Even voorstellen | FerrariChat

Even voorstellen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by mark 348, Feb 20, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. mark 348

mark 348 Rookie

Feb 19, 2008
    1
    uithoorn
    Full Name:
    mark v. duivenbooden
    #1 mark 348, Feb 20, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hallo allemaal,
    Ik ben sinds gisteren op jullie site beland en zal mij even voorstellen mijn naam is Mark van Duivenbooden getrouwd met Roos en heb 2 kinderen.
    En wat voor deze site misschien niet geheel onbelangrijk is ik heb sind een maand of zes een zwarte 348 TB.
    Het hebben van zo'n mooie auto is een jongensdroom.
    Ik vind het daarom extra leuk om mensen te ontmoeten die dezelfde passie/hobby hebben als ik.
    Het echt zelf sleutelen aan mijn auto doe ik niet maar kleine dingen doe ik wel zelf.
    Ik heb voor de liefhebber en wie is dat niet een paar foto´s bij dit bericht gezet.
    Image Unavailable, Please Login

2. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Prachtig Mark! Weer zo'n geweldige 348, geweldige kleur bovendien, welkom! Nog even en we beginnen 'The Brotherhood, dutch chapter'

gr.,

Gijs

3. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Mooie kar Mark!

In de archieven is nog ergens een uitspraak van mij te vinden waar ik zeg dat de club vrienden die ik via Ferrarichat gevonden heb de grote, onverwachte bonus zijn bij de aankoop van mijn autootje (Dino 308 GT4 uit 1974). Hoe leuk het rijden in m'n F ook is, het is nog veeeel leuker om dat met een aantal gelijkgestemde idioten te doen, of er hier op fchat over te ouwenelen. :D

Dus... welkom, en ik hoop je gauw eens te zien bij een van onze uitstapjes.

Hans

4. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Van harte welkom hier Mark.
    Erg leuk dat je je zo voorstelt en direct een paar mooie foto's erbij zet.
    Wel of geen eigenaar van een Ferrari is op deze site absoluut geen issue. Iedereen met het Ferrari hart op de juiste plek is hier welkom.
    Ik ben het helemaal eens met Hans. Het bezitten en het rijden van een Ferrari is leuk, maar het 200% leuker als ik er samen met andere liefhebbers van kan genieten.
    Prachtige zwarte 348 heb je.

@GIJS: wordt jij voorzitter van de 348 afdeling?

5. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Welkom hier!!
    Mooie zwarte 348 hoor!
    Heb je ook interieur-foto's?

6. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Ken ik jou niet ergens van??? :)

Ciao, E.

7. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Welkom op het forum Mark, je 348 ziet er top uit, ik neem aan dat we snel meer ervaringen van je horen over de afgelopen 6 maanden?

Peter

8. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Zwart staat de 348 ERG goed. Ik voel me alleen wel een beetje bekocht met twee dezelfde foto´s :D

welkom in ieder geval!

9. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Welkom op het forum, Mark. Zwart is de beste kleur voor een 348, vind ik, samen met rood. Ze ziet er prachtig uit en ik hoop haar in het echt eens te kunnen bewonderen dit jaar.

Ik sluit me aan bij Peter - hoe zijn de wittebroodsmaanden verlopen?

Onno550.

10. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    hoort er eigenlijk geen paardje voor op de grill?

11. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Neen, daar horen worstjes op en saté oid een paard, zelfs een kleintje past meestal niet, althans het heeft geen zin paarden zijn om op te rijden niet om te eten. (beetje flauw, ik weet het)

Op de grille van deze (vroege) 348 hoort het trouwens ook niet.

12. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    grill klinkt inderdaad meer Volvo dan Ferrari, maar ik zou even niet weten hoe ik het anders zou moeten noemen. Waaraan is te zien dat dit een vroege 348 is?

13. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Het verschil is de "E" Marnix. Meest duidelijk is RDW adhv kenteken, aan het ontbreken van paardje voorop(!) het aantal spijlen in de grille en het ontbreken van de omlijsting ervan, (en als we het konden zien de type-aanduiding, het paardje aan de achterkant (zwart ipv chrome ), de niet meegespoten dorpels en onderstedelen bumpers, het vlak voor de louvres van de motorkap (mat) zwart ipv meegespoten). Gokken kan ook, de spider is makkelijk herkenbaar de GTB/GTS is zeer veel schaarser dan de TB/TS.

14. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    aha. Op de 110e geboortedag van onze grote held (althans, als we uitgaan van de gemeentelijke administratie in Modena) weer ietsje wijzer geworden! Zowel taalkundig als op Ferrari-gebied.

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Mark 348

Welkom op ons leuke forum. Ik heb ook een 348 gehad en bezit nu een F360 modena.
    Zoals je hebt gezien had ik je n.a.v. onze mailwissels al op de meetinglijst gezet.

Veel plezier !

16. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik neem het risico een 348 bezitter zijn kennis uit te dagen, maar is het niet logischer om te spreken van een late 348 in het geval van een GTB/GTS uitvoering? Deze sloten immers de 348 productie af en zijn slechts kortstondig geproduceerd. Bij een "vroege" versie denk ik eerder aan een korte eerste productie die al snel vervangen werd door een nieuwere uitvoering, zoals bijvoorbeeld bij de 308 GT4 het geval is.

Welkom overigens aan Mark.

Groeten, Peter

17. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #17 henkie, Feb 20, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    De 348 is elk jaar aardig onder handen genomen sinds zijn lancering in 1989.
    Aan de buitenkant is hier misschien niet al te veel van te zien, maar het is echt een waslijst aan zaken.
    Wellicht is er toch wel enige aandacht te schenken aan een vroege of late. Er werden immers elk jaar een hoop modificaties gedaan.

De meest opmerkelijke zijn de verplaatsing van de accu uit de motorruimte naar een ruimte voor het linker-voorwiel en de grote dubbele uitlaatpot werd vervangen door een enkele. Ik had een 1993. Leuk allemaal, maar die grote ruimte waar eerst de accu zat vond ik toch maar knap "leeg". Alsof je iets miste ;)

18. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Alles in het belang van de optimale gewichtsverdeling Henk ;)

19. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
  20. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
  21. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
  22. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    mijn wereldbeeld zou onherstelbaar verstoord zijn als Gijs die vraag bevestigend zou beantwoorden...

23. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Mooie challenge wielen.

24. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    uh uh...

25. 348TBlack

348TBlack Karting

Jan 14, 2008
    109
    Netherlands
    Full Name:
    Sander
    Wat een prachtige auto heb je, Mark.
    Alsof ik in een spiegel kijk... hehe.. welke regio woon je? Lijkt me leuk je een keer tegen te komen!

Share This Page