Ferrari Challenge @ Spa-Francorchamps | FerrariChat

Ferrari Challenge @ Spa-Francorchamps

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Timvb, Aug 29, 2011.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Timvb

Timvb Rookie

Nov 20, 2008
    30
    Het eerste weekend van augustus was ik met Ferrari Team Holland bij de Ferrari Challenge in Spa. Ik ben teamlid bij dat team en dat is weer via m'n nichtje gegaan. Altijd fijn, familie :D Spa was onze tweede race (na Le Mans) en het ging in Spa een stukje beter. Eerste race DNF met een kapotte versnellingsbak, tweede race P4. De versnellingsbakken ging massaal naar het versnellingsbakken-hiernamaals, want er waren maar liefst 10 kapotte versnellingsbakken over het hele weekend. Er was een team dat voor dat weekend 3x de bak moest wisselen... De voorraad op het circuit was dan ook voortijdig op. In de nacht van zaterdag op zondag werden er nog even een paar nieuwe gebracht...

De foto's zijn te bezichtigen op www.flickr.com/photos/timvbreukelen

2. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Erg cool, Tim. P4 - respectabele plaats maar jammer dat je de champagne zelf moest betalen. :)

Onno

3. paulus-1

paulus-1 Formula Junior

Nov 8, 2010
    261
    Nederland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    #3 paulus-1, Aug 29, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    He Tim,

ik was er dat weekend wat een feest was dat ik ben er volgend jaar zeker weer.
    Ook is Ben in dat weekend in zijn klasse eerste geworden!
    Image Unavailable, Please Login

4. Timvb

Timvb Rookie

Nov 20, 2008
    30
    Ja klopt! Dat vond ik wel gaaf, want zijn monteurs moesten in 2 uur tijd (tussen de 2e kwalificatie en de 1e race) een versnellingsbak vervangen die na 3 ronden weer kapot was. Ze hadden al wat tegenslag gehad... Heel leuk voor ze!

5. paulus-1

paulus-1 Formula Junior

Nov 8, 2010
    261
    Nederland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    was echt niet normaal ik heb nog nooit een F monteur zien zweten nou deze waren nat tot de bilnaad, erg knap van die mannen.

6. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    #6 zanti70, Aug 29, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Leuk fotoplekje in La Source, hè? :)

Ik ben zondag even geweest met mijn zoontje en heb de race in Eau Rouge bekeken. Voor de race even gesproken met Eric (te R.) en die vertelde me inderdaad over de versnellingsbak perikelen dat weekend...

Hoe was de start nu gegaan? De auto startte van P2 en kwam als P4 Eau Rouge door, met wat bandensporen op de spatschermen...

7. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,167
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Wat is er mis met die Getrag bakken? Of is dit 'normale' slijtage bij een 458C?

8. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Die bakken "schieten" in de noodloop. Je kunt vanaf dat moment alleen nog beschikken over 1,3,5 en 7. Er zitten twee sensoren ( voor de even en oneven versnellingen) die bakken. Daar gaat het mis. Het is niet dat ze "ploffen"of vastzitten...

Bob: Rory liep de eerste zwarte streep al op in de test op vrijdagochtend. De tweede weet ik niet.

9. Timvb

Timvb Rookie

Nov 20, 2008
    30
    Getrac tast zelf ook nog in het duister. De engineers van Ferrari vertelden ons dat als de druk meer dan 1 bar afwijkt van wat het moet zijn dat er dan een storing optreedt...

Share This Page