Ferrari blauw, Alpine rood | Page 2 | FerrariChat

Ferrari blauw, Alpine rood

Discussion in 'Holland/Belgium' started by aero, Oct 3, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Lijkt helemaal niet op een Daytona, vind ik.
    Daytona heeft een neus van 4km met een V12 eronder. A310 heeft kort neusje en blok achterin.
     
  2. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #27 aero, Nov 3, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Zo, de eerste ruim 500 kilometer zitten er op, tijd voor een update over de Renault.
    Kort na aanschaf eens gekeken wat er allemaal wel en vooral niet werkt. Het meeste werkt dus, inclusief de IR afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling! Alleen een nieuwe batterij was nodig! wat te goed werkt is het lampje van te hoge motortemperatuur en wat niet meer werkt is 1 elektrisch deurslot en snelheidsmeter bij hogere snelheden.
    Wat ik totaal niet had verwacht maar wat je wel terugleest in de testen van de bladen uit de tijd dat ze nieuw waren is hoe goed dit rijdt, het is allemaal zeer strak en redelijk stug zonder oncomfortabel te zijn. Wel een duidelijk merkbaar turbo-gat maar aangezien er redelijk wat koppel onderin zit voegt het voor mij meer charme toe dan dat je er last van hebt.
    Het mooie is dat je zonder dat je het door hebt veel sneller gaat omdat er een component ontbreekt die de Ferrari juist wel heeft, geluid. Dat maakt het wel een zeer comfortabele lange afstands GT.
    In vergelijk met de Dino GT4 is er wat meer ruimte op de achterste zitplaatsen maar alle bagage kan je dan wel thuislaten, er is simpelweg geen bagageruimte tenzij je een thuiskomer hebt die in de motorruimte kan verblijven.
    Wat je merkt als je er in rond rijdt is dat er enorm wordt gestaard naar de auto, meer dan bij de Dino, ws omdat je bijna niet ziet wat voor merk het is in combinatie met het best wel futuristische uiterlijk en de onbekendheid bij veel mensen.
    Kortom: je koopt voor relatief weinig geld een enorme hoeveelheid rijplezier, totaal andere beleving dan de Dino, goed dat ik ze allebij heb.....
    Image Unavailable, Please Login
     
  3. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Leuk verslag! Blij dat ze bevalt.

    Onno
     
  4. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Leuk man. Het zijn ook coole auto's idd!

    Al interieurfoto's?
     
  5. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Inderdaad goed dat de Alpine bevalt. Nu krijg je wel last van die mogelijkheid tot kiezen welke te pakken voor een ritje :D
     
  6. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Moet ik nog maken, komt goed.

    @Ed ik heb bewust gekozen de Alpine (net als de Ferrari) te verzekeren voor max. 2500 km op jaarbasis, kom ik voorlopig niet in de verleiding er te veel mee te rijden en de Ferrari links te laten liggen. Praktijk is wel dat zo lang de Alpine op de oprit onder de carport staat voor de Ferrari je natuurlijk wel geneigd bent die het meest te nemen. De Ferrari buiten laten staan is in ieder geval geen optie!
    Daarbij hebben we ook nog een gezinscabrio (Saab 9-3, 2004) die erg leuk is bij mooi warm weer, keuzes, keuzes.....

    Zag in de 308 sectie nog een mooi YT filmpje van Drives in een 308 GT4, dan moet ik die maar nooit meer wegdoen als je dat zo ziet.
     
  7. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #32 aero, Nov 6, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    De beloofde interieurfoto, niet de beste kwaliteit maar het geeft een mooi beeld van het dashboard en console met die geweldige jaren '80 radio.
    De console waar de meters in zitten is van een harde plasticsoort, deze kraakt nogal, de zachtere materialen van de rest voelen echt goed aan, beste van alles is dat er niets kapt of gescheurd / gebarsten is, da's voor 30 jaar oud best uniek, het lijkt er ook op dat de bijna 100.000 km die op de teller staan echt zijn als je kijkt naar de staat van diverse componenten.
    Image Unavailable, Please Login
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Heerlijk ... die stereotoren :) nog net geen 8-track !
     
  9. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    8-track was toen wel echt voorbij, ik herinner me nog de 365 van Milko, daar lagen nog 8-tracks in het dashboardkastje!
    Mijn Dino van 10 jaar eerder heeft overigens ook al een cassettespeler.
     
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Cool!
    Die radio is tof idd :)
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Was toen en is nog steeds een coole bak!
     
