Ferrari 296 GTB, wat vinden we er van? | Page 3 | FerrariChat

Ferrari 296 GTB, wat vinden we er van?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by milko1969, Jun 30, 2021.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Yep, zag dat linkje was weggevallen. Sam is voor-beoordeeld als het gaat om Ferrari maar durft altijd te zeggen waar het op staat. Ik heb hem 1x ontmoet en is relaxte gast die goed weet waarmee hij bezig is.
     
  2. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Vind hem redelijk geslaagd, maar vind de achterkant lelijk..
    Zal absoluut top rijden, maar de looks maken toch de uiteindelijke keuze bij mij om deze te laten passeren
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik vind de “heupen” mooi glooiend en verwijst wellicht naar 250LM. Achterzijde is niet mooi; druk, veel openingen en “geknepen” lichten zie je veel bij andere merken (vaak mooier) dan hier.
    interieur is wel weer stap voorwaarts en moderner geworden.
    Zal inderdaad rete snel zijn maar dat is tegenwoordig bijna alles.
    Over 6 cilindri moet ik nog heen stappen maar wat ik van recensies mee krijg is dat het goed klinkt. Ben benieuwd.
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Afgezien van alles hierboven: ik hoor niemand die het heeft over die nieuwe uitlaat.

    Ongelooflijk lelijk imo, zo'n kelk ... waar zagen we die eerder ?

    Jawel, bij de Koenigsegg ...
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vandaag met Jeff naar de 296GTB gaan kijken die bij Kroymans stond. We kwamen binnen en zagen daar Mel & Ineke zitten, altijd gezellig andere Fchatters te zien en spreken.

    Tja, wat moet ik zeggen? De 296 is zeer geslaagd in model en proporties. Hij heeft een elegante lijn, niet hoekig en is minder druk achter dan ik had verwacht. Ik vind de motor cover, welke transparant is (niet helder glas), een mooi detail maar begrijp nu waarom deze getint is... De motor ruimte is niet "opgeruimd" en is saai doordat de enige kleur die er te ontdekken is van de hybride kabels (oranje). Dus het is maar goed dat de cover getint is.
    De uitlaat is centraal, single en groot. Het doet mij denken aan de eerste McLaren MC12%^^$^. Die had ook zo'n centraal gat maar die was ovaal/lelijk. Deze op de 296 is gevormd naar de stijl van de achterlichten. Die achterlichten zijn trouwens best ok. Maar wel wennen weer. Ze zijn strak aan de bovenkant en "doorhangend" aan de onderkant. Je moet er even aan wennen maar ik denk dat het wel modern is, nu maar hopen dat het ook modern blijft (over tig jaar).
    Binnen: Is strak en mooi afgewerkt. Alleen leder als afwerking van de vloer?! Dat vind ik niet praktisch. In dit exemplaar zelfs lichtgrijs van kleur dus ook nog eens vlek gevoelig...
    Display is digitaal en zeer helder maar ook scherp. Oogt goed. De knipoog naar het H schakel patroon is grappig maar spreekt mij persoonlijk niet aan. Is niet lelijk (beter dan die in-drukknoppen bij AM) maar ik weet niet of het fijn bediend. Dat zal een proefrit moeten uitwijzen.
    De sportstoelen zitten erg laag, goed nieuws voor de wat langere bestuurders onder ons. Voldoende hoofdruimte als je deze stoel kiest. Ik vind het persoonlijk te hard zitten maar ben ook niet de langste, dus kan voor een ander stoel model gaan. Weet alleen niet hoe (comfortabel) die zit.

    Verder stond er nog een mooie set bij Kroymans en ontbrak de SF90 niet in de showroom. Ben erg benieuwd hoe dat rijdt tov de 296. Een back to back test staat hoog op mijn verlanglijstje...

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ likes this.
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Klopt wel ....

    Ineke merkte op dat de beenlengte bijrijdersplaats duidelijk korter was dan bij de 458. De aangesnelde IT begeleider gaf aan dat de wielbasis idd korter is .... maar toch echt wel toereikend ... toch ?

    Mooie auto, maar ik hou de 458 ...
    Image Unavailable, Please Login
     
  7. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,200
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Ze moeten de techniek toch ergens kwijt!
    Uitlaten zitten best dichtbij de elektrokabels valt me op!

