Ferrari foto van de dag! | Page 129 | FerrariChat

Ferrari foto van de dag!

Discussion in 'Holland/Belgium' started by MvT, Oct 13, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,435
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    En daar heb je helemaal gelijk in, was maar om aan te geven dat een F430 voor iemand onder de dertig meer dan bijzonder is......

MrDino308GT4 likes this.
  2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    +1 maar wil eraan toevoegen dat de F430 wel een ijzersterk nummer is.
    Afgelopen week weer 4,8k erbij gereden, geen hik/slag gemist. En toch wel door gereden. Op de passen ook door getrokken (tot in het illegale) in de toeren.
    Gemiddeld op 1:6,8 gereden wat ik netjes vind voor 500pk.
    Alles functioneert perfect (ook AC, die we nodig hadden)

onvergetelijke week weer en een serie mooie herinneringen gescoord met paar mooie plaatjes en video’s (die ik nog moet bewerken).

wel gemerkt dat het steeds drukker wordt op de weg. Mag niet klagen met totaal 1 a 2 uur file over de gehele week. Maar navigeer daar ook op. De app die ik als tip oppikte van Harry Metcalf is goud. Mooie weggetjes die rustig zijn gevonden en toch op bestemming komen. Dus niet kortste of snelste route maar de mooiste.
    Komende winter nieuwe bandjes (die raken nu op) en onderhoud, Alex heeft al een verlanglijstje gekregen.

cosmetisch staat hij er ook nog netjes bij. Geen slijtplekken op stoel-wangen, sticky enz. Lak nog geheel origineel rondom. Nog nooit gespoten. De ppf voorop is top. Steenslag is beperkt

vlammetje is en blijft, dat is zeker.

Image Unavailable, Please Login

3. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  4. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

Dat kan kloppen. Zag veel grijs/wit haar in de lobby en in de auto’s. De 250 swb alleen is al €14milj.
    Wat de 512BB LM waard is (1 van 25) weet ik niet eens, net zoals de Pagani GTR maar zullen niet de buurt van de 250 swb comp komen, waar trouwens wel vrolijk mee gereden werd en niet in een trailer aan kwam…
    De F50 heeft trouwens een NL kenteken, weet iemand daar meer van?

DutchFerrari likes this.
  5. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    609
    Fred, een originele 512bblm zit rond de 4m, afhankelijk waar en wanneer hij geracet heeft.

328gts1987 likes this.
  6. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
    Prachtige foto's! Over welke app heb je het trouwens? :) Lijkt me wel interessant voor road tripjes...

7. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    calimoto is de app die door motor rijders het platform is van ritjes.
    Moet wel realiseren dat zij wat smaller zijn dan wij.
    Zie hier een route welke wel kan met er auto maar met passeren wel effe zoeken naar een plekje.

8. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,231
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Check cars.out op Instagram. Hij kan kiezen zeg maar...

Gr. Martin

9. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    749
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    #3209 DutchFerrari, Jul 3, 2024
    Last edited: Jul 3, 2024
    Dat zeker, en dat doe ik ook, een GT4 Dino is/was ook niks fout mee. Maar ik ben ook iemand die zichzelf elke dag moet blijven motiveren elke seconde vd dag, en dat lukt alleen via autos voor mij om mij te laten werken, andere dingen ben ik niet gevoelig voor, zodoende de insteek dat ik nog ff te gaan heb ;) overigens 31 ondertussen alweer....

Als ik terugdenk naar transacties met een Pagani Zonda, de laatste publiekelijke transactie die ik kan herinneren was de Zonda Eather in 2019 tijdens de F1 in abudhabi voor ik meen 9 miljoen dollar omgerekend... Ik gok dat zo een Revolucion (track only special) zoals jij fotografeerde de 250SWB comp zal evenaren in waarde... De markt voor Zonda's is ook mega, mega heet de laatste jaren (ja ik volg de Zonda's in hun ontwikkelingen, absolute nr1 voor mij van alle auto's ooit)

milko1969 likes this.
  10. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Bedoel je deze?
    https://rmsothebys.com/auctions/ad19/lots/r0013-2017-pagani-zonda-aether/

Is echt wel een speciale auto hoor, maar een normale Zonda is mooier vind ik.

"Widely regarded as one of the finest and last manual-transmission, naturally aspirated supercars ever built"

Tja, totdat allerlei merken ze weer zijn gaan bouwen :)
    Als er vraag is, wordt het gebouwd.

En ik vind een 250 GT SWB gewoon heel veel cooler dan welke moderne superauto ook.
    Zo'n auto heeft ook echt historie en een hart vind ik. Zo'n net gebouwde plastic/carbon auto niet. Dat is meer een speeltje. Wel erg cool speeltje hoor. ;-)
    Elke week komt er nieuwe speciale ltd versie uit van Porsche, Ferrari, Bugatti, Lambo etc etc etc. Van zoiets als een 250 GT SWB wordt nooit meer eentje gebouwd.

milko1969 likes this.
  11. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    749
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Yes die inderdaad, zover ik weet is het bedrag wat er staat van 6.8M het hoogste bod nog zonder veilingskosten? Volgens mij hanteerd RM Sotheby's 20% veilings kosten op biedingen boven de 6miljoen? In mijn herinnering was het totale bedrag hoger namelijk, kan het fout hebben.

