JUMP Ferraridag georganiseerd door Forzaservice 9 okt 2010 | FerrariChat

JUMP Ferraridag georganiseerd door Forzaservice 9 okt 2010

Discussion in 'Holland/Belgium' started by henkie, Oct 9, 2010.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #1 henkie, Oct 9, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Kom net binnen, het was een topdag. Ben een keer of 12/13 op en neer geweest (en terug naar het opstappunt en elke keer tussen de 285 en 300 op de teller (einde baan, werd afgevlagd). Volgens mij heb ik mijn best gedaan. Het was een toporganisatie en de beelden zullen wel komen.

Ik kwam de droomvrouw tegen onderweg bij De Lucht (strakke dame met een rode 512TR) en Fred heeft zijn droomrit gehad in een 288GTO to the limit op de baan.
    Ik heb genoten !!
    Image Unavailable, Please Login

2. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,989
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Klinkt goed Henk, ik neem aan dat je je camera in de auto aan had?

3. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #3 328gts1987, Oct 9, 2010
    Last edited: Oct 9, 2010
    Niet zo mager vertellen Henk, jij hebt die vrouw (is gelukkig getrouwd weten wij inmiddels) gelijk vol te pakken gehad!

Op het pomp station (waar wij hadden afgesproken) stonden wij te wachten en tankten de auto's af. Komt er een 512 TR (mooi ding trouwens) aanrijden met een zeer fraaie jonge dame (joost heeft er vast wel een foto van ;)) achter het stuur en zet hem aan de pomp om te tanken. Ik stond er al te tanken en ze vroeg of ik wist welk soort benzine ze moest tanken (niet over diesel beginnen nu :))
    Ik adviseerde haar en ging binnen betalen, kom vervolgens buiten waar Henk en Wim net aankwamen. Wilma begroette Henk en zei dat ze voor hem de ideale vrouw had gevonden en wees naar de TR met de dame aan de slang....
    Henk riep uit: "ze bestaan dus echt!" en liep op haar af om te begroeten (mens nog nooit gezien of gesproken) en gaat er vol bovenop staan zoenen :D:D:D

Wij schoten in de lach van het verbaaste gezicht die ze trok maar ze vond het allemaal ok. Ze legde uit dat ze zichzelf en haar man hadden opgegeven en dat haar man een golftour had... En om nu die hartpatientjes teleur te stellen is ook zo wat dus had ze de TR gepakt en reed ze voor het eerst!!!! in de ferrari, een vrouw naar ons hart dus...

Inmiddels was ze klaar met tanken maar kon ze de auto niet in achteruit krijgen....
    Vroeg ze doodleuk aan Fred die het stond te bekijken of hij de TR even wilde parkeren een stukje terug waar de rest stond. De dag begon al goed met "sleuteltjes verzamelen" en het werden er nog meer vandaag.....
    Nu eerst maar eens wat beelden.

Ps Later over de porto verontschuldigde Henk zich voor zijn spontane actie heb die jongen maar moed ingesproken door te zeggen dat hij waarschijnlijk de eerste was die haar die dag gezoend had (die vent van haar was al vroeg op pad gegaan), niet verkeerd gedaan :D

4. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #5 328gts1987, Oct 9, 2010
    Het was een komen en gaan van alle types die je maar kunt bedenken.
    Na de eerste sessie van een uur was het tijd om even bij te komen en werd er een F16 uit de hanger gehaald en achter een Enzo, 2x F40 en 288GTO gezet voor de groep foto.

Leuk om te vertellen is dat een jongeman met camera een foto wilde maken en Henk vroeg even opzij te stappen. Henk doet dus een stapje opzij van de GTO af (wat dus naar de Enzo toe was) Dat was volgens de "fotograaf" nu juist niet de bedoeling, hij wilde de Enzo op de plaat zetten en niet die andere....
    Henk gelijk: "die snapt het dus niet..." :D

5. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #6 328gts1987, Oct 9, 2010
    Tenslotte (de kinderen waren tevreden) hebben de eigenaren zelf nog even lopen spelen. Mij werden de sleutels van een F430 spider met 2540km op de teller aangereikt om "even te proberen" en Wilma sprong gelijk op de bijrijderstoel...
    Wat een heerlijke wagen en gemakkelijk mee hard te rijden, heb er dus de 270 makkelijk mee gehaald. Heb ook Jaap (208GTS turbo) even gepest door op de baan naast he te gaan rijden en dan gas te geven :D:D:D

Enfin geweldige dag!

6. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #7 328gts1987, Oct 9, 2010
    De dag werd afgesloten met een heerlijk buffet welke werd verslonden door de inmiddels kermende lintworm ;)

Mannen en Dames, het was een geweldige dag met veel zon, veel gelach (door de kinderen) en zalig eten. Allemaal bedankt en speciaal Alex & Marlou met Forza team alsook Ascari (voor het beschermen van onze auto's) Het was super!

