Glass-coating | FerrariChat

Glass-coating

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Remco Brouwer, Jun 15, 2021.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Remco Brouwer

    Remco Brouwer Rookie

    Aug 20, 2020
    30
    Netherlands
    Full Name:
    Remco Brouwer
    Hallo, ik overweeg om m’n F430 te laten glascoaten voor een mooiere glans en betere bescherming van de lak. Hebben jullie tips over bedrijven in NL die dit goed kunnen en ervaring hebben met Ferrari?


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  2. Scuderia Niels

    Scuderia Niels Karting

    Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Heb zelf goede ervaringen met MG Loosdrecht, leuke vent en helemaal idolaat van Italiaanse automobielen.
     
  3. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Is idd super adres!
     
  4. Remco Brouwer

    Remco Brouwer Rookie

    Aug 20, 2020
    30
    Netherlands
    Full Name:
    Remco Brouwer
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Kun je de ervaringen hier delen? Ben wel benieuwd hoe het verloopt
     
  6. Scuderia Niels

    Scuderia Niels Karting

    Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Ik kan alvast mijn ervaringen delen, wellicht geeft dat al een beeld.
    Ik heb er twee auto’s gebracht, mijn Maser QP 5 (oei wat mis ik deze auto) en mijn 550 (en ja, ook die mis ik...)...

    Zijn werkplek in Loosdrecht is ruim en schoon en mooi ingericht met een mooie ontvangstruimte, veel leuke automobilia, diverse andere auto’s en een zeer welkome ontvangst. Het is niet zo’n achteraf loods wat je vaak ziet. Je merkt gelijk dat hij ervaring heeft en zeer gepassioneerd is. Hij neemt echt de tijd voor jou en je auto.
    Eerst dus een wederzijdse kennismaking, dan samen verdiepen in de auto. Wat wil je, wat verdient extra aandacht? en tot slot een scherp en getraind oog dat veel meer zag dan ikzelf gezien had.
    Dan overleg wat te doen, wat is ‘nodig’, wat kan wachten en een uitgebreide toelichting en plan van aanpak.
    Na afgesproken te hebben wat er gaat gebeuren, de kosten en wanneer hij klaar is, mag je de gratis leenauto meenemen. Kortom de service, de aandacht en de kennis staan buiten kijf.
    Ophalen is ook een feestje. Echt. Na de reveal worden alle punten doorlopen, details wat gelukt is en wat niet (te diepe krassen bv) benoemd en advies hoe verder te onderhouden wordt meegegeven.
    Wat me opviel is dat hij altijd iets extra’s doet, gewoon omdat hij een echte liefhebber is. Het resultaat is steeds een fris interieur (alles netjes en schoon, uiteraard) en het gevoel dat de auto niet alleen schoon, maar ook beschermd is. De bescherming is vervolgens (bij mij) maanden gebleven en steeds makkelijk schoon te houden. Over de duurzaamheid langer dan zeg een jaar of zo kan ik weinig zeggen, ik wissel soms te snel van auto....

    Wellicht geeft dit verslag al een beeld, sowieso leuk en interessant om een keer langs te gaan.
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Thx, daar hebben we wat aan. Ga eens kijken of het ook wat voor mij/F430 is
     
  8. Remco Brouwer

    Remco Brouwer Rookie

    Aug 20, 2020
    30
    Netherlands
    Full Name:
    Remco Brouwer
    Bedankt Niels. Ik ga eens kijken wanneer ik daar een afspraak kan maken!


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Glasscoating is een NO-GO voor mij ….
     
  10. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Mijn Scuderia gaat maandag naar Absolute Motors voor glascoating en Xpel ultimate plus folie
     
    Harry-SZ likes this.
  11. Remco Brouwer

    Remco Brouwer Rookie

    Aug 20, 2020
    30
    Netherlands
    Full Name:
    Remco Brouwer
    Morgen breng ik de auto naar MG op aanraden van een aantal mensen hier. Het wordt een keramische coating en geen glas. Ik heb de auto over een weekje terug en zal de ervaring hier delen!



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    Melvok likes this.
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    De groeten aan Max !
     
  13. Remco Brouwer

    Remco Brouwer Rookie

    Aug 20, 2020
    30
    Netherlands
    Full Name:
    Remco Brouwer
    Scuderia Niels and Jonkheer like this.
  14. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Je F is absoluut in goede handen bij Max!
     