  12. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Die radio is het enige in het interieur wat direct van Renault af kwam, het overige is allemaal uniek voor de Alpine. Dat is best bijzonder voor een dergelijke in kleine aantallen gebpuwde auto. Aan de buitenzijde hetzelfde, geel leentjebuur bij andere auto's wat betreft lampen etc wat je meestal zag bij auto' s uit de UK.
    Omdat de auto redelijk stil is heb je ook wat aan de radio, zou zo maar kunnen dat deze volgend jaar naar de Le Mans classic gaat.
    Binnenkort gaat ze in winterslaap, de wielen gaan er onder uit om gerestaureerd te worden en voorzien van nieuw rubber.
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Verstandig dat nieuwe rubber, sommige hier kopen een bolide maar (willen) niet zien op welke tijdbommen ze rondrijden. Zelf durf ik ook niet op 2e hands rubber te rijden (je weet nooit wat er voorheen mee is gebeurd) en weet ook niet wat de verzekering gaat doen in geval van een ongeval (tgv een klapband).
    Ze bedenken/onderzoeken alles om maar niet te hoeven uit te keren….
     
  14. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Nieuwe banden zijn inderdaad zeer verstandig. Het was ook het eerste dat ik deed ondanks dat de banden nog vrijwel het volle profiel hadden en nog geen 3 jaar oud waren. Buiten dat het veiliger is vind ik het gewoon erg leuk om nieuwe banden te zoeken, kiezen en te kopen. Een betere investering is naar mijn mening bijna niet te bedenken!
     
  15. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Er zijn maar weinig mensen die nieuwe rubber zolen kopen, omdat er, wat men vaak zegt, nog niet eens 2K per jaar mee gereden wordt en de 1985 TRX nog om de velg zit. Daar stap ik dus niet bij in de wagen :)

    Oldtimers, campers, caravans en boedelbakken etc.. die dingen zouden in mijn ogen niet meer de weg op mogen als een band 4-5j oud is. APK Afkeuren dus :)

    Ik vind trouwens dat de Alpine (Dit model dan) niet gedateerd uitziet. Ik krijg koopjeuk Aero!
     
  16. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Banden is net als bij de Dino wel weer een leuke. Voor de Dino waren het 4 XWX'en, die zijn er wel maar over het algemeen vrij prijzig. Beter te duur dan niet te koop. Voor de Alpine hebben ze het me nog lastiger gemaakt. Achter hoort op een Turbo 255/50/15, Michelin MXW, die zijn er niet, staan vaak nog wel in een prijslijst, daar schrikt zelfs een Ferrari rijder van, ca. 600 Euro incl. voor is wat gangbaarder, 195/50/15.
    Achter kan je tot 225 omlaag gaan maar zelf dan zijn er maar een paar banden beschikbaar, ook dan vaak wel aangeboden maar puntje bij paaltje niet leverbaar.
    Uiteindelijk gaat dit me lukken, Zoet racing heeft nog eea liggen. Zij hebben ook de Jan Lammers EuropaCup Alpine gerestaureerd, mooi stukje Hollands glorie, Tijn, kijk maar eens, dan wordt je kooplust nog meer aangewakkerd.

    Nog een mooie opmerking van de jongste generatie: een van de kinderen zag dat deze auto Hi-Fi heeft, totaal onschuldige vraag wat dat is, een soort van WiFi?
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Heerlijk die kinderlijke onschuld (of is het een verkapte manier om te zeggen dat Papa nu echt heel oud is?)...
     
  18. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Ik ga voor het eerste (nog wel, ze zijn pas 8 en 10), merk je ook wel als je aan ze vraagt met welke auto we zullen gaan, dan kiezen zonder uitzondering de grijze Saab van Mama, die heeft achterdeuren en is in hun ogen het meest confortabel, de cabrio is te winderig achterin, om over die oude auto' s van Papa maar te zwijgen, de Renault kan overigens op iets meer waardering rekenen dan de Ferrari.......
     
  19. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Daar ligt nog wat werk voor je :D:D:D (in mijn ogen dan)
     
  20. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Had je het leuke artikel gezien in de Classic & Sportscar December 2015?


    Onno
     
  21. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Onno, nog niet gezien, zal zondag eens kijken op Schiphol tijdens het wachten op mijn vlucht naar Italie... Bedankt voor de tip.
    Ben benieud welke Lambo er nu weer staat in Bologna.

    Hele korte update over de Alpine, staat nu in stalling op blokken, velgen worden gerestaureerd en heb een set banden in bestelling staan, het zijn Pirelli Assimetrico's goworden in 225/50/15 achter en 205/50/15 voor, een van de weinide opties waarbij voor en achter hetzelfde profiel mogelijk is.
     
  22. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #47 aero, Jan 15, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Vandaag mijn nieuwe Pirelli's laten leggen op de gerestaureerde velgen. Schitterende klassieke band die veel Ferrari rijders ook zullen kennen.
    Lekker vers ook, de achterbanden productiedatum 4815, de voorbanden 3915. Ze waren vorig jaar al binnen maar ook de ventielen bleken iets speciaals te zijn.
    Image Unavailable, Please Login
     
  23. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #48 aero, Jan 15, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  24. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooie wielen zijn dat idd.
    En zien eruit als nieuw.
     
  25. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Mooi hoor!
     

Share This Page