Mocht je hem zien/gezien hebben: Taken from the parking area of the Hotel de Keizerskroon at Apeldoorn, the Netherlands on the night of August 30-31, its owner, Jan Bruijin, said: "It's a very special Jaguar, that we would like to have back." The registration number is DM-29-71 (Dutch blue/white letters registration plates) and the chassis number is S 824904 DN, and is black, with black wire wheels - and features an Apple Green leather interior. Technical details - the engine a 4.2-litre Jaguar with three double Weber carburettors, and has been uprated with an oil cooler, power steering, 260bhp engine, wider wire wheels, Vredestein Sprint tyres, and an S sign on both doors. If you have any information, please call JA Bruijn on +31 (0)6 53 32 11 27, email [email protected] or contact the Apeldoorn police on +31 (0)900 8844 - Mrs Mariska Lancker is handling the case. P.S. Just goes to show - ensure your hotel has secure parking! Onno Image Unavailable, Please Login
Wij waren op Paleis 't Loo vorige week zondag en Bert van Dool, de omroeper van de dag , heeft menige malen vermeld dat er 2 auto's waren gestolen vanaf de parkeerplaats van een hotel in Apeldoorn. Volgens mij meldde ie inderdaad een Jaguar en een MG Maar wie kun je dus tegenwoordig nog vertrouwen?? Als je je kostbare bezit op het parkeerterrein van een Hotel ook al niet meer kunt vertrouwen ...... Maar ik vind dit erg sneu voor de eigenaren. Ik moet er niet aan denken..............
Ja, heel erg misselijkmakend! Ik wil toch ook een oplossing vinden voor mijn BB - zo'n oude auto is normaal natuurlijk wel erg makkelijk te stelen. Onno
Alarm met start onderbreker, Los slot(stang tussen stuur en pendaal. En track & trace. Werkt ontmoedigend. Maar als ze hem/haar echt willen hebben kost het alleen paar seconden extra... Jeffrey
Er moet iets beters mogelijk zijn. Bijvoorbeeld een onderbreking van de benzineleiding op een geheime plaats. Ga er nog wel eens over nadenken. Onno
Bespaar je de moeite: binnen een minuut staat het ding op een (dichte)trailer. Ik denk dat de boefjes erg moeten lachen om jouw benzinekraantje. Mijn clio 16v (of all-cars) werd 15 jaar geleden (toen ze nog bekoorlijk waren), van een parkeerplaats gejat. Na enig speurwerk mocht ik de beelden van de beveiligings(?)camera`s zien: oprijwagen ervoor, liertje er aan, vriendelijk babbelen met de omstanders en Ben kon met de NZH naar huis... Nooit meer terug gezien. Mvrgr, Ben.
De smeerlappen die zoiets flikken zijn nauwelijks de kogel waard die hun hersenloze schedelpan zou moeten doorboren!
Hmm, Jeffrey, bijgaand een foto van mijn wiel. @Ben - tegen dat soort acties kun je je niet verdedigen, en vervelend om te horen dat je dat overkomen is. Maar je kunt mij niet vertellen dat iedere auto zo gestolen wordt. Bovendien - dan kun je ook wel zeggen dat je net zo goed je auto niet op slot hoeft te doen. Elke barriere is er toch weer een. Onno
Normaal alarm met wat mechanische dingen (zo'n rond dicht ding om het stuur bv.) schrikt de meeste dieven natuurlijk af, maar als ze hem echt willen hebben, nemen ze hem echt mee. Dus rare dingen als wielklemmen zou ik niet doen. Kans op schade (door jezelf bij montage of als ze hem weg willen halen) en zo'n ding is gewoon erg lastig om mee te nemen etc. Ik heb een tijdje een Golf 2 GTI 16V gehad en die is ook gejat. Hele auto was weg en nooit meer iets van gehoord. Was een raceauto met rolkooi, Sparco-stoelen en 4-puntsgordels en helemaal kaal van binnen. Ik haalde altijd een zekering eruit v/d benzinepomp, maar dat heeft niet geholpen. Waarschijnlijk ook op een auto getild ofzo. De remblokken voor waren helemaal op en ik hoop dat ze een ongeluk hebben gehad daardoor. Stelletje */%$#@#&&!