Vroege Zonda's zijn ook schitterend. Maar voor vind de 760's persoonlijk gaver, vooral met die snorkels (vooral op de cabrios) etc,

Mechatronik heeft momenteel de "760 Diamante Verde" Zonda in de publieke verkoop.

12. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,435
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dat is niet helemaal waar, in the UK worden ze nog opnieuw gebouwd, maar dan beter, echt supercool en met veel originele specificaties en ongeveer 1/10 van de originele prijs.

13. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik vroeg me al af of iemand over die replica's zou beginnen. :)
    Dat is toch echt heel iets anders. Heel mooi gemaakt, maar totaal niet te vergelijken met een echte.

14. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,435
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dit zijn geen replicars (superformance )maar recreations, handgebouwd, volgens originele building sheets, niet van echt te onderscheiden qua beleving en geluid, iedereen die er mij rijdt is helemaal lyrisch. Ik geloof dat veel GT40 Fords waar mee geracet wordt op o.a Goodwood geen echte zijn, mag de pret niet drukken, zeker als ze beter rijden dan het origineel, blijven die mooi bewaard. Zo een 250 SWB recreation zou ik all dan long willen rijden.

15. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

#3215 Harry-SZ, Jul 5, 2024
    Last edited: Jul 5, 2024
    Je hebt neppers en replica's Dat zijn replica's. Ze noemen het zelf "revival" overigens.

https://www.topgear.com/car-reviews/ferrari/250-swb-gto

Ik ken ze uiteraard (en de filmpjes en reviews) en vind ze cool en mooi gemaakt, maar het komt niet in de buurt van een echte.
    Voor dat geld zou ik liever een echte Daytona kopen ipv een replica 250 SWB.

Verder wil iedereen wel in zo'n mooie replica rijden, maar er zijn maar weinig in NL die dagelijks in auto's van 1 mln rijden. Dus dat is sowieso onzin :)

Die GT40's zijn cool idd en ik vind dat allemaal prima. Ook die 250 GTO's die op Goodwood rijden. Vooral als die persoon ook de echte in de garage heeft staan. Ik begrijp wel dat je niet elke keer zoveel risico wilt lopen met je auto van 50mln

16. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Maar dit draadje gaat niet over replica's vs the real thing.
    Dit gaat over foto's :)

Ik heb toevallig een mooie.
    Met dank aan fotograaf Luuk van Kaathoven overigens.

edit: Fchat haalt de fotokwaliteit wel met 90% naar beneden zeg...

17. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,433
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    milko1969, John ST and Ferryducati like this.
  18. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    609
    Helemaal eens Harry. Komt voornamelijk door de (buitenlandse)moderators die partij trekken voor een paar wazige figuren, en met hun vertaalprogramma’ typisch Nederlandse uitdrukkingen niet begrijpen. Het gaat nog maar amper serieus over sportieve auto’s. Sommigen vinden het belangrijker continue andere leden tot op het bot te beledigen, terwijl je ze nooit op meetings tegenkomt. Wanneer je er een terechte opmerking over maakt krijg je direct een straf opgelegd in de vorm van een ban…..

19. John ST

John ST Rookie
    BANNED

Jul 5, 2024
    2
    Full Name:
    John
    The car looks great.

20. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,196
    The Netherlands
    Wat kostte zo'n ding origineel? HFL 25.000? :)

21. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hé Gijs!
    Ik zat van de week nog naar onze 1/4 finale actie uit 2010 te kijken.

foto draadje mag toch ook video zijn? (Ik begon trouwens niet over recreation/replica enz. Poste alleen een foto van een Zonda GTR) naast een bijzonder AM zagato….

afijn, we staan met het elftal (matig in talent, maar daar heb ik geen verstand van) weer in de 1/4 finale dus dat biedt weer mogelijkheden zoals toen, mits het weer goed is.

de wegen toen waren echt uitgestorven en moesten een video cam (GoPro was er nog niet) op zuignap (met lenskapje :p) op de achteruit plakken.

dirktor likes this.
  22. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    zit niet op insta. Heb je een link?
    Thx.

23. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,196
    The Netherlands
    helemaal goed (was dit helemaal vergeten)

24. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,435
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Rond de 800k en geen 8 tot 10 miljoen voor een echte, als je het daar nog mee redt…..

25. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

4 jaar geleden was zo'n replica 850K pond.
    Voordat je die in NL op kenteken hebt, komt er nog een paar ton bij. Daarnaast is hij niet eens meer te koop.
    Dus reken eens op 1,2mln voor een auto die altijd een replica zal blijven.
    Ik zou dan eerder een echte 250 GT PF kopen, een 246 Dino en een 458. Hou je nog 100-200K over ook.

Share This Page