Ik heb juist mijn 1e Ferrari gekocht ik ben zo blij als een klein kind !!!! het is een 208 GTB geworden....
2 liter turbo motor toch? Ziet er goed uit! Misschien even idee om ze te uploaden op de server van ferrarichat? Dan kan iedereen ze zien zonder op de links te hoeven klikken.
Nette en complete (zag de gevulde en schone!! gereedschap-rol) auto. Interieur ziet er zeer netjes uit. Hoeveel km's heeft hij gelopen? Minder dan 50k? Ook best zeldzaam als ik het zo lees hierboven, kenners weten er het fijne ook niet van, blijkt. Waarom voor een 208 gegaan? Vanwege de mooie uitvoering? Veel plezier ermee.
Mooie en bijzondere GTB in zo te zien originele staat (circa 300 van geproduceerd als ik het goed heb)! Heel veel leuke en veilige kilometers toegewenst! Zelf geimporteerd uit Italie?
Ziet er heel netjes uit! Veel rijplezier en hou hem en jezelf heel Gefeliciteerd! Is dat ook het originele 208 GTB reserve wiel? Gr Tijn
Omdat er in Italie ander tarieven golden voor auto's met een motor inhoud tot 2 liter kwam Ferrari in 1980 met de 208 GTB en GTS, t/m 1982 zijn er respectievelijk 160 en 140 gebouwd. In 1982 werd de motor voor de GTB voorzien van een turbo en in 1983 kwam de GTS met een turbo. Van de 208 GTB turbo werden er 437 gebouwd en van de 208 GTS turbo 250. Toen de 308 werd vervangen door de 328 kwam er in 1986 ook een opvolger voor de 208. Het werd niet de 328 GTB turbo (en GTS) maar 'gewoon' GTB turbo (308 exemplaren) en GTS turbo (828 exemplaren) De 'turboloze' 208 had een vermogen van 155 pk, na toevoeging van de turbo werd dit 220. Met de komst van de GTB/GTS turbo steeg dit tot 254 pk. De turbo versies zijn te onderschijden van de turboloze 308 en 328 doordat ze een extra koelsleuf hebben achter het portier. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Als ik het goed heb was dit in Portugal ook zo. Daarom zijn er een redelijk aantal van deze auto's daar te vinden.
Ziet er erg mooi uit idd! Bij een bekende handelaar in België gekocht zo te zien? Die 2 liter V8 heeft wel wat weinig power, maar schijnt wel nog mooier te klinken dan een 3 liter V8 met carbs. Dus dat wordt genieten!