Dat is in dit geval wat lastig: Uit de technische keuring na afloop van de wedstrijd kwam naar voren dat de brandstofconsumptie van Ricciardo hoger lag dan toegestaan, Het is niet voor niks dat de auto's na de wedstrijd aan een technische keuring worden onderworpen. En een technische onregelmatigheid dan maar afdoen als 'mazzel' of 'slim geweest' lijkt me wat al te makkelijk. Ik zou in ieder geval niet aan een raceserie willen deelnemen waarin op een dergelijke manier zou worden omgesprongen met de regels. Het kan overigens ook in het nadeel van de deelnemer zelf zijn. Wat nu als Ricciardo wel tijdens de race uit de wedstrijd zou zijn gehaald en achteraf zou blijken dat zijn auto, zoals RedBull nog steeds beweert, wel degelijk reglementair was? Zo hebben we het dit weekend nog in Sebring meegemaakt. Een Porsche van Alex Job Racing krijgt een stop en go penalty (een minuut stilstaan meen ik) omdat hij een Ferrari eraf getikt zou hebben. De stewarts baseerde hun beslissing op on board beelden vanaf het dak van de Porsche. Inderdaad een witte. Alex Job was het er niet mee eens, maar kreeg het mes op de keel: deze ronde de stop en go uitzitten, anders uit de race. Dus dan maar de stop en go accepteren. Hij heeft nog tijdens de race de stewarts gevraagd de beelden te laten zien die ten grondslag lagen aan de penalty. Het was hem toen al snel duidelijk dat het inderdaad niet zijn Porsche was die de boosdoener was. Zijn onboardcamera toont een grote Michelin sticker. Het bleek een van de GTLM Porsches te zijn (ook wit, maar net even anders). Stomme fout natuurlijk, maar zie dat maar ns recht te breien. Rechtbreien kan wel als je dit soort straffen na de race uitdeelt. Zoals gebeurde in Daytona. De Ferrari krijgt een penalty, de Audi wint. De stewarts zien in dat zij de straf ten onrechte uitdeelden en de Ferrari krijgt alsnog de overwinning. Lullig dat de rijders van de Ferrari de winnaars ceremonie niet konden meemaken, maar beter dan niks, toch? Een ander team dan Red Bull? Waar zou hij naar toe moeten? Ik denk niet dat er een (sub)topteam is dat een van haar rijders op stel en sprong zou inruilen voor Ricciardo. Vergeet niet dat Ricciardo vorig jaar niet sneller was dan Vergne.
Lbs??? Ik reken alleen in liters. ik verstook met de Spider toch ook niet 20 kilo per 100 kilometer? Dit is een autosite hoor...... Maar we gaan een beetje offtopic, heb ik zo het gevoel....
Ik heb helemaal niets gevolgd, ga dat ook niet doen, gehoorbescherming kunnen we weggooien, en gelukkig is er U-tube om die oude V12 sounds terug te kunnen luisteren Of deez, V16 in de jaren '50: [ame=http://www.youtube.com/watch?v=fZMPDCNyQxE]BRM V16 Engine Sound - YouTube[/ame] Was vroeger echt alles beter?
Ik denk dat je die stelling weg gaat gooien als je in het ziekenhuis belandt.... Die BRM is geweldig, eigendom van Nick Mason (tenminste, hij heeft 1 van de 3, de andere staan in het National Motor Museum en het Donington museum). Zijn verhaal (en dat van Mark Hales) over die auto is prachtig, lees het in het boek Into The Red. Na 4 pogingen (4x Silverstone afgehuurd, tik maar even af) had de auto nog geen volle ronde af weten te leggen.... Over kosten per km gesproken.... Het is een frustrerende auto waarbij niets ooit echt volledig lijkt te werken, maar het verhaal maakt het juist zo mooi. Een V16 van 1.5 liter uit 1953, met 610pk. 30 jaar lang was deze motor de krachtigste ooit gebruikt in de topklasse van autoracen. Hij had schijfremmen lang voordat dat gemeengoed werd, en onafhankelijke ophanging, ook zijn tijd ver vooruit. En het geluid is ongekend. De CD die bij het boek hoort (tenminste in de 1e editie die ik heb uit 1998, weet niet of de latere editie dat ook heeft) heeft geweldige opnames van die V16 (ik denk eigenlijk dat ze die CD voor het filmpje hebben gebruikt). Echt een absurd geluid. Onno
Ja, die CD zit er bij de latere versie ook bij!! Passion for Speed heet het boek nu. 2 jaar geleden (of was het 3?) gekocht in Houten. Briljant boek en CD!!
WOW, dat zijn nog eens geweldige geluiden!!!! Kan me nog als de dag van gisteren de dikke 12 cilinder F1's herinneren tijdens de FRD in 2006 op de Nurburgring. En iets recenter de Revival op Goodwood, ook dik kippenvel!! Hierbij verbleken die V6's van dit seizoen op een gigantische manier.
Ik begrijp al het commentaar over het geluid, maar voor mij blijft het altijd nog een mooi spelletje! Gr. Martin Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Misschien heb je wel een punt... Maar wat voorbij is, is voorbij. Ooit vond men de Rubens-babes ook opwindend, maar doorstaan ze de vergelijking met hun moderne achterkleinzujes....? Ciao! Otto Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Alles is relatief! V16, V12, V10, V8, V6,...enz... Er staat ons nog van alles te wachten, dat weten we toch allang? Effe er aan herinneren dat ene Nelson Piquet in 1983 WC werd met een Brabham met BMW 4-cylinder turbo! Tijden veranderen, en ook ik ben ook dol op hels, quasi stuitend motorengebrul, maar competitie gaat natuurlijk over iets anders. En rondetijden zijn al jaren niet meer relevant. Duidelijkste bewijs is dat Melbourne's record dateert van 2004: Location Albert Park, Melbourne, Australia Major events Formula One Australian Grand Prix Lap record 1:24.125 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004) Echter, technologische vooruitgang zonder beperkingen zou betekenen dat, topsnelheden en G-krachten van dien aard zouden zijn dat geen mens zo'n F1 nog zou kunnen besturen, zonder stratosferische uitrusting (lees drukpak). Indien men bvb.F1 V12 3 liter motoren zou bouwen met de kennis van vandaag, dan zouden die makkelijk 1200 pk hebben of meer en zouden de bolides makkelijk snelheden van boven 400 km/h halen. Indien men prestaties op vlak van wegligging niet zou inperken, lees een totale vrijheid van spoiler-aantal, -vorm en -grootte, en bredere banden met een heel andere compound zou invoeren, dan zouden de snelheden in bochten zo hoog liggen dat zelfs zeer getrainde athleten deze niet zouden aankunnen. Ook de circuits zouden nog veel grotere uitloopstroken moeten hebben rond bochten. Mooi, lelijk, luid, stil, het is allemaal relatief. Als Alonso of Kimi binnen 9 maand WC wordt dan vinden we die stofzuiger best mooi! Kus de kikker en het wordt een prins!
Geluid.... wordt aan gewerkt! Formule 1-baas wil oplossing voor 'weerzinwekkend' motorgeluid | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Degene die met mij een visje hebben gehapt op de boulevard tijdens de rijvaardigheidstrainingen op CPZ afgelopen jaren, weten van het bestaan van deze CD af (toch zat er een goed geluid in die Peugeot )