Ferrari 612 Ervaringen | Page 3 | FerrariChat

Ferrari 612 Ervaringen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by MarnixFerrari, Sep 5, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    474
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Kwam van Alex bij Forza vandaan die rekening/offerte (ik heb hem nog in mijn mail van hem gehad omdat hij zo schrok vd offerte), uiteraard niet laten doen maar in zijn thuisland laten doen.

    Toegegeven zaten ook een hoop knopjes voor het interieur bij, een nieuw stuur omdat het schermpje vd LED lampjes los was gekomen etc, die dingen tellen wel aan natuurlijk bij een Ferrari
     
  2. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    In dat geval heeft er dus veel achterstallig onderhoud aangezeten.
    Want zo’n bedrag bij een 599 is niet normaal.
    En Alex zuigt dat ook niet uit zijn duim.
     
  3. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    474
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Er zat zeker wat achterstallig onderhoud bij dat zeker, maar denk meld het toch gezien het om een V12 Ferrari ging
     
  4. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Daar koop je bijna een andere voor, was het niet 8.000.? Ook stevig maar te verklaren.
     
  5. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    474
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    De offerte voor onderhoud/reparatie was toen 2 A4tjes lang om een indicatie te geven....

    Tis niet mijn auto, dus ga het niet openbaar maken wat er allemaal aan gedaan moest worden volgens Alex om weer in goede staat te krijgen...

    Wellicht ook niet helemaal toepasselijk gezien er ook idd wat reparatie dingen in zaten ipv alleen onderhoud zoals het stuur wat eerder al is aangegeven, maar gezien het een V12 Ferrari is van ongeveer zelfde leeftijd dacht ik, ik vermeld het toch even.
     
  6. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Nogmaals: een oudere V12 is goedkoper te servicen als bijvoorbeeld een 348 of 355.
    Dus er heeft echt wel serieus iets aan die 599 gemankeerd!
    Ongetwijfeld een koopje geweest naar mijn idee.
     
  7. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Een bekende van mij was met z’n 599 GTO op vakantie toen een hotelmedewerker (valet) ongevraagd een ritje maakte en de auto finaal kapot reed. Blijkbaar zag hij de pui van een klein winkeltje aan voor de ingang van de parkeergarage.

    Misschien was het die auto wel…?
     
  8. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Kwam ergens uit het midden Oosten toch? Overal zand in en op, interieur vergaan door de zon misschien, klinkt in ieder geval als een auto waar je met een hele grote boog omheen moet lopen……….
     
  9. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Zoiets ja.
     
  10. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    474
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Klopt, Arabische auto, auto heeft hij ooit nieuw gekocht en rijdt ie nog mee, en alles behalve voorzichtig, gemiddelde nederlander gaat zuiniger met zn 15 jaar oude aygo om dan hij daarmee, verklaard natuurlijk ook wel zo een rekening/offerte XD
     
  11. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Eigenlijk niet, ik loop al twintig jaar mee in het wereldje en heb behalve bij een serieuze restauratie nog nooit iemand 80.000 zien betalen voor zogenaamd achterstallig onderhoud. die auto is economisch denk ik gewoon total los als dat er in gestoken moet worden om hem in orde te krijgen.
    Zelfs als je er een andere motor en interieur in moet bouwen ben je geen 80k kwijt, het is geen F40 maar een 599, daar zijn via eurospares gewoon delen voor te koop.
     
  12. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    Bedankt voor de vele reacties op dit topic! Van die offerte van 80K, maar zoals ik begrijp betrof dit toch wel een flinke opknapbeurt! We zijn zelf nog rustig aan het rondkijken voor een mooie 612. Wel is de kans aanwezig dat het uiteindelijk pas in 2026 daadwerkelijk zo ver zal zijn. We hebben dan nog een mooie periode om wat verder te sparen voor het best mogelijke exemplaar! Nu maar hopen dat tegen die tijd er nog fatsoenlijke 612’s te koop zullen zijn voor onder de 100K
     
  13. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Met sparen zal je de inflatie in ieder geval niet verslaan. Als je nog zo lang moet wachten op de 612 dan is er genoeg tijd om te ondernemen met het geld.
     
  14. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    474
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Zeker geen crypto kopen gezien hoe dat gaat tegenwoordig ;) ik zou idd ook in de tussentijd beleggen met een deel ervan ofzo tot je zover bent.
     
  15. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
  16. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    474
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Ik was net bij Kroymans, zag dat ze een zwarte 612 tekoop hebben staan, verder niet echt op gelet maar zag een prijs van rond de 85K erop staan, wellicht iets voor TS?
     
  17. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    Toevallig zag ik de advertentie op Gaspedaal voorbij komen! Volgens mij een Nero Daytona! Helaas bevat de advertentie geen foto’s en kon op Kroymans website zelf ook niks vinden. Enig idee van de verdere configuratie? Als je foto’s hebt gemaakt zijn die uiteraard ook zeker welkom!
     
