E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 6 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,370
    Zal eerlijk zijn Mel, mijn betere wederhelft is heeelemaal weg van de nieuwe Panamera.

    Als je kennis gaat voor de 7 serie denk ik dat hij waarschijnlijk meer comfort wilde. Ik wil juist iets minder. De RR is slaap verwekkend!
     
  2. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Nogmaals ik denk dat Ferrari de link met F1 blijft behouden. Dus KERS zal langzaam ingevoerd worden. Zolang er in F1 een benzine motor zit zal een straat Ferrari dat ook houden denk ik.
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    +1 (hoop ik)
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Las een aardig artikel: accu auto's zijn binnenkort passé :D !

    Het wordt helemaal WATERSTOF ... de Duitse industrie stopt er komend jaar al 9 miljard in voor de ontwikkeling ...
     
  5. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Zie je dat liever dan accu-auto's? De aandrijving is nog steeds elektrisch dus de waterstofauto kan alleen nog maar jouw mooie 458 geluid maken als er wat speakers voor dat geluid zorgen :)

    Het is denk ik nog wel ver weg. De hele keten van productie, transport en verbruik van waterstof (in de auto zelf) is nog niet echt efficiënt.
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik niet Chris, hoop van dit alles de komende 10-20 jaren niks te merken .... :D
     
  7. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice


    Propaganda van de olie maatschappijen. Die verkopen graag een brandstof die alleen bij tankstations verkrijgbaar is (ipv dat iedereen thuis kan inpluggen).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Nee, ik schreef dat de gezamenlijke D auto industrie bijelkaar kwam en die B€ 9 gaan gebruiken voor waterstof ... dus nix oliemaatschappijen ...
     
  9. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #135 Melvok, Jan 22, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  11. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Waterstof in moddervorm? Zonder verliezen? Ik weet het niet hoor. 1 april is nog net te ver weg. Maar het klinkt te mooi om waar te zijn.
     
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Geen oogkleppen op Maurice ... wel open-minded blijven ... :D
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het is zeker het onderzoeken waard, net zoals de stappen die gemaakt worden in de ontwikkelingen van accu's. Die zal ook een vlucht gaan maken komende jaren.
    Kijk nu maar eens naar de vermogens waarmee we nu rondrijden (incl laag verbruik) en die van 10 jaar geleden. Daar zit ook een factor 2,5 in (toen 80pk, nu 200). Dat zou met accu's ook kunnen, toch?

    Nog een voordeel: Omdat waterstof auto's "in principe" elektrisch zijn is het wellicht mogelijk (eenvoudig) deze Hybride te maken echter met waterstof ipv verbranding motor.

    Doe je korte ritten; dan gebruik je de accu (die je thuis oplaad)en moet je verder dan vul je de waterstof tank (met modder :D).

    Ik sta daar niet verkeerd tegenover maar de ontwikkeling van beide technologieën zal uitwijzen of en zo ja, in welke verhouding dit zal gaan plaatsvinden…

    Zou toch wat zijn dat je straks de acceleratie hebt van de elektrische auto en range van een "vloeistof". Enig nadeel: geen geluid.
     
  14. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,370
    Waterstof is wel degelijk een strohalm van de olie industrie om relevant te blijven. Tankstations moeten immers open blijven en zij geld blijven verdienen.

    Echte zonne energie is een vele malen betere, schonere, goedkopere en duurzamere energie. Dit is nogmaals bewijs van machtsmisbruik. De grote automerken zijn als de dood voor techbedrijven. Zij zijn de echte bedreiging, niet het opraken van de Olie.

    Het feit dat er grote investeringen gedaan worden is nietszeggend. Kunnen ze ook in kolencentrales steken die ruiken naar rozeblaadjes als de industrie dat echt wil.
     
  15. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Opinie - Investeer eerst in slimme laadpaal

    Opinie - Investeer eerst in slimme laadpaal
    Facebook Twitter Google+ WhatsApp
    Geplaatst op
    01 februari 2017

    OPINIE - De auteur Mariken Rakestraw uit Eindhoven is eigenares van een hybride auto.
    Laadpaalklevers kunnen een bron van ergernis zijn. Daar zijn betere oplossingen voor te bedenken dan het uitdelen van boetes.

    Parkeerkosten
    Nuon wil 'laadpaalklevers' aanpakken (ED 17 januari). Hiermee worden mensen bedoeld die langer dan nodig hun elektrische auto aan een laadpaal laten 'hangen'. Zij zouden zo doelbewust een gratis parkeerplek claimen. Nuon wil dat aanpakken met een boete als mensen hun auto langer dan vier uur aan de laadpaal gekoppeld hebben.

    Natuurlijk is het niet wenselijk dat auto's 24 uur een laadpaal bezet houden. Het gratis parkeren lijkt me eenvoudig op te lossen door parkeerkosten in rekening te brengen naast de laadkosten. Dit gebeurt ook al op veel plekken.

