Ik las het volgende bericht: http://www.nu.nl/sport/2075629/renault-officieel-aangeklaagd-.html en bedacht me toen het volgende: Lijkt me leuk om te weten wat jullie er überhaupt van vinden als Alonso over zou stappen naar Ferrari......... Ciao, E. PS: Zou dit ook weer 50/50 worden?
Hey, je bent 'zal me een worst wezen' vergeten. Alleen dan zal 50/50 moeilijk worden, dus ik onthoud mij van het stemmen
Velen vinden hem een verwaande, arrogante zak! Wel, ik vind dat hij een verwaande, arrogante zak is die uitstekend met een F1 rijdt! Ik ben dus helemaal pro! En wie wil moet maar een Wereldkampioenschap voor sympathieke jongens organiseren. Feit is dat noch Lauda, noch Prost, noch Senna, noch Schumi die zouden gewonnen hebben.
Eerlijk? Zoals velen ben ik van mening dat t een ongelofelijk overgewaardeerde l*l is. Maar goed, ik sta in de eerste plaats achter het team/de constructeur. Zolang een rode wagen uit Maranello als eerste over de finish komt heeft t voor mij weinig belang wie er achter het stuur zit. Ik heb er vooralsnog echter weinig of geen vertrouwen in en stem in deze dus nog tegen. Kan zijn dat ik mijn mening volgend jaar misschien moet herzien.
Alonso hoeft voor mij niet naar Ferrari. Er is maar één man die men nodig heeft bij Ferrari en dat roep ik al meer dan een jaar. Vettel........... Foto gemaakt vrijdag 11/09/2008..............twee dagen voor zijn eerste GP overwinning. Sebastian toonde toen karakter in de regen. Image Unavailable, Please Login
Mmmmhhh moeilijk.....erg moeilijk. Het is een l*l. Maar uiteraard is hij de held van mijn gehele schoonfamilie en vrouw.. In Spanje zeggen ze ook niet 'Ik ga de Formule 1 kijken' maar 'Ik ga naar Alonso kijken'.... Dus dan staan we eindelijk eens achter dezelfde hahaha. Feit is echter dat hij nog wel eens een formule 1 seizoen wint....dat zou toch wel weer leuk zijn. En Kimi is ook niet echt m'n held. Als je over 20 jaar terugkijkt dan worden die niet-geliefde wereldkampioenen teruggezien als helden die cool waren en zo en niemand kan het ook maar ene moer schelen dat 'ie niet echt geliefd was. Maar ja. Heb liever Button of Vettel... Dus nee, ik ga toch voor opzouten.
Opzouten met die kwallebak. Als hij echt naar Ferrari gaat kijk ik nooit meer. Ik kan er met mijn kop niet bij. Iemand hoort bij een team en hoort daar zijn jaren te slijten, hoe kun je nou om de 2 jaar hoppen ? Bah.. Die Raikkonen kan ook mee, heb ik ook helemaal niets mee. Wat een dooie is dat. Het perfectionisme van Schumacher zullen we nooit meer zien
Hij heeft gewoon geluk gehad Ok, een slechte rijder zal het niet zijn, maar... -in 2005 profiteerde hij vooral van de problemen die Ferrari ondervond met de inferieure Bridgestone banden. -in 2006 was de Renault gewoon de betere wagen. -in 2007 en de daaropvolgende jaren bleef hij een gefrustreerde eikel zonder charisma.
Helaas gaan ze overal voor het grote geld en het snelle succes. Persoonlijk ben ik ook niet gecharmeerd van de heer Alonso, al heeft die wel bewezen dat die kan rijden. Ik was op spa naar het shop gedeelte geweest en bij ferrari stond het helemaal vol met mensen, de slimme Alonso heeft natuurlijk voor zijn fans in Spanje ook een eigen kledinglijn waar haast niemand staat, wat dat zegt mag je zelf invullen ..... Ik zie ook veel liever vettel verschijnen, een goede frisse jongen met een duidelijke toekomst. Helaas trekt het geld van de sponsoren en de nieuwe markt die alonso meebrengt blijkbaar een grote rol. Ik kijk heel even op een iets langer terrein en daar zie ik de kans dat Kimi (idd Henkie een echt ijskonijn) nog lang blijft ook niet echt groot is en dat daarvoor wellicht vettel kan worden gehaald. Of fisichella en Alonso weer bij elkaar al lijkt dat haast uitgesloten.
2005: gek dat geen ander team of andere piloot daarvan profiteerde... 2006: iets mis mee? Elk jaar dat Schumi won had hij OVERDUIDELIJK de betere wagen 2007: juist! Geen prijzen voor charisma, eikels of frustraties!
Alonso brengt, net zoals Schumacher destijds, iets extra's naar een team. Voor zijn komst betekende Renault niet zoveel. Vervolgens pakken ze twee keer de titel met Alonso. Bij McLaren ging het allemaal wat minder, maar vergeet niet dat ook daar Alonso tot aan de laatste wedstrijd kans maakte op de titel. In 2008 zorgde hij hoogst persoonlijk voor de onverwachte successen van Renault. 2009 is weer niet zijn jaar, maar hij klaagt opmerkelijk weinig en toont karakter en soms zelfs humor. Ik ben geen fan, maar ik ben ook niet geinteresseerd in zijn persoonlijkheid. De kans dat ik hem tot mijn vriendenkring ga rekenen is toch nul, dus wat kan mij het schelen? Hij is een van de allerbesten van zijn generatie, dus als ik het voor het zeggen had bij Ferrari, was hij meer dan welkom. Liefst naast Massa.