Mijn auto is voor zien van een track and trace systeem (blackbox), onopvallend weg gewerkt onder het dashboard, dus mochten ze hem meenemen dan zijn ze heel simpel te volgen. Vorig jaar werd de Seat Leon FR van gestolen van iemand die 100 meter verderop woont, exact dezelfde auto als die van mij (kleur, velgen uitrusting)! Eigenlijk wel jammer dat ze die van mij toen niet hebben meegenomen, aan de andere kant, hoe krijg je hem dan terug? (schade etc)
Hoi Onno, De knock-off komt niet buiten de velg, dus wellicht dat het past. Iets als het type Amsterdam of universeel op deze site: http://www.powerlock.nl/wielklemmen.php Groet, Jeffrey
@Ben - tegen dat soort acties kun je je niet verdedigen, en vervelend om te horen dat je dat overkomen is. Maar je kunt mij niet vertellen dat iedere auto zo gestolen wordt. Bovendien - dan kun je ook wel zeggen dat je net zo goed je auto niet op slot hoeft te doen. Elke barriere is er toch weer een. Onno[/QUOTE] Mee eens Onno, diefstalbeveiliging is meer een ontmoedigings-beleid. Als de auto van de buurman geen alarm heeft laten ze die van jou staan... De clio had übrigens geen kwikschakelaar die reageert op veranderende hellingshoek. Belangrijke optie dus op het alarm van de 348. (net als track`n Trace.) Blijf af van mijn auto`s! Mvrgr, Ben
Hill Engineering "Shift Gate Lock" is een middel. Dat Shift Gate slot is robuust en houdt de wagen in achteruit versnelling. Dus de wagen is al niet weg te duwen. Het hele deel van de versnellingpook moet opengebroken worden...wat natuurlijk veel tijd in beslag neemt. Of de wagen moet echt getakeld worden. Verder kan je een ontstekingsonderbreker (gewone schakelaar of schakelaar met sleutel) plaatsen op een niet zichtbare plaats (onder het dash ofzo..). Deze onderbreekt de ontsteking maar niet de starter...je kan de wagen starten, doch hij zal niet aanspringen. Dit kan je doen net achter het startslot. Welke draad juist moet ik even nakijken.... Verder zoals Onno zegt : een onderbreker op de fuelpump lijn. Een dubbele draad aan de benzinepomp vertrekkend naar het dashbord en daar een schakelaar op niet zichtbare plaats welke de stroom voor de pomp onderbreekt. Het probleem met deze 2 oplossingen is dat de eigenaar zelf af en toe vergeet de schakelaar op/af te zetten... Een schakelaar die op de batterijborn geplaatst wordt onderbreekt de volledige stroomkring. Bij de meeste onder ons is die batterij echter niet goed bereikbaar. De draaiknop op de negatief leiding is ook goed als stroomonderbreker. Enzo52
zijn eigelijk twee verschillende situaties denkbaar met een eigen aanpak. thuis: ook uit je garage kunnen ze immers je auto stelen. Met een trailer is ook dit geen probleem denk ik. met een beetje mazzel liggen de sleutels er bovendien in de buurt. uit: ergens op een parkeerplaats, of in parkeergarage. voor beide situaties zijn waarschijnlijk de middelen tegen diefstal verschillend. Gemakshalve ga ik er even vanuit dat, zeker met de duurdere auto's, het vaak geen gelegenheidsdieven zijn en dat ze dus hoogstwaarschijnlijk in alle gevallen iets van een vrachtauto of trailer zullen gebruiken. Daarmee zijn alle systemen die de start onderbreken of gaan piepen,toeteren etc of die de wagen volgen feitelijk waardeloos. Ook een trackingsysteem, dat een signaal uitzend, is door een professional echt binnen 5 minuten getraceerd en met een half uur verwijderd (desnoods met wat geweld) we moeten het dus vlgs mij zoeken in iets dat het onmogelijk maakt de auto daadwerkelij mee te nemen/te verplaatsen Leuke uitdaging, ik ga er eens over nadenken. Ondertussen: schiet maar op mijn redenatie
Met een ketting aan een boom binden??? Wielklemmen of shift locks helpen geen bal. Trolley onder je wiel en ze rollen hem zo de vrachtwagen in. En eenmaal in hun loods is de slijptol geduldig. En dus moet hij ofwel zo idioot hard gillen dat ze wel weg moeten rennen, ofwel ergens aan vast gebonden worden (denk fiets aan brug). Maar ja, ook fietsen worden vaak genoeg gejat.... Traangas????
Now you're talking! Maar ik ben na deze discussie wel weer een stuk blijer dat ik mijn garagebox op de 1e verdieping laat bouwen - ze moeten dan met hun nieuwe aanwinst een lift met slot in. Onno
+1!!! Die lift is een rotding, dat wel. Je haalt je F uit de garage, rijdt naar de lift, moet weer uitstappen, lift omhoog laten komen (l.....a.......n.....g.......z......a.......a......m). Twee deuren opentrekken (behoorlijk zwaar, Ivon krijgt ze nog maar net open). Instappen, 10 meter naar voren rijden, weer uitstappen, deuren weer dichtdoen, lift omlaag sturen (wederom l.....a.......n.....g.......z......a.......a......m), zelf naar beneden lopen, wachten, deuren open trekken (wederom zwaar), in de auto stappen, 10 meter naar voren rijden, weer uitstappen, deuren weer dicht duwen, weer instappen en off you go. Voordeel is wel dat je motor tegen die tijd al aardig warmgedraaid is Kortom: rotding, en kost je toch minstens een minuut of 6... a 10. Maar zoals je al zei: je hebt er als dief weer een sleutel voor nodig, plus je bent die 6 a 10 minuten behoorlijk kwetsbaar en zichtbaar met die lift bezig midden in de nacht. Mooi stukje extra veiligheid. @Onno: je kan ook een extra slot in je roldeur in laten bouwen. Ik zou Thomson eens even vragen hoe dat zit. Wij krijgen ze in Utrecht uiteindelijk allemaal, geen idee hoe ze dat in Almere geregeld hebben. Zeker aan te raden! Want die roldeuren met enkel een afstandsbediening om af te sluiten zijn ook niet alles....
Ik zou voor Alarm klasse 6 gaan http://www.autoblog.nl/archive/2008/09/04/donderdagavond-caption-contest-alarm-klasse-6#post-16241 hahahaha
Het kan nog gekker: http://www.youtube.com/watch?v=TEH8VE3Z9ro&feature=related En deze is wel humor. http://www.youtube.com/watch?v=xIHwNDpFbi0&NR=1