    Het tweede probleem is iets lastiger. Iemand anders wil zijn auto opladen en kan niet terecht. Dat is iets waar eens goed over nagedacht moet worden alvorens bekeuringen te gaan uitdelen.

    Afhankelijk
    Er zijn nogal wat redenen waarom je het een laadpaalklever niet kwalijk kan nemen dat hij zijn auto niet verplaatst. Als bezitter van een elektrische auto zonder eigen oprit ben je afhankelijk van openbare laadpalen. Ik zie me al een slaapzak bij de auto uitrollen en een wekker zetten om op tijd mijn opgeladen auto te kunnen verzetten midden in de nacht.

    De regering heeft door middel van kortingen op wegenbelasting, subsidies enz. gestimuleerd dat veel mensen een dergelijke auto aanschaften. Nu de auto's massaal verkocht zijn, worden de voordelen één voor één afgeschaft. Dus je hebt er als bezitter sowieso al een stuk minder voordeel van. Een van de weinige voordelen die je nog hebt, is dat je soms wél een parkeerplekje kan vinden.

    Kosten
    Ik denk dat Nuon nogal vroeg is met maatregelen als het beboeten van laadpaalklevers. Om te beginnen is het merkwaardig dat aan een laadpaal niet te zien is wat de kosten per kWh zijn op de betreffende locatie. Bij een benzinepomp weet je precies waar je aan toe bent, maar bij een laadpaal niet. Sterker nog, het is op de afschriften van mijn laadpaalpas (Travel Card) niet eens te zien waar, op welke tijd en tegen welke prijs ik stroom 'getankt' heb. Soms heb je naast het laden geen kosten, meestal moet je naast het tanken gewoon parkeerkosten betalen. Dus hoezo houden laadpaalklevers bewust gratis parkeerplekken vast?

    Verder staat op geen enkele laadpaal een meetinstrument dat aangeeft hoe lang je er staat, of de batterij vol is enz. Bij mijn auto zie je pas als je gaat rijden of de batterij vol is. Soms is dat na een dag laden nul procent aangezien veel laadpalen niet deugdelijk zijn. Ook is de ene laadpaal sneller dan de andere, hoe snel en tegen welk tarief is weer nergens te zien.

    Verschil in plaats
    Daarbij is er ook nog eens een verschil of een laadpaal midden in het centrum staat, op Strijp-S, in een parkeergarage, in hartje Amsterdam of in een woonwijk voor een huis. In het laatste geval is het vaak ergerlijk als de enige elektrische auto in de straat niet bij de laadpaal parkeert. Anderen mogen daar niet parkeren en er zijn over het algemeen te weinig parkeerplekken. Dus eerst moet gekeken worden welke locaties voor grote problemen zorgen en welke niet.

    Ook vraag ik mij af of mensen bij thuiskomst in de late avond nog ooit hun auto aan de paal leggen, als ze hun wekker moeten zetten om binnen vier uur de auto van de laadpaal af te halen en de auto te verzetten. Ik vraag me ook oprecht af of mensen gemotiveerd blijven hun auto elektrisch op te laden als ze bij enige onoplettendheid het risico op een bekeuring lopen.

    Goede laadpalen
    Dus Nuon, ga eerst eens werken aan laadpalen die vermelden wat de kosten zijn, hoe lang je staat en of de batterij wel of niet vol is. Of ontwikkel bijvoorbeeld een app, waarmee het voor iemand die zijn auto wil opladen mogelijk is om een bericht te sturen naar de bezitter van een opgeladen auto die nog aan een laadpaal vast zit. Investeer daar eerst in.

    Maak een laadpaal 'clever' voordat je de onschuldige 'klever' bestraft.
     
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Tja, in steden werkt dat opladen gewoon niet. Dat zag iedereen wel aankomen lijkt mij.
    Er zijn te weinig normale parkeerplekken en dus veel te weinig oplaadplekken.
    Als je zelf een huis met oprit hebt, werkt het prima. Anders is het ellende.

    Elektrisch rijden zou voor mij prima kunnen, want ik rij elke dag 2 keer 14 km naar en van werk. Ik rij alleen binnendoor, dus een Renault Twizzy zou prima kunnen.
    En ik heb ook zelf ruimte voor een laadpaal. Een ideale kandidaat dus.

    Alleen kost zo'n ding 10K (duur vind ik) en moet je elke maand 60/90 euro betalen voor accuhuur. Mijn MX5 uit 1990 is veel meer auto en veel goedkoper.
     
  17. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Het stekkeren gaat (snel) verdwijnen en de plaat is de toekomst...