    Rondje met die F40 staat ook hoop op mijn verlanglijstje! :D
     
    Harry-SZ likes this.
  8. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik vind hem erg gaaf. Sowieso qua uiterlijk, specs en prijs.
    Dit is een auto die zeker net zo snel is als een Enzo (in de praktijk sneller denk ik), maar dan voor een veel minder extreme prijs.
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    De prijs ..... is K€290 zonder opties .....

    Das niet weinig imo ....
     
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    #61 Harry-SZ, Mar 25, 2022
    Last edited: Mar 25, 2022
    Voor een Ferrari met 830pk wel Mel.
    Hij doet 0-200 in 7,3 sec

    Een superauto als een Enzo doet daar 10,3 sec over.
    F40 10,4 sec
    458 doet er 9,2 sec over
    F8 Tributo 7,7
    Een LaFerrari 6,9
    SF90 6,5 sec

    Voor een junior sportwagen is hij absurd snel.
     
    Melvok likes this.
  11. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,369
    Specs zeggen steeds minder.
    Rij beleving meer.
    Ben echt heel benieuwd hoe dit apparaatje rijd....!
     
    EnzoItaly, Melvok and Jonkheer like this.
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Net zoveel als een F430 destijds (zonder opties) maar die heeft een V8 geen V6+accu.
    Rijbeleving weegt bij mij ook meer dan snelheid/acceleratie. De huidige EV's zijn al sneller
     
    Melvok likes this.
  13. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Rijbeleving is uiteraard nummer 1, maar er zijn maar weinig auto's sneller dan deze 296GTB en dat is toch wel gaaf vind ik.
    Normale EV's zijn alleen snel tot de 150 km/u. En 0,0 beleving vind ik.
     
    328gts1987 likes this.
  14. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,414
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Ik vind het concept van de Porsche 718 Cayman GT4 RS erg interessant. (ongeblazen V6 zonder EV power) Als ik de pers mag geloven een ultieme rijdersauto met een bak aan beleving.

    Nu begreep ik dat de 296 GT3 geen EV power heeft, daar mogen ze mijn wel een stradale versie van maken.


    Image Unavailable, Please Login
     
  15. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,369
    We gaan het snel beleven wat de 296GT3 voor ons in petto heeft. Dat het geen hybride is maakt mij al vast heel erg blij. Te zwaar en te gevaarlijk voor op de baan. Ik hoop komend jaar te kunnen proef rijden.
    Maar dit is wel een enorm gave render; laat maar komen!
     
    Melvok likes this.
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Klopt, ze zijn hem al aan het testen hoorde ik van een fabrieksrijder.

    En er zijn Challengerijders die er op wachten .....
     
  17. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,369
    Yep, ik ook!
     
    Melvok likes this.
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Klopt

    Ik zou eerder de tussen acceleraties vergelijken, bijvoorbeeld vanaf 50km/h tot 200 km/h

    De reactie van een electro motor vanuit stilstand is dus altijd sneller omdat deze altijd gekoppeld is met de versnellingsbak bij een hybride auto. Dus dat is een enorm voordeel t.o.v. benzine met koppeling(en).



    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja, dat is ook leuk om te weten maar die gekke tussentijden zijn niet eenvoudig te vinden voor alle auto's.
    Daarom dus 0-200, omdat 0-100 niet zo heel veel zegt.
     
  20. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    100-200km/h is er dus wel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  21. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Ik heb niks met hybrids, daarom ook niet SF90 besteld, maar sinds ik vorig jaar een paar dagen met een Porsche 918 had gereden, wist ik niet hoe snel ik bij Kroymans moest gaan tekenen. By the way mijn dochter heeft besloten dat bij een eventuele spyder het een Tailor made moet worden , zoals haar toekomstige 250 "5995".
     
  22. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,369
    SF90 Spider bedoel je?
    Ik heb een relatieve low spec besteld; black on black want de SF90 spider wordt geen keeper......
    Hij rijd idd super, maar net weer iets te klinisch voor mij. Acceleratie cijfers doen mij op een gegeven moment ook niets meer.
    Vol gas op een bochtige weg in de Pista en het loopt iedereen dun door de broek heen; ben ik geen 1000pk voor nodig!
     
  23. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,369
    0-100 is meer afhankelijk van grip, branden, temperatuur, elektronica. de tijd van 100-200km zegt veel meer pover pk's en overbrenging en overall performance. En uiteraard wat te doen als de eerste bocht zich aandient...
     
    Melvok likes this.

Share This Page