Ferrari owner's days 19/20 juni 2011 | FerrariChat

Ferrari owner's days 19/20 juni 2011

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Mrs.Spider, Jun 20, 2011.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Zo wij zijn net thuis van een zeer nat weekend.:D
    Vandaag was een erg leuke dag veel bekende.
    Goed gegeten en gedronken was weer top.
    Zal zo wat foto"s plaatsen.

2. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    #2 Mrs.Spider, Jun 20, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  3. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Leuke indruk zo, bedankt! Maar wat een weer zeg!

4. 430-SPI

430-SPI Formula Junior

Oct 4, 2009
    748
    Europe
    Full Name:
    René
    Zo, wij zijn inmiddels ook weer thuis, kids liggen in bed dus meteen op de chat. Hele mooie dag gehad vandaag, als het weer iets beter (droger) was geweest dan was 't een fantastische dag geweest. Zoals jullie aan de foto's van Jolanda kunnen zien heeft 't geregend, weliswaar maar 1 keer maar dat dan wel van 8u vanmorgen tot 't moment dat wij zijn vertrokken iets voor half 6. Misschien (waarschijnlijk) daarna ook nog maar dat weten we dus niet...

Voor mij was 't de eerste keer op 'n circuit en als 't er dan nat bij ligt helpt dat niet echt natuurlijk. Ik zat in groep B en dat betekende dat we meteen om 9u mochten beginnen met rijden. Ik had de "manetinno' ingesteld op 'regen' en dat was maar goed ook want zelfs met de hulp van alle electronica en systemen zijn we de eerste 2 rondjes een keer of 6 - 7 gaan schuiven. Niet spectaculair maar ik had toch het gevoel dat ik geen profiel op mijn banden had, naarmate de sessie vorderde werd het slippen ook minder. Het rare was eigenlijk dat ik helemaal niet het gevoel had dat we hard reden (in de bergen rond 't Gardameer ging 't sneller) maar de auto bleef uitbreken.

Daarna een rondje meegereden met Jeffrey van Hooydonck, (Belgische professione GT-rijder) in een 458 en die vertelde me dat ik niet de normale (ideale) lijnen moest rijden maar helemaal de buitenkant van de bochten moest opzoeken. De reden was dat het afgelopen weekend de 12-uren van Spa-Francorchamps zijn gereden en dat er veel rotzooi (rubber, olie) op de ideale lijn ligt waardoor het spiegelglad wordt.

Zo gezegd zo gedaan en de grip was inderdaad beter in de 2e en 3e sessie. Ik heb er in ieder geval heel veel plezier aan beleefd en heb ook het gevoel dat ik de auto beter heb leren kennen, sowieso in natte omstandigheden en daar ben ik wel bij mee.

Ik heb genoten van het rijden op circuit en als 't aan mij ligt laat 't vervolg niet te lang op zich wachten.

5. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    zo te zien toch een hoop lol gehad ondanks het vervelende weer...
    Hoe ging het met de 458 Marc?
    Hij ziet er geweldig uit!

6. VEEP

VEEP Formula Junior

Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    met regen (zeker zulke regen..) moet je bochten inderdaad niet op de theoretische ideale lijn rijden. Oftewel: droog of nat zijn heel verschillende ideale lijnen.
    regenrijden is een kunst , en iedereen die dat goed kan mag zichzelf gelukkig prijzen. persoonlijk vind ik regenrijden zelfs leuker dan droog....
    het was wel echt nat daar.... maar 1 plek om te zijn op zo`n dag, en dat is IN een auto...

7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Mooi verhaal Rene, blij dat je van plan bent nog wat vaker het circuit op te gaan. Je vuurdoop was i.i.g. op een van de mooiste circuits ter wereld.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen van de rest.

Onno

8. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zijn net klaar met eten, nagerecht komt nog. Henk,Cor,Gairo en Michiel gaan nu weg (files zijn nu wel weg) en wij tafelen hier nog na met de jarige (leon, zoon van eric) dus dat wordt goedkoop zuipen vanavond...
    Rene/Heidi nog bedankt voor juliie pols bandje, ik ben nog even 2 uurtjes rondgelopen en een borreltje gedaan.
    morgen maar eens bij jeffery instappen en Otto overhalen de CS de baan op te gooien huhhh sorry Otto, oprijden :)
    Nu naarde bar!

9. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    @All, Have fun!!

