Ferrari-blauw en TVR-rood | Page 2 | FerrariChat

Ferrari-blauw en TVR-rood

Discussion in 'Holland/Belgium' started by JazzyO, Nov 11, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Wat is ie mooi...

    Thnx. Pilletjes van Vu doen wonderen!!:p:p

    Oh ja, Henk begon over de AM's.
     
  2. pieter hol

    pieter hol Formula Junior

    May 10, 2007
    574
    olanda
    Full Name:
    pieter
    #27 pieter hol, Nov 12, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    @ Joost,
    Nog 1 fotootje van mij dan voor je weer in therapie gaat!
    ( bdw, de therapie van gisteravond geeft ook positieve energie)

    @ Onno,
    Veel succes met je projecten. Ga zeker een keer bij Henk kijken als de TVR in behandeling is.
    Image Unavailable, Please Login
     
  3. Franc308

    Franc308 F1 Rookie

    Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Prachtig Onno!
    Echt heel mooi project.

    Begrijp ik goed dat de BB tegelijkertijd ook een volledige (motor en body) opfris kuur ondergaat deze winter?
     
  4. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dankje Franc!

    Ja, dat begrijp je goed, alleen al het langer duren dan alleen de winter. Projectduur wordt waarschijnlijk 12 maanden. Opfriskuur is een beetje denigrerend - het wordt een restauratie van body, motor, ophanging, electrisch systeem en met nieuw interieur, nut & bolt dus.

    @de rest - wat doet die discussie over AM's in deze draad? TVR is zo'n beetje de antithesis van Aston Martin (blue collar vs white collar). Sorry hoor, kan het niet volgen.


    Onno
     
  5. Franc308

    Franc308 F1 Rookie

    Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Dzjee, dat zijn geen halve maatregelen!
    Ik kijk er enorm naar uit beide projecten in woord en beeld te volgen.
     
  6. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #31 JazzyO, Nov 20, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Vandaag, zoals gemeld op Nederland 1, even bij Rubbio langsgeweest om de stalen te bekijken voor de kleur van de TVR. Helaas was de eerste staal (stukken donkerder dan deze) in geen velden of wegen te bekennen, dus die moet ik nog een keer bekijken. Maar ik ben helemaal gelukkig met wat ik nu gezien heb - precies zoals ik het had bedacht. Vrijwel zwart als er geen direct licht in weerkaatst wordt, en rood als dat wel het geval is. Metallic, ook. De mensen bij NIMAG waren ook helemaal onder de indruk - het is echt een wereldkleur.

    Hier dus onder zonlicht, maar geen weerkaatsing.


    Onno
    Image Unavailable, Please Login
     
  7. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #32 JazzyO, Nov 20, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Nu met zonlicht erop....

    De kleur die duidelijk het mooist is (in real life) is het meest links. De middelste kleur is te paars, de rechtse te oranje.

    Zie ook hoe grof de metallicvlokken zijn - past erg goed bij de auto, vind ik. Het is een beest, dus de verf moet ook niet te subtiel zijn, zoals met fijne metallic het geval zou zijn.


    Onno
    Image Unavailable, Please Login
     
  8. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #33 JazzyO, Nov 20, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  9. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #34 JazzyO, Nov 20, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Verder hebben NIMAG en ik een lang gesprek gevoerd over wat we nu willen doen met de auto. Het lijkt erop dat de mannen vaak gebeten zijn door mensen die achteraf de kosten niet wilden aanvaarden want ze zijn erg schuchter en ik kreeg wel 15 keer te horen dat 'niet alle kosten van te voren kunnen worden berekend", en "het is maar net hoeveel je er aan wil doen", en "ja, dat KAN wel maar dat kost een hoop uren" enz.

    Maar nu het duidelijk wordt dat ik niet de gemiddelde TVR klant ben, worden de mensen erg enthousiast. Na het gesprek vandaag is mijn budget ook wel weer omhoog gegaan, want ik wil toch meer laten doen dan ik oorspronkelijk in mijn hoofd had, maar dat vind ik geen punt. Als je iets doet, doe het dan goed. Ik wil dus nu de body los van het chassis hebben en het chassis + draagarmen etc. opnieuw laten stralen en lakken. Dat kost een hoop arbeidsuren, maar het is gewoon nodig op de auto uniform op dezelfde kwaliteit te krijgen. Waarschijnlijk komt er ook een nieuw diff in.

    Ik heb ook even in een Griff gezeten met Tuscan stoelen, en dat is stukken beter dan de standaardstoelen (die ervoor zorgen dat je scheef in de auto zit), dus die beslissing is al genomen.

    Verder heb ik begrepen dat de motor gisteren op de dyno gezet is, dus die is bijna klaar. Volgende week bij HvL langs om interieur beslissingen te maken. Ik wil overstappen op een aluminium dashboard want het nephout staat niet bij zwart leer. De knoppen, handrem en versnellingspook die nu van aluminium zijn worden dan hoofdzakelijk zwart, met een rood accent hier en daar (bijv. de knop van de handrem in rood). Ook de randen van de meters wil ik in zwart hebben.

    Hier een voorbeeld van zo'n aluminium dashboard.


