In Breda is afgelopen zondag een Maserati 3500 gti uitgebrand, heel erg jammer, misschien nog te redden? Image Unavailable, Please Login
Jeeeeetje ..... Alles is te redden voor de heren restaurateurs ... als je maar betaalt Denk niet dat deze weer als dezelfde auto op de weg komt ...
waarde geschat op 250.000 euro... lastig om total loss te verklaren, echter technisch total loss is ie zeker
Ja echt een ramp zoiets.. 3500GT is net niet duur genoeg om hem weer opnieuw op te bouwen denk ik. Hier zijn zeer veel zeldzame onderdelen verbrand.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar verkijk je niet op de prijzen van ruiten, interieurdelen (stuur, schakelaars etc), koplampen etc etc bij dit soort auto's. Plaatwerk kan idd wel goedkomen, maar ook dat is allemaal handwerk en duur. Hopelijk wordt hij gefixt. Evt met aftermarket onderdelen.
Zou bij zo'n auto de restauratie ook niet afgeschrikt worden door de impact die het schadeverleden zal blijven hebben op de waarde? Dat is volgens mij alleen anders bij auto's die veel schaarser zijn. Daar zijn wel voorbeelden van bekend van auto's die voor de leek total loss eruit zagen, erg vakkundig zijn gerestaureerd, en weer voor enorme bedragen zijn verkocht.
Een 250 TR heeft 30 oid jaar begraven gelegen na een brand. Was bijna niets meer van over, maar is nu een auto van tientallen miljoenen.
Maserati met een verhaal Zo lang 250GTO's aan snot worden gereden en alleen met een chassis nummer worden opgebouwd vind ik het helemaal niet erg als deze zo op mijn oprit wordt gezet. Persoonlijk heb ik helemaal niets met geschiedenis, want je vindt altijd wel wat, als het maar goed gerestaureerd is.
Denk overigens wel dat dit aardig in de papieren gaat lopen om in oude staat te krijgen. Een nieuwe gevarenlicht schakelaar voor een Mondial kost al 400 euro (tweede hands zijn het meestal aftallige schakelaars)