Even voorstellen (spanje) | FerrariChat

Even voorstellen (spanje)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Bas, Jul 18, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Bas

Bas Four Time F1 World Champ

Mar 24, 2008
    42,717
    ESP
    Full Name:
    Bas
    #1 Bas, Jul 18, 2008
    Last edited: Jul 18, 2008
    Hoi, ik ben Bas en ben zojuist verhuisd naar vlakbij sitges (gay capital, do'h...:() in spanje.

ik ben opgegroeid in zandvoort, en was dus altijd op het circuit te vinden om of het racen te bekijken of doordeweeks (hardcore ;)) naar de trackdays te gaan (stond altijd wel een leuke ferrari of 911 turbo's enzo in het car park...).

Zoals het er naar uit ziet, ga ik binnenkort mijn eigen bedrijf op zetten (heeft te maken met auto's, maar houd het hierbij nog stil voor de rest) en dan toch mijn eerste ferrari te kopen. gaat alles volgens plan dan wordt er gekozen tussen een 360 modena spider of een 550 maranello. natuurlijk ik rosso corsa, vindt dan toch dat je eerste ferrari in die kleur moet zijn;).

PS: mijn nederlands is niet zo goed meer, woon al 5 jaar in het buitenland...
    Bas

2. Ferrari Fan Holland

Ferrari Fan Holland Formula Junior

Jun 29, 2007
    389
    Gorinchem
    Full Name:
    AnthonyR
    Welkom en ben benieuwd wat je keus zal zijn in de toekomst :)

3. Bas

Mar 24, 2008
    42,717
    ESP
    Full Name:
    Bas

bedankt en ik zelf ook:D.

De 550, vindt ik toch echt iets mooier en is een echte GT (lekker voor toertjes langs de costa's, en naar nederland), lekker V12 voorin en achterwiel aandrijving...maar een 360 spider (schakel natuurlijk), met kreissieg uitlaat klinkt toch zo gaaf, vooral door de tunnels hier, en het een spider zijnde, is toch wel zo leuk. een 550 barchetta zou dan een meer eerlijke rivaal zijn maar kost dan ook een gigantische hoeveelheid meer!

4. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Welkom hier Bas!
    Hopelijk gaat alles goed met je bedrijf en staat je 1e Ferrari ooit voor de deur!
    Welke je kiest maakt niet uit; beide zijn super!!

5. Steef1988

Steef1988 Karting

Apr 20, 2008
    111
    Almere
    Full Name:
    Stefan
    Rossa Corsa, nice :)!

Ben benieuwd wat het gaat worden, en ik vond niet veel mis met je Nederlands! Welkom op dit gezellige forum :D!

6. King250Cal

King250Cal Karting

Nov 16, 2007
    156
    Holland
    Full Name:
    Harald
    Welkom Bas! Lijkt me ook een moeilijke keus. Beide auto's zijn fantastische sportwagens, maar toch ook weer heel verschillend. Een 550 met tubi uitlaat klinkt trouwens ook erg indrukwekkend, ookal is ie dicht!!!!

Veel succes met je keuze, en wat je ook kiest het is in ieder geval geen verkeerde keuze!!!

Groeten,
    Harald

7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Bas, als je het kunt regelen moet je proberen beide auto's eerst proef te rijden voor je een beslissing neemt. Ze zijn erg verschillend in karakter. Ik heb zelf geen 360 gereden maar wel een 355 (nog bedankt Lodewijk) die vergelijkbaar in karakter is maar wat minder krachtig en wat minder modern. Ik was enorm onder de indruk hoe verschillend de 355 was om te rijden. Veel minder koppel, alles veel lichter (gaspedaal, stuurinrichting). Veel meer "responsive", nerveus, maar ook veel minder power vooral als je wat toeren verliest. Heel ander geluid ook, V8's klinken geweldig. Ik vond het helemaal te gek en zou er graag een hebben maar ben tegelijkertijd ook erg verslaafd aan de "550 sleurhut". Want sleuren, dat doet 'ie wel. Altijd, onder alle omstandigheden. Een 550 is een geweldig snelle machine (iets sneller dan een 360), maar het gaat allemaal heel beschaafd en gemakkelijk. Als je dus graag korte stukjes puur stuurwerk zoekt, is een 360 een betere keuze. Voor een lekkere luxe vakantie in St. Tropez neem je de 550.

Aangaande Barchetta's: die worden steeds goedkoper. In Engeland kun je er al een vinden voor 130k Euro, en in Europa gaan ze ook wel snel die kant op. In Spanje hoef je ook geen BPM te betalen...

Onno

8. Bas

Mar 24, 2008
    42,717
    ESP
    Full Name:
    Bas
    De vader van mijn beste vriend had een 550 maranello, fantastisch ding (net zoals ik em wil, rosso corsa met beige interieur. yum yum)...top geluid komt eruit, diepe grom. maar een 360 modena...dat geluid dat DAAR uitkomt is krijg je toch een echt eargasm;).
    thanks, mijn nederlands schrijven etc is niet slecht, heb af en toe alleen last om uit mijn woorden te komen aangezien ik al 5 jaar het merendeel engels spreek en schrijf:). Ik lees dit forum al een tijdje, dacht nu toch maar een keer contact te maken lol.
    thanks, en zeker weten!

bedankt voor warm welkom:)

Bas

9. Bas

Mar 24, 2008
    42,717
    ESP
    Full Name:
    Bas
    Hoi Onno, ik ga ze zeker test rijden wanneer de dag komt als ik er 1 kan aanschaffen. Heb over bijden veel gelezen, en in engeland kocht ik maandelijks evo magazine...Onderhouden is natuurlijk niet goedkoop, dat weet je als je zo een auto koopt maar ik stond er van verbaasd hoe veel vaker de 355 problemen had.

Het geluid van een 360 en 355 is ontiegelijk verslavend, en ik denk dat ik er wel meer dan 1 nachtje over zou moeten slapen haha. 550 barchetta's worden dan goedkoper dan ik dacht, mooi! zou toch zo een beetje de ultime allrounder voor mij kunnen worden.

Share This Page