Italia trip: 14-18 mei 2008 | FerrariChat

Italia trip: 14-18 mei 2008

Discussion in 'Holland/Belgium' started by henkie, Nov 27, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #1 henkie, Nov 27, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    @heren....
    Zoals jullie allemaal weten zijn wij met 5 auto's afgelopen jaar (1-4 juni) naar ons heilige mekka Italie geweest.
    Jullie hebben uitvoerig de verslagen en vele foto's kunnen zien van de 10 mensen die deze trip met veel genot gemaakt hebben.
    Gezien het ongelofelijke aantal hits op die thread heeft iedere lezer daar een beetje van meegenoten.

Deze 5 bestuurders heb ik met grote regelmaat ontmoet dit jaar en telkens kwam hetzelfde boven water..."wanneer gaan we weer?"
    Het kon dus niet uitblijven dat Gijs (348holland) als grote organisator en ik de koppen bijeen staken voor de 2008 versie.
    Echter, wij wisten dat dit zeker geen gemakkelijke opgave zou worden. Mij leek het nl. prachtig om met een paar auto's meer te gaan.
    Anderen echter vonden de groep van 5 (of 6 aangezien Fred bijrijder was aangezien de reis al eerder rond was) groot genoeg.
    De volgende dilemma's zouden de kop op gaan steken:

-Met hoeveel auto's gaan we en wie bepaalt er dan wel wie er meegaat ?
    -Hoe regel je het met iedereen dat alle koppen dezelfde richting op staan in een groep van +/-20 man ?
    -Waar haal je een geschikte lokatie vandaan om ineens zo'n berg mensen op te bergen ?
    -Hoe ga je er mee om dat je niet iedereen mee kunt nemen die je graag zou willen ?
    -Krijg je wel zoveel plaatsen geregeld bij Deutsche Bahn waar je geen voorlopige boeking kunt maken ?

Met deze zaken zijn we met het grootste gedeelte van de groep van vorig jaar die in de 5 Italianen zaten (en met de trein meereden) om de tafel gaan zitten.
    Al snel werd duidelijk dat 10 auto's en dus 20 mensen echt het maximum leek om de veiligheid van de hele groep te garanderen.
    Natuurlijk gaan de auto's van vorig jaar weer mee, aangevuld met dus 4 extra auto's. En wie zouden wij dan gaan polsen of ze zin hebben om mee te gaan ?
    Wij dachten gewoon met een paar bekenden waar we regelmatig mee gaan rijden te beginnen....(buiten de eerder genoemde chatters).
    Er zullen er altijd wel een of twee afvallen dachten wij...... nou, mooi niet dus. Ze gaan allemaal mee !
    En dat terwijl Gijs en ik ze allemaal (incl. bijrijders) op zaterdag jl. gebeld hebben en iedereen dezelfde dag nog moest beslissen :eek:
    Het gaat om de volgende mensen:

*henkie (F360 modena)
    *348holland (348ts)
    *P.Lambo (Lambo Gallardo spyder)
    *RedMondialTcabrio (Mondial T cabrio)
    *[nbsd] Wim (550 Maranello)
    *328gts1987 (328 gts)
    *Hans (Dino 308gt4)
    *Jazzy-O (550 Maranello)
    *Dino2010 (328gts)
    *Franc308 (308gtb)

Als bijrijders noteerden wij: Bram (broer Gijs), Pterps, Roel Dino208gt4, Martin omd78, Ruud Boink, Ivonne (vriendin Hans), Harald (broer Onno), VanEllende en Jan-Joost de eeuwige film-volgautocoureur tijdens bepaalde evenementen.

Natuurlijk zijn wij veel mensen vergeten. Maar een aantal bijrijders zijn duidelijk (voorkeur van bezitter van de auto) en die andere mensen hebben wel vijftig keer naar onze ideeen voor 2008 gepolsd. Vertel ons maar hoe wij het anders hadden moeten doen...

Wij vertrekken op woensdag 14 mei naar Dusseldorf > trein naar Innsbruck
    Wij vertrekken op zaterdag 17 mei 's avonds vanuit Bolzano > trein naar Dusseldorf. Aankomst 18 mei 's morgens.