  18. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    474
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    #68 DutchFerrari, Feb 23, 2023
    Last edited: Feb 23, 2023
    Ik heb 1 fototje gemaakt vd auto, maar op de telefoon, moet nog ff kijken hoe ik dat hier ga krijgen, hij was zwart op zwart, niet verder aan gedacht voor jou wat meer fotos te maken, ik maakte deze uit nostalgie, mijn eerste echte ferrari ervaring die is bijgebleven was in een 612 scaglietti, dus zodoende...

    Edit: nu met foto
     

    Attached Files:

  19. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Toen ik 5 jaar geleden (!) bezig was met de aanschaf van een 612 stond deze te koop in Hoogeveen. Hij zwerft van de ene handelaar naar de andere en staat nu bij Kroymans.

    Destijds was er een issue met de versnellingsbak. Mogelijk is dat nu wel opgelost. Anderzijds knapt een auto niet op van veel en lang stilstaan. (En af en toe de motor starten om de hgts-uitlaat te horen)

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
  20. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    Bedankt @DutchFerrari voor de foto! Qua kleurstelling zeker iets dat bij ons in de smaak valt! De prijs valt me ook nog meer voor een 612 die bij een officiële Ferrari dealer te koop staat. Nou hoeft dat natuurlijk niet altijd beter te zijn als het bij een echte dealer te koop staat!

    @360Marnix: Ik kan mij inderdaad goed voorstellen dat een 612 behandelen als garage queen ook niet bepaald optimaal is! Uit je naam maak ik op dat je een 360 Modena bezit, maar op je profielfoto lijk ik toch een 612 te herkennen. Indien je een 612 bezit zou je mij dan iets meer kunnen vertellen over de gemiddelde kosten qua onderhoud (als je dat wilt uiteraard). Dat mag wat mij betreft ook via PM als je dat prettiger vindt!
     
  21. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Ik begon met een 360, daarna kocht ik een 612. Met plezier geef ik je inzicht in de kosten. Ik heb nog wel ergens een overzicht ervan. De 612 heb ik in 2021 verkocht.

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
  22. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    Bedankt voor je bericht! Gaaf dat je beide Ferrari’s in bezit hebt gehad! Als je dat overzicht hebt van de 612 zou ik dat heeel graag ontvangen:) Ik hoor het graag van je!
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb de betreffende auto gezien en vroeg Alex of dat een "onderdelen donor" was. Hij zei van niet maar nu valt het kwartje.

    Ik heb er geen foto van maar ik zeg je deze auto was onherstelbaar verziekt/vergaan. En die 80K geloof ik ook wel gezien wat ik toen waarnam met mijn beperkte kennis.

    Daarbij komt dat Alex zichzelf ook wel eens "beschermd" bij dit soort zaken aangezien hij een reputatie heeft (en zelf verdiend) die hij niet te grabbel wil gooien door zo'n project.
    Hij moet ook garantie geven na voltooien. Kent waarschijnlijk de klant niet goed en verwacht dus....
    Dan is een vette offerte soms de beste oplossing, klant wenst niet door te gaan en neemt de wagen weer mee. Risico/probleem opgelost maar kost Alex wel kostbare tijd (om offerte te maken, toe te lichten enz.) Ik heb ook een hekel aan dit soort projecten en los dit dan ook netjes op. Immers de klant heeft een probleem met de auto, Alex niet en waarom zou hij dit gaan doen als er andere (terug komende klanten) moeten wachten omdat dit project capaciteit opvreet?
    Ik begrijp dat wel maar dat zal niet iedereen doen.
     
    DutchFerrari and milko1969 like this.
  24. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Sommige projecten zijn gewoon sh*t voor iedereen.
    Garage moet al het vieze werk doen en besteedt heel veel uren en geld eraan om alles goed te krijgen.
    Klant is niet blij omdat het heel veel geld kost en de auto het na die tijd niet waard is.

    Zulke klussen kun je beter niet aannemen idd.
     
  25. MarnixFerrari

    MarnixFerrari Rookie

    Aug 31, 2022
    26
    Full Name:
    Marnix van Exsel
    Afgelopen vrijdag met mijn moeder toch even naar Kroymans gereden. Daar de 612 toch even van dichterbij bekeken. Overigens zeer netjes te woord gestaan en ze namen alle tijd ondanks dat we geen afspraak hadden gemaakt van tevoren. De verkoper gaf aan, dat het om een 2e eigenaar-auto gaat en is geïmporteerd uit Duitsland. Auto stond er netjes bij. Wel wat steenslag op de motorkap en bij de rechterspiegel was ook wat lak af, maar verder zeer netjes. Aan binnenzijde zag het ook netjes uit. Leer zag er nog goed uit en de sticky buttons vielen alles mee. Wij zijn dan ook zeer enthousiast over het totaalplaatje. Helaas komt de auto eigenlijk een jaar te vroeg...Wie weet als de auto nog een paar maanden te koop staat...Iemand die een wilde gok durft te wagen hoeveel je van de prijs af zou kunnen krijgen (vraagprijs € 84.5000)?
     

Share This Page