Highland Rally 2017 | FerrariChat

Highland Rally 2017

Discussion in 'Holland/Belgium' started by cdriel, Mar 13, 2017.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Beste Ferraristi,

    Dit jaar vindt op zondag 11 juni aanstaande de vijfde editie van de Highland Rally plaats. De start is in Amersfoort, en de finish in Hoogland. De route die daartussen wordt afgelegd, leidt ons door de mooiere stukjes van midden Nederland en zal worden uitgezet door een bekende uit de rallywereld. Complexiteit valt mee. Het is Bolletje-Pijltje op een niveau dat toegankelijk is voor beginners, maar toch nog uitdagend voor de wat gevorderde rallyrijder. Het belooft weer een fantastisch evenement te worden waarvan de opbrengsten volledig ten goede komen aan het goede doel: De stichting Parentshouses.

    Ik heb zelf met veel plezier de eerste editie georganiseerd. Dat was een erg leerzame tijd en inmiddels zijn we toe aan de eerste lustrumeditie. Ik vind het persoonlijk erg leuk om te zien dat deze rally zich steeds meer ontwikkelt. Sommige waarden blijven gelijk aan het fundament dat een paar jaar geleden is gelegd, en sommige zaken worden ieder jaar verbeterd.
    De voorgaande edities was er een goede vertegenwoordiging van speciale auto's. Ferrari's, Maserati's, De Tomaso, Riley, etc.
    Ik hoop dat het dit keer wederom zo zal zijn. Zelf zal ik in ieder geval meedoen met mijn zwarte F430 en ik weet dat er al enkele anderen van dit forum bij aanwezig zullen zijn.

    De kosten zijn 125 euro per equipe van twee personen (rijder en navigator). Dit is inclusief een gastvrij ontvangst, een uitgebreide lunch en diner bij de finish. Uiteraard krijgt iedere equipe een goodiebag en de dames die meedoen aan de Ladies Challenge, worden wederom in de watten gelegd.
    Als ondernemer kun je ook zakelijk deelnemen. Je krijgt dan een factuur op de zaak en een naamsvermelding in het routeboek (indien gewenst).

    Zie voor meer informatie: Highland Rally ? Rijden voor het goede doel

    Graag tot zondag de 11de juni!

    Groet,
    Cees
     
  2. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Klinkt interessant! Kost een vrije dag, maar ik ga het proberen.
     
  3. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Leuk! Een 550 fleurt het deelnemersveld aardig op!
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #4 328gts1987, Jun 11, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #5 Melvok, Jun 12, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Met bijna 70 equipes van de Rotary een mooi evenement. Wel hoorde je de gebruikelijke zuchten over lengte en wegdek (mn hobbels) :)

    Culinair prima in orde en prachtig weer (vorig jaar alleen regen).

    Heb alleen wat phonepix ... :)

    Spotter Tarek kon tijdens de lunch en bij de finish van de 2300 foto's maar een deel bewerken ... en die volgen vast wel ...
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #6 328gts1987, Jun 12, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Je slaat het hoogte-punt van de tocht over Mel! De lunch!

    Die was bij de 3 zussen in Rhenen (niet te verwarren met de 3 zussen in Meteren! Olga :p)
    Het was goed warm daar op het terras in de zon. Maar met een lekker koud biertje...
    Ik hoorde vandaag op de radio dat gisteren het de zon het krachtigste (UV) was ooit gemeten in Nederland. Dat was goed te merken, kleuren ging hard!

    Daar vandaan binnendoor (gedeeltelijk de route) naar de eindbestemming met prijsuitreiking en buffet (incl Ballen meisje :D). Hier werden ook de (nog) ontbrekende antwoorden op de verschillende vragen nog even op Google gechecked :D:D:D

    Helaas was dit op een minder fraaie plek dan de lunch-plek en werd er dus afgezwaaid naar Baarn (5min rijden) om daar de F1 gezamenlijk te bekijken (en te bekritiseren ...:D)

    Afijn, een leuk evenement. Meer voor de fanatiekelingen onder ons, die het navigeren leuker vinden dan terrasjes afrijden :cool:

    O ja, als je wint dan krijg je "een leuk" aandenken in een aardige afmeting, die je eerst maar eens thuis moet zien te krijgen :D:D:D
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #7 Melvok, Jun 12, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Je hebt gelijk Fred ... ik vergat de prefecte lunch idd ... maar ik weet nu ook weer waarom ...

    Tarek en ik waren druk met overzetten van 4 volle SD-kaarten en het schiften van de vele foto's (1095 op dat moment al).

    Het was voor ons alles-behalve lunch maar hard werken :)

    Ook op het eindpunt hadden we maar 1 uur om de eerste 100 foto's (van de 2300) te bewerken en klaar te zetten voor de beamer ...

    Weer eens heel wat anders: spotter spelen ipv rijder zijn.

    En geloof me: dit fotograferen van de bijna 70 deelnemers op een aantal plaatsen in de route kost ook bere-veel energie :D

    Al met al hadden ook wij een leuk en druk evenement !


    (We krijgen van Cees vast wel de link naar de Lyons server waarop de foto's komen (hier op de foto met zijn Linda)...)
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  8. Betuwe

    Betuwe Rookie

    Sep 29, 2013
    45
    Kerk-Avezaath
    Full Name:
    Eelco
    Mooie platen, mannen, dank daarvoor! De 348 staat er lekker vaak op :) En het was een erg geslaagde dag voor zowel GF als mijzelf, de 348 heeft het geweldig gedaan en ondanks een oneindig aantal drempels onderweg, ging de 348 er prima overheen en hebben we er geeneen geraakt.

    Verder een erg goed georganiseerde rit met prima eten en een leuke route, die inderdaad qua lengte een beetje veel van het goede was. Zowel in de ochtend als in de middag bij het laatste onderdeel het adres van de eindlocatie ingetoetst en daar rechtstreeks naartoe gereden.

    Maar zeker voor herhaling vatbaar en voor eenieder aan te bevelen!
     
  9. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ziet eruit als een leuke rit! Dank voor het delen van de foto's!
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Oeps! Vergeten te melden dat de opbrengst van de rit in totaal €6000,- was en ten goede komt aan het goede doel. De equipes van Fchat werden gediskwalificeerd, werden laatste en hoogste notering was 46e (van de 64 totaal). Knap, niet? :D:D:D
     

Share This Page