De kenners hebben het goed gezien... tijdens ons verblijf speelt ook de Mille Miglia !
    Heel vervelend dat we daar ook even moeten gaan kijken ;)

Wij hebben deze accommodatie gehuurd in Sona, zo'n 7 km westelijk van Lasize en Bardolino vandaan. In mijn ogen de 2 "hotste" plaatsen rond het Gardameer. Ik vind het een prachtige lokatie, ben er zeer blij mee. Ik zie onze bolide's al staan daar in 't donker voor de fotoshoots.
    http://www.agriturismodeigrippi.it/

Mensen, ik heb er reuze zin in en wij beloven voor de thuisblijvers een ongelofelijk reportage te maken van stilstaande en bewegende beelden.

Ciao.. Henkie en Gijs
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

2. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dank voor alle moeite die jullie er ingestoken hebben Gijs en Henk, echt super. Wat een feest gaat dat worden! Hoeveel nachtjes nog?

Gr. Martin

3. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Zaterdag bleken er trouwens nog slechts 10 plaatsen beschikbaar op de trein naar Innsbruck, naar andere plaatsen nog minder, dus een echte keus was het niet.

4. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Mooi man. Jullie gaan weer veel plezier maken daar.
    De Mille Miglia moet je als autoliefhebber eens hebben meegemaakt!!

5. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    We gaan naar Italië!!!!! YeeeeeeaaaaahhhHHH!!!!

Gijs en Henk bedankt!!!!!!!

:D:D:D:D:D:D:D

(heb er zin in, maar dat lijkt me duidelijk.... :D)

6. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Ik sluit me volledig bij Hans aan

JAAAAAAAA :D:D:D:D:D::D

WE GAAN WEER !!!!! :D:D:D:D:D:D

Wat een feest wordt dat.....

Dank.... Gijs en Henk!!

7. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    ja, ik heb er ook wel zin in......................................

Geintje!!
    JIPPIEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!! We gonna have some fun:D:D:D

8. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    WOW, ik heb er ongelooflijk zin in! Miljaar, alleen nog aan duifje meedelen dat ik er een klein weekje van tussen uit knijp!!:D

9. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Nou heren en dames, veel plezier (en veilige kilometers!!) gewenst! De MM moet een idioot gaaf spektakel zijn, als ik de verhalen en foto´s van voorgaande jaren mag geloven.

10. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Gasten veel plezier :) :)

We zien de foto's en film wel verschijnen :D :D

11. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Schitterend!
    Een geweldige reis met veel zorgeloze kilometers gewenst! :)

12. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Bedankt dat jullie mij niet gevragen hebben....

Veel plezier!

Frans

13. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Jammer dat ik niet mee mag/kan. De italia trip 2007 waren 1 van de beste dagen van me leven een droom die werkeklijkheid was.
    al velen malen na genoten de italie dvd is imdels helemaal grijs gedraait en thuis worden ze nog steets gek met de verhalen over italie
    Mijn zusje roept altijd: begint hij weer met zijn Italie dit, Italie zus

Ik hoop voor de mensen die mee gaan dat zij het zelfde ervaren als ik ervaren heb. Een droom die uit komt ! 5 dagen feest !
    geniet er van en veel pelzier !

14. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

348 HOLLAND SUPER JUNIOR Formula Junior

Nov 30, 2006
    471
    Full Name:
    Bramgtdvbtrccv
  15. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    :cool:

16. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Te gek hoor mannen ik wens jullie super veel plezier!!!(Alvast)

Ik hoop ooit nog een keer mee te kunnen/mogen als ik me studie afgerond heb!

17. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @heren
    Ik was hier al bang voor :( Zag al een paar minder leuke berichten in mijn mailbox voorbij schuiven.
    Hadden wij dan met een nog grotere groep moeten gaan ? Terwijl het helemaal niet om echte voorkeurposities gaat, julie zijn toch allemaal uit hetzelfde hout gesneden ? Ik vind dit allemaal heel erg vervelend.

@Gairo, vorig jaar hebben wij jou meegenomen en ook aardig gesponsord dacht ik. Wij wilden deze keer de eer aan Fumacher geven, ware het niet dat hij het door zijn schoolverplichtingen niet aandurft. Wij wilden nu een andere actieve schoolganger de kans geven en dachten toen gelijk aan Ruud (Boink). De plaatsen zijn nu eenmaal beperkt, je hebt de opsomming gezien.

18. Spiderke

Spiderke Rookie

Oct 30, 2007
    25
    Waarom zetten jullie de Ferrari's toch op de trein?