Zo, en dan over 2 weken Houten? :D

7. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Jeetje, wat een prachtig evenement.
    Zo jammer dat ik dat gemist heb.
    Jij hebt je weer opperbest vermaakt, Fred. in de GTO, 430 spider... niet schlecht!
    Kom maar met die hele foto reportage. :)

8. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    De baan bestond dus uit een heenweg van 3km en een terugweg. De terugweg had nieuw asfalt en was ongeveer 50m breed. Aan het einde stonden hele grote borden gemaakt door de organisatie voor de rempunten. "nog 300m / 200 / 100".
    Bij dat 300m bord stond ook iemand met een finishvlag. Ik heb elke keer precies bij die kerel voor zijn neus het gas losgelaten en vol in de ankers. Die 300m heb je met 300 op de teller echt nodig.. echt elke keer een noodstop ;-) Fumacher was de fotograaf daar en zei dat waar iedereen al aan het remmen was ik elke keer nog vol gas voorbij kwam ;) Volgens mij heeft hij leuke beelden gemaakt. Ik wilde de 300 op de teller halen en heb toen bij het keerpunt echt de bocht hard genomen om zodoende iets meer meters te hebben.
    De laatste keer lukte het. Alle andere keren tussen de 285 en 290. Constante rondetijden ;) Ik hoorde dat de Bordeaux 599 op echte 304 was geklokt met gps. Altijd baas boven baas he...

De passagiers al dan niet met een hartprobleem hadden het natuurlijk goed naar de zin.
    Tegen topsnelheid zijn ze wel wat stilletjes. "Mijn vader rijdt nooit harder dan 120 in onze Astra stationcar".

9. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Fred, ik ben er echt helemaal klaar mee, met die verhalen van jou! Ik wordt ook bijrijder! Het is verdomme niet te geloven waar jij allemaal in (mee-)rijdt......:D:D:D:D

10. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Helemaal geweldig heren! Gaaf!!!

Wat is er in Houten over 2 weken Fred??

11. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Mooie verhalen heren. Ziet er iid uit als een topdag.

12. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Italië à Houten?

13. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Auto Moto Italia in Houten is over 3 weken volgens mij; 30-31 oktober.

14. st@ven

st@ven F1 Rookie

Aug 4, 2008
    3,307
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    schitterende foto's Vu.

ik kon eigelijk vandaag niet maar bleek uiteindelijk toch vrij.. balen dus, ik heb wel wat gemist zo te lezen/zien.

15. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ok Marc, neem jij de CS mee, mag jij met mij meerijden in een CS. goed? :D

Ik had ook niet durven hopen vanmorgen dat ik een GTO zou zien en laat staan in zou rijden. Erger nog het was namelijk aan het einde van de eerste sessie baan gummen. Zoals gepland moesten de F40's Enzo en GTO vooraan staan om met de F16 op de foto te gaan. Nu stond de GTO achteraan en bovendien de verkeerde kant op. Dus stuurden de Ascari boys hem nog een keer de baan op en ik stond daarbij en vroeg direct aan de beste man of ik mee mocht en dat was goed. Het grote voordeel was dat wij dus na beeindiging van de sessie de baan opgingen......helemaal leeg, helemaal!
    Nu ben ik geen hart patient dus gooide hij het gas vol open op een lege baan!!!!!
    Dit was niet alleen oorgastisch......

Alsof dat nog niet genoeg was, sleuteltjes van de F430 spider op een wederom vrije baan die eigenlijk net dicht ging (Alex was de vlaggers al aan het ophalen)...
    Ik heb sport en race (was toch alleen maar rechtuit) geprobeerd en dus het schakel gedrag vergeleken. Ik kreeg weer beelden van de 16M voor ogen, minder geluid en minder harde klappen maar wel een vergelijkbare ervaring. Geweldige ervaring.

16. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,777
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Beetje beeld dan ook maar erbij....
    F40 die start op de startbaan, verder geen beeldmontage, puur beeld en geluid. De 550 van Alex stond gewoon stil toen die F40 bij 100 km/h of zo voluit accelereert....

@ Henkie: van die 512TR met inhoud heb ik meer dan voldoende beeld ;) , maar ja, ik ben keurig getrouwd....maar als ik nou de klok een jaar of 6 zou kunnen terugdraaien....dan had je concurrentie :)

http://www.youtube.com/watch?v=__pq5z30_MQ

17. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb vandaag nog diverse bezitters vertelt over jou 308 bouw project met turbo draad. Allemaal hele enthousiaste reacties daarop te horen gekregen. Ook vlugge Jaap (208GTS Turbo) was (on)aangenaam verrast en begon al te piepen dat hij zijn bekers wel eens kon gaan verliezen op de FCN evenementen....
    Heb toen maar gezegd dat jij eerst maar eens lid moest gaan worden wat duidelijk opgelucht werd aangenomen :D

18. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooie beelden Roger, komt heel goed over hoe snel hij weg sprint....

De "inhoud" van de TR mag je ook wel plaatsen hoor, zullen niets zeggen tegen Jana ;)

19. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,777
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  20. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009