Gezocht: 355 Berlinetta of Spider | FerrariChat

Gezocht: 355 Berlinetta of Spider

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Zanzibar, Aug 23, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Zanzibar

Zanzibar Karting

Jul 17, 2004
    119
    Hoi iedereen,

Ik ben op zoek naar mijn eerste Ferrari (wish me luck!). Ik heb mijn zinnen gezet op een 355, het mag zowel een Spider als een Berlinetta zijn. Tot nu toe ben ik naar twee auto's gaan zien: een 1998 Spider met 45,000 km bij Monza (€75,000) en een 1995 Berlinetta met 66,000km bij Francorchamps (€57,500). Ik zoek een auto in zeer goede staat, met manuele bak (dus geen F1) en het liefst in het geel of in het rood.

Ik heb ook een afspraak om volgende week een Spider te gaan bekijken bij Evoluzione in Berlare. Dat is een Spider van '98 met 33,000km. Prijs: €67,500.

Als er iemand is die nog iets anders weet staan dat moeite waard is, laat maar komen. Het moeten echt wel hele goede auto's zijn. Ik heb geen zin om van mijn eerste Ferrari een nachtmerrie te maken. ;)

Alvast bedankt voor de feedback!
    Rik

2. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Rik, waarom kijk je niet eens over de grens bij de dealers in Duitsland ? Jullie belgen kennen geen BPM systeem zoals wij dus je kunt hem zonder extra veel kosten in Belgie op naam zetten. Daar zijn ook geen koopjes, maar wellicht nog meer keus.

Ik hoef je er niet op te attenderen dat je een F355 nooit particulier moet kopen denk ik...
    De prijzen die jij van de belgische dealers noemt zijn vrij normaal denk ik, als zo'n auto je aanstaat zou ik niet verder zoeken.

3. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Luister naar de wijze raad van Henkie, helemaal to-the-point.

En veel succes - prachtige auto, de 355, in elk opzicht.

Onno

4. Beach58

Beach58 Karting

Aug 2, 2007
    64
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  5. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Dat is idd een goede site, die heb ik een jaar of zo geleden helemaal doorgelezen. Lees vooral the buyers guide... dat weet je p-r-e-c-i-e-s wat ik bedoel :)

Overigens vind ik het een prachtauto.

6. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    succes!

ik duim alvast voor een mooie gele Spider.

en als je voorkeur voor kleur nog niet absoluut is vastgelegd, dan vind ik een Berlinetta in Argento Nurburgring (zilvergrijs) met donkerrood interieur ook ERG mooi. slechts een suggestie mijnerzijds.

7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #7 JazzyO, Aug 23, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Maar goed dat ik er geeneen gekocht heb, he, Onno355? Zou wel ERG verwarrend worden! :)

De Buying Guide van Ferrari Life punt com is ook er goed, trouwens.

Geel is mooi idd:

Onno550.
    Image Unavailable, Please Login

8. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #8 pterps, Aug 24, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik ben in een gele 355 getrouwd en ik vind het ook een prachtige kleur voor een 355. Succes met de speurtocht Rik, er is hier genoeg informatie voor handen.
    Image Unavailable, Please Login

9. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Dit verhaal zal ik nooit begrijpen. Alles wat in auto's handelt leeft van het verschil tussen inruil en verkoop. Consumentkoper en particuliere verkoper kunnen die marge delen. Tuurlijk kan je bij een dealer garantie krijgen, maar tegen welke prijs, de bedragen die jij noemde voor power-garantie komen bovenop de marge.

Als het een goede auto is (PPI) en je hebt 10 mille achter de hand voor als het onverhoopt toch misgaat, waarom zou je dan bij een dealer kopen? Begrijp dat niet.

Tuurlijk als de klap valt ben je duurder uit maar vermenigvuldigd met de kans daarop levert een verwachte waarde op die lager is dan de prijs die de handelaar moet rekenen.

10. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Koop gewoon particulier!

Ferrari's worden door enthousiaste mensen onderhouden en gereden.
    Alleen liefhebbers hebben een Ferrari.
    Voor de handelaars (een enkeling uitgesloten) is het puur een markt..
    Ik koop nooit bij een dealer. Heb al een 308 en een 355 particulier gekocht zonder problemen.
    De onderhoudshistorie is zeer belangrijk en als ze je daarover niets kunnen vertellen..vergeet de auto dan maar hoe gaaf deze er ook uit ziet.

Verder moet je inderdaad maar eens over de grens gaan kijken...> Duitsland zeer veel autos te koop van particuliere liefhebbers.

Frans

11. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Zon 355 zal ook altijd mooi blijven. De 348 is misschien inmiddels een tikje gedateerd, terwijl de 355 de tijd moeiteloos van haar zacht glanzende welvingen laat glijden.

12. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,608
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    F355 is een perfecte eerste Ferrari! Heerlijk geluid en een van de mooiste ferraris in my opinion. 12000 km gereden in 15 maanden en nooit problemen gehad!
    Ik zou eens een kijkje nemen naar een GTS en het targa dak laten spuiten in de kleur van de auto. Het dak van de F355 spider schijnt nogal wat mankementen te vertonen...

Share This Page