hebben jullie hier al eens aan gedacht: doe een wens.nl | FerrariChat

hebben jullie hier al eens aan gedacht: doe een wens.nl

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ben348, Jan 27, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Heren, Dames,

Ik ben zo blij met mijn 348TB dat ik dit gevoel wel wil delen met de minder bedeelden... Ik denk dan een organisatie als doe een wens oid.
    Misschien zijn er gelijk gestemde zielen die een middagje ferrari rijden willen delen met een ziek kind? Ben je heerlijk aan het rijden, en maak je nog iemand gelukkig ook. Life is great?!

Laten we er eens over na denken om iets te organiseren...

Mvrgr, Ben
    Alkmaar

http://www.doeeenwens.nl/particulieren_faciliteiten.html

2. 348TBlack

348TBlack Karting

Jan 14, 2008
    109
    Netherlands
    Full Name:
    Sander
    Hallo Ben,

Daar wordt al eerder over gesproken, zie search "doe een wens".

3. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Doe een wensrit reeds georganiseerd door FCN...

Was top

4. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    idd

Misschien in 2009 of 2010 weer !!

5. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Ik heb inderdaad wat fotoos gevonden van een eerdere rit. Ziet er leuk uit! Zijn er al plannen voor zo`n dag in 2008?

Mvrgr, Ben

6. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Volgens mij organiseert de FCN dit in 2008 helaas niet. Hopelijk volgend jaar weer wel. Ik heb daar o.a. met Bob en Marcel gefotografeerd. Het was een hele mooie dag zo met die kinderen :)

Gr.

Vu

7. 355_Challenge

355_Challenge Formula Junior

Oct 21, 2005
    926
    The Netherlands
    Full Name:
    Michaël
    Cavallino Rampante (Ferrari vrienden) ook. (Limburg rit 2006)

8. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Tjonge, ik heb die fotoos eens goed bekeken. Alleen al 100 Ferrari`s op 1 parkeerplaats is genoeg voor een warm gevoel van binnen. Laat staan het nobele idee er achter!
    Ik ben zo trots op de mede ferrari eigenaren!

Mvrgr, Ben (met traan in oog)

9. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Voor de balans nog even een ander geluid. Het is natuurlijk een bijzonder mooi initiatief van FCN. Ik denk niet dat licht gedacht moet worden over de organisatie ervan, selectie patienten, medische begeleiding enz. Inmiddels zijn er ook verschillende andere organisaties die iets soortgelijks doen bijv.:

http://www.maartenmemorial.com/

Volgens mij is de markt dan ook behoorlijk vol al.

Ook hoorde ik geluiden dat de kinderen af en toe toch duidelijk teleurgesteld zijn als zij niet in een F40 worden geplaatst als bijrijder.

De lol van onze club is wat mij betreft dat zij ook een groot aantal niet eigenaren kent, die weliswaar niet ziek zijn maar wel een grote passie hebben voor de auto's. Ervaring leert dat de lach zo'n bijrijder een groot genoegen is.

10. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Heb afgelopen jaar onder echt absurd slechte omstandigheden een hele horde zieke kinderen rondgevlogen. De blikken op de gezichten van die kinderen zijn echt onbetaalbaar....

11. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ben, zoals Gijs al melde zijn er veel meer (regionale) initietieven. Zo was ik afgelopen jaar als fotograaf bij de blauwvingerrally betrokken, zelfde idee en naar mijn mening heel goed georganiseerd. Mocht je eens mee willen doen dan ben je uiteraard welkom. Ik heb afgelopen jaar ook van dichtbij gezien hoe die kids hebben zitten genieten.

http://www.blauwvingerrally.nl/Welkom.html

Hier nog een overzicht van de foto's die ik daar gemaakt heb: http://www.digi-shape.nl/blauwvinger.html

12. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Ben, zoals Vu al meldde, heb ik tijdens de Doe een plezier rit van FCN gefotografeerd (en 3 eerdere edities). Neem van mij aan dat een initiatief als dit een hele grote organisatie is. FCN is hier in ieder geval een jaar vantevoren bezig met de voorbereidingen (3 man) en ik hoor ook geluiden dat de eerste acties 2 jaar vantevoren starten. Nu is dit een gigantisch evenement, eentje van de bovencategorie, dus misschien geen referentiekader. De door anderen gemelde initiatieven (Maartenmemorial en blauwvingerrally) heb ik geen ervaring mee, maar zijn ook groepsevenementen zijn.

De link die jij stuurt is volgens mij bedoeld om individuele kinderwensen te vervullen. Heb hier laatst iets over op TV gezien en hier kun je naar mijn mening echt goed werk mee doen. Het zal alleen niet in groepsverband zijn, maar je geeft het kind echt een dag om nooit te vergeten en een dag waarop even de ziekte niet centraal staat, maar het kind zelf. Dit zijn dagen die je zelf ook nooit meer vergeet. Ik niet in ieder geval en ik ben nog altijd dankbaar dat ik tot nu toe aan 4 van deze dagen mee heb MOGEN werken. Onbetaalbaar...

Wellicht een optie om met een paar (5,6,7, name it) F´s dit kleinschalig op te pakken. Ik zou hierover eens bij Doe een wens informeren als je dit echt wilt doen. Het heeft natuurlijk wel iets speciaals als zo een kind omringd wordt door meerdere Ferrari´s...

Bob

13. quantumleaper

quantumleaper Rookie

Jan 10, 2008
    26
    Utrecht
    Full Name:
    Peter van Bruggen
    Mischien wil shell dan wel jullie benzine geld doneren aan de doe een wens stichting.......

14. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben

Bob,

Inderdaad, een paar auto`s lijkt mij voldoende voor een mooie dag.
    Als je nog eens benaderd wordt door zo`n organisatie, mag je mij altijd mailen!
    -Als ik zie hoe blij vrienden en bekenden al zijn als ze een stukje mogen (mee)rijden, wat moet dat dan wel niet met een Ferrari-fan doen!?-

Mvrgr, Ben

Share This Page