet, maar ik vrees er ook voor ja

16. ypsilon

ypsilon F1 Rookie

May 4, 2008
    2,614
    the Netherlands
    De EV subsidies zijn dit jaar volledig gestopt in Duitsland. Wellicht dat Elon gokte dat er wel een nieuwe regeling zou komen.

Duitsland autoland zal voorlopig nog niet op een op C02 uitstoot gebaseerde belastingheffing over willen gaan vermoed ik. Tot die tijd zal de EV het lastig blijven hebben. Er staan teveel Duitse banen en investeringen op het spel, ze zullen de transitie wel geleidelijk willen doormaken. De vraag is of dat ze dat helpt in de strijd met de Chinezen.

17. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Die Dissident1 site is erg slecht, dus ik zou daar niet teveel van geloven.
    Die teksten gaan ook nergens over. Is alleen populistische onzin.

"Ze worden immers langdurig blootgesteld aan weer en wind. Hoe goed is de vorst in de winter of de zin derende zomerhitte voor de voertuigen? Dit maakt zelfs het kopen van een nieuwe auto een gok, omdat niemand weet hoe lang deze voertuigen op open parkeerplaatsen wegkwijnden voordat ze de autodealers bereikten. Als elektrische voertuigen niet op de juiste manier worden opgeslagen, worden hun batterijen ook tikkende tijdbommen."

Oke, dus elektrische auto's kunnen niet buiten staan in de regen? lol

Ferryducati and bertdeboer340 like this.
  18. ypsilon

ypsilon F1 Rookie

May 4, 2008
    2,614
    the Netherlands
    Had ik al gecheckt. Der Spiegel heeft er ook een rapportage aan gewijd:

19. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    647
    Full Name:
    Jeroen
    En vooral de productie gewoon doorzetten op zelfde snelheid ondanks dat de voorraden zich opstapelen... want we moeten de mensen wel laten geloven dat ze verkopen.....

20. Ferryducati

Jun 3, 2015
    577
    Die hele dissident site is uitsluitend voor kneuzen die niet de realiteit kennen, en blijven geliven in onzin theorïen.

21. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,412
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Of door een plas rijden, weet Tesla UK inmiddels ook alles van.....

Share This Page