Hulp gevraagd bij kiezen specs F430 spyder | FerrariChat

Hulp gevraagd bij kiezen specs F430 spyder

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Marbella, Sep 21, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Beste F-vrienden,

Twee weken geleden heb ik een aanbetaling gedaan voor een gloedje-nieuwe F430 spyder. Aangezien de auto geleverd wordt april/mei 2008 dacht ik nog eens rustig een paar nachten wakker te liggen over de kleuren, opties etc....
    Krijg ik gisteren te horen van de dealer dat we ten laatste begin oktober toch alles moeten kortsluiten. ( heel spannend allemaal )
    Ik was al enkele dagen erg blij en druk in de weer met de configurator : http://www.configurator.ferrariowners.com , maar blijkbaar heb ik er wat veel mee gestoeid, want "het" is al stuk en ik was nog verre van klaar zeg maar :-(
    Hebben jullie nog wat do's en dont's ivm de mogelijke opties ?
    Persoonlijk zat ik te denken aan wit exterieur ( of zwart ), rood interieur en rode softtop.
    Help mij eens even over de streep, want ik begin op m'n nagels te bijten.

Ik snap wel dat ik 8 a 9 maanden wacht-tijd heb, wat me zelfs nog reuze meevalt, komt ze precies voor de zomer.
    Maar ze gaan er toch geen 9 maanden aan bouwen ? Dacht dat ik net zo goed in Febrari 2008 even m'n specs kon doorgeven.
    Wie weet zijn er straks nog wel nieuwe opties te verkrijgen voor het 08 model. Zoals bv een scuderia kont + uitlaat ?

Affijn, kom op vrienden effe creatief met kurk en ideeen. De winnende combinatie krijgt een lang weekendje Marbella aangeboden.

Vriendelijke groeten,

Dirk

2. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    ik had er al 1 gemaakt gewoon kijken hoe het ging, dit is het resultaat:

- F1 gearbox
    - Exterior Colour: Grigio Scuro
    - Soft top: Nero
    - Challenge rim's
    - Brakes: Callipers in Rosso Corsa
    - Carbon Fibre ceramic discs
    - Carbon fibre Options: Engine Compartment
    - Rear panel (challenge grill)
    - Scuderia Ferrari Sheilds

Interior:
    - Standard leather: Cuoio
    - Leather & Alcantara with daytona-trimmed Alcantra Colour: Cuoio
    - Special Contrasting stotching: Cuoio
    - Seat Type: Leather racing seats Cuoio
    - Carpet-trimmed rear wall
    - Dashboard: Carbonio
    - Dashboard: Cuoio
    - Carpets: Cuoio

bij mij doet de configurator het niet meer :(

3. Ferrari Fan Holland

Ferrari Fan Holland Formula Junior

Jun 29, 2007
    389
    Gorinchem
    Full Name:
    AnthonyR
    Witte F430, Rode softop, Rood Interieur met carbon accenten en die race stoelen, challenge velgen.

4. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi Crazy-Enzo,

Exterieur wil ik wit of zwart. ( groot verschil, ik weet het ) en het interieur rood, dakje ook rood.
    Maar alles is nog mogelijk. Vandaar dat ik nu tit-bit nerveus word. Zoiets koop je niet elke week, tenminste ikke niet .
    En idd de configurator is van slag af, waarschijnlijk omdat ik er al 2 dagen zat op te hakken. LOL

5. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi Ferrari Fan Holland,

Dacht ik ook aan, maar de verkoper zegt dat een rood dashboard spiegelt in de voorruit..hmmmm...iemand ervaring mee ?

6. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    ok naja ik had heel iets anders gemaakt maar als de configurator het weer doet zal ik er iets moois van maken ;)

Namelijk deze opties:

- F1 gearbox
    - Exterior Colour: Grigio Scuro
    - Soft top: Nero
    - Challenge rim's
    - Brakes: Callipers in Rosso Corsa
    - Carbon Fibre ceramic discs
    - Carbon fibre Options: Engine Compartment
    - Rear panel (challenge grill)
    - Scuderia Ferrari Sheilds

Interior:
    - Standard leather: Cuoio
    - Leather & Alcantara with daytona-trimmed Alcantra Colour: Cuoio
    - Special Contrasting stotching: Cuoio
    - Seat Type: Leather racing seats Cuoio
    - Carpet-trimmed rear wall
    - Dashboard: Carbonio
    - Dashboard: Cuoio
    - Carpets: Cuoio

zeg maar Patrick hoor dirk ;)

7. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Dirk maak er een feest van, kom je vast uit, niemand die je kan adviseren over de kleuren, dat is gewoon het voorrecht van de 1e eigenaar. Denk nog even over die softtop anders dan zwart is gewoon onpraktisch en wie ziet dat ding waar jij kennelijk woont?

8. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi 348holland,

Klopt, over smaken en kleuren valt niet te twisten, maar toch is feedback leuk, en ook kwa opties bv...
    Zoals de carbon remmen, hakt er best wel in en is het echt zo heel belangrijk ?
    Ik neem aan dat de standaard-remmen zeer goed zijn en de andere nog iets beter. Maar de verkoper zegt dat je met Carbo-remmen geen dust op je velgen krijgt. Dat lijkt me wel handig.
    En het idee van het rode dakje vond ik wel apart, en als het meestal neer geklapt is wordt het ook niet vies.
    Ik woon idd in Zuid Spanje, misschien zijn hier de specs zelfs anders dan een NL of BE uitvoering....don't know...

9. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hoe rij je? Circuit werk of gewoon lekker cruisen?

Carbon remmen heb je echt geen bal aan als je ze niet gloeiend heet rijdt. Dan zijn de gewone remmen ook prima. Die dure dingen houden het gewoon een tikkie langer uit bij extreem gebruik.

En ik mag hopen dat je je auto schoon houdt? Dan is een beetje viezigheid op je remmen ook geen probleem lijkt me. Die prut wordt pas een probleem als je het er maand na maand op laat zitten.

M'n dagelijkse huifkar heeft velgen die bijna niet meer schoon te krijgen zijn. 20 spaaks ellende ook nog eens. M'n Dino is met een beetje glassex en de keukenrol in 10 minuten rondom weer helemaal toonbaar. Lijkt me nou niet de moeite om daar een paar $$$$$$ remmen voor te kopen.

Autovisie had op een RS4 (geloof ik) trouwens gemerkt dat de keramische remmen het MINDER goed deden dan standaard remmen. Pas als je het spul eerst goed warm maakte (4 noodstops op rij) kwamen die schijven een beetje op sterkte. Past dat bij jouw rijstijl?

verder: HAVE FUN!!!!

Persoonlijk zou ik een zwarte nemen, maar ik heb iets met zwarte auto's.... Wit is NU heel in. Maar hoe zit dat over een paar jaar? De handel heeft jaaaaren geroepen dat je met een witte blijft zitten. Zou jammer zijn als dat met de jouwe ook zou gebeuren tzt.

Groetjes

Hans

10. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi Hans,

Kijk, hier heb ik wat aan...dan maar geen carbo-remmen, kan ik van die 15.000 euro lekker gaan tanken, lijkt me veel leuker !
    En ben geen circuit-rijder, wel lekker gassen op de tolwegen hierzo. En veel tunneltjes pakken. Mijn partner klaagt ook steeds dat de glassex en de keukenrol op is, vrees dat wij dezelfde hobby hebben :)

11. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    gewaagd, maar een F430 kan het hebben. Veel plezier met de voorpret.

12. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dirk, zoals gezegd is dit puur persoonlijk maar als je feedback wilt kun je feedback krijgen :D

Ten eerste, is de nieuwe Scuderia haalbaar? Lijkt me het prijsverschil meer dan waard.

Verder: als je wit of zwart overweegt zou ik voor zwart gaan - ik vind de F430 veel mooier in een midden (bijv. Rosso Corsa) of donkere kleur. Gewoon Nero is erg fraai, maar ik ben ook een grote fan van Nero Daytona (metallic zwart). Hans' verhaal over modekleurtjes is ook een goed punt.

Bij een zwarte F430 MOETEN(!!) gele remklauwen. Dat staat echt fantastisch, en vooral met gele Scuderia schildjes op de flanken. Ik wil zelf graag gele klauwen op mijn nachtblauwe 550 (zijn nu rood).

Als je een donker interieur hebt contrastreert lichtgekleurd leer mooi, mits het niet de hele cabine overheerst. Ik vind Cuoio fraai, en als je het combineert met donkere tapijten is het erg mooi. Wat ik echter ook erg mooi (meer racy) vind is zwart leer met geel stiksel.

Ik zou de kap niet laten contrasteren (dwz ook zwart), aangezien hij normaal gesproken toch afgedekt ligt. Bij een F355 GTS is het wel mooi om een lichte kap te hebben, vooral bij licht interieur.

Race-stoelen zijn een must, evenals de erg sexy 4 punts gordels, ook in geel als je het stiksel in geel hebt.

Veel plezier met het uitzoeken verder, je bent een bofkont!!

