Gek die marktprijzen | Page 2 | FerrariChat

Gek die marktprijzen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ajax de 1e, Feb 7, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Inderdaad beetje lulverhaal dat al jaren verteld wordt, zie steeds meer oldtimers omgebouwd worden naar electrische aandrijving, heiligschennis, ook de jeugd van nu groeit op met electrisch en zuinig en zit niet te wachten op een oldtimer op benzine die stinkt naar hun mening. Emotie bij een auto kennen ze niet, als hij maar hip en zuinig is.
     
    Melvok and Ajax de 1e like this.
  2. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Daar kan je weleens dik gelijk in hebben zeg ik met grote spijt! Maar aan de ene kant niet iedereen kan elektrisch rijden. We zijn net van al die losse parkeermeters aan de kade en analoge antennes van de daken af en ik geloof niet dat we zo 123 een oplaadpaal plaatsen aan de Amsterdamse grachten.

    Ik sta er ook niet van te kijken dat zometeen alleen euro5 en euro6 de weg op mag en alles wat er niet aan voldoet… vul het maar in In Reggio Emilia mag alleen Euro4 en hoger de stad in vanaf begin zomer. Denk maar niet dat je er zo maar met een verkeersboete afkomt, want net als in Oosterijk pleeg je dan een milieu delict en dat zijn pittige boetes meestal in de 4 cijfers.

    Spijtig maar waar! 1 troost.. deze omgebouwde oldtimers mogen dan nog steeds niet de stad in gezien we naar jaartal kijken en niet of een oldtimer is omgebouwd naar elektrisch met een goedkeuring van de RDW.
     
  3. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik denk inderdaad ook dat de jeugd niet meer zit te wachten op klassiekers. Ze weten nu al niets meer van techniek. Het moet makkelijk zijn, en het liefst 'wegwerp'.
    Tevens zouden strenge milieuregels ernstig roet in het eten kunnen gooien. Ik volg ook een beetje het 2-takt verhaal in de steden, en heel veel liefhebbers worden in de kou gezet. De meeste mensen vinden een 2-takt stinken en lawaai maken, ik vindt het een fantastisch geluid, en vooral lekker ruiken, zo ook met de geur van een Ferrari- of Porsche motor op temperatuur....heerlijk.

    @MvT: Mbt een 355: ik ken de zwakheden van deze auto's maar al te goed, heb me al jaren in dit model verdiept, en ben er nog geen één tegengekomen die gekoesterd werd door de vorige eigenaren; oftewel: in verzorgde staat. Glimmen doen ze allemaal wel, maar dan.....De marktwaarde heb ik reeds bepaald, en de bijkomende kosten kan ik ook goed inschatten. Kwalitatief zijn het gewoon slechte en fragiele auto's, maar wel een echt 'sleutelapparaat' ;)
    Echter, de GT3 waar ik nu mee stuur is zorgeloos, zeer betrouwbaar, juist door de Mezger een juweel. Dat maakt de keuze dan ook zo moeilijk. Overigens moet je voor een GT3 ook 'reserve' houden..... :( ;)
     
  4. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Ik heb een 355 gehad... alles maar dan ook echt alles ging stuk...was blij dat ie uiteindelijk weg was.Heeft me een Euro 20.000,00 in 4 jaar aan reparaties en onderhoud gekost..
     
    Melvok likes this.
  5. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Tsja, met de spruitstukken,een koprevisie en wat ‘kleinigheden’ zit je al snel aan zo’n bedrag...daarom vraag ik me steeds weer af of een 355 90K moet opbrengen, zéker als al dat ‘lekkers’ er nog aankomt. Daarom begrijp ik niet dat de prijzen zo stevig blijven.
    Ook de exemplaren met een tik in de motor....(!), of die ene met een gerichte magnesium velg....(!!!)(levensgevaarlijk!), of die ene die met E95 is weggezet (oorzaak scheurende tanks?). Hebben andere modellen ook dergelijke problemen? Gewoon geen tijd om daar in te duiken...
    Nog immer de vraag waarom die fraaie grijze 348 B nog niet verkocht is. Die hou ik aan als uitgangspunt, wat er met de markt gebeurt: weinig km’s, fraai interieur, org. NL, prijs verlaagd, en nog steeds niet weg! Oké, hij is grijs, maar met een leuke striping is die te verfraaien....alleen zal ik nooit kunnen wennen aan de 348 wielen. Antraziet Speedlines eronder, en je hebt een bom van een auto.
     
  6. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Die grijze TB heeft geen onderhouds historie en onder de auto ligt inmiddels aardig wat olie. Al met al niet zo heel spannend.
    Ik denk als je 40 k biedt dan kun je hem ophalen. Zou wel een trailer meebrengen en er voor een 5.000 major service aan spenderen alvorens er mee te rijden want hij staat daar al ruim twee jaar. Mijn ex collega heeft de auto daar ingekocht van een bestaande klant omdat ze dachten er leuk op te kunnen verdienen. Dasss niet echt gelukt zullen we maar zeggen. Auto en kleuren combi vind ik zelf super.
     
