Isolatie voor motorcompartiment 308GTSi | FerrariChat

Isolatie voor motorcompartiment 308GTSi

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Kurtje74, Aug 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Kurtje74

Kurtje74 Rookie

Feb 9, 2008
    6
    Belgium
    Full Name:
    Kurt Sleeuwaert
    Hallo!
    Ik ben (nog steeds) mijn 308 GTSi aan het renoveren en heb ontdekt dat mijn koffer helemaal rot was. Gelukkig heb ik goede handen en heb een nieuw metalen binnengedeelte nagemaakt dat perfect past. Nu zit ik nog wel met een probleem...namelijk datgene vervangen wat de roest veroorzaakt heeft. Origineel zat er een soort witte "glaswol" die de boel isoleerde qua geluid. Maar als dat nat wordt, houdt dit zich vast en veroorzaakt de problemen. Nu wil ik een moderne vervanger voor deze isolatie...beter dan die van 1981 (bouwjaar van mijn Ferrari). Ik heb al met PIR-plaat gewerkt, maar dit schijnt niet voldoende te isoleren.
    Heeft iemand ervaring met nieuwe isolerende en brandwerende isolatiematerialen en waar ik deze kan kopen?
    Alvast bij voorbaat bedankt!

2. 328-GTS

328-GTS Formula Junior

Jan 18, 2009
    385
    Planet Ferrari
    Full Name:
    Toto
    Dag Kurt,

Hangt er maar van af of je het originele Ferrari-materiaal wil natuurlijk. Toch zeker opletten als je iets anders gebruikt: het wordt ontzettend heet in dat compartiment!
    Loop eens naar de officiele F-garages, of probeer Forza in Oss te contacteren.In B heb je ook GipiMotor.
    Denk je dat het je lukt zo achter die motor te zitten monteren, zonder die eruit te halen?
    Succes!

3. Kurtje74

Kurtje74 Rookie

Feb 9, 2008
    6
    Belgium
    Full Name:
    Kurt Sleeuwaert
    Ik heb mij misschien een beetje verkeerd uitgedrukt... Met het motorcompartiment bedoel ik eigenlijk het gedeelte achter de motor: het kleine koffer. Die was helemaal doorgeroest. Maar ja, de rug van de kofferruimte komt natuurlijk ook tegen het motorcompartiment.
    En ik heb inderdaad het metalen (verroeste) gedeelte eruit gehaald, nagemaakt en al (gedeeltelijk) terug gemonteerd zonder de motor eruit te halen. Maar nu is het probleem dus de verschillende tussenruimtes op te vullen met speciaal materiaal (dikte van ongeveer 3 cm).
    Het nieuwe materiaal moet niet per se origineel Ferrari zijn (in dit geval ten minste), maar wel degelijk.
    Als je me een adresje kan bezorgen zou ik zéér dankbaar zijn. Ik ken de verschillende herstellers namelijk niet, omdat ik alles zelf doe en de te vervangen onderdelen bij mijn Ferrari dealer haal, zodat ze zeker origineel zijn. Maar in het geval van isolatie...tja...waar haal je dat?

4. Ben348

Ben348 Formula Junior

Jan 1, 2008
    304
    NH the Netherlands
    Full Name:
    Ben
  5. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
  6. Maniak

Maniak Rookie

Jan 2, 2009
    47
    Amsterdam
    Full Name:
    Marc
    Maareh...kan ik ens mee parachutespringen alstublieft :)

7. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ik snap wel waar je nickname vandaan komt! Wie stapt er nou vrijwillig uit een prima vliegend vliegtuig???

8. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik

Share This Page