Formule 1 achter de decoder in 2013 | Page 4 | FerrariChat

Formule 1 achter de decoder in 2013

Discussion in 'Holland/Belgium' started by omd78, Feb 14, 2013.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Ik zeg: wegwezen met die van Dam. Zelfs wat 'ie ziet ziet 'ie verkeerd. Hij bleef maar vertellen dat Alonso achterop Webber reed en zijn spoiler beschadigde/verloor. Ten eerste reed 'ie achterop Vettel en ten tweede was er geen contact tussen Alonso en Webber toen de vleugel los kwam.

Verder wel een spannende race, maar wel een die misschien nog een staartje krijgt.
    Leuke vergissing van Hamilton :D:D:D

2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat dacht je van +300km/u langs de pitmuur en je teammaat zit aan de andere kant? Niet spannend? Of die veule (ontelbare) inhaal acties (buitenom!)... Om nog maar te zwijgen wat er nu weer fout kon gaan in de volgende pit sessies (niet 1 maar veule letsel vrije incidenten om nog maar niet te beginnen over de near misses bij de releases).

Kortom genoeg actie op de baan en in de pits en dan hebben we het nog niet eens over het radio verkeer gehad. Bijna Hilarisch.

Dan die reactie van Vettel na de race: Foutje bedankt! M.a.w. winnen kwam mij even beter uit en schijt aan mijn team maat (waaraan in de vorige wereld titel heb te danken), OEPS! Even vergeten....

Voor ons kijkers is het natuurlijk treurig om te zien dat geld (=teamorders) de race bepalen, iets wat 2 jaar geleden een doodzonde was maar nu gemeengoed en gewoon over de radio besproken wordt. De sport is veranderd, blijkt.
    Er is meer actie maar ten koste van wat? Sportiviteit? En voor wat? Geld, niets anders dan dat. Kijk naar N Heidveld die achter Hamilton bleef (om zijn hachje (lees: loonstrookje) veilig te stellen)

3. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Wel grappig. Als Ferrari in een 1-2tje had gereden en elkaar na een berichtje vanuit de pits in leven had gelaten, dan had de hele wereld er over gevallen...

Hulde aan Hamilton, een nieuw team is ff wennen natuurlijk :D Voor Alonso geen goed woord over, was een beetje een domme en kostbare actie

Vond de race wel leuk, maar ik mis nog wel wat ouderwets spektakel (blokken, dwars liggen, kortom vechten om een plek). Dankzij de drs is het meer een soort stuivertje wisselen in het voordeel van de achterste. Voelt een beetje gemanipuleerd mi.

4. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    520
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Dat soort afspraken tussen teamgenoten zijn van alle tijden. Villeneuve en Pironi hebben begin 80´er jaren eens afgesproken om na een bepaalde afstand niet meer te racen, Pironi brak de belofte. Senna en Prost deden het ook eens in hun McLaren jaren. Senna haalde Prost toch in en zei later dat Porst de afspraak verkeerd had begrepen, in zijn ogen was er na de restart een nieuwe race waar de afspraak niet voor gold...
    Hakkinen en Coulthard tenslotte spraken eens af om in Australie slechts tot de eerste bocht te racen, daarna zouden ze elkaar niet meer inhalen. Coulthard hield zich daar keurig aan. Waarschijnlijk zijn er nog zat meer voorbeelden te vinden.

Of het leuk of sportief is laat ik maar even in het midden, de teamleidig zal er (soms) ook wel wat van vinden.

5. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

Ten tijde van de "Alonso is faster than you"-controverse waren teamorders reglementair verboden. Dat is inmiddels niet meer het geval (want niet tegen te houden).

6. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    ik vrees dat het programma geen verbetering zou brengen. In Nederland voldoet eigenlijk alleen Nelson Valkenburg.

7. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Heidfeld is inmiddels sport leraar in Hamburg-Oost. Nico Rosberg racet nog wel.. ;)

8. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Allemaal mee eens wat er geschreven is. Het teamorder syndroom bestaat al zolang er met dubbele auto's wordt geracet. Echter is het nooit zo open en over de radio besproken, effe wennen dus.
    Maar dat je een team-maatje zo naait is wel cru en kan dit seizoen nog spektakel op gaan leveren voorin, wie volgt er nu nog teamorders op als Vettel hier mee weg komt?
    Massa is ook aan het einde van zijn carriere en kan er nu met meer punten op zijn naam ook wel eens "anders" over gaan denken....

9. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    terecht overigens, het is immers een teamsport...

10. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Denk je? ;)

11. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
  12. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Automatische piloot??? Hilarisch zeg. Dit heb ik in ieder geval nog nooit gezien. Wil hij weer terug naar dat team, zou dat het zijn??

13. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Het was voor mij erg duidelijk dat Vettel gewoon sneller was. Jammer dat die team orders er zijn. Ik bedoel...laat ze het gewoon op het circuit uitvechten. Als ze elkaar in tienen rijden is dat hun eigen probleem. Vettel verdiende het om op nr. 1 te komen.

Bijzonder jammer was dat Rosberg er blijkbaar niet langs mocht.

Wanneer zijn die herhalingen op BBC? Ik kon het niet vinden gisteren dus heb de Nederlandse herhaling gekeken.

14. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    15.30 uur op BBC1... zit nu te kijken :)

15. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,085
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik denk dat sommigen vergeten dat het geen sport, maar big business is. Andere belangen bepalen of teammates elkaar mogen racen of niet. Daarom wordt ook onterecht de term teamsport gebruikt. Bij een teamsport werk je met zijn allen aan 1 doel. En wint iedereen. Dat zou nog opgaan bij teams met 1 auto. Maar dat kan bij F1 dus helemaal niet. En uiteindelijk gaat het dus niet eens om die ene rijder die (mag) winnen, maar om sponsors etc.

16. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,231
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  17. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,231
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Vandaag eens kijken naar de nieuwe aanwinst van de BBC...

Gr. Martin

18. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,231
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Zondag is de Grand Prix van Monaco ook op RTL Duitsland te zien.

Gr. Martin

19. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Bij de GP2 doet men al aardig zijn best spectaculair te zijn:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=giVM7LEA9_I]GP2 2013 Monaco 1st race Start crash - YouTube[/ame]

20. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,231
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Haha, ik zag de start inderdaad. Misschien tijd om de weg te verbreden net als op de A2 :D

Gr. Martin

21. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Haha, met trajectcontrole dan he ;-)

22. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Niet de beste kwali voor de heren Ferrari rijders. Alons staat op P6, Massa staat ergens achteraan. Zal wel niet veel aan veranderen ...

wat beelden van de kwali:

Sport1.nl

23. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Vond het maar een bagger race en dan niet alleen vanwege de uitslag voor Ferrari. Niet te geloven dat de wedstrijdleiding die Perez de race uit hebben laten rijden!!!

24. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed

Share This Page