Hoe vaak starten jullie de auto in de winter? | Page 2 | FerrariChat

Hoe vaak starten jullie de auto in de winter?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferrari599GTBF1, Aug 12, 2023.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,433
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dat had ik begrepen, wij kunnen daardoor in de winter gewoon onze hobby blijven uitoefenen en kunnen vanwege het verschil in aanschafprijs ons ook de MRB veroorloven in die periode!:p:D

2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik schors niet en laat de auto dus ook uit op droge, pekel vrije weg. Niet vol belast (banden worden niet warm genoeg) maar wel op temp laten komen door te rijden. tank dus ook niet af en zet banden ook niet hoger in druk.
    Langste periode niet gereden is minder dan 2 maanden.

Ga nu wel “effe” weg dus zal nu voor het eerst wel zaakjes gaan regelen.

Melvok likes this.
  3. jaapio

jaapio Karting

Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Ik start hem iedere week minstens een keer, omdat ik er blij van wordt :) , en dan rijd ik er ook mee.

Ik rijd meer km's in de winter dan in de zomer, omdat er dan een stuk minder fiets en wandelverkeer is hier in de polder.
    Wat betreft zout en corrosie, als er gestrooid is rijd ik alleen als het droog is, mijn ervaring is dat italiaanse auto's hier niet van houden, ik heb zowel als bij een 458 en een Huracan spuitwerk laten verrichten vanwege corrosie.

https://youtube.com/shorts/aSCuZQ0BVoc

Melvok likes this.
  4. Ferrari599GTBF1

Aug 1, 2023
    47
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
  5. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

Hoe vaak speel jij die af (als je op je werk locatie bent)?

Afijn brug is open (en racebaan dus bereikbaar)
    Wanneer doen we een run?

Ps volgende keer effe handen in de soda. Worden ze mooi schoon van :D

6. jaapio

jaapio Karting

Feb 19, 2016
    155
    Full Name:
    Jaap
    Hmm, iedere dag minstens een keer :D, brug is open ja, maar ze zijn nu weer met de N59 bezig dus tot begin Sept zijn we nog ietewat geïsoleerd.

Ik heb een hobby waar je vuil van wordt, maar ik ga het proberen.

7. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,248
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het enige probleem van droge pekel is dat het overal heen en in stuift.

Je kan het met lucht wegblazen, met water, maar in holle ruimten kom je slecht.

Dat kan je mogelijk gaan merken aan je motorruimte, lakwerk en velgen maar het probleem kan zich ook pas openbaren bij een evt volgende eigenaar ...

Ajax de 1e and Ferrari599GTBF1 like this.
  8. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

:D

Ben toch even naar Zeeland gegumd. Ik vind die wind-palen wel een dingetje worden met die aantallen daar. Kijk dit "bos" eens...
    Image Unavailable, Please Login

Met die afsluitingen is het (op sommige plekken) heel rustig. Maar op knooppunten (te) druk...

9. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat gezegd hebbende.... Die windmolens brengen niet waarvoor ze gemaakt zijn. Kijk even naar dit YT van "the Car Guys" die duidelijk uitlegt wat er mis gaat en waarom Toyota een nieuwe koers voert, Waterstof maar dan niet icm Brandstof Cell (=EV princiepe) maar als brandstof...

10. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    744
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Tja, ik heb zelf vanaf het begin nooit een seconde geloofd in de EV, veel te zwaar, en gaat te slecht om met de natuur/millieu kwa mining van de grondstoffen ervoor, om nog te zwijgen over het afvoeren als de accu klaar is....

Hydrogen vooral als een brandstof voor een motor ipv als EV, heb ik vanaf het begin gezien als de oplossing (of die E-fuels zoals waar Porsche mee bezig is in Chile). Niet alleen omdat je dan als goed is het verloop van een brandstof motor houdt, en het geluid, dus komt de emotie en ziel van een auto enrom ten goede (al die EV's vind ik kwa rijden zelf exact zelfde kwa gevoel/ziel/emotie, ze hebben geen van allen)

Ik heb zelf in de tijd dat ik bij Louwman werkte, een weekend in een Mirai gereden op waterstof, dat was alleen als een EV versie natuurlijk, maar wat een verademing dat het laden/tanken/vullen gewoon in paar min gedaan is in tegenstelling tot bij een EV die weet ik veel hoelang moet laden helaas.... nadeel was op dat moment nog dat er maar 2 pomp stations in NL waren voor particulieren (1 int oosten vant land en 1 in Rhoon vlakbij rotterdam) ik moest gelukkig de auto bij de importeur inleveren, maar ik had wel geteld 2km range over toen ik bij Rhoon aankwam om hem te tanken voor de aflevering bij de importeur weer.... Toch wel lastig als je nergens kan vullen zo een waterstof auto, zal nu vast beter zijn (Uit hoofd, het laatste weekend April 2017 was het dat ik die auto mee had)