  15. Remco Brouwer

    Remco Brouwer Rookie

    Aug 20, 2020
    30
    Netherlands
    Full Name:
    Remco Brouwer
    Ik heb de auto vandaag opgehaald. Een heuse ceremonie en een gedetailleerd rapport met de lakdikte op 70+ plaatsen gemeten. De auto glimt je tegemoet en voelt als nieuw. De lendensteun was wat glimmend geworden door de jaren heen en Max heeft het helemaal hersteld, lijkt wel nieuw. Ik ben erg blij met het resultaat en ik ben benieuwd hoe lang de coating het houdt! #happy Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    ChrisW1, Harry-SZ, hautessa and 2 others like this.
  16. Scuderia Niels

    Scuderia Niels Karting

    Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Mooi en inderdaad mooi!
    Blij dat het goed is gegaan, altijd lastig doorverwijzen..... maar Max zorgt wel voor tevredenheid denk ik.
    Hoor ook graag je lange termijn ervaring.
     
  17. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Told you so ;)
     
    hautessa and Remco Brouwer like this.
  18. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands


    Voor de liefhebbers, mijn Scuderia onder handen.
     
    Harry-SZ and Remco Brouwer like this.
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooi hoor. Auto ziet er weer uit als nieuw straks denk ik.
     
    djfrens likes this.
  20. Lieven Engelbeen

    Jun 12, 2018
    127
    Belgium
    Full Name:
    Silverballgames
    Is een glas coating of keramische coating eigenlijk goed voor je auto ?
    Zou ik mijn Testarossa hiermee laten behandelen ? Of liever gewoon origineel houden ?
    Er is toch geen waarde vermindering nadien … ?
     
  21. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Het is iig niet slecht voor je auto ;)
    Heb meerdere auto's van glas/keramische coating laten voorzien en alle naar volle tevredenheid.
    Heb het ook bij mijn Testarossa laten toepassen.
    Vuil heeft minder grip en is er makkelijker te verwijderen.
    Tevens geeft het een diepere glans van de lak over een lange tijd.
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Waarom zou het waardevermindering zijn?
    Ik denk juist in tegendeel. De auto wordt beter beschermd, ziet er mooier uit en de originele lak gaat langer mee.
    Als je de coating eraf wilt hebben, laat je het er weer af halen.

    Men doet dit al jaren en ik heb nog nooit iets negatiefs erover gelezen.

    Wrappen is bv. een ander verhaal. Ik zou zelf geen gewrapte auto kopen, zeker niet als het er al enkele jaren erop zit.
    Er zijn teveel filmpjes op YT over wrap-removal waarbij 20% van de lak ook meekomt, dus respray nodig daarna.
     
    Melvok and Lieven Engelbeen like this.
  23. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    +1
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is wel sterk afhankelijk van A: de folie, B:de conditie van de lak, C: hoe de folie wordt verwijderd.
    Ik heb vooral C veel verkeerd zien gebeuren, geen stoom/hitte maar gewoon aan de folie trekken. Ja dan kun je verwachten (hoort niet) dat er wat mee komt.
    Mijn ervaring is dat als je folie laat verwijderen en dit gebeurd op een verstandige manier dan gaat het (bijna) altijd goed.
    Uiteraard zijn er uitzonderingen. Niet alle auto's staan goed in de lak en als daar folie overheen gaat dan kun je bij verwijderen er niet van uit gaan dat het allemaal goed gaat.
    Ook zijn er folie's die verkeerd zijn aangebracht, die kunnen muurvast zitten. ook daarbij kan er wat verkeerd gaan met verwijderen. Dit is helaas op voorhand niet 100% in te schatten. Maar om nu te stellen dat 20% meekomt, dat is wat overdreven.

    Kortom, bekijk goed wat de conditie van jou lak is. Informeer ook bij verschillende partijen welke methode het beste bij jou auto past. Een Testarossa is heel wat anders dan een 308 of Roma. Indien goed aangebracht (die van mij zit er inmiddels 8 jaar op) en van goede kwaliteit (er is geen verkleuring bij mij te zien) dan heb je daar jaren en duizenden km's genot van. Ik ken verschillende personen (van hier) die trots hun nieuwe aanwinst kwamen tonen. Waarop ik adviseerde zo snel mogelijk de coaten/folie aan te brengen. Vaak gebeurde dat niet direct en kwam men later zeggen spijt te hebben niet het advies opgevolgd te hebben. En eenmaal steenslag dat is het niet aan te raden (alsnog) te gaan beschermen. De pitten zitten dan onder de aangebrachte laag en zijn dan permanent zichtbaar.
     

Share This Page