Laten we het lekker over Ferrari en ander (italiaans) ijzer hebben? | FerrariChat

Laten we het lekker over Ferrari en ander (italiaans) ijzer hebben?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by MvT, Dec 12, 2021.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

?

Corona draad sluiten ja of nee

Poll closed Jan 2, 2022.
  1. Ja

    32 vote(s)
    45.1%
  2. Nee

    39 vote(s)
    54.9%
  1. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    De keus is makkelijk

    Laten we over stemmen dacht ik zo :)

    De Poll sluit over 3 weken en je kan je vote niet achteraf veranderen.
     
  2. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Hoi Tijn,

    Ik zal het hier niet over Corona hebben, maar vroeg me af wat nou het bezwaar is om dat draadje in de lucht te houden? Je hoeft immers niet op een draadje te klikken als het je niet interesseert. Zo heb ik volgens mij nog nooit op het E-fun draadje geklikt en dat staat toch ook redelijk bovenaan in de lijst van draadjes (en heeft dat nou echt zoveel te maken met Ferrari? Voor mij in ieder geval niet).

    Of heb je het misschien zo ingesteld dat nieuwste berichten bovenaan komen te staan, dus ook berichten uit het Corona draadje? In dat geval zouden we Rob Lay kunnen vragen of nieuwe posts in het Corona draadje niet bovenaan komen te staan.

    Of vind je dat er nu te weinig gepost wordt in de andere draadjes? Dat valt volgens mij toch wel mee? En dat is toch ook niet afhankelijk van het Corona draadje?

    Kortom, ik zie de bezwaren niet, dus ik hoor graag van je wat jouw reden is om het draadje te willen sluiten. dat kan via PM.

    Groeten, Peter
     
  3. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Hey Peter,

    Ik merk gewoon in mijn Ferrari kring dat dit draadje de reden is om niet meer op het forum te komen. Persoonlijk denk ik dan dat er een eind aan moet komen als mensen wegblijven omtrent een heel ander onderwerp, dan Ferrari en kom je volgens mij op een punt die ik eerder noemde.

    Ik had inderdaad ingesteld dat ik nieuwe berichten bovenaan komen te staan (niet meer en wil ik eigenlijk wel weer terug), waar andere dat ook hadden (grootste ergenis denk ik) maar dan ontgaat het je niet dat de Corona draad nieuwe berichten in staan en de andere draaden krijgen steeds vaker geen nieuwe berichten. Ik merk gewoon dat er minder gepost worden en ik zie dus ook dat bepaalde mensen wegblijven.

    Er is ook meerdere keren gevraagd om de draad te sluiten en ook zijn er bepaalde posts gereport waarin toch echt een drempel overschreden wordt en daar wordt/is niets mee gedaaan. Althans geen terugkoppeling en de post blijft bestaan. Mede hierdoor krijg je ook ergenis op deze draad, waar eerder saamhorigheid was.

    Laten we het dan meten wat mensen willen en waarom mensen op dit forum willen komen zou ik zeggen. Lijkt me redelijke toch?
     
  4. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat de grote foto van het corona draadje prominent en confronterend overkomt.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    Melvok and Ajax de 1e like this.
  5. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Hoi Tijn,

    Bedankt voor je uitleg. Ik kan me er nu wel iets bij voorstellen. Misschien komt het omdat ik nog de oude lay-out gebruik en ik het ook zo heb ingesteld dat ik zelf op draadjes moet klikken om nieuwe berichten te zien, dat ik er niet zo zwaar aan til dat de Corona draad bestaat. Het plaatje wat Rob noemt zie ik ook niet? Is dat ook iets in de nieuwe lay-out? Moet ik even checken.