Onno

13. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud

Ik ben het helemaal eens met je. 1 puntje nog. Black on black!! Zwarte velgen dus ook! :eek:

14. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi Onno,

Ik heb een leverings-slot gekocht voor april/mei dus het zou in principe ook een scuderia kunnen zijn, maar ik vind cabrio rijden in Zuid-Spanje toch wel zoooooo ontzettend leuk, en centjes voor 2 F's heb ik niet, dus de 360spyder gaat weg. Anders had ik zeker de scuderia genomen.
    Tsja, de kleuren kom ik wel uit, het zijn meer de opties of details waar ik in de twijfel geraak.
    Zoals bv alcantara / leder interieur...kan je dat netjes proper houden ?
    Dan de optie "Bose sound system" ...tsja, ik heb nog nooit m'n radio gebruikt in de 360, dus dan is 6000 euri wel veel geld, aan de andere kant van het instap-radiootje hoor ik geen snars als het aanstaat.
    Die gele remblokken worden het zekers, staat idd erg goed bij de schilden en het wielcapje in't midden v/d velg.

Alvast dank !

15. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi Boink,

Ik zie de zwarte velgen helemaal niet in de optielijst ? Alleen bal polished, maar dat is wat chromerig kwa look.

16. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Ik weet ook niet of het standaard te verkrijgen is. Maar het staat wel verdomde ****. :D

17. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Dirk, bij mij zou het een samenvatting worden van bovenstaand verhaal. Een zwarte met zwarte kap, donkere (challenge) velgen. Donker creme interieur en gele klauwen. Ik zou de keramische schijven ook niet nemen is gewoon teveel geld voor het schoon houden van de velgen. En de schildjes op de voorschermen is een must!

Heeft iemand nog goeie foto's van die 599 die we onlangs bij garage Monza zagen staan? Die kleuren combi vind ik echt geweldig en zou ik ook op een 430 nemen.

Veel plezier het moet geweldig zijn om dergelijke moeilijke keuze te moeten maken ;)

Peter

18. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    #18 575 GTC, Sep 21, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  19. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Doe dan toch ook even mee.

Zwart exterieur, zwart leder rode draad gestikt, rood tapijt voor het contrast anders is zwart/zwart wat somber.

Aub geen wit, het zal wel in de mode zijn, mooi vind ik het niet, veilig voor restwaarde evenmin.

Radio is voor het autowassen, hoeft dus niet zo hard, navi is wel makkelijk.

20. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Wit natuurlijk!! Is gewoon het mooiste voor een 430 spider. Een zwarte auto is waardeloos of je moet een echte poetsfiemel hebben. Zeker in het 'stoffige' zuid-Spanje krijg je spijt van een zwarte auto.
    Zwart dashboard, zwarte kap. Persoonlijk zou ik er mooie zachtbruine cappuccino kleurige zetels in laten zetten.
    Klauwen rood.
    Carbon remmen neit nodig als je niet op circuit rijdt.
    Navi is prima als je regelmatig buiten je eigen district gaat.
    Radio zit er toch standaard in? Zit onder dat glazen deksel aan de achterzijde!!

kun je je de auto in gedachten al voorstellen??? Mooie he!!?
    Mag ik zelf aangeven welk weekend in Marbella?

21. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Dirk,
    zonder gekheid.
    Natuurlijk is de kleurstelling een persoonlijke voorkeur.
    Ik ben zelf helemaal gek van witte Ferraris', met een absolute voorkeur voor een 430spider in wit.
    Heb op mijn laptop diverse witte staan, zodra die terug is zal ik er een paar laten zien.
    Succes met het maken van je keuzes, lastig maar o zo leuk (lees:luxeprobleem):)

Groet,
    Roel.

22. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi Roel,

Ik heb reeds een zwarte auto in Spanje, en ik moet zeggen, poetsen valt mee. De auto's staan wel in de garage he, dus niet in open lucht.
    Maar wit is zo sjiek zeker hier in't zuiden waar het 325 dagen per jaar niet regent :)
    Aan de andere kant is zwart veiliger in de herverkoop vrees ik. En aangezien ik elke 3 jaar een upgrade doe...
    Hier bij de dealer staat een 599 in grigio siverstone met een chocolade-bruin interieur, is ook fantastico maar voor mij het iets wilder.
    affijn, ik heb alweer wat nieuwe ideeen, waarschijnlijk heb ik met deze thread te openen het keuze-probleem alleen nog groter gemaakt.pfffff

23. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ja dat klopt. Dat staat volgens mij bepaald in het Italiaanse Voertuigreglement.

24. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #24 pterps, Sep 21, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  25. Dino 208gt4

Jun 24, 2003