    Cookies op AD.nl | AD.nl

    Autonoom rijden is hier ook handig omdat de auto vrij precies moet worden gepositioneerd om goed te laden.
    Ik heb mijn keuze voorlopig uitgesteld.....Ik weet zeker dat elektrisch rijden binnen 4 jaar een enorme vlucht gaat nemen, cq heeft genomen.
    Er komt dus ook een volledig elektrische Mini maar wat doen de sportscars? Die vraag blijft me intrigeren, want aannemen dat men met de benzine, herrie en toeren wegkomt en dit stelt boven wat de consument wil, is naïef.

    ciao
    Oscar
     
  18. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium

    Hey Harry, al eens aan een fiets gedacht? Gezond, centjes blijven in de portemonnee en buikje weg! :D
     
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Fietsen kan soms idd :)
     
  20. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Er is inderdaad al zo'n systeem te koop dat je op je bestaande auto kunt monteren: https://www.pluglesspower.com/shop/
    Voorlopig nog alleen met laag vermogen, en erg veel verlies. En zoals al genoemd in het artikel: door ontbreken van een standaard kan het nog heel lang duren voordat dit ooit doorbreekt (als dat al gebeurt).
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zoals ik al zei; de accu ontwikkeling staat niet stil. Dit is de nieuwe cel (in samenwerking met Panasonic) die een verdubbeling aan capaciteit heeft bij gelijk volume/gewicht.
    Dit betekend dat de Model S 100D nu dus 200kW kan opslaan en de range dus verdubbeld van 300miles naar 600miles (=ca 600km naar 1200km)
    Over de prijs wordt nog niet gesproken (net zoals bij Waterstof/fuelcell) maar technisch kan het dus al...

    https://www.youtube.com/watch?v=qT_2XR9KEp0
     
  22. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Klopt de link wel? Volgens mij gaat de video over het ombouwen in een oude garage van een oude bus naar een provisorische elektrische aandrijving.

    Als de accu's echt ooit twee keer zoveel capaciteit per kg krijgen dan is misschien zeker voor sportieve auto's de meest zinvolle toepassing het halveren van het gewicht van een accupakket (ipv verdubbelen van de range). Veel meer dan zo'n toename in kWh/kg is denk ik niet nodig om elektrisch aangedreven Ferrari's te maken die niet zwaarder zijn dan de huidige auto's en tot 400 km aan bereik hebben.
     
  23. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Wat verder nog een interessante discussie kan zijn, met e-rijden wordt tevens in 1 zin autonoom rijden genoemd en door de technologie klopt dat ook wel. Het automatisch parkeren van de eerste auto (ik geloof de Lexus) vs de huidige standaard is al een verademing (ofschoon een vriend van me zei dat zelfs die Lexus oplossing voor veel mensen (vrouwen? :) ) een betere is dan het zelf doen.....

    Maar, stel je koopt een autonoom rijdende auto met de nieuwste software en op een bergweg steekt een hert over, wat doet de auto? Rijdt die zichzelf plus de inzittende/eigenaar het ravijn in, of rijdt het een hertje plat.....ik denk het laatste, maar nu indien daar een bejaard echtpaar oversteekt, wat dan? En 6 kinderen? Straks kun je bij de instellingen aangeven wat de "auto" in zo'n geval doet, of nog erger, de overheid bepaalt wat de eis is/wordt.

    Ciao
    Oscar

    en Fred, filmpje met 2x batterijvermogen is inderdaad de verkeerde, ben benieuwd.
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  25. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #150 328gts1987, Feb 20, 2017
    Last edited: Feb 20, 2017
    off topic aan

    Niet helemaal gerelateerd maar onze vriend Elon Musk heeft weer een klusje geklaard gisteren.
    Hij heeft immers het contract (NASA heeft die bal laten liggen a .... miljard) voor aanleveren van goedies aan het internationale ruimte station. Voorheen deden de russen dat toen de spaceshuttle aan de grond bleef met hun raket "Old School"

    Hoe hij dat nu doet? Wel, met een herbruikbare raket die na het wegbrengen van de spulletjes gewoon weer land op aarde (ipv neerstorten in zee) en weer opgetuigd kan worden voor een volgende run...

    Zie: https://youtu.be/glEvogjdEVY

    Voor de volledige vlucht kijk hier vanaf 14min https://youtu.be/rUDLxFUMC9c

    PS De vergunning voor deze lancering werd pas afgelopen vrijdag afgegeven...:eek: maar kon uiteindelijk niet meer geweigerd worden onder publieke opinie ($$$$). Het scheelt serieus veel belastingen nu het commercieel kan ipv alleen door overheid.


    Dit zal natuurlijk nooit op batterijtjes kunnen gaan :D Maar vorige week zei iemand nog tegen mij (in het vliegtuig) dat het toch wel een "probleem" gaat worden als we alle olie in auto's (blijven) gooien...
    Hoe gaan we vliegen als dat op is? Of tegen welke ticket prijs als het schaars wordt?

    of topic uit
     

Share This Page