E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 63 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    589
    En dat laatste hebben er hier meerdere moeite mee, wanneer ze alleen maar info van wazige websites blijven verkondigen.

2. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,621
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  3. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,621
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  4. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ja dat klopt. Er zijn nog geen manieren om zo'n brand te blussen als een EV ergens achterin een parkeergarage in de fik staat.

5. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,008
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    DutchFerrari likes this.
  6. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Dankzij die regeltjes gaat hier wel enorm veel goed gelukkig.
    Ik ben afgelopen jaar in Indonesië en India geweest en dan ga je zo'n goed geregeld land als NL wel veel meer waarderen.

7. Ajax de 1e

Ajax de 1e Formula Junior

Feb 21, 2014
    895
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dankzij die regeltjes gaat er ook heel veel mis. Een derdewereldland vergelijken met Westerse gaat m.i. niet op: er is hier eeuwen aan ontwikkeling en investeringen aan vooraf gegaan, en nog schort het hier en daar.
    Er zijn kennelijk ooit genoeg regels.
    Diverse beroepsgroepen uit de zorg luiden al jaren de noodklok over een bizarre toename van regels.
    Ook de belastingdienst komt niet altijd meer uit zijn eigen regels.

Er komen in dit land steeds meer regels bij, om andere regels te herstellen. En niet alle regels worden op elke burger op dezelfde wijze toegepast.
    Regels zijn voornamelijk verzonnen om een dwang of gedragsverandering op te leggen. En hoe goed bedoeld, er gaat nogal eens wat fout.
    Voorbeelden genoeg.....

rob.kruiswijk and DutchFerrari like this.
  8. Ferryducati

Jun 3, 2015
    589
    Of je zit in het verkeerde draadje…..

P. Collins and Harry-SZ like this.
  9. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,621
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1560 rob.kruiswijk, Jan 16, 2025
    Last edited: Jan 16, 2025
    “Voorvechters van elektrisch rijden beweren dat elektrische auto’s niet vaker uitbranden dan brandstofauto’s. Dat klopt op zichzelf wel, maar bij brandstofauto’s gaat het volgens het Verbond van Verzekeraars vrijwel altijd om brandstichting (bijvoorbeeld tijdens de jaarwisseling). Brandstofauto’s vliegen niet spontaan in brand, elektrische auto’s wel. Het goedpraten van die spontane branden met algemene cijfers die worden gedomineerd door brandstichting is een doorzichtige drogredenering. Daar komt bij dat elektrische autobranden door de giftige batterijchemicaliën veel gevaarlijker kunnen zijn voor de omgeving dan brandende brandstofauto’s.”

Het blijft dus best wel een dingetje in parkeergarages en een oplossing is er niet.

https://www.wyniasweek.nl/elektrische-autos-zijn-brandgevaarlijk-en-horen-niet-thuis-op-de-openbare-weg/?utm_source=mailchimp&utm_medium=email&utm_campaign=2025-01-16

10. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,621
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Of je zit in het verkeerde draadje…..

Ajax de 1e likes this.
  11. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,763
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Bij de AVRO/TROS hebben ze belanghebbend onderzoek gedaan: maar liefst 40% schaamt zich voor zijn Tesla in Nederland. Onder welke bevolkingsgroep dit onderzoek is gedaan wordt niet vermeld, maar het is wel vreselijk voor de bezitters: niet alleen moeten ze met ingang van dit jaar weer wegenbelasting (beperkt) betalen, is de bijtelling inmiddels 17% en is de Tesla na 5 jaar nog maar zo’n 15.000,- waard, nu worden ze ook nog eens uitgemaakt voor Trump-aanhangers. Op die manier valt voor die groep gebruikers ook Volkswagen (AH) uiteraard af, vraag me sowieso af welk merk dan nog acceptabel is. Een Duitse Doctor is ook heel erg boos en heeft zijn Tesla 'ontslagen'. En ik maar denken dat ze allemaal die dingen omwille van het klimaat reden, maar dat blijkt dus een ander klimaat te zijn.

Image Unavailable, Please Login

12. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,763
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  13. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    664
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    hahaha, als er iemand juist voor vrijheid, vrijheid van meningsuiting is etc, is het musk wel

14. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,420
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Tja…..alsof dit nu ineens nieuws blijkt……dat weet iedereen toch al lang en is als je een beetje kennis van techniek hebt te verklaren. WLTP waarden rekenen met de meeste voertuigen aan een maximum snelheid van 100 km per uur op de snelweg en een groot deel van de reguliere EV modellen tot nu toe op de markt hebben geen warmtepomp technologie aan boord, wat ook aanzienlijk scheelt in de actieradius. Daarnaast verliest een batterij ook vermogen als het erg warm wordt om deze gekoeld of verwarmd dient te worden naar de ideale werktemperatuur van rond de 20 graden. 150 per uur op de autobahn met de kachel op standje hoog ipv de stoelverwarming of allebei zorgt dat de batterij serieus inboet op actieradius. Dat het de gemiddelde Duitser en autofabrikant niet past in hun rijgedrag en grote afstanden af te leggen is ook een feit om hier tegen in te gaan. Tja….diesel is zo gek nog niet.

15. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Lijkt me weer een onzinverhaal van die slechte site.
    Wat zijn bv die "afgedankte EV's"?
    Zijn dat bv auto's die leaserijders inruilen omdat ze weer een nieuwe EV (of mss een diesel) leasen?
    Het houdt iig niet in dat die EV na 3,5 jaar op de schroothoop is beland.

