Eerste Ferrari 599 GTO? | FerrariChat

Eerste Ferrari 599 GTO?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by EmilRonhaar, Sep 28, 2010.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. EmilRonhaar

EmilRonhaar Rookie

May 26, 2007
    25
    #1 EmilRonhaar, Sep 28, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Een vraag voor Ferrari kenners. Iemand heeft ons gemaild met en aangeven dat hij foto's heeft van de 1e 599 GTO die gemaakt is. Maar volgens mij is het plakaatje wat in het interieur namelijk een standaard plaatje en staan hier niet de productienummers. Hetzelfde plaatje is immers ook te vinden in de 16M toch?

Alvast bedankt.

Emil
    Image Unavailable, Please Login

2. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Je voorgevoel is juist Emil. Er worden geen nummers aan deze gelimiteerde auto´s verbonden. Zover ik heb begrepen heeft dat te maken met het feit dat klanten dan weer graag een bepaald nummer willen en dat geeft natuurlijk weer een hoop gezeur....

3. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,608
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    En het maakt het voor Ferrari ook makkelijker om meer dan 599 exemplaren te bouwen op deze manier. Zal niet de 1e keer zijn dat ze dat bij een limited production model doen ;)

4. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dat maakt niet uit hoor. Er zijn tenminste vier 550 Barchettas met hetzelfde serienummer voor #1... In Italie kijken ze niet zo nauw.

Onno

5. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    blijft een eigenaardig plaatje. Het betekent niets meer dan dat de 599 GTO waar het in gemonteerd is er eentje is uit een serie van 599. Ja, duh, dat het er eentje is, is al een fysisch gegeven. Eén GTO is er nou eenmaal geen twee. Ook niet drie, vier of vijfhonderdnegenennegentig.

6. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik geloof niet dat ik daar als eigenaar een probleem van zou maken ;)

Nou ja, eerst het probleem maar eens hebben.

7. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ik zou wel vriendelijk verzoeken dat (sowieso niet zo mooie) plaatje achterwege te laten. Scheelt ook weer gewicht :D

8. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Een GTO-eigenaar moet al blij zijn als het plaatje recht op het klepje is geplakt als ik sommige foto's van af te leveren GTO's bekijk...

Gr. Martin

9. moriaan1

moriaan1 Formula 3

Dec 3, 2006
    2,330
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    Als ik ooit een auto als een GTO zou mogen of uberhaupt kunnen bezitten zou dat plaatje wat mij betreft zelfs op z´n kop zijn vastgeplakt!

Zou me helemaal niet storen!

Ik zou hem ook ontzettend vies maken!
    Sturen is veeeel leuker dan poetsen!

Hans

10. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Ech nie, je bewiijst het zelf met je verzameling. Bestaat alleen uit perfecte modellen , je maakt ze nog schoon ook! ;)

Dus als jij in die GTO gaat zitten en je ziet in 1 oogopslag dat het plaatje scheef zit dan ga jij daar wat aan doen, ha, ech wel!
    Maar ik ben met je eens, als je dat bedoelt, dat het niet de pret bederft.

11. moriaan1

moriaan1 Formula 3

Dec 3, 2006
    2,330
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    Marc,
    die modellen staan in een kast waar geen vlokje stof in kan komen.
    Afstoffen... dat hoeft gelukkig niet!

Mijn 1:1 auto loop je zo voorbij! die gaat volledig in zijn "zanderige" omgeving op!
    Een bedrijf aan het strand heeft zo zijn voordelen, maar ook zijn nadelen..
    Een knappe auto wordt in een winter tijd volledig gezandstraald.
    Beetje storm en er ligt op het dahboard zelfs een klein strandje..
    Wassen.... alleen als ik niet meer naar buiten kan kijken.... poetsen.. heeft ie bij mij nog niet mogen ervaren.

Vandaar dat ik momenteel een onooglijk oude Seat rijdt, over een jaar of 2 komt er een leuke "hobbyauto" bij!

Hans

12. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Welke Ferrari, Hans? En ga je die dan wel poetsen?:D

13. moriaan1

moriaan1 Formula 3

Dec 3, 2006
    2,330
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    dat is nou een hele goede vraag..
    Waarschijnlijk iets ouders, zoals bvb een dino of een 308, want ik heb geen hekel aan schroevedraaiers en ringsleutels.

Zit eerst nog aan iets anders te denken voor het dagelijks gebruik, want ik vrees dat de Seat binnenkort gaat overlijden.. (snik) Wordt waarschijnlijk een wat oudere Porsche of BMW, zijn ff leuker dan de Seat en ook tamelijk "weersbestendig".

Maarre ongeacht welke hobby-auto het uiteindelijk wordt, die blijft natuurlijk wel netjes en zonder zand!

Hans

14. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Hans, er schuilt een vrouw in jou, hahahaha.

15. moriaan1

moriaan1 Formula 3

Dec 3, 2006
    2,330
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    Jaja,
    Daar denkt mijn vrouw toch echt wel anders over!
    En zij rijdt meer CJIB brieven bij elkaar dan ondergetekende.

Hans

16. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Oh mij wel. Maar dat komt dan omdat de rest van het afwerkingsniveau zo hoog ligt. Kijk, in een F40 zou het me geen reet kunnen schelen, maar die cockpit heeft sowieso weinig met afwerking te maken (en dat heeft natuurlijk weer een hele eigen aantrekkingskracht).

17. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Mmm, over dat afwerkingsnivo kunnen we het dan nog wel eens hebben. Dat vind ik bepaald niet hoogstaand als ik het vergelijk met bijvoorbeeld een P of een Beamer. Foutjes worden vaak afgewimpeld onder het mom van "handwerk".....

18. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    +1
    Ik vind het onuitstaanbaar als zo'n plaatje scheef zit. Kost geen "extra" geld (of gewicht) om het correct te doen (door welke &%$^ monteur dan ook), doe het dan ook goed en als je dat niet kan flikk... dan snel op!
    Ik stuur gerust de auto terug voor zoiets, doen clienten bij mij ook. Enig verschil is dat ik mijn klanten de kans niet geef zoiets te ontdekken, ben ze altijd voor door zelf de eindcontrole te doen :D

19. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ja dat is goed, maar dat kunnen we het beste doen op een moment dat een en ander ter plekke kan worden bestudeerd, beoordeeld en becommentarieerd...................................

20. EmilRonhaar

EmilRonhaar Rookie

May 26, 2007
    25
    Tnxk ;)

Share This Page