Jeffrey

10. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #14 henkie, Jun 20, 2011
    Het was natuurlijk leuk met iedereen maar het weer was pet.
    Maar onze Ferrari's zijn niet van suiker en ik ben alle sessies aan het rijden geweest.
    Echter, 2 weken geleden had ik mijn banden al "op" gereden in Spa en mijn idee was om nu de genadeslag te geven en dan andere er op.. Dat pakte dus even verkeerd uit met dit weer. Het was dus flink glijden af en toe. Met 1 tot 1,5mm profiel doe je niet zo veel in die bochten. Maar het was wel spectaculair.
    Eten was zeer goed en ik ga volgend jaar zeker weer.
    Na afloop kreeg iedereen een A4 foto van zichzelf. Had ik niet verwacht ;)
    Ik reed tussen de F430 F2/F3 auto's en het snelheidsverschil is enorm...
    Ook Socciebon kan lezen en schrijven met zijn 458 challenge.
    Image Unavailable, Please Login

11. evdzwet

evdzwet Formula Junior

Jul 24, 2009
    613
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Ik dacht tot gisteren dat er alleen Hollands pisweer was. Maar dat kan dus ook in België. Hard rijden was er niet bij. Het was natuurlijk wel enorm spannend. Na het incident met Steven heb ik de auto 's morgens niet meer naar buiten gebracht. 's Middags werd het nog wat verradelijker omdat de regen af en toe een beetje ophield en er wat minder natte plekken kwamen hier en daar. Ook toen heb ik de sessie maar niet helemaal afgemaakt. Ik vond het wel enorm inspannend om in de regen te rijden. In de bochten lijkt de 328 soms wel een eend en op een gegeven moment wist ik niet meer of de auto nou aan het hellen was, aan het glijden of een combinatie daarvan. Als je dan een paar rondjes met Marc mee mag rijden, dan is dat echt zo'n belachelijk groot verschil. Remmen (fenomenaal), belachelijk meer grip, maar vooral een auto die heel mooi recht blijft liggen. Moet echt fantastisch zijn om te bestuderen. Als iemand nog niet is meegeweest en de gelegenheid krijgt, dan mag je die zeker niet weigeren. Jammer alleen dat Fred ook nog kwam en iedereen begon te bedreigen met files. Niet één gezien... Wel grappig omdat toen ik zondagavond richting Spa reed de files er wel stonden. Hoop dat het vandaag wat beter weer is.

@Jolanda: de foto voor Ad heb ik binnen. Ga die zo snel mogelijk versturen. Moet alleen nog een geschikte verpakking zien te vinden. Weet niet of jij hem nog op één of andere e-mailwijze kunt bereiken.

12. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    De jongens van Munsterhuis hebben gisteren tuurlijk met elkaar gewed, hoe lang het duurt eer Fred een proefrit gaat maken met een Fje bij Monza. :)

13. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    En dag 2..?

14. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    @Marc,

Hoe heeft de 458C zich gehouden op het natte wegdek?

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Waar ik 180 reed deed hij 240. Weet je dan genoeg ?

16. evdzwet

evdzwet Formula Junior

Jul 24, 2009
    613
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Idem als Henk. Ik heb het met gemak twee ronden droog gehouden .....

17. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    JA!!!

18. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Voor mij waren de FOD een succes. Het weer was wel heel erg slecht en en heeft idd non stop twee dagen zachtjes geregend. De baan werd vandaag om 1600uur een beetje droog aan het worden. Toen had ik er 700 km opzitten in twee dagen en 310 liter benzine. De auto heeft zich geweldig gehouden. Nu is dat ook wel wat je mag verwachten van zo'n auto, maar het was toch wel een opluchting dat we niet voortijdig door een lullig mankement hoefden te stoppen. En ja, die auto rijdt zo knetterhard in de regen! En zo makkelijk en zo safe. Alleen als je achter het stuur zit weet je wat ik bedoel. Voor de degene die hebben meegereden kunnen dat een beetje beamen, denk ik. Op een volle natte baan, volle bak remmen ( 250 km/u ) zonder noemenswaardige bewegingen is natuurlijk een verdienste van de auto en banden. De tractioncontrole geeft je een kleine mate van vrijheid om de achterkant een beetje te laten uitbreken. Het enige wat je moet doen is niet te abrupt gasgeven, en dat is wel eens verleidelijk als de auto zo veel vertrouwen geeft. Want dan breekt ie echt hard uit en sta je achterstevoren. Is mij niet overkomen gelukkig, maar ik ben er in Italie wel voor gewaarschuwd. Ik heb wat onboard beelden gemaakt. Zal ze straks posten. Het geeft een aardig beeld van het weer en het tempo, gezien de andere deelnemers op de baan.

19. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Ja, no sh*t Sherlock! Wat ging dat hard!! Maar ik hou me aanbevolen om het van achter het stuur te ervaren :D:D:D Maar cool dat het ook vandaag allemaal goed gegaan is! Super dat je ook iedereen de kans geeft om ook mee te genieten van je wagen, nogmaals bedankt voor de tour over Spa!

20. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,268
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #24 Melvok, Jun 21, 2011
  21. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Goed te horen dat alles goed is gegaan en je het naar je zin hebt gehad! Volgende afspraak op de Nurburgring?

Gr. Martin

Share This Page