Ferrari-blauw en TVR-rood | Page 3 | FerrariChat

Ferrari-blauw en TVR-rood

Discussion in 'Holland/Belgium' started by JazzyO, Nov 11, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Onno,

    Erg gave kleur voor de TVR.
    Heel veel succes met je 2 projecten
    Wat gaaf zeg om ook je andere auto's kwalitatief op hetzelfde niveau te brengen als je 550 en je 330.
    Ik ga deze draad zeker volgen
     
  2. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Je zal er maar mee te doen hebben..

    RIJSWIJK - De goudprijs heeft maandagochtend een nieuw record bereikt. De prijs van een try ounce (31,1 gram) van het edele metaal klom meer dan 1 procent tot 1163 dollar.
    © ANPDat kwam vooral door zorgen onder beleggers over een stijgende inflatie en een zwakke economische groei. Goud, dat al een derde meer waard is geworden dit jaar, wordt door investeerders en overheden steeds vaker gezien als een veilige haven in tijden van crisis. De stijging van de goudprijs gaat veelal gepaard met een waardevermindering van de dollar.
     
  3. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    En ik word dus betaald in dollars...

    @Gairo & Cor - bedankt! Leuk om het geheel met iedereen te delen.


    Onno
     
  4. Dino 208gt4

    Dino 208gt4 F1 World Champ

    Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    We hebben het met je te doen Onno.
     
  5. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Bedankt, Roel, ik lig er 's nachts wakker van en die steun doet me enorm veel.


    Onno
     
  6. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Dollars nemen wij ook aan, trouwens goud nemen wij ook in, en als je toevallig diamanten hebt, dan weten we daar ook wel weg mee, als we maar iets kunnen verkopen is de motto in Nederland.:):):):):):):):

    PS Met gebruikt goud zoals vullingen van tanden kan je terecht bij VDBacon Lease.
     
  7. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    #57 SoCCieBon, Nov 23, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Nou, als je dan toch zo graag wil verkopen....

    heb je hier nog een mooie replica van. Cor heeft mij over de streep getrokken. Man, wat een auto!!! In deze kleur Tonnie aub!


    Sorry Onno, even tussendoor..
    Image Unavailable, Please Login
     
  8. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Geen probleem, het was tenslotte Ferrari blauw! :)


    Onno
     
  9. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    wE bELLE WEL EFFE
     
  10. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Recessie Tonnie? ;)
     
  11. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Bel je wel na de luiers??
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zeer wijs besluit en dito advies. Kost wat maar dan heb je ook wat, om mee te spelen...

    Hoeveel trailers mogen tegelijk achter de Beamer? Of moeten we verhuizen naar het noorden om zo af en toe de helpende hand te bieden met het ter plaatse brengen van allerlei speeltjes???(Hans gaat nog steeds lachen als hij eraan denkt)
     
  13. rickadelic

    rickadelic Formula Junior

    Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    ik heb nog een vrachtwagen staan :D
     
  14. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    #64 zanti70, Nov 24, 2009
    Last edited: Nov 24, 2009
    Ik een rijbewijs :D

    Edit: ... ik zie nu in welke thread dit is... nog beslissingen moeten nemen, Onno?
     
  15. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Nee, dat kan niet echt zeggen, maar ja kwaliteit verkoopt toch wel.
     
  16. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Offerte binnen van NIMAG. 't Is maar goed dat ik niet ieder jaar 40 word, zou een beetje duur worden. Maarrrr.... het wordt wel erg leuk. Een overzichtje:

    1. Het wordt een body-off restauratie zodat we het chassis opnieuw kunnen stralen en lakken, en ook makkelijker bij het differentieel kunnen.
    2. Er komt dus een nieuwe diff in.
    3. Nieuwe bedrading, nieuwe slangen voor brandstof- en remleidingen, motorslangen
    4. Nieuwe rubbers
    5. Tuscan stoelen
    6. Racegordels
    7. 'Brushed aluminium' dashboard plaat, anodiseren in zwart van diverse instrumenten en schakelaars. Enkele elementen van de schakelaars worden rood geverfd.
    8. Aluminium radiateur en RVS uitlaatspruitstuk, koelvloeistofbuizen
    9. 2 rolbeugels achter de stoelen

    Optie: Intraxx instelbare schokbrekersysteem. Nog niet besloten maar denk dat ik dat wel doe. Een dergelijk systeem komt ook op de Boxer (en zat op de 330GTC maar was niet in de verkoop inbegrepen helaas).

    Bij Henk van Lith mijn ideeen wat meer verscherpt aangaande het interieur.

    10. Stoelen: centrale sectie wordt zwart alcantara met rode vierkantjes patroon. Buiten sectie bordeaux rood leer. TVR logo in creme ingestikt op de bordeaux hoofdsteun
    11. Dashboard/deuren/middenconsole: zwart leer.
    12. 'Kussens' tegen midden console: inverse van centrale stoelsectie: rood alcantara met zwarte vierkantjes.
    13. Sectie om versnellingspook en uitsparing in de deuren: cremekleurig leer. De 'sokjes' om de handrem en pook bordeaux rood leer.
    14. Tapijten: donkerrood met zwarte bies.
    15. Stuur: donkerrood leer op zwart? Nog niet over uit.