Ferryducati likes this.
  16. Ferryducati

Jun 3, 2015
    589
    Na vele jaren snappen sommigen nog steeds niet dat er ook websites bestaan ZONDER complot denk artikelen……

17. Ajax de 1e

Feb 21, 2014
    895
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Na vele jaren snappen sommigen niet dat er ook 'ander nieuws' is, wat kritisch is, of in elk geval een andere kijk heeft op dit soort zaken. Je kan niet alles onder complotten weg zetten. Eenzijdig nieuws of 'opdrachten' tot je nemen, maakt je nog geen perfect mens.
    Alle EV's zijn wegwerpartikelen, ergo, dragen niets bij aan het milieu of duurzaamheid.
    Noem anders 1 EV die het tot klassieker gaat redden. Ze zijn te lelijk om je gelukkig in te voelen. Die Lotus-Tesla zijn we al weer vergeten, hoewel ik er soms nog iemand mee zie rijden. Sneu gezicht....eerst wordt ik blij (Exige? Elise?), maar dan volgt een walging :D

Ik stoor me ernstig aan de reclames op tv: je wordt werkelijk doodgegooid met EV-reclames. Alsof er niets anders meer bestaat. Wie dat tot zich neemt, laat zich zonder meer hersenspoelen. En ik ben benieuwd hoeveel subsidies die fabrikanten krijgen om die reclames als een lawine over het volk uit te storten.
    Voor de één is een EV een zegen (nu nog financieel), voor de ander een ramp. Buiten dat het geen sleutelvriendelijke vervoersmiddelen zijn, stapelen de elektronische storingen zich op. En ach, zolang de baas of bedrijf dit financiert, is er geen vuiltje aan de lucht toch?
    En wie wil er in de toekomst nog zijn eigen (dagelijkse) vervoersmiddel bezitten???? Laat staan dat je er helemaal zelf iets voor moeten doen om op je bestemming te komen....

18. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ander nieuws is helemaal prima, maar dat artikel is gewoon totaal ongefundeerde onzin.

En dat EV's niet de oplossing zijn voor de problemen in de wereld begrijpt iedereen.
    Het zijn echter wel hele fijne auto's voor de saaie dagelijkse km's. Veel comfort, geen lokale uitstoot en je kunt direct vol"gas" naar kantoor of de AH.
    Maar ze belanden waarschijnlijk wel veel sneller op de sloop dan echte auto's. Ze schrijven heel hard af en als er dan iets duurs moet worden vervangen, is zo'n EV gewoon economisch TL.

Ajax de 1e likes this.
  19. Ajax de 1e

Feb 21, 2014
    895
    Holland
    Full Name:
    Steef
    En de groene gekte is geen ongefundeerde onzin?
    Zelfs voor de saaie dagelijkse kilometers zou ik niet in zo'n ding willen rijden. Het voegt voor mij helemaal niets toe aan auto's met decennia lang ontwikkelde verbrandingstechniek. Ik wil niet zo makkelijk, stil of economisch mogelijk van A naar B, ik wil op de allerleukste manier van A naar B. Met een glimlach. Het liefst dagelijks, ook in de file. Maar ja, ik zou gek genoeg zijn om een Donkervoort S8 dagelijks en helemaal tot op de draad op te rijden, ook in de sneeuw met van die smalle winterbandjes op stalen velgen.
    Ik hoorde een verhaal van iemand die al jaren een E30 318i dagelijks rijdt, en niets anders meer zou willen. Ondanks dat hij zich alles kan veroorloven. Ik begrijp dat als geen ander.
    Een EV dient slechts het gemak, maar de echte autoliefhebber laat zich imho hiermee niet van zijn beste kant zien. En juist de gemakzucht en stuurbaarheid van de mens stoort me enorm. Op alle fronten.

Ik probeer nog enigszins analoge auto's te rijden, met een 'redelijk' aantal kilometers op de teller, maar ze worden schaars. Als ze straks op zijn, heb ik geen keuze meer. Bovendien worden ze straks te kostbaar om nog dagelijks t rijden. Zelfs de Fiat Panda Taccini wordt al binnen gezet.....gewoon omdat het er nooit meer komt.

En dat zet me altijd aan het denken: hoe lang hou je je 308GTB in de schuur? Wanneer gaat deze in de verkoop? Wanneer ga je er mee rijden? Kan je er nog ergens mee rijden? Zijn er nog onderdelen voor als er panne is? Kan je hem ergens onbewaakt neer zetten? Wanneer komt Halsema nou eindelijk met maatregelen, om het flaneren door de PC een halt toe te roepen? Wat voor ellende laat ik mijn kinderen na?
    Wellicht is de nieuwste Renault 5 'Turbo' het waard om weg te zetten??? Nah, toch maar niet :D

20. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik begrijp dat dus totaal niet!
    Waarom heeft hij geen E30 6-cilinder? ;-)
    E30's zijn hele fijne auto's Simpel en rijden goed. Ik heb zelf een paar jaar een E30 325i gehad.

Verder loopt het allemaal niet zo'n vaart gelukkig.
    Autoscout staat helemaal vol met leuke auto's en met amper EV's. En er worden nog elke dag leuke 6 en 12 cilinders gebouwd en verkocht, dus het worden er alleen maar meer.

Ik rij dagelijks een BMW M2, maar ik moest zojuist bv even de stad in (tandarts). Drukke straat met amper parkeerplaats.
    Dus heb ik de Polestar2 (leaseauto) van mijn vrouw gepakt. Dikke prima.
    Maar ik zie het puur als vervoer, niet als liefhebbersding. Ook een Tesla oid doet mij qua emotie weinig tot niets.

Ajax de 1e likes this.

Share This Page