E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 56 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    570
    Chris, dat komt ongetwijfeld ook weer van een vage site waar complot theorïen verzonnen worden.

2. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1377 rob.kruiswijk, Jun 5, 2024
    Last edited: Jun 5, 2024
    Precies,, sommige zijn daar heel trots op.

Maar de zakelijke rijders krabbelen ook terug door de hoge kosten.

“De Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) meldde eerder dit jaar al dat zakelijke rijders vaker overstappen van een volledig elektrische auto naar een hybride of benzineauto. Dat heeft volgens VNA te maken met de hoge kosten.”

Tijd om te gaan lobbyen dus om de business as usual in stand te houden!

3. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1378 rob.kruiswijk, Jun 5, 2024
    Last edited: Jun 5, 2024
    Het stond op de NU.nl site

4. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,742
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Geef Ferry dan gewoon gelijk: een vage site waar complot theorïen verzonnen worden

5. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik vroeg mij af hoeveel procent van het Europese wagenpark nu nog een verbrandingsmotor heeft?

6. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    De helft van de Duitse eigenaren van elektrische auto’s heeft spijt van hun aankoop of lease?
    Stijgende elektriciteitsprijzen, waarde verlies en gebrek aan steun zouden in Nederland ook nog wel eens roet in het eten kunnen gooien.

https://dissident.one/de-helft-van-de-duitse-eigenaren-van-elektrische-autos-heeft-spijt-van-hun-aankoop-of-lease

7. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,123
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Zelfs jij moet dit kunnen volgen denk ik :D

Rob haalt een artikel aan dat gebaseerd is op deze getallen:

Image Unavailable, Please Login
    En concludeert op basis daarvan het volgende:

"Heel bijzonder, de elektrische auto (van de zaak ) rijders en werkgevers zijn ook aan het terug krabbelen."

In mijn antwoord zeg ik dat je dat op basis van de cijfers van mei 2024 nog niet kan zeggen. De totale autoverkopen liggen lager, wat in automotive periodiek gebeurd, en die van niet-EV's zijn zelfs meer gedaald. Het aandeel van EV's is dus zelfs nog iets gestegen. Je kunt op basis van de cijfers van mei wel zeggen dat de sterke groei van het aandeel van de EV's in de nieuwe autoverkopen eruit is.

Misschien dat de wens van Rob uitkomt en het aandeel EV's in de komende maanden gaat dalen en kopers dus weer meer voor verbrandingsmotoren gaan kiezen, maar dat wensdenken moet je denk ik niet vertalen in vervorming van feiten want echt slim komt het m.i. niet over als je feiten moet verdraaien om je mening kracht bij te zetten.

Harry-SZ and Ferryducati like this.
  8. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,404
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik zeg het nog eenmaal voor de laatste keer, dit zijn geen verkoopcijfers van mei 2024 maar registraties, incl. die van alle fabrikanten die bij de dealers geforceerd en dus niet verkocht,door de strot worden geduwd met mega kortingen. Aangezien wij importeur zijn van een van de top 3 EV merken in Europa, weet ik van binnenuit onze organisatie dat er vooral vanuit China gepushed wordt om maar te registreren.
    Als ze de werkelijke verkoopcijfers zouden laten zien, dan zag het er voor nieuw verkoop en helemaal voor EV zeer treurig uit en zou het aandeel misschien zelfs wel halveren.

9. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    In het NU.nl artikel staat het volgende:

“ De Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) meldde eerder dit jaar al dat zakelijke rijders vaker overstappen van een volledig elektrische auto naar een hybride of benzineauto. Dat heeft volgens VNA te maken met de hoge kosten.

Nieuwe elektrische auto's blijven relatief duur, wat gevolgen heeft voor de kosten voor de werkgever en de fiscale bijtelling die zakelijke rijders betalen. Bovendien zijn elektrische auto's nu nog vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting, maar mogelijk niet meer na 2025.”

dus waarom mag ik dan niet het volgende schrijven

“Heel bijzonder, de elektrische auto (van de zaak ) rijders en werkgevers zijn ook aan het terug krabbelen. “

Wat is daar dan fout aan Chris? Ik verwijs naar de NU.nl site.

En ik geef aan dat jij correct een stijging ziet, wat is daar mis mee?

En laten we het nu niet gaan hebben over, bijgehaalde verzinsels en EV (BEV) wensdenken wat zonder subsidie niet in stand gehouden kan worden.

10. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,123
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #1385 ChrisW1, Jun 6, 2024
    Last edited: Jun 6, 2024
    We zullen het wel zien in de komende maanden. Levertijden zijn weer redelijk kort dus we zullen het dan in de registraties over juni en juli moeten zien. En voor een deel hadden we het al in de registraties van de afgelopen maand moeten zien want het wordt door sommigen hier al even geroepen dat de verkopen van EV's in elkaar zakken t.o.v. verkopen van brandstofauto's. Het aandeel EV's in de registraties t/m mei dit jaar is in ieder geval gelijk aan dat van 2023 met zelfs een wat hoger aandeel in de laatste 3 maanden.

Mij maakt het zoals eerder gezegd ook helemaal niets uit. Ik heb geen felle gevoelens voor of tegen EV's en heb daarom ook geen aandrang om vurig te hopen dat de cijfers een bepaalde kant op gaan.

In mei zijn er overigens niet heel veel Chinese auto's geregistreerd (als ik Volvo ten minste nog als Europees merk mag rekenen). BYD en Lynk&Co komen net boven de 200 stuks. MG (133) en Polestar (164) zijn verder de enige nog die boven de 100 stuks komen. Op een totaal van zo'n 28 duizend geregistreerde auto's in mei is dat niet veel.

11. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,404
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    De vraag is welke zijn er daadwerkelijk verkocht aan een eind gebruiker? Ik weet het antwoord al wel……

rob.kruiswijk likes this.
  12. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  13. GOLD56

GOLD56 Karting

Apr 12, 2023
    60
    Europe
  14. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    12,989
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    pardon?! Is het niet mogelijk het EV concept te waarderen om zijn innovatieve aard? Anders hadden we nu nog steeds op basis van hetzelfde principe a 120 jaar ons zelf getransporteerd….

ik zie zeker in dat EV-aandrijving, milieu gezien, niet beter is maar waardeer ook de voordelen. kijk naar de 296 die rondjes draaid om een pista.
    Dat was zonder EV concept nooit zo snel gekomen dan nu.

15. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1390 rob.kruiswijk, Jun 11, 2024
    Last edited: Jun 11, 2024
    In 2001 werd de Toyota Prius hybride al geleverd. En Lexus bracht de 400h series uit in 2005. We zijn nu bijna 20 jaar verder… en kunnen hybride’s ook thuis opladen.

De hybride performance modellen zijn inderdaad heel snel in acceleratie.

Waarom is het hybride concept nooit verplicht door de overheid / EU? Of zal dat nu als nog komen 25 jaar na de hybride introductie?

,

16. GOLD56

GOLD56 Karting

Apr 12, 2023
    60
    Europe
    Uit deze redenering zou je dan kunnen afleiden dat elke nieuwigheid (ofte innovatie) sowieso een verbetering is. Dat is het dus niet.
    Voorbeeldje uit een niet zo heel ver verleden: de VHS-cassette moest en zou de video-markt van de jaren '70/'80 veroveren: het verdreef via slimme marketing en miljardenpubliciteit het op dat moment gangbare Betamax, toch was Betamax kwalitatief van een veel hoger niveau, elke kenner weet dat.
    Indien die Musk op wereldschaal niet handig had ingespeeld op sluwe politiekers, had hij zijn auto's niet aan de straatstenen kwijtgeraakt.

Benevens de vele overige nadelen is een EV dat:
    -trager tankt/laadt dan een gangbaar en vergelijkbaar ICE voertuig,
    -een lagere autonomie heeft dan een gangbaar en vergelijkbaar ICE voertuig,
    -duurder is dan een gangbaar en vergelijkbaar ICE voertuig,

geen vooruitgang maar achteruitgang. Dat is toch zo klaar als pompwater.

17. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    633
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Hah precies dit, bij onze wekelijkse meetings ook altijd maar de registraties, registraties en registraties, en als ik dan vraag hoeveel % van die registraties ook daawerkelijk verkocht zijn, word je dat echt niet in dank afgenomen. Ik gok dat minimaal 1/3e vd registraties zeker niet verkocht is, zo niet 1/2e ervan... maar die cijfers kan ik helaas niet inzien.

18. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,404
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Laten we het beestje gewoon bij de naam noemen, iedereen, maar dan ook iedereen in Nederland geilt op de fiscale voordelen en nu die verdwijnen doen we ineens verbaasd erover dat de EV niet meer in trek is en alleen nog maar met megakortingen te slijten zijn……wel even bij de les blijven, ook de Chinese rommel zal snel klaar zijn in Nederland en de EU aangezien vandaag bekend werd dat er boven op de huidige 10% importheffing nog eens tussen de 17 tot 38% extra bovenop komt, hoppaaa!!!!
    Ik ben er blij mee, weg met die rotzooi, Duitsland gaat vol op E Fuels inzetten en stoffen de dieselmotoren nog weer eens af, Fiat maakt deze week bekend dat ze de 500 benzine Hybride productie stop terugdraaien en de huidige 500 E weer als benzine hybride in productie gaan nemen, zo klaar als een klontje, men wil er gewoon niet aan en dat is maar goed ook

djfrens and rob.kruiswijk like this.
  19. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

~120 jaar geleden reden er in Amerika 2x zoveel elektrische auto's als auto's op benzine he :)

20. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  21. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Bijzondere ontwikkeling, dus gauw nog even zo’n ‘Chinese’ EV halen voor dat het over en uit is met de mega kortingen?

