I pulled the trigger! | Page 5 | FerrariChat

I pulled the trigger!

Discussion in 'Holland/Belgium' started by beatbrother, Feb 28, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. beatbrother

beatbrother Karting

Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Idd.
    Nu ja. Het is nu eenmaal zo, maar ik denk dat het toch nog ooit van pas gaat komen.
    Want blijkbaar vraagt men er soms achter als je op jaarlijkse keuring moet gaan en ze vragen er blijkbaar ook naar bij eventuele politiecontroles.
    Ik heb nu ook een beetje het gevoel dat ik iets meer aan de kant gehaald ga worden met de Ferrari dan met een andere auto. Dus, dan kan ik maar blij zijn dat ik het heb hè.
    En anders kan ik het nog op mijn slaapkamer hangen. :p

2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nou Bart, ik rij al 9 jaar in het rood rond en alleen in Italie is mij gevraagd naar papieren. Dit was na best een gek tochtje op de snelweg waar we "Lingo met 26 letters" speelde :p
    (Lees: we vroegen er om aan de kant te worden gehaald)
    Jij hebt andere ervaringen weten we maar geloof me, ze gaan je echt niet op elke hoek van de straat aanhouden. Hebben wel wat beters te doen, schat/hoop ik

3. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,985
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ze waren (uiteindelijk ) best vriendelijk, of kwam dat omdat ze met het gaspedaal van de cs mochten spelen 😊

Image Unavailable, Please Login

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk

4. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ja Peter dit bedoelde ik, loop jij met een telefoon incl. giga-foto-data-bestand rond? :p

5. 914

914 Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 17, 2014
    297
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Absoluut, er zal elk jaar wel iemand op de keuring zijn die je om je gelijkvormigheidsattest zal vragen. Vervolgens moet je de wettekst en de stationschef erbij halen om je gelijk te krijgen. Dus als je het CoC gewoon kan tonen, bespaar je je die ergernissen in elk geval al uit.

:)

6. PBE624

PBE624 Formula Junior

Jan 18, 2005
    392
    De Panne Belgium
    Full Name:
    Frank
    Hallo Bart,

ook van deze Belg, gefeliciteerd met je aankoop !
    Heb zelf een van mijn vorige Ferraris (308QV) in Nederland gekocht en ook het gelijkvormigheidsattest aangevraagd via Belgische invoerder. Duurde enkele weken en kost was vergelijkbaar met jouw kost... .

Mijn auto werd onderhouden in NL bij Forza in Oss (Alex). Wel bekend bij het forum hier.

Heb ondertussen de auto verkocht aan een Fransman, die ook weer de gelijkvormigheidsprocedure moest doorlopen in Frankrijk.... Leve de EU :)

Heb wel spijt dat ik hem verkocht heb voor de huidige boom... . Mijn ex-wagen staat ondertussen weer te koop in Frankrijk aan 3x de prijs die ik ervoor gekregen heb 2 jaar geleden....

Ferrari 308 GTS QV Oldtimer, Benzine, ? 126.000,- occasion in Chantilly

Anyway, het beste met je wagen en laat de zon maar komen !

Frank

7. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,248
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Fred .... dit afgelopen weekend gebeurde het ook nog hier .... :D !

8. beatbrother

beatbrother Karting

Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Ben je aan de kant gezet ?? :p
    Een bepaalde reden of waren ze gewoon eens nieuwsgierig om de wagen van dichtbij te bekijken ?

9. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    De auto van Mel is aan de kant gezet; Mel zelf zat er niet in.

Een onschuldige volger van de auto van Mel in een rode 360 Spider - die alleen maar de auto van de organisatie volgde - is helaas tegelijk ook aan de kant gezet :)

Uiteindelijk geen boetes; kennelijk constateerde de politie bij nader inzien dat er geen snelheidsovertreding is begaan :)

10. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Of beter gezegd Chris; ze hadden geen bewijs HOE hard er was gereden :D

11. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dat zou theoretisch ook een verklaring kunnen zijn :)

12. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,660
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik reed met mijn 348 TS achter de rode 360 spider. Trok ook gelijk op vanaf de rotonde met de politie achter mij aan tot 90km/h. Vonden ze niet leuk. Dus haden ze geen keus en moesten ze mij inhalen. Dan wordt het moeilijk om de snelheid van de andere auto's 458 en 360 te meten met bijvoorbeeld een camera beelden.

13. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat deed je goed Rob, je mag meer mee :D

Waren er porto's aanwezig? Ik vind het altijd wel fijn, 10 paar ogen zien meer dan die 2 van mij :p

14. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Nog erg veel dank Rob!

Er waren geen portofoons.

15. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Alleen Opa en ik hadden porto's bij.

16. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Snap ik niet… Die dingen kosten 28,-/stuk (excl verzending) en dan kun je nog meegenieten ook van slappe ge-ouwe-*** :p

17. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Ik had er ook 2 meegenomen, maar dacht er de laatste meters van de rit pas aan om er één aan te zetten :) En ze zijn inderdaad verbazingwekkend goedkoop en hebben nog een heel aardig bereik.

18. beatbrother

beatbrother Karting

Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Aaaargghhh !!
    ik word hier helemaal gek.
    Mijn verzekeringsagent heeft geprobeerd om de wagen in te schrijven bij de belgische instantie (DIV), maar nu blijkt dus iets niet aanwezig te zijn.
    De Tenaamstelling ontbreekt. Dat is zo een soort bankkaart of dergelijke.
    We hebben ondertussen al naar RDW gebeld en globalcar in Nederland.
    Zij zeggen dat alles meegeleverd is van originele papieren en dat er geen pasje voor handen is.
    In België zeggen ze dan weer dat ik hiervoor speciaal naar Brussel moet gaan waarna ik moet bevestigen dat ik dit niet ontvangen heb en dan moet dit voorkomen voor een geschillen-commissie waardoor het verschillende weken kan duren vooraleer ik hier een antwoord op kan krijgen en de wagen kan inschrijven. :eek:(
    Kan men dit niet gewoon simpel houden om een wagen in te schrijven. Pfff ! Niet leuk !

Zo ... dat luchtte even op ... :)
    by the way ... happy kingsday ! :)

19. 914

914 Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 17, 2014
    297
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    #119 914, Apr 27, 2016
    Last edited: Apr 27, 2016
    Inderdaad, de tenaamstelling is een soort bankkaart en die komt samen met een A4-tje waarop de wagen officieel afgemeld wordt in Nederland. Hoe dit gaat als je bij een handelaar koopt weet ik niet, want ik moest samen met de eigenaar van het voertuig naar een kantoor van de RDW, waarna na voorlegging van zowel mijn identiteitskaart als de eigenaar zijn identiteitskaart, de wagen "overgedragen" werd. Vervolgens krijg ik een document van uitvoer, met dit pasje.

Hiermee ga je dan naar de Douane in België om de wagen in te voeren, zij vragen dit document (samen met een verkoopsovereenkomst en nog wat zaken zoals km-stand en of je de wagen onmiddellijk zal inschrijven) en zetten er enkele stempels op "intracommunautaire verwerving" :) Vervolgens krijg je dan een vignet705 (het bekende roze formulier) waarmee je de wagen kan aanbieden op de keuring voor een keuring voor verkoop. (Als je intussen in het bezit bent van een CoC). Online inschrijven kan ook al niet, dus je moet nog eens enkele uurtjes gaan aanschuiven bij de DIV om de wagen in te schrijven. Opgelet, dit kan enkel op een dag dat de douane aanwezig is (zie website DIV om de dagen te weten). Zij controleren of de invoer correct gebeurd is. Vervolgens krijg je een attest dat de wagen ingeschreven zal worden en weet je op welke nummerplaat. Enkele dagen later komt de postbode langs (zorg dat er iemand thuis is) met je nummerplaat en betaal je aan de postbode.

Simpel hé :)

20. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hallo zeg! Is het niet eenvoudiger om naar NL te verhuizen?! :D:D:D

21. beatbrother

beatbrother Karting

Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Graaag !
    Heb je daar nog een plaatsje bij jou ? :p
    Gezellig ! ;)

22. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Je moet er wel wat voor over hebben om een F. op je naam te krijgen, zeg!
    Welgemeend succes !

23. beatbrother

beatbrother Karting

Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    En ik heb mijn officiële nummerplaten !!! :) Woohooo !

Het heeft wel de nodige problemen gegeven om die auto in te kunnen schrijven.
    Normaal gezien had ik vorige week al mijn nummerplaat, maar toen hadden ze blijkbaar bij de Douane een verkeerde persoon ingegeven. Dus bijgevolg hadden ze mijn auto met nummerplaat op iemand anders zijn naam geschreven en die persoon de papieren van de wagen met nummerplaat gestuurd. Eigenlijk ongelooflijk dat zoiets kan hè ?
    In ieder geval. Gelukkig heb ik dit kunnen rechtzetten en heb ik mijn platen gisteren eindelijk gekregen. Zalig met dit weer !! :)

24. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Gefeliciteerd, dat ging niet vanzelf! Nu inderdaad van het mooie weer genieten en rijden! :)

25. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Precies op tijd met het huidige prachtige weer en voorspellingen.
    En nu knallen! :D

Share This Page