    Ben zelf juist wel voorstander van het draadje, omdat F-chat voor mij de enige vorm van social media is die ik gebruik. Misschien kunnen we de draad verplaatsen naar het algemene P&R, hoewel dat alleen in het Engels is. Of misschien is er een aparte sub-categorie van te maken binnen het Nederlandse deel, waardoor het niet telkens in je "feed" bovenaan komt te staan als er iets in gepost wordt. En dan meteen eenzelfde disclaimer erbij als in de algemene P&R draad: not for the faint of heart! :)

    Groeten, Peter
     
    Melvok likes this.
  6. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Er zijn altijd voor en tegenstanders :) en ik heb ook al gedacht of de draad verplaatst kon worden.., maar ik zou niet weten waat anders dan naar een Sub forum in "holland-belgium.119" net als dat "holland-belgium.119" een sub forum is van "Europe" om het in het NL te houden anders krijg je de hele wereld over je heen of mee. Ik denk ook niet dat men zo'n draad zo maar toelaat in de algemene P&R.
     
  7. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Volgens mij hoort een Nederlands/Belgisch geschreven draadje gewoon in forum "holland-belgium.119"
    Ziet iedereen nu die grote foto (op zijn telefoon), of ben ik de enige hier?
     

    Attached Files:

  8. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik denk dat Tijn bedoelt dat als we dezelfde energie van het Corona draadje in alle Ferrari gerelateerde draadjes zouden steken we een van de meest actieve Ferrari Forums zouden zijn, toch Tijn?
     
  9. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat ook en dat wellicht anderen daardoor ook weer terugkomen
     
    milko1969 likes this.
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #10 328gts1987, Dec 19, 2021
    Last edited: Dec 19, 2021
    Aller eerst wil ik melden dat het een gunst is van Rob dat wij op dit forum in onze eigen taal mogen communiceren. Ik zou direct afhaken als het in het Engels zou moeten.
    Rob vertrouwd erop (hij is de taal zelf niet machtig) dat ik hier de boel een beetje in de gaten hou.

    Dat gezegd hebbende wil ik dus waarschuwen dat als we hier rollen-bollend over het platform gaan, hij kan beslissen het geheel hier af te sluiten.

    Het komt eigenlijk neer op elkaar te respecteren. We rijden allemaal verschillende modellen en kraken elkaar (in die keuze) ook niet af.

    Zo is het ook met het wel/niet openen van die draad. Je doet het wel of niet. En kunt instellen of de laatste post wel of niet bovenaan komt.
    Daar hoef je helemaal niemand mee lastig te vallen en bovendien respecteer je dan de keuze van mede ferraristi om wel over levenstyle of leven invloeden te hebben. Er zijn talloze draden die niet direct op Ferrari slaan. Die zijn ook nooit gesloten en waren bovendien minder qua invloed op ons leven dan deze.

    Iedereen mag zijn beschikbare tijd/energie besteden zoals hij/zij dat wil. En dat kan hier (gelukkig) in onze eigen taal.

    Ik zou wel eens willen weten over welke “reported” post Tijn het heeft. Volgens mij is er niet een report uit die draad gekomen, en dat wil ik graag zo houden.

    Kortom stel Fchat in zoals jezelf het beste vind werken hier en respecteer elkaar in (eigen) keuzes en meningen.
    Er zijn per slot van rekening ook een paar ritten hier opgezet (tijdens de eerste golf) en waarop vanuit sommige hier heftige kritiek kwam maar die later zelf ook opeens kwamen aanrijden....

    (Ik noem geen namen uit respect voor hun eigen keuze, maar ze weten zelf wel wie ik bedoel)
    Ik geef alleen maar aan dat het ook een vrije keuze is om wel/niet mee te rijden, zonder kritiek op je mening of met welk model dat is.

    Tenslotte wil ik melden dat het uniek is dat Ferrari Owners Club van Mel hier mag opereren op Fchat in eigen taal.
    Ik zou het eeuwig zonde vinden als dat verloren gaat omdat men hier elkaar niet respecteert en daarom de boel hier afgesloten wordt.
     
    milko1969 likes this.
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik zal je een PMen over de reports (dan doet deze functie het gewoon niet) maar dat moeten we dan uitproberen.

    Ik ben het grotendeels met je eens, maar als mensen wegblijven en ook toch wel de meerderheid de draad liever ziet verdwijnen dan moet je er volgens mij wat mee in welke vorm dan ook, waar het in het begin een ook goeie tips en inderdaad ook ritten uitkwamen :cool:

    Anyway ik wilde faciliteren wat onze gedachten is over de Corona draad, wat er verder mee gebeurt, daar ga ik niet over :)
     

Share This Page