Ik moet ook niks van Alonso hebben. Herinneren jullie nog hoe hij Shrek nadeed bij bepaalde overwinningen in de RN? Bah! en niet alleen om dat gedrag.
Ik vind het argument dat je arrogant moet zijn om wereldkampioen te worden echt klinklare onzin. Was helemaal niet nodig voor Fangio, Surtees, Clark, etc. En het is ook niet nodig voor mensen als Roger Federer, om een modern voorbeeld te geven. Alonso is een doesj en een heel slecht verliezer. Hij kan aardig sturen maar so what? Er zijn er wel meer met zijn talent - en talent zegt ook niet alles (zie Kimi). Bovendien is hij geen teamplayer - iets dat je Schumacher nooit hebt kunnen verwijten. Alonso is zo weer weg bij Ferrari als de auto niet snel genoeg is of zijn teamgenoot te bedreigend is. Je moet Ron Dennis maar eens vragen of hij vindt dat Alonso een echte bijdrage aan McLaren heeft geleverd in 2007. Dat soort kerels heeft Ferrari niet nodig. Onno
Voor alle verwarring te vermijden: ik beweer helemaal niet dat je arrogant moet zijn om wereldkampioen te worden. Me dunkt kan het wel deel kan uitmaken van een totaalpakket van agressiviteit, dat vereist is om een "winner" te zijn. Ook de F1 is heel veel veranderd! Vroeger wonnen de piloten meer door behendigheid en durf. Tegenwoordig is een snelle wagen prioriteir, een oneindig budget van het Team, macht binnen de FIA, oh ja op de laatste plaats behendigheid. En zoals SoccieBon zegt haalt Ferrari maar al te graag Alonso binnen: -hij heeft Banco Santander achter zich, geld dat direct kan geinvesteerd worden in verdere F1-ontwikkeling -Heel Spanje hangt vast aan die jongen (zoals Duitsland met Schumi).Daarom worden de Finali Mondiali (de Ferrari-afsluitfeesten van het seizoen) in Valencia gehouden, en niet op Mugello ofzo. -elke dubbele wereldkampioen weet wel iets van F1 rijden af -z'n motivatie zal enorm zijn Maar dat hij geen aangenaam mens is, dat mag voor ons een feit zijn, in de spijkerharde F1 wereld is dat van geen tel. Wacht maar, bij z'n eerste overwinning voor Ferrari is heel vrouwelijk Italie op hem verliefd. Na 2 overwinningen, gaan de meeste skeptici overstag. En vermoedelijk is iedereen na 1 jaar deze poll vergeten!
Ferrari bevindt zich in de luxepositie dat ze zo ongeveer iedere rijder kunnen krijgen die ze willen hebben. Geld is enorm belangrijk, maar rijders die op de rijdersmarkt een zodanig prominente plaats innemen dat ze uberhaupt op Ferrari's interesse kunnen rekenen, liggen doorgaans sowieso wel lekker bij de sponsoren. Het zou een misvatting om Alonso af te serveren als een paydriver, enkel en alleen omdat hij in verband kan worden gebracht met aanzienlijke geldstromen. In mijn bescheiden mening is Alonso een van de allerbesten in de business. Enorm getalenteerd en (anders dan bijvoorbeeld Kimi) enorm gedreven. En ach, de Italianen moesten tot en met 1995 ook niet veel hebben van Schumacher. Ten tijde van Barcelona 1996 waren ze echter collectief omgeturnd en inmiddels is Schumi niets meer of minder dan een heilige in Maranello, gelijk Gilles Villeneuve maar dan mét de wereldtitels.
Otto, Ik had het niet beter kunnen verwoorden. En iedereen zit hier maar keihard te roepen dat het een eikel is. Heeft er iemand van jullie hem al 1 keer in levende lijve ontmoet en mee gebabbeld ???? Trouwens Shumi is een arrogante vervelende mistroostige lelijke omhoog-gevallen kwal. Rijden kan die wel...pardon, kon die wel. Maar ik had eens het genoegen om een lunch te nemen aan dezelfde tafel, niet dat ik hem nu door en door ken hoor, maar als je over eikels praat ? Het leek wel herfst ! En Spanjaarden...tsja... allemaal beetje dom en arrogant, maar dat kan op de juiste plaats ook z'n voordelen hebben. Verstand op nul, blik op oneindig en in het achterhoofd : "Wat heb ik te verliezen? " Affijn, we zien wel....en zo niet doen we lekker door met (trou) badoer, klinkt een beetje als Lenny Kur. Lailalalailalalala...
LOL En dat zijn geen colaatjes-light die je hebt gehad Alonso is geen prettig persoonlijkheid maar sturen kan ie wel!! Hij kan een F1 wagen beter maken en die eigenschap hebben niet veel rijders.
Dirk, ik zit me hier weer te bescheuren om je altijd o zo heerlijke enm plastische uitdrukkingen! Jongen, wat fleur je de boel hier toch op! En oh ja, tav Schumi heb je helemaal gelijk. dat is ook mijn mening over hem.