    Ajax de 1e likes this.
  7. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Op een bod van 45k gingen ze een half jaar geleden niet in, en nu nog steeds niet....
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Goed gedaan, ook ik "slikte" ff en verkocht de 512TR voor K€ 75 … maar weg was weg vond ik … don't look back !

    Bij een 400 is het nmm ook erg belangrijk dat je kijkt naar het luchtsysteem achter, zit onder de auto.

    Is meestal defect …. en kost (ook weer) een fortuin om goed te laten maken.

    Dus … laat DAT vooral bij een echte PPI bekijken voor je hem koopt.

    Die in Uden is overigens wel een leuk object .... maar laat hem goed bekijken door iemand die echt weet wat een 400 of 412 is.

    Binnen onze club zit Peter Van G; zwarte TR rijder, nu 400. Heeft Alfa garage in Dordrecht.

    Expert op deze auto's ...
     
  9. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik denk dat 40K zelfs nog te veel is, dus die 45K zouden ze maar beter wel kunnen doen, soms moet je je verlies nemen, en weer doorgaan (WheelerDealers ;) )
     
  10. Paulus348

    Paulus348 Formula Junior

    Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    Godzijdank heb ik je 'goede raad' (in het verleden) nooit opgevolgd
     
    348TBlack likes this.
  11. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Dat is natuurlijk wel een dingetje. Petrolheads met geld blijven benzine bolides als de onze leuk vinden maar de markt zal tzt veranderen. Eerst in NW Europa en wellicht Japan. Dit gaat niet zo snel als de politiek denkt maar perceptie speelt ook een rol. Voorlopig ontwikkelt de markt zoals altijd op en neer. Nu zijn we weer bij een neergang maar de bodem zal voorlopig duidelijk boven de vorige bodem blijven waarna weer een wat hogere top dan de vorige is te verwachten. De economie koelt wat af en China heeft het moeilijk en dat is niet gunstig voor de prijsontwikkeling van luxe goederen zoals ons speelgoed, maar wat kan ons dat schelen...…….
     
  12. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Een 400 is geen rocket science maar de zelf levelende koni schokbrekers kunnen duur zijn maar volgens mij zijn deze te reviseren.
    Ken ook voorbeelden waarbij ze deze hebben vervangen voor normale uitvoeringen.
    Je kunt ook eens informeren bij Toon van der Graaf, die heeft een 400i helemaal gereviseerd zelf en daarnaast mijn 365 gekocht.
    Ook hij weet er heel veel van en is absoluut behulpzaam en een echte kenner met ervaring.
     
  13. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
  14. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  15. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Resultaten staan altijd vrij snel op de website van het veilinghuis. Vaak incl opgeld.
    Over een paar uur begint deel 2 van RM.
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En? hoe is de veiling verlopen? Heb er niets van meegekregen helaas
     
  17. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Prijzen staan er toch bij?
    Iemand nog interesse in een Dino-blok? (Pb!)
     
  18. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    Over de quasi volledige lijn een heel pak onder de schattingen. Ik vrees dat de bodem nog niet in zicht is...
     
  19. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Toch niet helemaal waar.....slechte auto's krijgen wat ze verdienen, goede auto's zijn nog steeds heel duur...

    ciao
    Oscar
     
  20. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    Dan heb ik m'n sterke twijfels bij de manier waarop Goodings, RMA, enz... hun schattingen doen! Dat wil dan zeggen dat de staat en volledigheid van de wagen niet in de schatting gereflecteerd worden.
     
  21. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Wel Heren, als jullie aandachtig luisteren naar de (politieke) voorstellen voor het klimaatbeleid, dan is het vanaf 2025 - 2030 niet meer mogelijk met huidige brandstofmotoren (benzine-diesel-gas) nog gelijk welke stad binnen te rijden in Belgie (of uit te rijden als je er woont). Enkel nog elektrisch !
    Tenzij jullie je Ferrari willen gebruiken als graftombe of als kunstwerk in je salon, misschien toch even nadenken om op tijd te verkopen. Verkopen kan nog altijd aan de mensen die denken dat het wel niet zo een vaart zal lopen....LET WEL OP MIJN WOORDEN : het zal wel zo een vaart lopen. Zeker als ziet dat ALLE grote merken zich volop aan het inzetten zijn voor ELEKTRISCH.
    Als je daarna nog je Ferrari kwijt wil zal je moeten betalen om te verschroten...zoals alle andere wagens nu al.
    Guido.
     
  22. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Ben ik blij dat ik niet in de stad woon
     
  23. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    Niet enkel de grote steden zullen diesel/benzinewagens bannen vanaf 2025, de kleine steden geven aan dat ze dat ook zullen doen. En gezien heel Vlaanderen op zich verstedelijkt gebied is, volgt de rest enkele jaren later ook. Dan moet je trouwens weten dat België qua toepassing van klimaatmaatregelen meestal achteraan hinkt, zeker tov Nederland.

