E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 57 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  2. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik zeg nergens dat er geen Chinese EV's en Tesla's in havens staan. Dat is gewoon zo.
    Ik zeg alleen dat die sancties niet tot doel hebben om die voorraad auto's zo snel mogelijk te slijten, zoals hierboven werd gemeld.
    Die sancties hebben een heel ander doel.

Die Chinezen proberen om de hele Europese automarkt de nek om te draaien door met hun enorme subsidies, en dus bizar goedkope (en luxe), EV's hier aan te bieden.
    Nu wordt daar een stokje voor gestoken. Ik denk terecht. Het beperkt helaas wel heel erg de keuze voor mensen die wel een EV willen of moeten rijden. Want de Europese merken, bieden nog maar weinig leuke betaalbare EV's.
    Zelfs een iX1 met een paar opties (1 elektrisch bedienbare stoel bv) kost al snel 65K... Voor 55K koop je een fully loaded Tesla, Polestar of Xpeng.

3. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Het grote vervangen van al die lease-Tesla's is trouwens nu pas echt bezig he.
    De meeste van die auto's zijn nu 4-5 jaar oud. Bijna elke model 3 heeft een G-kenteken. Let er maar eens op.
    Mijn buurman heeft bv. net zijn Model 3 verruild voor een Model Y Performance. Is al jarenlang heel tevreden. Gaat er zelfs mee op vakantie, waar ik niet aan zou moeten denken :)
    Dus ze zijn er zeker hoor.
    En ik denk dat veruit de meeste van die model 3's verruild gaan worden voor een andere EV.

4. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1405 rob.kruiswijk, Jun 14, 2024
    Last edited: Jun 14, 2024
    Ja Model 3 is gedegradeerd tot instap modelletje, wil je er echt bij horen dan rij je een Model Y, het liefst een performance met te grote 20” of 21” velgen. Een lease auto van de zaak dus met niet teveel kilometers per jaar graag anders wordt de bijtelling te duur om te shinen.

Dat was mij ook opgevallen. Geweldig toch dat dat allemaal kan met subsidie en belasting voordelen. Model Y wordt dit jaar helaas niet gefacelift, dat is dan wel weer jammer voor de ultra shiners.

Met meer dan 50.000 km per jaar wordt dit wel een heel duur grapje voor de werkgever.

5. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Iedereen snapt dat hier, echter het korte termijn effect van de toekomstige import heffingsplannen op Chinese EV’s kan wel eens heel anders gaan uitpakken m.b.t. EV verkopen.
    Of denk je dat de huidige Chinese EV voorraad gewoon in de havens blijft staan en dat ze zitten te slapen in China.
    Die dingen gaan vroeg of laat in de uitverkoop.

6. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1407 rob.kruiswijk, Jun 18, 2024
    Last edited: Jun 18, 2024
    Ben benieuwd wat de snellaad prijzen gaan worden voor de opgeslagen stroom die uit deze grote batterij moet komen.

De extra kosten van deze snelladen stations met batterij buffer worden hopelijk geheel bij de gebruiker gelegd.

Het blijft een “point solution” voor 1 toepassing (auto batterij opladen).

Amsterdam met een net congestie probleem kan er bijvoorbeeld mee geholpen worden om de ambitie van 5% van de parkeerplekken te realiseren met laadpalen [emoji3]

Is dit het zoveelste subsidie projectje om de bal in de lucht te houden?

https://www.bright.nl/nieuws/1205337/laadpalen-met-accu-nederland.html

7. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,218
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Om even ontopic te blijven met Ferrari: https://fd.nl/tech-en-innovatie/1520658/eerste-elektrische-ferrari-gaat-500-000-kosten
    Ferrari zou vrijdag het nieuwe gebouw de eBuilding opleveren waarin elektrische auto’s gemaakt gaan worden. Daarmee zou Ferrari naar de 20.000 auto’s per jaar kunnen gaan (vorig jaar een dikke 13.000).

Verwachting is dat de uitleveringen van de eerste volledig elektrische Ferrari Q4 2025 zal plaatsvinden.

8. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    633
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Helaas, zonder account niet te lezen het artikel van de FD.

9. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,123
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Veel meer dan wat Rudy heeft geschreven staat er niet in het artikel

10. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  11. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,404
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #1413 milko1969, Jun 19, 2024
    Last edited: Jun 19, 2024
    Daar ga je toch geen euro aan besteden, koop je voor 60 k Tesla model 3 of een Taycan desnoods voor 100 k die net zo hard gaat, ook op een circuit is inmiddels bewezen, dus waar de 400-440k meerwaarde vandaan moet komen…….???

12. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Zou die volledig elektrische Ferrari bijvoorbeeld veel sneller accelereren dan een TESLA MODEL S PLAID?

Ben ook wel benieuwd hoe de Ferrari acceleratie zich verhoud tot de RIMAC NEVERA. ( voor 1/5 van de prijs)

13. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    570
    En die ga je dan aanschaffen?

14. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    633
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Ik ben alleen benieuwd hoe ze mensen zo gek gaan krijgen om er geld aan uit te geven, ik zou er nog niet 0,00001 cent voor over hebben om er 1 te hebben, voor mij de hele reden om een Ferrari te kopen, bestaat niet meer bij een EV, namelijk de motor en het geluid dat ze maken.

Verder precies wat Milko zegt, je kan beter voor 1/5e een taycan kopen dan, is nog bruikbaarder ook en zal om en nabij even snel zijn, en geeft exact zelfde plezier als elke andere EV, namelijk geen plezier...

15. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,123
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Het lijkt hier een beetje op een discussie waarbij mensen die in hun hoofd hebben geprent dat ze geen vis of kaas lusten aan de hele tafel fanatiek gaan proberen uit te leggen dat vis en kaas echt niet lekker zijn en dat de anderen gek zijn als ze het wel eten en lekker vinden….:)

Net zoals er kennelijk een markt is voor elektrische Porsches vermoed ik dat er ook wel een markt is voor elektrische Ferrari’s. En net zoals de gemiddelde tevredenheid bij een bezitter van een elektrische Porsche of Tesla erg hoog is, en mensen vaak niet eens gewoon enthousiast maar ‘flabbergasted’ uit een Rimac Nevera of Lotus Evija zijn gestapt, zou het me niets verbazen als dat bij de eigenaren van een elektrische Ferrari straks ook zo is.

Dat zullen niet de mensen zijn die bij voorbaat al heel zeker weten dat een EV niks is, net zoals mensen geen enkele vis- of kaassoort en bereiding ervan ooit lekker zullen vinden als ze zich bij voorbaat hebben ingeprent dat ze het helemaal niks vinden.

Pwillemse78 likes this.
  16. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,123
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #1418 ChrisW1, Jun 20, 2024
    Last edited: Jun 20, 2024
    Range maakt denk ik voor een Ferrari EV niet zoveel uit. Gewicht wel, net als het uiterlijk. Als de Ferrari EV in de buurt zou komen van het gewicht van de Lotus Evija zou dat prima zijn. Daarmee komt de auto wel in de sportautocategorie waar een Tesla Model S of Porsche Taycan niet in zitten. Dat zijn voor mij meer heel snelle familie-auto's zoals ook een RS6 is.

Mijn Aventador heeft ook een range van niks. Maakt helemaal niets uit voor die auto. Mensen die zouden aangeven dat dat een belangrijke reden is om geen Aventador te kopen, gebruiken dat waarschijnlijk als drogreden en zouden hem sowieso niet kopen.

Als een Ferrari EV zo’n 200 km ver kan komen op een acculading is dat denk ik ver genoeg. De meeste ritjes die ermee gereden worden, zijn toch korter dan dat. Met zo’n auto zal je dan zelfs aanzienlijk minder moeten tanken dan met een Ferrari met brandstofmotor want zo goed als alle eigenaren kunnen de Ferrari EV in de garage opladen (zelfs met een gewone 16A afgezekerde kabel is die in ongeveer een dag vol).

Pwillemse78 likes this.
  17. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat

18. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

19. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,550
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    En dan is er ook nog een Tesla Roadster vanaf €215.000 die enorm snel kan met een enorme range en een uitgestelde leveringsdatum in 2025.
    Je hoort er maar weinig over, ben benieuwd of deze ooit geleverd wordt, en of iemand hier deze auto besteld heeft?

20. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,123
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    De Evija heeft een 93 kWh accu en een WLTP-range (niet WLPT) van ruim 400 kilometer. Zoiets of nog wel iets minder zou denk ik ook voor een elektrische Ferrari prima zijn.

Verder heb jij het wel heel vaak over range en hoe vaak je wel niet zou moeten tanken (laden) met een EV. Maar als je dan beseft dat je met een elektrische Ferrari eigenlijk bijna nooit meer hoeft te stoppen om te laden omdat hij altijd vol klaarstaat in je garage met vrijwel altijd genoeg lading voor je meestal korte ritje is het niet meer relevant?

DutchFerrari and Pwillemse78 like this.
  21. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,404
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Het geluid en de motoren techniek is waar Ferrari al jaren voor staat en dat wordt hiermee volledig teniet gedaan met een Bosch elektromotor.
    Daarmee maakt het niet meer uit wat je koopt als het om de prestaties gaat want die Bosch motor koop je ook voor 1/5 van de prijs in elke andere EV.
    Enzo zou zich in zijn graf omdraaien, maar aangezien ook Ferrari zich tegenwoordig alleen nog maar op inwoners van dictatoriale staatjes richt met veel te veel geld en geen enkele smaak, is het merk al een paar jaar bezig zich zelf volledig te verkwanselen. Het draait alleen nog om aantallen en de aandeelhouders.

22. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,404
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    En tijdens die korte ritjes lekker het raampje open om te genieten van het........oooh nee niets, maar dan ook helemaal niets!:D:D:D:D:D

23. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,404
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik hoop dat ze voor die tijd failliet zijn gegaan en als ik de berichten in Europa en de rest van de wereld zo eens lees, gaan we met EV de goede kant op!

Share This Page