info gezocht over 208 GT 1972 | Page 2 | FerrariChat

info gezocht over 208 GT 1972

Discussion in 'Holland/Belgium' started by jef208gt, Sep 16, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Jef, welkom hier.

Ik kan niet anders dan concluderen dat je reactie in je tweede of derde post slaat op een opmerking van mij. Er is ons onder strenge bewoordingen gevraagd deze meeting geheim te houden, en dat heb ik je in nette bewoordingen duidelijk gemaakt - er was geen onvertogen woord tussen en ik deed dit om je even uitleg te geven waarom je vraag niet beantwoord zal worden. Ik vind dat je overdreven aangebrand reageert - relax! Je stelt een vraag - niet iedere vraag moet/hoeft/mag beantwoord worden. Zo is het leven nu eenmaal. We kennen je verder ook niet, dus verwacht niet meteen dat de rode loper uitgerold wordt.

Ik denk dat je vanzelf zult vinden dat we hier een gedegen groep enthousiastelingen zijn die iedereen het zoveel mogelijk proberen naar de zin te maken, als we dat kunnen.

Dus na deze stroeve start - nogmaals welkom en je vindt vanzelf je plekje hier. Gefeliciteerd met je aankoop - lijkt me een project dat mij bij voorbaat al boven het hoofd zou groeien. Chapeau dat je dat aandurft!

Onno

2. 275gtb6c

275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

Oct 30, 2006
    1,942
    europe
    Full Name:
    oscar
    Sorry liefhebbers,
    Mijn aandacht werd gevestigd op de 208 (altijd een leuke auto gevonden), maar al snel enkele vermoedens.....

Ik kan het niet weerstaan om te uiten dat we of met een poseur te maken hebben, of .....Ik denk niet dat we foto's krijgen te zien.
    Bij het Dino forum net zoiets meegemaakt en eindeloos heeft iedereen toen informatie en adviezen gegeven totdat bleek dat er heel andere belangen speelden. Maar goed, voordeel van de twijfel?
    Veel plezier as weekend,

Oscar

Jef, als je echt een liefhebber bent en een interessante auto bezit, sorry voor mijn vermoedens, maar te vaak meegemaakt dat 14 jarige chatters alles en iedereen eindeloos bezig houden met onzinverhalen.

3. jef208gt

jef208gt Rookie

Sep 16, 2008
    20
    Mol (belgium)
    Full Name:
    jozef sanders
    @ oscar.

ik begrijp je wel hoor , maar tenslotte ben ik al 43 met 4 kinderen ,waarvan de laatste van 2 jaar op de foto te zien is .
    ondanks mijn beperkt inkomen probeer ik hem zijn aangeboren intresse tegemoet te komen , zodat hij iets waardevols heeft als hij 18 is . momenteel puilt zijn kamer al uit van ferrari modellen , vlaggen , horloges enz. enz. ook zijn dagelijks speelgoed liegt er niet om .
    normaal restaureer ik de usa cars uit de sixties , maar omdat deze F. een kroonstuk op mijn 2 jarig zoontje zijn verzameling zou zijn en zo goedkoop was , is mijn keuze snel gemaakt .

bij mezelf denk ik ... ik heb dus nog 16 jaar de tijd om hem in perfecte conditie te krijgen ..
    maar zodra hij voor oldtimer keurklaar is , schrijf ik hem ook al van te voren in op de naam van mijn 2 jarig zoontje (dit kan volgens mijn verzekeringsagent ) en zo ben ik zeker dat wat er ook gebeurd mijn zoontje zijn eigen ferrari heeft .

nu 20:14 u ga ik vlug even wat fotos maken ... vergeef me van de rotzooi in mijn garage ... maar ik heb weinig tijd omdat ik iedere dag laat moet werken .

ik post al straks enkele fotos ... tot dan .

4. Steef1988

Steef1988 Karting

Apr 20, 2008
    111
    Almere
    Full Name:
    Stefan
    Trillende handen/benen :D

5. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Het kost mij erg veel moeite dit te begrijpen. A: Hoe komt die sleutel daar? B Als de 13" sleutel inderdaad voor een blokkade van het vliegwiel heeft gezorgd dan is de schade MEGA! C Ik kan mij uberhaupt niet voorstellen hoe een sleutel 13 in het vliegwiel past.

Oftewel, schiet mij maar lek.....

6. jef208gt

jef208gt Rookie

Sep 16, 2008
    20
    Mol (belgium)
    Full Name:
    jozef sanders
    #31 jef208gt, Sep 18, 2008
    Last edited: Sep 18, 2008
    hier dan mijn hoop ellende .... (dit doelt op de rotzooi rond de auto he !! lol )

klein detail .. ik heb er een andere onderlip vooraan opgezet omdat de bak van de oliekoeler en de koeler totaal om zeep was .. nu zit er een smalle langwerpige achter van een chevy .

7. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    geweldig verhaal :) Succ6 met de ferrari en ik kan niet wachten op de foto's!!!

8. jef208gt

jef208gt Rookie

Sep 16, 2008
    20
    Mol (belgium)
    Full Name:
    jozef sanders
    grr fotos lukken niet in upload?? ff verkleinen ..

9. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Uuhhh, ik zie effies geen foto's vrees ik....

10. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Logisch..

In dit soort zaken zou ik niet mijn verzekeringsagent raadplegen, Jef!

Als de foto's al veel tijd innemen dan zou vrees ik het ergste voor de restauratie van je F, Jef!

11. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #36 Fumacher, Sep 18, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Heb ooit deze Dino gezien.
    Image Unavailable, Please Login

12. jef208gt

jef208gt Rookie

Sep 16, 2008
    20
    Mol (belgium)
    Full Name:
    jozef sanders
  13. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Nou euhm jef...............SUCCES!!! :D Jij vermaakt je wel de komende 16 jaar denk ik zo! ;)

14. jef208gt

jef208gt Rookie

Sep 16, 2008
    20
    Mol (belgium)
    Full Name:
    jozef sanders
    oh ja het chassisnr eindigd op ....370 *- als jullie dit mischien iets zou zeggen ??

wat de sleutel 13 betreft ... zat vast tussen de versnellingsbak-kuip en het kroonwiel ..resultaat ...de starter sloeg in maar motor blokkeerde

15. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,437
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    met de laaste 5 nummers kun je het jaartal afleiden

en zo te zien is het een 208 gt/4
    En waarscheinlijk heeft iemand er ronden lichten op gezet net zo als bij de foto van Vu

16. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Het lijkt inderdaad op een gt4, maar volgens mij loopt het rooster voor normaal tot de koplampen. Ik weet het nog niet.

Jef in ieder geval bewondering voor je moed, hoop dat het allemaal super voor je uitpakt, gaat nog wel wat werk inzitten zo te zien ;)

Veel plezier in ieder geval hier op de chat!

Michiel

17. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    ik mis de luchtinlaten bij de achterruit, ik vind het rooster op de voorklep te breed (overlappen de popuplichten) en ik vind de grill beetje vreemd. Ik weet het dus niet. Maar je hebt wel een projectje binnengehaald waar je je ei in kwijt kunt... ben benieuwd of hier iemand nog goeie ideeen heeft...

18. 275gtb6c

275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

Oct 30, 2006
    1,942
    europe
    Full Name:
    oscar
    Jef,

nou ik moet zeggen, meer dan ik verwacht had! Mijn verontschuldigingen...
    maareh, volgens mij is het geen gt4.....de voorzijde klopt niet, het zwarte kunststof deel is veel te breed en verhoudingen verkeerd. Het enige wat ik in het motor compartiment als ferrari zie is de olie vuldop, en die zijn overigens wel geld waard!
    Het lijkt wel een replica met wat echte onderdelen..(no offence, ook al is het een gt4 of iets wat ik niet kan thuisbrengen, het restaureren kost zeker 60-80 k euro...en daar kun je heel veel anders voor kopen).
    In ieder geval succes en sterkte!
    oscar

19. enzo360

enzo360 F1 Veteran
    Consultant

Aug 1, 2004
    5,441
    Belgium
    Full Name:
    Jurgen Durand
    #44 enzo360, Sep 18, 2008
    Jef,
    zo te zien ga je inderdaad die 16 jaar nodig hebben. ;) Dit wordt een werk van lange duur. Dit zou dan het eindresultaat moeten worden.http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=135043808
    Maar, jou keuze, jou plannen, jou centen. EN je zal de wagen wel door en door kennen eens die klaar is ;) Jammer genoeg is je zoon nog te klein om samen te sleutelen.
    ..370 zegt niet zo veel, als je lukt om de 5 laatste door te geven, kijk ik eens wat ik vinden kan over je wagen.
    Echt veel geluk met je project, er zijn slechtere wagens verrezen
    Groeten
    Jurgen

20. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,199
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #45 bigodino, Sep 18, 2008
    Lijkt meer op een Matra Bagheera?

21. Steef1988

Steef1988 Karting

Apr 20, 2008
    111
    Almere
    Full Name:
    Stefan
    Erg apart!

Zou het dan toch een prototype zijn? Als ie uit 1972 is?

Wat zei de vorige eigenaar over de historie? Bij zo'n bijzondere auto is dat meestal wel bekend denk ik zo..

22. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,199
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #47 bigodino, Sep 18, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  23. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Ik wou net zeggen: I think we have a winner!!!

Ik ga met je mee Peter.

24. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Wel een gave wagen, maar waarom zou iemand er dan een Ferrari logo opplakken?? Jef, mocht het een Matra zijn, ik zeg origineel maken!!!! Cool wagentje.

25. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    BTW Bob, ik heb een grote zak met drop voor morgen, is daar nog plek voor?

Share This Page