Google RIMAC NEVERA 23 Succes met het zoeken En let vooral op de details tussen de sites onderling, misschien vind je nog iets om terug te koppelen, ik heb ze niet allemaal ge checked.
Alleen maar getallen, geen beleving, wat moet je met 1.8 sec naar 100? Uitkijken dat je niet flauwvalt of kotsmisselijk wordt…..
Ja Ferry en Milko, je kan er van alles bij halen, maar die getalletjes van die Rimac Nevera blijven indrukwekkend en worden er niet minder door.
Over cijfers gesproken.... Wie vond Tesla zo'n geweldige auto's? Ooit gaan we er nog eens goed om kunnen lachen, met wat die debiele Musk uit z'n mouw geschud heeft. En waar heel wat mensen in getrapt zijn. https://nl.trustpilot.com/review/www.teslamotors.com
Ook in juni is het aandeel van EV's in de autoregistraties in NL nog boven de 30% gebleven evenals in de maanden ervoor en vorig jaar. Bijzonder is dat Hybrides en EV's gezamenlijk inmiddels zo'n driekwart marktaandeel hebben. Dat had ik een aantal jaren geleden niet verwacht. https://mijn.bovag.nl/actueel/nieuws/aantal-registraties-nieuwe-auto-s-daalt-3-5-procent-in-eerste-halfjaar-2024 "In juni zijn 35.386 nieuwe personenauto’s op kenteken gezet. Dat brengt het totaal in het eerste halfjaar van 2024 op 193.617 nieuwe personenauto’s. Dat zijn er 6.975 minder dan in diezelfde periode vorig jaar, een daling van 3,5 procent. Dat blijkt uit de laatste cijfers van BOVAG, RAI Vereniging en RDC. De daling in de verkoop van nieuwe auto's is voornamelijk te wijten aan de afname van het aantal registraties van benzineauto's. In het eerste halfjaar van 2023 was het marktaandeel benzineauto’s nog 33,2 procent, terwijl dit marktaandeel in H1 van 2024 daalde tot 23,6%. Dit aandeel neemt af, omdat fabrikanten in plaats benzine, hybride modellen op de markt brengen. Hybride auto's deden het daarom aanzienlijk beter met een marktaandeel van 43,4 procent, tegen 36,2 procent in de eerste helft van vorig jaar. Het marktaandeel van volledig elektrische auto’s (EV's) groeide van 28,9 procent naar 31,2 procent. In totaal werden de eerste zes maanden van dit jaar 60.338 EV’s verkocht, een stijging van 4,1 procent. Het aandeel diesel in de nieuwverkoop is nog slechts 1,2 procent."
Oh en de tesla Roadster kan niemand toch nog serieus nemen!? Waar is die bak dan? Eerst zien meneer Musk; dan pas geloven.
Het aandeel NL auto registraties met een brandstof motor is in de eerste helft 2024 dus meer dan 2/3 van het totaal. De grootste groei zit in hybride modellen. Hoe zou dat in andere landen zijn? Onder de hybride auto’s tellen we dus ook onder andere een fiat 500 (benzine)hybride met een 0,132 kWh batterij-tje onder de bestuurders stoel. ( ter info: 0,132 kWh is 2 tot 3 keer de batterij capaciteit van een laptop ) Voor de planeet redders hier de details hoe je het belasting verschil kunt maken: “impress your friends” https://www.ad.nl/auto/fiat-500-hybrid-een-beetje-laat-maar-wel-lekker~a6dea826/ Ondertussen wordt de batterij capaciteit in plugin-hybrides steeds iets groter zodat langere ritten eventueel volledig elektrisch gereden kunnen worden.
Hoef er niets bij te halen en vind er niets indrukwekkends aan, voor 60-80 k koop je een Tesla Model 3, die zo goed als bijna vergelijkbare prestaties neerzet qua acceleratie, je houd alleen misschien een kleine 2 miljoen in je zak ( weet niet precies wat de Rimac kost) dus waar is de meerwaarde, behalve dat je alle andere nit wits de ogen uitsteekt omdat jij wel de duurste elektrische stofzuiger hebt op social media en de rest niet. Gelukkig trappen er niet veel in, geloof dat er maar 50 verkocht zijn, de nieuwste Bugatti en T50 van Gordon, dan praat je pas echt over baanbrekend design en engineering.
