Eerste Ferrari gekocht - F430 (F1) uit 2005 | FerrariChat

Eerste Ferrari gekocht - F430 (F1) uit 2005

Discussion in 'Holland/Belgium' started by HerbieNL, Mar 11, 2025 at 7:06 AM.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. HerbieNL

HerbieNL Rookie

Oct 11, 2014
    46
    Netherlands
    Nooit gedacht als klein kind dat het mij ooit zou lukken, maar het is toch gebeurd :).
    Van kinds af aan altijd al een groot fan van Ferrari geweest. Inmiddels al sinds december 2013 als vrijwilliger betrokken bij FerrariOwnersClubNL. 3 jaar geleden een handgeschakelde Maserati 4200GT kunnen kopen, met het Ferrari M138 blok.....en dan nu een prachtige (al zeg ik het zelf) F430 in Grigio Titanio.

Vandaag (11-3-2025) gaat de auto naar de RDW voor import keuring (auto komt oorspronkelijk uit Zweden) en hopelijk krijg ik hem nog voor het weekend (maar dat gaat erom spannen).

Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit om lekker te toeren. De Maserati is verkocht aan een Italiaan.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

2. saviola9

saviola9 Karting

Jun 8, 2015
    98
    Full Name:
    Scott
    Prachtig, van harte gefeliciteerd! Ben zelf ook op zoek naar een F430, maar dan een rode. Deze kleur staat 'm ook bijzonder fraai.

HerbieNL likes this.
  3. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,131
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Gefeliciteerd!!!

Ziet er erg mooi uit. Veel plezier ermee!

HerbieNL likes this.
  4. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,426
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Gefeliciteerd! Veel mooie km gewenst!

HerbieNL likes this.
  5. Deemeyere Wim

Deemeyere Wim Formula Junior

Sep 17, 2019
    557
    Belgium
    Full Name:
    Wim Demeyere
    Proficiat, mooie kleurstelling.

HerbieNL likes this.
  6. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,187
    The Netherlands
    Gefeliciteerd! Niets zo leuk als de eerste. Vertel er eens wat meer over: de zoektocht, de wensen voor veranderingen etc?

HerbieNL likes this.
  7. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Gefeliciteerd! Erg mooi ding! Had hem al op insta voor bij zien schuiven :)

HerbieNL likes this.
  8. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    688
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Gefeliciteerd! volgens mij had ik al iets voorbij zien komen op facebook in 1 vd F430 groepen over je auto, veel veilige en snelle km's toegewenst!

Edit: na terugzoeken op fb, was het inderdaad de auto die ik voor me had vd fotos op fb :)

HerbieNL likes this.
  9. Johannus

Johannus Rookie
    Silver Subscribed

May 8, 2008
    18
    Heeze, The Netherlands
    Full Name:
    Johan van Uden
    Gefeliciteerd! Mooie 430. Vele veilige KMs gewenst.

HerbieNL likes this.
  10. HerbieNL

HerbieNL Rookie

Oct 11, 2014
    46
    Netherlands
    Zoals in mijn eerste post al aangegeven ben ik van kinds af aan al Ferrari fan. 3 jaar geleden kon ik een handgeschakelde Maserati 4200GT kopen (zie: https://www.instagram.com/dutch_4200gt/) met zijn heerlijk M138 Ferrari blok. Ieder jaar laat ik trouw de auto klaarmaken bij Stradale in Herten, zo ook dit jaar. In de planning was om dit jaar nog een jaar met de Maserati te rijden, en daarna de overstap te maken naar een F430. Maar aangezien de waardes van F430's harder lijken te stijgen dan mijn spaargeld, zijn we eens aan het rekenen geslagen en kwamen we erachter dat het net zou moeten passen.

Stradale had deze Ferrari, die elders te koop stond, onderzocht (aankoopkeuring) en had van de verkoper de opdracht gekregen om de auto in orde te maken. De bekende problemen bij de draagarmen zijn opgelost, het spruitstuk ziet er top uit, de keramische remmen kunnen nog lang mee en de koppeling is 11000km geleden vervangen (en kan dus ook nog even mee).

Daarnaast vond ik de kleurstelling wel heel erg mooi met het duo interieur. Na een proefrit was ik verkocht en heb ik de auto gekocht. Het is nu (veel te lang) wachten op het kenteken, zodat ik de auto eindelijk kan ophalen.

De Maserati is verkocht aan een Italiaan die de auto met pasen in Nederland komt ophalen en er dan mee naar Milaan rijdt.....een ritje wat ikzelf ook ooit had willen doen ;-).

Ook van de Ferrari zal ik alles op Instagram bijhouden. Mij volgen kan hier: https://www.instagram.com/dutch_f430/

348holland and ChrisW1 like this.
  11. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,432
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Heel gaaf en nu eens geen rood is ook heel erg mooi, zeker met dit interieur, wordt genieten!

HerbieNL likes this.
  12. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Gaaf hoor. Gefeliciteerd! Kleur staat goed!

HerbieNL likes this.
  13. aero

aero Formula Junior

May 8, 2011
    335
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    HerbieNL and Ferryducati like this.
  14. Loka

Loka Rookie

Dec 27, 2013
    6
    Grigio Titanio, een prachtige kleur! Niet te vergelijken met een gewoon zilver metallic, gezien de grotere vlokken metallic wat Ferrari in deze lak gebruikt.

15. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    688
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Zojuist gevolgd :) Kennis van mij heeft 2 jaar terug bij stradale zijn F355 Spider gekocht, (en naar Kuwait laten verschepen), en tot nu toe is die auto hem goed bevallen.

16. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,187
    The Netherlands

Share This Page