Zo ver was ik nog niet......maar dat ging wel weer lekker hè? :)
Ik vond het echt een wereldevenement. Natuurlijk leuk voor die kinderen, maar niet minder voor de Ferraririjders. Hoe vaak heb jij de kans gehad om met 50 F's op een 3km lange landingsbaan elke keer heen en terug vol gas te gaan? Ik 2 uur lang En catering etc, perfect. Ik ben er graag volgende keer weer bij. En voor de zenuwachtigen een Assicuroverklaring er bij dat alles ten alle tijden verzekerd was op die dag daar.
+1 al moet ik bekennen dat vorig jaar ook een goede sfeer had. Niet te vergelijken met dit jaar omdat er nu 50 F's waren en vorig jaar meer dan het dubbele. Gelukkig gingen de FCN leden toen met 100 F's het terrein af waardoor de 20 Forza leden de baan voor zichzelf hadden, werelds! Ik heb toen (was dus de gehele dag rijden en niet zoals nu 2x een sessie) zeker 20 rondjes gedaan met jong en oud aangezien wij de meegekomen familie leden moesten vermaken Hopelijk volgend jaar weer (als ze die nieuwe commandant maar mee krijgen) Indruk van vorig jaar: http://www.youtube.com/watch?v=00UFPttmgA0
@ RogeR , Ziet er gelikt uit, vooral die shots met camera op de grond en dat de auto's uit de "warmte" tevoorschijn/verdwijnen komen vind ik super. Jammer dat ik niet voorkom in dit filmpje maar dat komt nog wel goed met de aankomst beelden, toch? Ook leuk dat mijn filmpje op de Forza site staat, wist ik niet. Ga gelijk even bellen over die (gepeperde) rekening die ik ontving vandaag, kan vast wel wat van af nu FreD
+1! Wederom mooi staaltje film-werk. Hoeveel uur film moet je überhaupt bekijken om zo'n filmpje van 7 minuten samen te stellen? Gr. Martin
En hoe lang kost het je om dit te monteren en welk programma gebruik je? Ik wil dit weekend beginnen met een nieuwe video bewerkingsprogramma maar kan nog niet kiezen welke
Meneer Muurmans misschien? Heb eerlijk gezegd geen idee, maar het kan zo zijn dat dit geen race- of competitie element in zich heeft en daardoor niet gelijkgesteld wordt met circuitrijden. Hoge snelheid is op de openbare weg ook mogelijk (Dld) en als je daar 250+ rijdt ben je toch ook gewoon verzekerd....... Wie weet er meer?
Ik kijk er ook een beetje van op. Assicuro is een tussenpersoon, geen verzekerings maatschappij. En het is uiteindelijk de laatste partij die bepaalt of iets binnen of buiten de polis valt.
maakt ook niet uit. Mocht de verzekeraar nul op het rekest geven, kun je Assicuro nog altijd zelf aan haar toezegging houden. Lijkt mij.
Ik zal het niet te gek maken henk, heb alleen nog wat video materiaal liggen van de CS van afgelopen weekend en van de Dutch Supercar Sunday.
Of Assicuro heeft e.e.a. zo vooraf afgestemd met de verzekeringsmaatschappij. Maar een schriftelijke bevestiging (richting Assicuro, maar zeker richting eindklant) lijkt mij te allen tijde raadzaam, al is het maar om problemen te voorkomen.
Die beelden zijn van Jur_K, hij heeft er duidelijk gevoel voor en heeft mij ook verrast met de nodige creatieve shots 3 uur film voor een uiteindelijke 50 minuten DVD Montage in dit geval 25-30 uur, veel tijd gaat ook zitten in de muziekkeuze. Ook speelt een rol dat, alhoewel het misschien zo lijkt, niet alles chronologisch is. Een huwelijksfilm gaat veel sneller. Ik gebruik Canopus/Edius, een professioneel programma (met hardware-key ) Ik heb jarenlang met Pinnacle gewerkt, prima programma, maar vanaf versie 12 erg instabiel en in HD niet voorruit te branden. Canopus doet alles in realtime, en je kunt bijna ieder formaat gewoon op de tijdlijn zetten, een verademing in vergelijking met Pinnacle. Ik heb ook kort met Avid Liquid gewerkt, zwaar instabiel en helaas weggegooid geld geweest.