    De algemene indruk moet een zwarte cockpit zijn met bordeaux rood, en een paar lichtcreme accenten. Het alcantara geeft het geheel een sportieve uitstraling en is ook wat koeler dan zwart leer (het is tenslotte een cabrio).

    Nog meer nieuws: de motor is klaar en heeft op de bank gedraaid. Ca. 330pk aan het vliegwiel. Ik ga nog wel even navragen want is een 15pk minder dan ik verwacht had. De meeste 5 liter Griffs leveren zo rond de 315pk, de mijne 345pk voor hij uit elkaar klapte. Maar ik wil ook wel betrouwbaarheid, dus even kijken wat het verhaal is. De motor komt binnenkort naar NL, en vandaag wordt aan de demontage van de Griff begonnen.


    Onno
     
  17. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Onno,

    Classic & sportcars al gehad van december?
    Veel TVR..

    Gr Frans
     
  18. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Wow, Onno, dat wordt een geweldig project!!!

    Vanwaar de keuze voor die Intrax schokbrekers trouwens?

    Voor F's zijn de QA-1 dempers een veelgebruikte keuze. Dat zijn de dempers die ik er ook op heb zitten, en ik ben ZEER tevreden.

    Ze zijn er in een simpele uitvoering (1 knop, 12 standen) en een wat complexere (ingaande en uitgaande demping afzonderlijk instelbaar middels 2 knoppen).

    Prima kwaliteit en ik heb ze er nu 20.000 km onder zitten zonder dat ze maar iets weker zijn geworden. En ik heb ze op stand 3 van de 12 staan. En "zacht" is nou niet echt een woord dat bij m'n Dino past geloof ik (vanaf stand 4 gaat hij over z'n banden dribbelen).

    En het mooiste: Veren en dempers bijelkaar waren $800 voor rondom! Daar overhaul je nog niet eens een enkele koni voor volgens mij....

    (www.qa-1.com)

    Verder: helemaal super wat je met het interieur gaat doen ook. Zou je het alleen niet bij het zwart en rood houden en het creme kleurige leer eruit laten? Met alle ruitjes en combinaties van leer en alcantara lijkt het me al druk genoeg worden om er niet een derde kleur bij te halen...

    Maar goed, Henk heeft daar uiteraard een veel betere kijk op dan ik, zei de techneut...

    Gaaf project. Ben HEEL benieuwd!!
     
  19. Franc308

    Franc308 F1 Rookie

    Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Sow he Onno! das geen half werk zeg.
    Een giga project.
    Zorg wel dat er genoeg fotos genomen worden, want dat willen we hier wel zien.

    En trouwens; ik heb Intrax onder m'n 308; helemaal perfect.
    Pak de titanium race uitvoering; dan heb je ook nog eens een flinke gewichtsbesparing.
     
  20. Spyker 007

    Spyker 007 Formula 3

    Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    Klinkt veel belovend Onno!!!

    Ben heel erg benieuwd hoe dit juweeltje er uit gaat zien!

    Laat maar komen die foto´s zou ik zeggen!! :D:D:D

    Groet,

    Jeffrey
     
  21. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Prachtige Onno, ben benieuwd naar het eind resultaat! Krijg je van te voren ook een soort tekening van het interieur zodat je kan ziet hoe het er met elkaar uit zal gaan zien? Het klinkt nogal druk met al die kleuren in een relatief kleine cabine, een tekening geeft je een goede indruk van het eind resultaat.
    Voor wat betreft de motor: mmm lekker! Voor de meeste mensen lijkt die laatste 15 pk niet veel, maar op zo'n lichte auto is het behoorlijk wat. Betrouwbaarheid gaat inderdaad voor.
     
  22. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    +1!
     
  23. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Is het gezelschap tijdens mijn vlieg- en LandRoverreizen op het moment, bedankt Frans!

    De QA-1's ken ik niet. Intrax is me aangeraden door zowel The Wizard als NIMAG. Bedankt voor de tip, ik wil het wel eens verder gaan onderzoeken, zit niet vast aan Intrax. Revisie van de Koni's overigens €850 voor allemaal.

    Tot uw orders. ;)

    OK, weer een tip om uit te pluizen. Bedankt!

    Klinken wel, maar dat valt wel mee hoor en ik ben me daar zelf ook bewust van. Ik kan goed visualiseren en ik denk dat het beige het net wat sprekender maakt dan alleen rood/zwart. Enfin, ik heb nog niet alles besloten en Henk zou ook een schets voor me maken. Ik heb zelf een beetje gestoeid op de compu maar ik heb er gewoon geen tijd voor. Misschien met de kerst.


    Onno
     
  24. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
  25. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #75 JazzyO, Dec 8, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Yep Hans (heb alle TG afleveringen op de laptop), maar leuk om nog een keer te zien.

    Dit zijn de stoelen die erin komen, als ik ze kan vinden. Buitenrand wordt dus bordeaux rood, binnenkant alcantara zwart met/zonder vierkantjes. Er komt EEN patroontje op, maar wat en hoeveel (bijv in een streep?) weet ik nog niet.


    Onno
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     

Share This Page