***Ferrarichat.com DEIL MEETING 2009 (zaterdag 2 mei)*** | Page 14 | FerrariChat

***Ferrarichat.com DEIL MEETING 2009 (zaterdag 2 mei)***

Discussion in 'Holland/Belgium' started by henkie, Mar 30, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Goedemorgen allemaal

Allereerst dank aan Henk,Peter en Frans voor de geweldige dag die we gehad hebben. Top geregeld guys.!!!!
    Hessing was top, automuseum was top, Poelzicht was top en wat belangrijker is . de groep mensen is top!!!

Bij het afsluiten van de dag liepen we allen naar onze auto's met een grap ; wij zijn lekker snel thuis. Mooi niet :(:(:(
    Ik doe de Mondial open, probeer haar te starten maar niets van dit alles.........Ik hoor zelfs een waterpompje niet die altijd draait.
    Hij start dus niet. Ik moest meteen aan Marc denken die ochtend.
    Maar toen even beslissen wat we zouden doen.... ANWB zet de auto ergens bij een garagebedrijf neer en dat wilde ik niet. Wij wonen hemelsbreed echt nog geen kilometer van Poelzicht vandaan dus besloten om de Mondial naar huis te slepen.
    eerst daarvoor mijn Laguna met Plambo thuis opgehaald. Sleepkabel lag erin....
    Sleepoog in de Ferrari en toen op zoek naar het sleepoog van Renault..... niet te vinden. Auto ondersteboven gekeerd.. niets te vinden.
    Toen bood de kok van Poelzicht dat hij ons wel even naar huis wilde trekken met zijn usje. daar zit een sleepoog namelijk standaard op......
    Volgorde op de weg .: Karen in de Laguna - Busje - Mondial- Fred, Hank, Plambo op weg naar Tiel
    Vervolgens de auto afgekoppeld en met 4 man sterk de Mondialop har plaats in de garage gezet.....
    Dadelijk even proberen of ze met startkabels wil starten.
    Maar ik heb er niet minder om geslapen..... 10.30 uur pas wakker...... nog heerlijk gedroomd van de dag van gisteren

Ondanks de mineur een TOP dag gehad

keep you informed...

foto's volgen nog...

2. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    En duwen met de Laguna....ging dat niet?
    Of de Laguna achterste voren zetten en met het voorste sleepoog (dat heeft ie zeker), achteruitrijdend naar huis?
    was dat allemaal niet makkelijker geweest? :D

3. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Had ook gekunt , er waren legio mogelijkheden voorhanden....
    Busje was een uitkomst

Net de Mndial nog even proberen te starten.

Je hoort het laatste vermogen uit de accu getrokken worden.......
    Maar een accu vervangen is ff niet zo makkelijk... De hele koplamp unit zit erboven en moet waarschijnlijk gedemonteerd worden.....
    Toch maar ff Alex bellen!!

4. King250Cal

King250Cal Karting

Nov 16, 2007
    156
    Holland
    Full Name:
    Harald
    Spijtig dat de dag zo moest eindigen Cor, na al dat prachtige geweld. Hopelijk is het slechts de accu, dan is het redelijk makkelijk te verhelpen en is de mondial binnen no time weer in al zijn glorie te bewonderen (rijdend natuurlijk!). Succes ermee.

Harald

5. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gelukkig gebeurde dit helemaal aan het einde van de dag! Was toch een stuk lastiger geweest midden in.... of zoals we gisteren nacht al zeiden.....in Italie!
    Waarschijnlijk de accu of hooguit een weigerende start-onder-breker (huhhhh eentje die niet uit wil dus)
    Wel lastig zo 's avonds laat maar door de kok uit de brand geholpen, heb je die fles al geregeld Cor?

6. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #331 328gts1987, May 3, 2009
    Last edited: May 3, 2009
    Op de brug en dan onderlangs?

Let wel Cor, een oplader moet toch nog gebruikmaken van de (kapotte?) accu om te starten, startkabels niet omdat de motor na de start gaat draaien op de stroom van de dynamo (accu heb je dus helemaal niet nodig). Startkabels gebruiken lijkt mij de beste optie, niet te lang of verkeerd om want dan moet je ook de renault dealert nog gaan bellen :D

7. King250Cal

King250Cal Karting

Nov 16, 2007
    156
    Holland
    Full Name:
    Harald
    Zo 's avonds laat had je zeker wel een lekker lege weg om met Wilma naar Rotterdam te blazen, of niet Fred?

8. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Fles wordt geregeld

We hoorde je nog flink wegrijden buiten onze wijk Fred.. Klonk goed !!!!!

Ik heb geen brug, helaas...... en onderlangs moet ik ook het eea demonteren...... toch Alex maar even contacteren.

9. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    #334 SoCCieBon, May 3, 2009
    Op een ander draadje had ik het ook al gemeld, maar de mijne start na het opladen van de accu nog steeds niet. Niet meer dan een "klik" na het indrukken van de start knop. Dus morgen maar even Mhuis bellen. Dan zien we wel verder. Jullie worden op de hoogte gehouden.

10. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Succes jongens met al die accu problemen. Het beste is ze altijd op een druppellader te hebben staan.

11. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Jammer die problemen zo kort voor de vakantie, maar zoals gezegd beter dan tijdens de vakantie! We hebben gelukkig nog anderhalve week.

Onno

12. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    +1 behalve auto's die je dagelijks gebruikt, wat me logisch lijkt

@ Harald, klopt na koffie bij Cor & Karen nog getankt en toen in 30min naar huis geblazen, kon het niet laten in de tunnels even het raampje open te doen :D Zoals Cor al zei Tubi is geweldig. Denk dat Alexander ook al aan het sparen is na gisteren....

13. 328-GTS

328-GTS Formula Junior

Jan 18, 2009
    385
    Planet Ferrari
    Full Name:
    Toto
    #338 328-GTS, May 3, 2009
    Goed!!! Maar dan moeten Wilma en ik die knuffel nog even overdoen!:D

Henk, Peter, Frans!!
    Wat een schitterend georganiseerde dag!
    Alles zat mee:

-De broodjes zagen er bijna even lekker uit als de dames die ze uitdeelden!:D

-Fred en Hans' uitlaat zijn nog luider dan de herrie die ze s'nachts in een omgebouwde treincoupé richting Italia snurkend teweegbrengen ...
    over de geurtjes die Hans' uitlaat verspreidt wens ik totnogtoe geen vergelijkingen te maken!:D

-De BB512 waarmee Peppie & Kokkie echter ineens tevoorschijn kwamen was voor mij dé auto van de dag, een absoluut machtige bak!!!
    (zonder de waterverf dan....)
    doch de stank die dit van ietwat te rijk mengsel voorzien creatuur op onze aardkorst rondstrooit is onbeschrijfelijk!
    Ik had het genoegen een hele tijd achter de BB te mogen hangen, en ik blijf het zeggen: de kont van die machine is de mooiste die ik ooit gezien heb, na die van Sofia Loren, moet ik eerlijkheidshalve toegeven!:D
    Maar het aroma dat de cloax maxima van dit goddelijk schepsel uitspuwde deed me denken aan het eerste hoofdstuk van het boek "Het Parfum".
    De ergste scheet van duizend monsterdinosaurussen tesamen komt niet in de buurt van de tot kokhalzen dwingende walm die deze adonis in je longen duwde!:D

-Mijn geimproviseerde "Deil Glans Concours" heeft van de Jury nog geen oordeel mogen aanhoren, kan me voorstellen dat het (enige ) Jurylid uiteraard zelf de hoofdprijs wilde in ontvangst nemen!:D

-Ik ben blij dat P.Lambo het eindelijk eens rustig aan deed op de weg, altijd keurig links ingehaald, altijd mooi de snelheidslimieten respecteerde, steeds afstand hield
    van voorgangers, ....:D Prachtig, Peter! Je gaat er op vooruit!:D

-Ivon - eendenkiller bij uitstek - kwam ook bijzonder driftig voor de dag: de blonde furie in haar blonde GTS raasde ijverig mee met de grote jongens

-Jolanda daarentegen ging dan weer met haar gaspedaal om als ware de splendide 355 Spider een nieuw autootje op haar overjaarse speelgoedautobaan: wat spinnen
    hier, wat laat remmen daar, lekker terugschakelen, laat die Tubi maar jammeren, wat een feest! Meerdere keren zag ik partner Onno van schrik naar beneden duiken, de van angstzweet vochtige handen voor het gezicht gehouden, hopende op de goede afloop van Jolanda's dollen met de wetten der natuurkunde!:D

-Alexander heeft een heel mooie 328 GTS, ik ben heel blij voor hem, goed zo Alex!

-Heb ik het goed begrepen dat Mevrouw djfrens een klein nieuw Ferraristje verwacht? Beiden stonden ze ons toe te wuiven wanneer we met het prachtig lint van 32 volbloeden langs hun mooie huis passeerden, doorheen Brabants pittoreske weggetjes. Zelfs Tonnie loste even z'n loden rechtervoet, om de ongeboren longetjes van de jongste telg van Fchat/NL van z'n BB512 's kwalijke gassen te vrijwaren!:D

-Wim heeft de hele dag lopen mekkeren dat hij niet mee naar Italia kan....:D

-Spijtig dat we over zo weinig verkeersdrempels moesten!:D

-Franc308 heeft dan toch eindelijk z'n siliconenvullingen gekregen!!!! :D Wat blijft die Quattrovalvole van hem een schitterende auto! Werkelijk, indien ik een 308 wilde, ik zou bij Franc aankloppen en "do him an offer he can't refuse...." Gewoon perfect, Franc!

