Italia a Zandvoort | Page 3 | FerrariChat

Italia a Zandvoort

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Enzo Sebastian, May 7, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. nico308

    nico308 Formula Junior

    Dec 11, 2011
    386
    leuk , enig idee wat het chassis nummer is van de 288GTO met belgische kenteken "69.N.52" een andere van Garage Francorchamps kenteken zoals ''338.X.3 '' ?
     
  2. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Blijf maar door komen met zulke foto's!!
     
  3. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #57 Melvok, Jun 29, 2022
    Last edited: Jun 29, 2022
    Lachen !

    Ik heb de kentekens van bovenstaande F40's eens opgezocht. Ze bestaan bijna allemaal niet meer in NL ...

    Een wel ... de 15-DS-XV ....

    En van bovenstaande Testarossas bestaat alleen de witte nog bij de RDW ...
     
  5. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer

    Schijnen er nu nog 19 op kenteken te staan

    Image Unavailable, Please Login
     
    ypsilon and Harry-SZ like this.
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik zag net ook een Enzo met een heel nieuw nummer, net terug van de MM :) !
     
  7. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    481
    De 96-TH-VZ staat bij ons in het dorp.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ongelooflijk dat er toen zoveel F40's op 1 evenement waren in NL. Ik zie dit soort aantallen nog wel eens in USA (met overtreffende trap) maar nergens anders meer, helaas.
    Als we toen allemaal hadden geweten wat die inmiddels waard zijn geworden, had iedereen zijn huis verkocht en een huur-huisje genomen met garage-box...

    Wel heb ik begrepen van meer dan 1 eigenaar dat bij een F40 wel de regel op gaat: het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak.

    De F40 is echt een icoon maar wel een met een gebruik aanwijzing/ongemakken. Zo is hij echt veel te laag voor huidige weg inrichting met die verkeer drempels, je rijdt continu (dure) schade aan de splitter. Hoger op de wielen zetten ziet er niet uit en gebeurd ook weinig tot niet. Parkeren is absoluut niet te doen en kans op velgschade los van veel spanningen in de stuur inrichting, daar houdt een F40 niet van.

    Ze blijven daarom eigenlijk altijd binnen en tegenwoordig helemaal door de enorm gestegen waarde.
    Vraag me eerlijk gezegd af wat de verzekering premie van de F40 is met een lage km metrage/jaar, iemand?

    Ik heb dan toch liever een die gebruikt kan worden en dan is het al oppassen met die drempels, parkeren enz. Maar geniet er nog elke rit van. Laatst vroeg iemand wat de volgende wordt. Antwoord, er komt geen "volgende" maar misschien erbij. De F430 is een ruwe wagen, motor prachtig uitgestald, geweldig (uniek) geluid. Voldoende snel om een Tesla klop te geven (boven de 200km/u) en is zeer betrouwbaar (als je de zwakke punten kent en in de gaten houd) met nog acceptabele kosten. Die liggen afgezien van afschrijving (hoewel die nu voor de F430 ook blijven hangen) niet veel hoger dan een 308/328. Althans dat is mijn ervaring (beide 10 jaar mee gereden met vergelijkbaar gebruik, km's/jaar)
     
  9. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    De foto's zijn niet allemaal van 1 jaar hoor, ben 3 of 4 keer naar IaZ geweest.. Voor grotere aantallen F40's moest je in die tijd naar Duitsland...

    Image Unavailable, Please Login
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Oeps! o_O

    Bert, wel eens in en F40 (mee?) of gereden?
     
  11. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Nee helaas nooit, wel in veel oudere modellen.
     
  12. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    hallo Fred en cs,

    zelf vond ik het hebben van de F40 geen “einde van vermaak”. Ik heb er toch bijna 10k km in gereden. Ook de drempels vielen mee omdat ik een non-cat-adjustable had, ik snap de commotie niet zo dat de adjustable soort van minder zou zijn want hij was wel heel praktisch. Ik heb er in steden mee gereden, uren in files gestaan en regen, zon, koud , warm mee gereden heb. Wel heb ik een ideaal Italiaanse auto postuur (niet dik, en 1,80) zodat ik erg goed past. Degene die lang en/of dik zijn krijg je simpelweg niet in de bijrijders stoel, laat staan achter het stuur.

    wel is een F40 niet echt leuk om mee te rijden. Het turbo gevoel is een paar keer leuk (echt idioot snel optrekken, eigenlijk wat je in de tesla ook enkele keren doet, en dan is de lol eraf. Motor geluid, m.n. In tunnels is geweldig, zeker met de (echt veel mooiere Tubi uitlaten, die originele zijn zwaar, lelijk en ruk…)

    Maar een F40 is niet zo mooi in balans als je zou verwachten. Dat zie je eigenlijk ook al aan de banden, de voorbanden zijn smal, de achterbanden enorm. Maar het blijft een vreselijk leuke auto om te rijden. De reden dat ik hem verkocht is dat als je er mee rijdt de halve wereld om je heen draalt om te kijken of foto’s te maken. Echt anoniem of gezellig rijden is het niet. Maar mooi, imposant en vernieuwend was die zeker!

    Ciao
    Oscar
     
    ypsilon, Harry-SZ and ChrisW1 like this.
  13. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    481
    Bij de laatste Deil meeting trok hij inderdaad behoorlijk de aandacht Oscar!
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Ik moet zeggen Oscar, dat jij wel een uitzondering op de regel bent. (Je rijdt immers ook Tesla ;))
    Ook dat je "gewoon" met de 275GTB op stap gaat is een bijzonderheid (en wordt zeer gewaardeerd) echter zal onder "minder bekende" niet zoveel aandacht trekken.
    De kleur helpt daar dan weer niet bij, maar staat de auto geweldig.

    Ik heb er nog steeds "last van" dat je mij in SA belde met de mededeling dat je F40 van hand had gedaan en dat ik (mits snel thuis kwam) nog wel een "blokje om mocht"...
    Het is er niet van gekomen, helaas. Ik heb het "goed kunnen maken" door voor het eerst in een F40 op het circuit Fiorano rond te rijden (was stapvoets tijdens 70y feest).

    Ook blijft mij voor altijd bij toen je de F40 net had en naar Louwman kwam voor een introductie van een model meen ik. Ik timede ons vertrek precies goed en maakte deze opname met prachtig geluid in de tunnel en vlammetjes in de nacht.




    Misschien heb je wel gelijk en is het hebben van deze auto wellicht leuker voor de buitenwacht.
     
    275gtb6c likes this.
  15. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    F40 is natuurlijk echt een extreem iconische auto.
    De gaafste van de jaren '80 en zo herkenbaar dat je idd nogal opvalt.
    Dat zal vast ook zijn nadelen hebben, maar ze zijn gewoon zooo gaaf man.
     
  16. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Niet de beste video die ik gemaakt heb maar dit was de OGP 1994

     
    Jeka and Harry-SZ like this.
  17. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ook niet echt exclusief meer in Nederland dan…….:p:p:p:p:D:p:D
     

Share This Page