De nieuwste Bugatti Tourbillon heeft een hybride, en de T50 een benzine krachtbron en zijn niet zo snel als de Rimac Nevera. Het geluid van de Bugati en T50 is veel indrukwekkender, 100% mee eens. Op de Coolsingel maak je er meer indruk mee[emoji3]. Ik prefereer veel toeren dus het T50 geluid. Even terug baar volledig elektrisch: Het zoom geluid van de Rimac Nevera is niet mooi, eentonig, storend boven de 100km/u en gaat vervelen bij langere ritten, net zoals bij veel andere elektrische auto’s waarbij je de electro motoren in de cabine hoort. Bij de Rimac Nevera doe je dan wel oordoppen in. De enige Tesla die met de acceleratie in de buurt komt is model S plaid. Tesla’s hebben 4 deuren en zijn gezinsauto’s, een hele andere bubbel dus.
Dat is nog erger, wordt jou sportwagen Dyson op de hielen gezeten door een familie Saloon, hilarisch en dat voor een twintigste van de prijs!!!!!!
Welke autos kan jij bedenken die er nog zijn als enkel en alleen met ICE? ik kan alleen volledig sportautos bedenken zoals een GT3, Ferrari's tot voor kort, lambo's astons etc, en die worden al niet veel verkocht. Ik kan er bar weinig bedenken in ieder geval, vrijwel alles heeft een vorm van hybride erbij zitten tegenwoordig (in de vorm van de 48V, of full plugin etc) dus in die zin niet gek dat meer dan driekwart een vorm van elektrificatie erin heeft zitten...
Ja dat dus, soort van all-rounder, je moet de tesla model S plaid wel eerst is een bepaalde conditie brengen voor dat 0-100 sprintje van 2.1 seconde, en tussen acceleraties begrijp ik uit onderstaande link. Onder andere: 1. Meer dan 60% accu lading 2. Opgewarmde accu 3. Neus van de auto naar beneden Banden en asfalt temperatuur staat er niet bij[emoji3] 1 en 2 zal voor andere Tesla modellen ook wel van toepassing zijn voor maximale acceleratie? https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/test-tesla-model-s-plaid/#:~:text=Een%20Tesla%20Model%20S%20Plaid,200%20in%206%2C84%20tellen. Waarom Tesla geen cabrio’s levert is mij onduidelijk? Misschien dat Fred dat weet?
Cabrio's zijn al een tijdje 'uit'. Ze worden bijna niet meer verkocht en daardoor zijn er ook steeds minder modellen die als cabrio op de markt komen. Komt gedeeltelijk door de opkomst van de SUV's. Is geloof ik wel eens geprobeerd om een SUV als cabrio uit te brengen maar daar is geen markt voor.
https://cabrioletwereld.nl/hoe-zit-het-met-de-elektrische-cabriolet/ Bij cabrio’s wordt de bodem daarom verstevigd met een extra sterke constructie. Technisch is het nog niet haalbaar om tussen de extra verstevigen in de bodem ook nog een accupakket kwijt te kunnen. Door de kleine hoeveelheid batterij die je hierin kwijt zou kunnen, zal de actieradius zo klein zijn dat het niet interessant is voor consumenten om een elektrische cabrio aan te schaffen.
Je ziet ze weinig inderdaad, en op het moment dat bedrijven het aandurven om er 1 te lanceren, worden ze door veel mensen toch enigzins belachelijk gemaakt (ik ken buiten mezelf niemand die bijvoorbeeld een Range Rover Evoque cabrio leuk vind), iedereen vind het maar een voetballersvrouw auto etc, ik zie het als perfecte daily als je geen kids hebt en er mee bij klanten moet kunnen voorkomen IN NEDERLAND.... Zelfde voor een VW T-Roc, die is er ook als cabrio, zie je echt heel weinig
Technisch is het blijkbaar wel haalbaar. Ze raden niet aan om met de mini cabrio door de wasstraat te rijden….[emoji23] En met een Head-Up Display hoor je er helemaal bij met een Mini. https://www.van-poelgeest.nl/mini/cabrio/electric/ https://www.ekris.nl/mini/edities/electric-cabrio Nu nog een performance versie die rond de 4-5 seconden naar de 100km/u schiet.
Technisch kan een elektrische cabrio denk ik wel goed gemaakt worden. Daar zijn inmiddels genoeg voorbeelden van. In dit artikel staat redelijk goed beschreven waarom er bijna geen auto's als cabrio meer op de markt komen: https://www.ad.nl/auto/waarom-cabrio-s-uit-de-gratie-zijn-ondanks-ultiem-vrijheidsgevoel-en-steeds-hogere-temperaturen~a1a4e1f6/
Precies wat ik bedoel, allemaal autos die sws al weinig verkocht werden in nederland, dus in dat opzicht logisch dat meer dan 3/4e van nieuwe registraties een vorm van electrificatie met zich mee brengt... Dan is het op de borst kloppen voor het feit dat we zo weinig pure ICE autos nog registreren een beetje overdreven als er zo goed als geen keuze is om een normale auto met puur en alleen een ICE te kopen is meer