Zit toch maar te plagen man, hoe meer leuke filmpjes hoe beter. Lees net ook de laatste post van Roger. Dat programma kende ik niet, maar hij zal er best wel raad mee weten. Ik vertrouwde jarenlang op Roxio Creator 9 en later 10 (2009). Maar ik vond de boel omslachtig werken als ik iets wou. En ook een paar keer echt instabiel. Was ik ergens een half uur mee bezig... crasht hij.. grrr.. Ik heb nu sinds begin dit jaar Pinnacle Studio 14 HD Ultimate (2,88 GB!) en kan er erg veel mee doen. En ik vind hem erg stabiel. Ik kan niet over Roger's voormalige editie 12 oordelen, maar misschien zijn er meer klachten geweest en maakt deze alles weer goed ?
Het allerbeste is volgens mij Adobe Premiere in de laatste versies, maar dan moet je al wel enige ervaring hebben en de vaktermen kennen. Niet voor beginners / hobbyisten.
Klopt. Ooit één keer een DVD mee gemaakt, oneindig veel mogelijkheden en oneindig ingewikkeld. Daarnaast moet je voor de echte beeldbewerking weer een aanvullend (complex) programma hebben, en om een DVD met menu's te maken weer een ander programma. Bij Edius is alles geïntegreerd in één pakket. Overigens gebruik ik maar 5% van de mogelijkheden, simpelweg omdat je niet meer nodig hebt. Belangrijkste vind ik stabiliteit en snelheid van zo'n pakket.
Klopt, maar volgens mij las ik in de papieren bij het event dat Chubb en Turien ook expliciet (bij wie Assicuro onderbrengt) akkoord zijn met deelname. Of het nu het gecontroleerde aspect is (rechte baan, geen competitieelement) en/of het charitatieve (hartpatiëntjes) blijkbaar is het risico aanvaarbaar. Geloof ook niet dat er veel gebeurd is, noch dit jaar, noch vorig jaar (behalve iemand die zijn bak aan stukken trok oid?).
@Roger & Henkie: ben zelf heel erg tevreden over Sony Vegas Pro, daarop overgestapt na Adobe Premiere. Dat was te ingewikkeld en ik was erg ontevreden over de rendering in lagere resoluties (bijv. WMA of AVI). Onno
Is deze ook voor een Mac toe te passen? Zal wel niet maar misschien? Jaren heb ik gewerkt met Pinnacle en beviel goed op het eeuwige renderen na dan en die &*%^windows die helemaal aan gort gaat door de virussen op het web. Werk nu met iMovie maar is te beperkt in edit nauwkeurigheid. Is leuk voor de luie camera man want het is uppen, 3x klikken en je hebt al iets staan incl menu's, overgangen, frame's ect. Even overgooien naar iDVD en je kunt er een dia show (van hetzelfde evenement) bij gooien, hoppa klaar! fikken. Nadeel is alleen dat als je wil tussen voegen, muziek op/af laten komen ect is lastig/onmogelijk... Ook de layout van het werkblad is veel te klein. Je moet steeds overschakelen naar vol scherm om te zien wat je laatste bewerking heeft opgeleverd en moet dan weer terug om aan te passen, zeer tijd rovend. Dus ook weer niet een ideaal programma
Fred, is dit misschien iets voor je? http://www.apple.com/nl/finalcutstudio/finalcutpro/ Voor Pinnacle Studio 14 HD Ultimate heb je Window7, Vista of XP nodig. OS X staat er niet tussen.....
Cool evenement en gave foto's! Ik ben helemaal fan van die supermooie, pure grijze 308 GTB! Mooi ding!! 288GTO, F40, 330GT etc kan ik ook waarderen uiteraard.