Ik hoop dat de EU dit soort dingen is serieus zou nemen ipv alleen naar hun eigen persoonlijke agenda's te proberen te pushen met oplossingen waar ze zelf aandelen in bezitten om zichzelf rijker te maken... want dat is iets waar ik toch wel heel erg het gevoel van krijg bij al dat EV pushen etc

11. jaapio

jaapio Karting

Feb 19, 2016
    155
    Full Name:
    Jaap
    Aahh lekker een rondje Tholen gedaan, daar kun je nog redelijk drempel en flitsvrij rijden, die auto van jouw krijgt ook maar weinig rust zo te zien :p

12. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Niet goed voor een auto, stilstaan. Vlammetje is helemaal "los" gereden na die Alpen tour en rijdt geweldig, schakelt smetteloos en soepel, stuurt licht en is alweer helemaal gepoetst. Kortom staat te trappelen in de garage voor een uitje.
    Nu wilde ik nog een voorraadje wijn halen dus met dat mooie weer een goede gelegenheid Vlammetje weer even uit te laten naar de wijnboer in zeeland.
    Goud plekje blijft dat daar Kleine Schorre, leuk terras en lekkere wijn. Helaas in beperkte oplage dus je moet mazzel hebben om te scoren.
    Ik ben terug over Hellevoetsluis gegaan en pakte het veertje Hekelingen. Ik was net op tijd bij de pont (15:00) en reed er zo op. Toen ik thuis om 16:00 keek op de app stond er al een wachttijd van +40min. (dat is dus niet goed voor Vlammetje...) Ik was omgereden (+100km) als ik zo'n wachtrij had aangetroffen.

Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

Ferrari599GTBF1 likes this.
  13. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik neem even aan dat de rest niet op de foto staat, maar voorbij Hoorn naar Texel is het eeuwen mooie landschap ook ge-electrificeerd tot een schrikbarend niveau. Eens over de afsluitdijk is het vertrouwde landsschap (nog) niet aangetast. Mag hopen dat dat zo blijft.

14. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,433
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Rijdt eens naar Lelystad via Eemnes, en je weet niet wat je ziet als je rechts de polders inkijkt.

15. Ferrari599GTBF1

Aug 1, 2023
    47
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Hallo allemaal,

Kunnen jullie mij toevallig helpen met een vraag? :)

Weten jullie toevallig wat het geluid is vanuit onder de motorkap als ik de auto even stationair laat draaien zoals aanbevolen wordt in de winter?

Het is een soort fluitend geluid wat weer verdwijnt na ongeveer 5 min als de motor warm begint te worden. Terwijl de snaren 2 jaar geleden zijn vervangen en daarna maar 700 km gereden, en dynamo in 2023 is vervangen.

16. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,248
    Full Name:
    Mel
  17. Ferrari599GTBF1

Aug 1, 2023
    47
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Yes.

18. 360Marnix

360Marnix Formula Junior

Jan 4, 2017
    491
    Holland
    Ik denk het "secundair air system" Dit is een soort luchtblazer die lucht in het uitlaatsysteem blaast om de boel wat sneller op temperatuur te brengen.

Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk

19. Ferrari599GTBF1

Aug 1, 2023
    47
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Ja, het is fluitend en tikkend tegelijk...

20. Payamx

Payamx Rookie

Dec 24, 2023
    42
    Bollenstreek, Netherlands
    Full Name:
    Payam
    Ik heb winterbanden onder mijn F8, dus zolang het niet echt heel slecht weer is wil ik een keertje per week even een rondje mee rijden.

21. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
  22. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,248
    Full Name:
    Mel
    Over 2 weken kan dat vast wel weer !

We gaan de eerste Ferrari 's in ieder geval vast wel weer zien op de Informatiebijeenkomst FOCNL op 3 maart (zie Nieuwsbrief 02) ...

23. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Gisteren was het al lente he? 15 graden en droog! :)

Payamx likes this.
  24. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
    Lente in het weekend bedoel ik dan vooral :D

25. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,433
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Gewoon rijden met dat ding, zonde om te laten staan.

Payamx likes this.

Share This Page