Hallo een ieder, Ik rij al 7 jaar probleemloos met ongelooflijk veel plezier met mijn ferrari in het noorden van Nederland. Ieder jaar rij ik met mijn 348 al fluitend naar Maranello. ( Hier 1 van mijn aller-leukste ervaringen hellaas zonder fotos ) http://www.ferrarichat.com/discus/messages/251280/113164.html Ik vind het steeds leuker om niet alleen te sturen maar ook het sleutelen vind ik geweldig. Ik ben geen automonteur, maar met de hulp van de technische vraagbaak hier op f-chat ben ik vaak op het juiste been gezet. Ik vraag me af of er onder de Nederlandse f-chatters ook sleutelaars zijn.??.. Het lijkt me leuk om kennis en kwaaltjes van de Ferrari techniek ook hier in het Nederlands te kunnen delen. Luuk
Hoi Luuk, Ik heb sinds een week een 348TB en was niet van plan te gaan sleutelen. Er zijn echter een paar zaken die ik zelf ga oplossen (geen geduld, en ik zie wel een leuke uitdaging). Het lijkt me heel leuk/handig om kennis te delen!
Welkom Luuk! Spannend, dat verhaal met die koppeling, down in Italy! Ik zou het niet durven, aan m'n 328 sleutelen... Op deze Chat zitten alle mogelijke vormen van Ferrari-gekte: snelle rijders, wandelende F-encyclopedieen, verwoede poetsers (behoor zelf tot laatste categorie) Nu, het allerbeste adres in Maranello en omstreken is Garage Toni, daar wisselen ze geblinddoekt een integrale versnellingsbak!!! Gek, we hebben er op 1 week tijd 3 X 348's bij, hier op de Chat! Veel plezier!
In de technical Q & A op dit forum staat zoveel wat je allemaal makkelijk zelf kunt doen....misschien is het leuk om op te sommen "wie wat" allemaal al gedaan heeft.
Ben al meerdere keren bij Toni's geweest ( t.o. de oude fabrieks ingang ) heeft me zelf op weg geholpen bij het herstellen van een airco leiding. Geweldige werkplaats met hele mooie Ferrari's.
Mijn koppeling was stuk in augustus..dan zijn alle Italianen op vakantie Hellaas Toni ook , anders had ik hem zeker bij hem gebracht.