    Er staan zeer veel Ferraris te koop sinds een paar jaar, maar weinig wordt verkocht constateer ik wanneer ik naar de wagens kijk die al maanden en zelfs jaren op autoscout24 en mobile blijven staan.
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Anders gezegd bedoel je dat we (komende jaren) zoveel als mogelijk moeten rijden/genieten van onze bolide? Welnu, daar doe ik mijn best wel voor! :D
     
    Ajax de 1e likes this.
  25. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Neem even de moeite om onderstaande kolom van Peter Hilhorst te lezen die hij schreef in Autovisie nummer 2 van 17 januari over de plannen voor elektrisch rijden. Vooral alinea twee en drie. Politiek kan wel veel willen, maar als je niet kan rekenen wordt het toch een lastig verhaal om plannen gerealiseerd te krijgen.

    Aanpalende problemen

    ‘100% EMISSIELOZE NIEUWVERKOOP PERSONENAUTO’S IN 2030’. Zo staat het letterlijk geschreven in het door Ed Nijpels gepresenteerde Klimaatakkoord. Torenhoge ambities die in theorie mogelijk lijken met de juiste subsidies, maar in de praktijk? No way. Die conclusie trek ik, al wachtend bij een tankstation waar een extra korting werd gegeven. Mijn halve woonplaats blijkt dan ineens te moeten bijvullen. Idioot gedrag. Per saldo bespaar je een paar euro en wachtend met een draaiende motor nog minder. Maar ik moest tanken. Met nog drie gelukszoekers voor me daalde de impact van het akkoord bij me in. In 2030 alle nieuwe auto’s met een elektromotor als aandrijfbron. Al die accu’s, al die kWh’s, al de stekkers. Het laden. Hoe dan? Dat ‘electrotanken’ kost nu nog hinderlijk veel tijd en moet bovendien door de beperkte actieradius te frequent. Wachten is niet erg, als je tenminste geen haast hebt. Anders komt de voordringende primitieveling uit zijn grot. Excusez le mot: Laadlul, elektrohork en paalbestormer kunnen zo maar eens de nieuwe woorden van de komende jaren worden.

    Over elf jaar moeten er zo’n drie miljoen elektrische auto’s op de Nederlandse wegen rijden. Natuurlijk zorgt de innovatie ervoor dat laden in 2030 net zo snel gaat als tanken nu. Daar ben ik niet bang voor. De elektrische auto wordt steeds normaler. Betaalbaarder ook als de accuprijzen nog verder dalen. En als je maar stevig genoeg subsidieert, dan gaat de opportunistische automobilist er vanzelf in rijden. Een lagere bijtelling, een vette aanschafkorting, geen wegenbelasting en de trukendoos gaat ongetwijfeld verder open. Kijk maan naar het succes van de Tesla-modellen en de bizarre eindejaarspurt van de Jaguar I-Pace. Maar de liefde voor de dergelijke luxe auto’s zit zo diep als de portemonnee in de broekzak. De populariteit in het hogere segment zal afnemen, doordat er over het gedeelte van de aanschafprijs boven 50.000 Euro 22 procent bijgeteld moet worden. Dat werkt bekoelend. Maar bijtellend middenklasse Nederland stort zich dit jaar wel op de Hyundai Kona Electric en de Kia e-Niro. Met een praktisch bruikbare actieradius van grofweg 400 kilometer en een prijs van 40.000 euro redelijk bereikbaar. Dat gaan de elektrische verkooptoppers worden. Maar lange levertijden door de beperkte beschikbaarheid van accu’s gaan een probleem vormen. Ze beginnen in China de elektrische auto namelijk ook te pushen om de reusachtige steden weer leefbaar te krijgen, want de verstikkende smog houdt mensen daar nu binnen. Met andere woorden: je kan drie miljoen auto’s willen over elf jaar op ‘dat hele kleine stukje aarde’, maar dat moet dan ook gerealiseerd kunnen worden.

    We gaan elektrische rijden, da’s wel duidelijk. Maar hoe moet dat dan in de praktijk? Er zijn nu 36.500 laadpalen in Nederland en dat moeten er in 2030 een kleine 2 miljoen zijn om alles operationeel te houden. Vijfhonderd laadpunten per dag erbij! Vanaf nu, om op een acceptabele manier elektrisch te rijden. Dus zonder die lange wachttijden. Die ervaar je dan alleen nog tijdens de welverdiende vakantie als je met de elektrische auto naar Zuid-Europa gaat en moet laden. Een beetje zoals nu in Luxemburg bij de spotgoedkope tankstations. Of in Nederland, als wij kniepers een kortinkje kunnen behalen. Er zijn kortom nog heel veel horden te nemen tot 2030. De elektrische auto an sich is het grootste probleem niet. De aanpalende zaken vormen dé uitdaging. 100% in 2030? 100% zeker niet.
     

Share This Page