Ik ben in de zomer met mn F430 Spider naar Venetië geweest.
    Het tofste aan de hele reis vond ik de trip heen en terug.
    Ik zou nooit van mijn leven mijn ferrari op een trein zetten.
    Zeer vreemd vind ik dit.

19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Spiderke, bedankt voor je reactie. Ik dacht er vorig jaar voordat we gingen net zo over...
    Echter, de reis naar Italie zijn dure loze snelwegkilometers. Met de trein steken wij ongeveer 1800km in onze zak en (heel belangrijk) je komt helemaal fris en uitgeslapen aan ! Je slaapt 's nachts en je rijdt na het ontbijtje in de trein zo op de italiaanse bodem.
    Dat is wel anders als je eerst 1200 km naar Lasize moet rijden (vanaf Utrecht).
    Ik denk ook dat de reis anders anderhalve dag langer had moeten duren om dezelfde tijd in Italia te kunnen verblijven.
    En de vrije dagen zijn bij veel van ons kostbaar, 's zomers moeten we immers nog met de familie 2 weken weg ook ;)

En hoeveel pret is het in zo'n trein in die coupe's met zo'n groep gekken denk je :)

20. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

welkom!

21. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    nou ik vind het helemaal super :D (voor de 2e x) Ik kan nu al niet wachten op de foto's ;)

22. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Fantastisch dat jullie de MM meenemen! Nu ik dit weet, baal ik helemaal dat ik niet mee kan! Ik zie al die klassiekers daar al.......en dan nog eens in het bijzijn van mensen die op dezelfde golflengte als mezelf zitten :)

Ik durfde het idd niet aan vanwege mijn schoolactiviteiten. De Master is inmiddels voor mij begonnen en vanaf nu ben ik gedwongen om alles serieus te volgen. Het kan zo zijn dat ik in die dagen belangrijke dingen heb, maar ook weer niet. Had ik maar maar zekerheid omtrent mijn rooster.

Complimenten aan Gijs en Henk die dit weer gaan realiseren met de Fchat-leden!

23. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Teleurgestelde mensen krijg je altijd bij zulk soort dingen.
    Maar iedereen meenemen kan gewoon niet en tevens wil je gewoon een bepaald type mensen met een beetje dezelfde instelling/ideeën hebben natuurlijk.

Ik zag trouwens wel dat de organisatie van de Mille Miglia vanaf 2008 in andere handen is gekomen en het valt mij op dat ik nergens iets kan vinden over de keuring op donderdag! Dat is namelijk 1 v/d allergaafste spektakels in Italië. Overal museum-auto's die door de stad rijden en in lange files staan te wachten in zijstraatjes etc etc.
    Echt genieten van de geluiden, de paniek en de geuren van oude olie, benzine en koelvloeistof.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze dat niet meer doen en dat inruilen voor een statische tentoonstelling.

Ik ben het trouwens wel een beetje eens met Spiderke. Natuurlijk scheelt het km's en heb je in zo'n trein vast ook wel fun, maar zo'n roadtrip in gave auto's is gewoon geweldig om eens te doen!!
    Ik ben vorig jaar met mijn SZ naar Positano gereden (op 3/4e van Italië ongeveer) en het rijden/reizen was 1 v/d gaafste onderdelen vind ik achteraf.

24. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Had ik ook wel een beetje, maar hou even een paar andere dingen in de gaten:

1 - kosten. 2000 km tegen 1:5 hakt er behoorlijk in, zeker als we met deze club Duitsland in gaan. Dan wordt het wel 1:4 ook. En dan hebben we het nog maar niet over wat deze auto's nou ECHT kosten per km...

2 - Verzekeringen. Zo heeft mijn verzekeraar het idee dat je met oudere auto's per jaar niet meer dan een handjevol km's rijdt. Nou heb ik dat al naar 10.000 km weten op te rekken bij ze, maar als ik daar dan 2000 km bij ga gooien dan gaat dat wel hard natuurlijk...

3 - Hoe hou je zo'n GROTE club jonge honden bijelkaar op de snelweg? Plambo die overal met 330 km/u voorbij gestoven komt, om vervolgens bij het volgende benzinestation de rest weer voorbij te zien razen, dat soort werk. ;)

4 - Waar regel je nou weer zo 123 onderdak onderweg voor 20 man?

wat zei de NS nou ookalweer? De trein is zo gek nog niet....

:)

Hans

Share This Page