    Onno
    Image Unavailable, Please Login
     
  10. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #35 JazzyO, Nov 20, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  11. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #36 JazzyO, Nov 20, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  12. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Onno, wat verwen je ons weer met al deze mooie plaatjes en verhalen. Ik heb er nu al zin in... oh ja, da's waar ook... ik heb er niets mee te maken :) maar zo voelt het op de een of andere manier niet als je zo in de keuken kan kijken. Fantastische kleur zo op de foto en ik kan me voorstellen dat hij in het eggie nog mooier is. Goeie keus mbt aluminium dashboard ook.

    En dan te bedenken dat dit slechts project 1 is :) Wij komen de winter wel door (en niet alleen de winter ben ik bang).

    Succes!

    Bob
     
  13. Spyker 007

    Spyker 007 Formula 3

    Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    Je bent dus een nieuwe auto aan het bouwen. ;):D

    Je hebt iig wel in je "donorauto" kunnen rijden. ;)

    Ben heel erg benieuwd naar de vorderingen en nog maar naar het eindresultaat!! Zal NIMAG (en anderen) wel een artikeltje aan willen wijden in een (auto)magazine. ;)

    Veel plezier met het project (de projecten)!!

    Jeffrey
     
  14. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Onno
    Ik vind het een mooie kleur en ik hoop dat de renovatie voorspoedig zal lopen.
    Ook die keuze met dat alu dashboard is heel goed, veel mooier.
    Dat je de auto zo maakt om echt te houden is liefhebberspraat, niet afwegen of de investering er ooit wel eens uit komt.

    We zien de beelden wel passeren.
     
  15. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    #40 wr11265, Nov 20, 2009
    Last edited: Nov 20, 2009
    Onno, in een woord WOW die kleur. Schitterend zoals het rood er door komt met de "zon" erop. Verder ziet het "vooronder" ook perfect eruit als ik de foto bekijk.

    Gr. Joost
     
  16. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik wist al dat je smaak had, wederom goede keuze gemaakt Onno!

    Het is een beest, ik kan me goed voorstellen dat je dit goed wil aanpakken zodat je straks een mooie en hele nette auto hebt staan.
     
  17. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Wow, gaaf Onno!! Geweldige kleur en dat alu is veel mooier dan hout! Succes!
     
  18. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Jij hebt je kleur in ieder geval een stuk sneller verzonnen dan ik!! :)

    Ziet er prachtig uit. Gaat een heel mooi project worden. Je gaat hier wel veel foto's (blijven) posten he?

    Ik kan me die TVR nog herinneren die we op de terugweg van Italia 2008 tussen ons in hadden rijden aan de oostkant van de Bodensee. Wat een knallen en vlammen gooide dat ding eruit!!! M'n Dino werd er verlegen van....

    Ben HEEL benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen....

    Succes!

    Hans
     
  19. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik zal het draadje blijven bijhouden Hans. Hier krijg ik tenminste reacties - op Pistonheads zitten alleen jaloerse Engelsmannetjes kennelijk. Geen boeh of bah van die gasten.


    Onno
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is jammer, maar wij houden wel van een verkleed partij (al hoe wel het meer definitief is en je dus meer kunt spreken van een tato sessie :D)
    Kleur is super! nu maar hopen dat de zon genoeg schijnt maar dat is tot nu toe met jou deelname op evenementen opvallend goed gebleken (ook dankzij een zekere medicijnman...)
    Interieur ook nog even opnieuw incl alu accenten. Mijn advies luister goed naar HvL en maak het geen overdaad van accenten van, komt vaak "goedkoop" over. Kijk naar jou 550 interieur (alleen de biesjes zijn perfect in exterieur kleur en verder niets!) als voorbeeld. Geen overdaad van kleurtjes en materiaal soorten. Dit zal Henk zeker ook adviseren.

    We blijven het volgen, lekker stout zo'n off topic ;)
     
  21. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Never mind them. En hier kan je het ook nog in je eigen taal vertellen ;)

    Gr. Martin
     
  22. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dank voor de tips Fred, maar de kans dat het een smaakloos interieur wordt lijkt me niet al te groot. Biezen zoals in de 550 komen er overigens sowieso niet in, dat vind ik te 'sjiek' voor een Griffith.

    Onno
     
  23. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Leuk Onno, zo'n project! Die Engelsen daar heb je absoluut niets aan....Ik zeg overigens altijd dat er 2 eilanden in Europa zijn, Engeland en Frankrijk...want die Fransen kunnen er ook wat van.
    (Jouw GTC en BB zijn erg mooi, en eerlijk gezegd is zo'n TVR not my cup of tea, je wilde toch je licentie halen? koop een leuke track auto.......)
    Enfin, succes met de auto's!
    ciao
    Oscar
     
  24. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Bedankt Oscar, ik weet dat niet je niet echt op het engelse spul gespitst bent. Een leuke trackauto is inderdaad geen slecht idee. Maar dat gaat nog wel een tijdje duren. De Griff past goed bij de andere auto's omdat hij zo totaal verschillend is. En je moet hem maar een keertje rijden, kijken hoe je het dan vindt. :) Ik heb de auto echt gekocht omdat dit exemplaar zo'n indruk op me maakte, de 4.3 die ik reed vond ik helemaal niks.

    Overigens komt er waarschijnlijk wel een roll bar in zodat ik hem ook af en toe het circuit op kan gooien.


    Onno
     
  25. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,413
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Zier er weer uit als een mooi project ! Een auto helmaal op nieuw opbouwen er gaaf !
    Je bent wel lekker bezig je BB en de TVR :)
     

Share This Page