-'s Ochtends al kwam Fred naar me toe, en sprak me direct aan over een oliekoeler voor een 328, die de Wizzard me ooit verkocht zou hebben en of ik hem kon missen voor Jeffrey, die er vandaag niet kon zijn! Fred, ik begreep er eerst geen bal van! Het klopt dat ik een ooit een kapotte oliekoeler had, die liet vervangen bij Gar Monza en om zeker te zijn in de toekomst direct geholpen te kunnen worden kocht ik er nog een, bij Alex in Oss. Die ligt sinds deze zomer, mooi verpakt door de Wizzard himself, ALTIJD in mijn koffer! Sinds enkele dagen is Jeffrey's koeler stuk en zonder kan hij natuurlijk niet naar Italia! Dus heb ik de koeler met Fredje meegegeven, die zorgt ervoor dat het ding bij Jeff terecht komt, dan kan Alex hem monteren en kunnen Jeffrey en z'n lieve Grietje alsnog naar het beloofde land!!! Jeffrey, Fred heeft je toch gezegd dat ik gewoon de prijs X 3 vraag, hé!:D

-Ben dolblij dat we zoals steeds op het grenzeloze enthousiasme konden rekenen van jongens als Gairo, Bob, Martin, Vu en vele andere nog-niet-bezitters. Een meeting zoals deze zou nooit 't zelfde zijn zonder de inbrenging van deze prachtkerels, of het nu op vlak van fotografie, logistiek of penningmeesterschap is. Bravo en dank!

In een woord deze heuglijke dag beschrijven is moeilijk, een poging:

FORMIDABEL!

14. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Otto, wat een schitterende proza weer, ben tot tranen toe geroerd! Dit geeft ons alleen maar meer inspiratie om in Italië op zoek te gaan naar het Bollewijf en haar telefoonnummer te bemachtigen voor je.

Gr. Martin

15. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Hehehe mooi geschreven Otto!

16. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    #341 wr11265, May 3, 2009
    In het kader van verwantschap wil ik graag Otto voordragen als de "nieuwe dichter des vaderlands". Van welk land maakt mij geen z... uit! Mooi stuk proza Otto. Chapeau!!:D:D

17. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Joost, ik neem aan dat op de puntjes 'ier' moest staan? Is een normaal nederlands woord, dus mag gewoon voluit geschreven worden hoor ;)

Gr. Martin

18. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    henk en peter bedankt voor de gezellige dag gister, heb er weer van genoten!

19. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Respect! Ook voor de overige quotes ;)

20. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Prachtig stuk!!! Dit is dan het Fchat-gevoel uitgedrukt in woorden. Dank voor het zeer smakelijk stuk en dat je Jeff hebt geholpen met de oliekoeler. Vrienden in nood helpen ;) :)

21. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Eeeeeh, Vu, ik logde vandaag al 20x in!

22. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    #347 omd78, May 3, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Gijs,

Zoals je gisteren al terecht opmerkte wilde ik vroeger niets liever dan brandweerman worden. Tijdens een bezoek aan mijn ouderlijk huis kwam ik zelfs nog een tekening van toen tegen:

Gr. Martin
    Image Unavailable, Please Login

23. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    @ Otto; Prachtig jongen!
    WAT een teksten! .... and SO true allemaal.

Moest wel even nadenken over die siliconen vullingen, maar je hebt volkomen gelijk! En hartelijk dank voor je lieve complimentjes.

24. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Bedankt allemaal voor een super mooie dag! Echt gaaf om al die auto's ook eens bij elkaar te zien, erg leuk ook dat ik in de F430 van flipper kon meerijden, ben gewoon iets verbrand :D.

25. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Geen woord gelogen Otto, jammer dat deze dagen (te) snel voorbij zijn, we genieten nog na en kijken alweer vooruit.....sorry Wim we sturen wel een kaartje ;)
    Dank voor je medewerking in het olie-koeler dilemma en waarmee je ons (en Jeffery helemaal) een debakel uitspaarde, hebben we al genoeg gehad met deelname van "andere merken"
    Je aarzelde niet eens een milli-seconde wat ook best gezegd mag worden, vrienden helpen elkaar zonder enige twijfel, mooi man!

Ps PM is naar Jeffery gestuurd, komt allemaal op tijd goed dus.....

Share This Page