De import maatregel lijkt wel een verkoop stimuleringsregeling om snel van de ‘Made in China’ voorraad modellen af te komen en de green-deal (meet-momentje) doelstellingen te halen?

Wat voor impact dit gaat hebben op de EV verkoop aantallen in de komende maanden?

En daarna door prijs stijgingen een mega dip in Europese EV (BEV) verkoop aantallen, is het dan helemaal over en uit met de EV verkoop?

https://www.autovisie.nl/nieuws/definitief-europa-gooit-flinke-importheffing-op-chinese-elektrische-autos/

22. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,404
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Yep!

23. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

#1398 Harry-SZ, Jun 14, 2024
    Last edited: Jun 14, 2024
    Waarom zou het over en uit zijn met de EV verkoop?
    Wat een onzin.
    Sowieso is 60% van alle nieuwe autokopers zakelijk (las ik recent), van EV's is dat percentage nog hoger.
    Als een werkgever een EV verplicht (en dat zijn er tegenwoordig best veel), zal een werknemer dus een EV kiezen.
    Of die EV uit China, VS of Europa komt maakt niet zoveel uit. Maar als die Chinese auto 10K duurder is, dan wordt die het iig niet.

Het doel is niet om die Chinese EV's die op voorraad zijn zsm te verkopen, het doel is om de handelspositie van goedkopere Chinese auto's wat minder goed te maken. => "Buy European".

24. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,742
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #1399 roger_l, Jun 14, 2024
    Last edited: Jun 14, 2024
    Mis je alle filmpjes over de stiekem verstopte verse Tesla's in havens en industrieterreinen Harry? Heb je geen weet van de Maasvlakte-depots vol met Chinese meuk?

https://www.zerohedge.com/economics/where-unsold-evs-go-die-belgiums-ports-drowning-under-glut-chinese-imports

Als je dagelijks van A naar B rijdt en bij B de auto weer aan de lader kunt hangen valt er prima te leven met een EV, niks mis mee; alles wat daarvan afwijkt lijkt op acute diarree, je hoopt iedere keer weer thuis nog te halen.
    Bij ons bedrijf hebben ze de EV willen verplichten of in ieder geval aantrekkelijker willen maken, maar toen de energiecomponent in de leasecontracten groter werd dan bij de benzine-exemplaren was dat snel afgelopen. Het draait maar om 1 ding: centen. Ik ken slechts weinigen die voor de 2e keer een full-electric hebben gekocht, ze zijn er na 1 exemplaar wel klaar mee. Vloekende collega's met dure full-electric Mercedessen. Alleen de meest recente Benz-exemplaren hebben een acceptabele range. Inmiddels 2 'goedkope' (nog altijd 62K) XPeng's in de running, range beter maar wel allerhande andere problemen. Hybride is een prima oplossing, maar dat kan dus niet met al die verboden en geboden van Brussel tegen alles wat naar benzine of diesel ruikt.

Het is gewoon wanbeleid van de EU, ze willen alles wat maar naar benzine of diesel ruikt verbieden, nu gaan ze heffingen leggen op goedkopere elektrische exemplaren terwijl juist die een nieuwe markt van potentiële klanten aanspreekt (en toch slecht verkoopt). Het is het een of het ander. En de subsidie die autobedrijven in China krijgen, krijgen ze in Europa ook, alleen op een andere manier. In Born staat een fabriek die zonder staatssteun nog nooit rendabel is geweest, of ze er nu DAF's, Volvo's, Mitsubishi's, BMW's of Mini's bouwen. De Duitse autoindustrie vraagt inmiddels openlijk om subsidies omdat ze hun elektrische varianten aan de straatstenen niet kwijt kunnen door de hoge prijzen en met gigantische voorraden in hun maag zitten. In Duitsland en Nederland hebben ze alles gedaan om Tesla auto's te laten bouwen op hun grondgebied. Het is meten met 2 maten en ze ondergraven hun eigen beleid in Brussel. Voor het 'klimaat' hoeft het sowieso niet, laat staan voor het milieu.

En het argument de handelspositie 'wat minder goed' te maken door 38% importheffing te heffen is onzin: je draait het betreffende merk op die manier de nek om

rob.kruiswijk likes this.

Share This Page